spencer fórum hozzászólásai

spencer Elküldve: 2015-09-29 14:15 Kippuffógó rezgéscsillapító?

spencer írta:
BarG írta:
spencer írta: Sziasztok!

Kicseréltem rezonátorcsövet de még mindig érezni a kipuff szagot. Majd ma levegőszűrő cserénél megláttam a kipuff öntvényem külseje elég kormos. Az alany egy M57 306 D2-es motor ezen ilyen könnyen megrepedne az öntvény és nem lemez leömlő? Van valakinek esetleg valami tapasztalata erről?
Köszönöm Üdv.



Azon a motoron ~2006 környékén visszahívásban cserélték a leömlőt, ami gyárilag lemez volt, és újfenn lemez leömlőt kapott. Öntvény leömlőt valamelyik gazdája tetetett rá, E39-ről. Az nem szokott elrepedni, de nyilván semmi sem lehetetlen. Inkább a tömítés mehetett ki, de meg kell nézni tüzetesebben.


A turbócserekor csak a turbót vettem le a 3 csavarral a kipuffcsonkhoz nem nyúltam, érdekes lehet csak a lemez tömitést nyomta ki. Csak pont turbócsere után rohadjon meg akkor megint vehetem le.


Bár igazad van megnéztem ez a lemez nem az öntvény leömlő még!!Fú hogy rohadjon meg akkor szehetem le megint!

spencer Elküldve: 2015-09-29 10:30 Kippuffógó rezgéscsillapító?

BarG írta:
spencer írta: Sziasztok!

Kicseréltem rezonátorcsövet de még mindig érezni a kipuff szagot. Majd ma levegőszűrő cserénél megláttam a kipuff öntvényem külseje elég kormos. Az alany egy M57 306 D2-es motor ezen ilyen könnyen megrepedne az öntvény és nem lemez leömlő? Van valakinek esetleg valami tapasztalata erről?
Köszönöm Üdv.



Azon a motoron ~2006 környékén visszahívásban cserélték a leömlőt, ami gyárilag lemez volt, és újfenn lemez leömlőt kapott. Öntvény leömlőt valamelyik gazdája tetetett rá, E39-ről. Az nem szokott elrepedni, de nyilván semmi sem lehetetlen. Inkább a tömítés mehetett ki, de meg kell nézni tüzetesebben.


A turbócserekor csak a turbót vettem le a 3 csavarral a kipuffcsonkhoz nem nyúltam, érdekes lehet csak a lemez tömitést nyomta ki. Csak pont turbócsere után rohadjon meg akkor megint vehetem le.

spencer Elküldve: 2015-09-28 20:16 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Sziasztok!

Kicseréltem rezonátorcsövet de még mindig érezni a kipuff szagot. Majd ma levegőszűrő cserénél megláttam a kipuff öntvényem külseje elég kormos. Az alany egy M57 306 D2-es motor ezen ilyen könnyen megrepedne az öntvény és nem lemez leömlő? Van valakinek esetleg valami tapasztalata erről?
Köszönöm Üdv.

spencer Elküldve: 2015-09-17 20:20 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
spencer írta: Sziasztok.
Másik topikban kérdeztem de hátha itt találkozott már más is ilyennel. M57 306 D2 motornál a reggeli indításnál bejön a szellőzőn keresztül egy kis kilencszázezer + fehéren füstöl enyhén pedig csőtermosztátom sincs. Olaj, víz enyhén fogy csak nem számottevően.
Köszi


kipuff flexi cső? az szokott gond lenni.



Szia!
Úgy néz ki tényleg a felxicsőnél jön ki a kipuff gáz. Pedig egy vastag henger alakú cső nem a szokványos flexicső.
Köszönöm.

spencer Elküldve: 2015-09-16 21:56 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
Másik topikban kérdeztem de hátha itt találkozott már más is ilyennel. M57 306 D2 motornál a reggeli indításnál bejön a szellőzőn keresztül egy kis kilencszázezer + fehéren füstöl enyhén pedig csőtermosztátom sincs. Olaj, víz enyhén fogy csak nem számottevően.
Köszi

spencer Elküldve: 2015-09-16 21:45 Kipufogo füst!

Nekem is ezt csinálja a 330d pedig még csőtermosztátom sincs, meg az utastérbe is bejön az égett szag indulás után majd elmúlik.
Valakinek valami tipp, kösz


tusi_ írta:
Bitu79 írta:
tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Lehet ki fúj valahol a kipufogód...vagy a rezgéscsillapító tört el.

Legalábbis e46-nál ez szokott lenni.

E90 is hasonló lehet.

