szicsu fórum hozzászólásai

szicsu Elküldve: 2016-06-06 16:13 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van.
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Ha megvan a hiba oka,légyszíves írd meg.Engem is érdekelne...

szicsu Elküldve: 2016-06-06 07:53 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.

szicsu Elküldve: 2016-05-19 14:31 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott a következő probléma. Üresben az autóm, nem tartja meg azt a 8-900 as fordulatszámot, van hogy leesik 500 alá beremeg a kocsi, majd vissza megy 8-900 ra, vagy egyszerűen lemegy 0 ra a fordulatszám és leáll az autó, ha 100km el megyek és kirakom üresbe akkor is leáll vagy egy piroslámpánál, de mondjuk 10 alkalomból 2 szer. Szívosor takarítás lenne a megoldás?


diag!!!
látatlanban azt mondanám, mint amit sokan mondanának, 10-ből 2-en, hogy vezérműtengely jeladó. de múltkor havernál is, a maradék 2 eset egyike volt, főtengely jeladó hiba.
a diag megmondja, főleg ha nem univerzális kütyüvel van nézve, hanem BMW specifikussal.


Nekem a kartergáz membrán miatt csinált ilyeneket...Járó motornál nincs nagy vákum a motorban?

szicsu Elküldve: 2016-05-18 13:11 Mi lehet a baj?

Üdv!
A probléma a következő:110 km/h fölött az autó elkezdi rázni a kormányt,teljesen mindegy mennyivel megyek,de nem mindig,teljesen random,hogy mikor jön elő.Tartott gáznál,gázelvételnél,gyorsításnál...Egyszer csak csinálja,majd elmúlik.
Téli vékony kerékkel nem csinálja...Gumihibát,centírozás,fékszorulást már kizártuk.
Lehet,hogy a lengőkar hátsó szilent puhult meg?Elszekedva,repedezve nincs...
Előre is köszönök minden segítséget!

szicsu Elküldve: 2016-05-11 07:27 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Lengéscsillapító csere előtt állok, a két hátsót kell kicserélnem mert ha kicsit hullámos vagy rossz úton megyek, ide-oda dobálja a hátulját az autónak, imbolyog, stb...Olvasgattam itt, hogy panaszkodnak a Sachs-ra, a szerelőm viszont azt mondja azt vegyem meg mert az a gyárija. Kinek mi a véleménye, melyik márkát lenne érdemesebb?

Szia!
Erről én is hallottam, hogy rosszak, de előző autómban is azok voltak a legnagyobb megelégedésemre, és most is azt vennék



Hali! Nekem Kayaba van és teljesen meg vagyok elégedve vele!


Nekem Monroe-k vannak hátul,és pöpecek.


"még" pöpecek. te is amennyi km-t mész vele, 20 évig is jó lesz mellesleg iylen kis futás mellett már cserélni kellett a gyárit?
ez megint az a téma, kinek mi van, azt fogja dícsérni.
a Monroe annak jó, aki nem akar sokat költeni az autóra, de muszáj a csere, vagy épp nem nyomja a km-eket. olyan ez mint a használt gumi. én is hiába veszek újat, mikor már megöregszik, mikor még a felére sem kopott lehet célszerűbb 1-2 éves használt, de jó állapotú gumit venni. mondjuk ez nálam is még csak elméletben létezik, gondolati síkon.
egy biztos, hogy Sachs, Kayaba a legjobbak között van, biztos hogy többet és jobban fogja bírni. igaz drágább is.

szerk.: mondjuk ezzel kapcsolatban, olyan dzsavű érzésem van, már lehet beszéltük...

Én 2 éve raktam bele Bilsteint,és azóta tökéletesen teszik a dolgukat...

szicsu Elküldve: 2016-05-03 17:38 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
szicsu írta: Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...


Esetleg valakinek valami tipp...?
Utánaolvasgattam,és lehet hogy a váltóba 40ekm-el ezelőtt tett ATF olaj a bibi???
Az autóban 270000km van....


nem az oldaj miatt van. mármint az ATF mindenképp jobb bele, mint a manuális olaj, ha már gyárit nem etsz bele az ember.
nekem rokon szerelőnek a Z4-ese is ilyen, ő azt mondta kuplung lesz, az enyém is csinálja, de egyébként már a 45ezrett futott off autónknál is észrevettem.
nem kell neki alacsony fordulat, mert a hajtás tehetetlensége visszahat a motorra.
én nem mondanám, hogy kettőstömegű lenne.

szerk.: M43-hoz már kettőstömegű van egyébként?

Alkatrészes oldalak hozzák hozzá a kettőstömegűt...Majd ha lekapjuk a váltót,meglátjuk...
Addig megpróbálok hozzá gyári olajat szerezni...


de ehhez nem lesz köze az olajnak. magához a váltókaron érzett akadásnak lehet köze hozzá.