Ha lehet,használd a keresőt.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...g.html?p=1



EGR szelep csövét is érdemes megnézni,hogy a bilincs rajta van e rendesen a helyén.Volt,akinek ez oldotta meg a gondját e90-nél












Köszönöm szépen


spencer Elküldve: 2015-09-02 21:24 Turbo

wizzaerr írta:
si3rrabravo írta: Akkor ebből kiindulva az összes gyorsulási verseny felesleges! Miért ne lehetne összehasonlítani?


spencer arra kíváncsi, hogy milyen lesz a 330d tuningolva és 600Nm-t célzott meg. KecsuRobi autója chippelve kb 165LE/340Nm. Te sem az én autómat fogod kipróbálni, ha arra vagy kíváncsi, hogy milyen lenne az 535d chippelve.


Igen köszönöm valami olyasmi lenne a cél de kaptam segítséget megint csak és megmutatja egy kolléga aki nem lakik tőlem messze hogy neki milyen az 260 ló és 580Nm és már ez is tökéletes hogy átérezzem a külömbséget meg alúl mennyivel lesz nyomatékosabb is.
Még egy fontos dolog amit tapasztaltam, ha bármi kérdésem volt vagy szerettem volna összehasonlítani a kocsim is mindig kaptam segítséget valaki BMW-stől. Elég sok segítő rendes ember van így ha nekem is sikerül a kívánt lóerő és nyomaték és valóban combos lesz a gép szívesen megmutatom vagy segítek másoknak is vagy csak viszem egy körre ha van rá igény.

spencer Elküldve: 2015-08-31 21:54 Turbo

kecsurobi írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Van valakinek ismerőse vagy ismertek valakit aki tud segíteni turbó geometria beállításban?
Köszönöm!


Nekem is ugyan ez a problémàm.2300 fordulat felet húz az autó,pedig gyari bontott turbó lett bele szerelve.geometrian egy csavarral lehet àlitani nem?



Nézd meg mennyit mozog a kar és valamivel nézzél nyomást nekem az segített, 2200 körül beleboostol 1,4-be de utánna tartja az 1,2-őt szépen. 2.0d motoron meg hamarabb kéne élednie 1700-1800 amivel én mentem.

Köszönöm kaptam segítséget kipróbálhattam gyári e46 330d-ből kettőt is és rendben van a gép ezzel a hibrid turbóval sőt itt még nagyobbat rúg egy kicsivel azt mondta a másik két autó gazdája.
Akkor minden rendbe hogy hamarabb éledjen meg nyomatékosabb legyen maradt egy rendes kemény chipp.


mint írtam, ez pont a turbolyuk miatt van. azért üt nagyobbat, mert akkor lesz elég nyomás és az hirtelen jön meg, nem úgy, mint amikor minimális, vagy nincs turbolyuk.
nagy a turbo, kevés a meghajtó nyomás. egy komoly chip lehet megoldás, de az a 100ezer+ kategória árban.


tekertem a geometrián és jó lett.



Értem persze hogy nagyobb lett a turbó ezáltal a lenti tartományban vesztettem, mert a turbólyuk megnőtt. Anyagot kell neki adni(több kipufogógáz kell) hogy lentebbi furdulatszámon is meg tudja indítani a csigát kellőképp. Össekaparok annyi pénzt és jön rá a nagy chip le is méretem hogy tudjam mennyiből mennyi lett meg, hogy a 600 Nm az már hátbarúg rendesen az már tetszeni fog szerintem.


enyémbe van chip és megy mint állat találkoznánk össze lehetne hasonlítani


Szia merre laksz?én heves megyében. Tel szamot küldjek vagy küldesz holnap felhívlak. Köszi

spencer Elküldve: 2015-08-31 16:27 Turbo

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Van valakinek ismerőse vagy ismertek valakit aki tud segíteni turbó geometria beállításban?
Köszönöm!


Nekem is ugyan ez a problémàm.2300 fordulat felet húz az autó,pedig gyari bontott turbó lett bele szerelve.geometrian egy csavarral lehet àlitani nem?



Nézd meg mennyit mozog a kar és valamivel nézzél nyomást nekem az segített, 2200 körül beleboostol 1,4-be de utánna tartja az 1,2-őt szépen. 2.0d motoron meg hamarabb kéne élednie 1700-1800 amivel én mentem.

Köszönöm kaptam segítséget kipróbálhattam gyári e46 330d-ből kettőt is és rendben van a gép ezzel a hibrid turbóval sőt itt még nagyobbat rúg egy kicsivel azt mondta a másik két autó gazdája.
Akkor minden rendbe hogy hamarabb éledjen meg nyomatékosabb legyen maradt egy rendes kemény chipp.


mint írtam, ez pont a turbolyuk miatt van. azért üt nagyobbat, mert akkor lesz elég nyomás és az hirtelen jön meg, nem úgy, mint amikor minimális, vagy nincs turbolyuk.
nagy a turbo, kevés a meghajtó nyomás. egy komoly chip lehet megoldás, de az a 100ezer+ kategória árban.


tekertem a geometrián és jó lett.



Értem persze hogy nagyobb lett a turbó ezáltal a lenti tartományban vesztettem, mert a turbólyuk megnőtt. Anyagot kell neki adni(több kipufogógáz kell) hogy lentebbi furdulatszámon is meg tudja indítani a csigát kellőképp. Össekaparok annyi pénzt és jön rá a nagy chip le is méretem hogy tudjam mennyiből mennyi lett meg, hogy a 600 Nm az már hátbarúg rendesen az már tetszeni fog szerintem.

spencer Elküldve: 2015-08-31 09:57 Turbo

kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Van valakinek ismerőse vagy ismertek valakit aki tud segíteni turbó geometria beállításban?
Köszönöm!


Nekem is ugyan ez a problémàm.2300 fordulat felet húz az autó,pedig gyari bontott turbó lett bele szerelve.geometrian egy csavarral lehet àlitani nem?



Nézd meg mennyit mozog a kar és valamivel nézzél nyomást nekem az segített, 2200 körül beleboostol 1,4-be de utánna tartja az 1,2-őt szépen. 2.0d motoron meg hamarabb kéne élednie 1700-1800 amivel én mentem.

Köszönöm kaptam segítséget kipróbálhattam gyári e46 330d-ből kettőt is és rendben van a gép ezzel a hibrid turbóval sőt itt még nagyobbat rúg egy kicsivel azt mondta a másik két autó gazdája.
Akkor minden rendbe hogy hamarabb éledjen meg nyomatékosabb legyen maradt egy rendes kemény chipp.

spencer Elküldve: 2015-08-25 20:30 Chip tuning

BarG írta:
spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.


Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!


Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!

Szia köszönöm. 1300-as fordulaton 1,5 bar nyomás már van és 6. Fokozatban? A 410 nm csak 3150-este fordulaton van meg 2000 -nál 220 nm van csak. Ez nagy kulömbség tényleg köszi az adatokat.


Vegyél valami olyan eszközt, amivel legalább néhány adatot látsz, pl turbónyomás, beszívott levegőmennyiség, etc. A régi gépemhez volt egy V Checker-öm, az újabbhoz Launch. Vagy jó lehet valami ELM327 alapú egyszerűbb eszköz. A lényeg, hogy láss objektíve adatokat, mert az egyértelműen mutatja, ha nem olyan valami, amilyennek lennie kéne. Anélkül meg simán elbeszélünk egymás mellett.

Még egy: 1,5 barg töltőnyomás 6. fokozatban volt meg, pár másodpercig, mert ennyi túltöltést engedélyezett a vezérlő, a hosszú távú turbónyomás 1,3 barg volt. Viszont ez a túltöltés igen elősegítette az autó meglódulását gázra. A max nyomaték meg 3000 fordulat felett már lehajlóban volt, nem ott ébredt. Talán a plató 1800-3500 között volt mérés szerint, persze a marketing szerint már 1500-tól megvolt a max érték.




Van ELM327-em azzal néztem meg a torque Lite programmal pont. Sikerül egy bimmeres kollega megmutatja a gyári 330d gyári turbós vasát csütörtökön megyek vele és megnézem 5-6-ba mennyire nyomatékos. Meg beszéltem a turbós emberemmel ránéz de szerinte a hibrid turbóval ennyit veszítettem alúl a nyomatékból amit chippel lehet csak visszahozni.

spencer Elküldve: 2015-08-25 14:05 Turbo

Sziasztok!
Van valakinek ismerőse vagy ismertek valakit aki tud segíteni turbó geometria beállításban?
Köszönöm!

spencer Elküldve: 2015-08-25 09:44 Chip tuning

jrtom írta:
spencer írta: Sziasztok! Tudom nem ehhez a témához kapcsolódik ezért elnézést de nincs valaki heves-megyében aki vinne egy kört meg én is az e46(204lovas gyári) 330d-jével összehasonlítani a turbó éledésemet, hogy kiderítsem a gondot.
Köszönöm.


Szia. Ha fehérvár fele jársz akkor szívesen viszlek vele. Mondjuk az enyém chip-es. A helyedben visszaraknám az eredeti turbót. Nem olyan egyszerű összehozni. Kevés olyan ember van magyarországon aki képes rá.



Köszi, de sajnos a közeljövőben nem járok arra. A gyári turbó meg lesett és azért ajánlotta a turbós ismerősöm hogy akkor már egyel nagyobb legyen rajta.akkor szopás lesz és kínlódás beállítanom ez jó.

spencer Elküldve: 2015-08-25 07:04 Chip tuning

Sziasztok! Tudom nem ehhez a témához kapcsolódik ezért elnézést de nincs valaki heves-megyében aki vinne egy kört meg én is az e46(204lovas gyári) 330d-jével összehasonlítani a turbó éledésemet, hogy kiderítsem a gondot.
Köszönöm.

spencer Elküldve: 2015-08-24 21:24 Chip tuning

BarG írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.


Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!


Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!

Szia köszönöm. 1300-as fordulaton 1,5 bar nyomás már van és 6. Fokozatban? A 410 nm csak 3150-este fordulaton van meg 2000 -nál 220 nm van csak. Ez nagy kulömbség tényleg köszi az adatokat.