Én is így gondolom...De eddig a 40e km alatt nem volt ilyen érzet a váltókaron.Olyan mintha nem teljesen emelne ki a kuplung.Amikor berakom sebességbe,elég rendesen megmozdul a kardán,és a váltóból csattanó hang hallatszik.Viszont az autó nem akar megmozdulni,nem fullad a motor...Olyan,mintha csak egy pillanatra megtapadna a kuplungtárcsa...

szicsu Elküldve: 2016-05-03 11:51 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
szicsu írta:
szicsu írta: Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...


Esetleg valakinek valami tipp...?
Utánaolvasgattam,és lehet hogy a váltóba 40ekm-el ezelőtt tett ATF olaj a bibi???
Az autóban 270000km van....


nem az oldaj miatt van. mármint az ATF mindenképp jobb bele, mint a manuális olaj, ha már gyárit nem etsz bele az ember.
nekem rokon szerelőnek a Z4-ese is ilyen, ő azt mondta kuplung lesz, az enyém is csinálja, de egyébként már a 45ezrett futott off autónknál is észrevettem.
nem kell neki alacsony fordulat, mert a hajtás tehetetlensége visszahat a motorra.
én nem mondanám, hogy kettőstömegű lenne.

szerk.: M43-hoz már kettőstömegű van egyébként?

Alkatrészes oldalak hozzák hozzá a kettőstömegűt...Majd ha lekapjuk a váltót,meglátjuk...
Addig megpróbálok hozzá gyári olajat szerezni...

szicsu Elküldve: 2016-05-03 08:53 Mi lehet a baj?

szicsu írta: Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...


Esetleg valakinek valami tipp...?
Utánaolvasgattam,és lehet hogy a váltóba 40ekm-el ezelőtt tett ATF olaj a bibi???
Az autóban 270000km van....

szicsu Elküldve: 2016-04-22 13:56 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...

szicsu Elküldve: 2016-04-09 18:10 Klíma

YELLOW írta:
szicsu írta:
YELLOW írta: kérdés.
- ugye a klímapanelen 15-16 fok állítható be. ennek a hőfoknak AUTO állásban van szerepe? ha nem nyomom be az AUTO gombot, akkor ha 16 fok alá menne a belső hőfok, akkor is nyomná tovább a hideget? mert ugye a klíma 1-8 fokos hideget fúj be, tehát tudná hűteni.
- a másik, hogy ha megy a klíma, és kint és bent is hidegebb van mint 16 fok, akkor is átmegy a levegő a hőcserélőn? vagy ha nem megy a klíma hanem csak simán belső keringetés mondjuk, a hőcserélő akkor is a körben van, áramlik át rajta a levegő, vagy egy elkerülő úton halad be az utastérbe?
köszi!


Ha jól tudom,az AUTO csak a befújás helyét szabályozza automatikusan...A hőfokhoz nincs köze.


biztos, hogy köze van... különben mi értelme állítani a hőfokot? azért va a kis rács kis beszívó ventivel is, hogy közben nézi az utastérben lévő levegő hömérsékletét.
most nem is az AUTO gomb a lényeg.
nem tudom, hogy az E46 boxa, hogy van felépítve.
ha nem megy a klíma, akkor elzárja a hőcserélő felé menő utat teljesen?
mert ugye minden klíma tisztítónál, vagy eljárásnál azt mondják, írják, hogy a klímának mennie kell. ugye mint a "bombás", vagy ózonos tisztításnál az a lényeg, hogy a hőcserélőn átmenjen a cucc. ózonosnál pluszban jó, ha hideg a levegő, mert az oxigén dúsabb, és ugye az ózon oxigénből lesz. tehát így oké.
de ha hideg van, akkor az jó, csak én most azon agyalok, hogy olyankor, ha simán belső keringetés van, akkor is a körben van a hőcserélő?
nem tudom érthető-e a dolog.

Muszáj,hogy belső levegőn is a körben legyen a hőcserélő,mert akkor,ha belső levegőre állítanád nyáron 5 percen belül elég meleged lenne az autóban.
Amit én használtam klímatisztító"bombát",arra rá is volt írva,hogy belső keringetésre kell állítani az autót,és elindítani a klímát...
Amúgy AUTO állás nélkül is a beállított hőfokot csinál az utastérben...



szicsu Elküldve: 2016-04-09 16:02 Klíma

YELLOW írta: kérdés.
- ugye a klímapanelen 15-16 fok állítható be. ennek a hőfoknak AUTO állásban van szerepe? ha nem nyomom be az AUTO gombot, akkor ha 16 fok alá menne a belső hőfok, akkor is nyomná tovább a hideget? mert ugye a klíma 1-8 fokos hideget fúj be, tehát tudná hűteni.
- a másik, hogy ha megy a klíma, és kint és bent is hidegebb van mint 16 fok, akkor is átmegy a levegő a hőcserélőn? vagy ha nem megy a klíma hanem csak simán belső keringetés mondjuk, a hőcserélő akkor is a körben van, áramlik át rajta a levegő, vagy egy elkerülő úton halad be az utastérbe?
köszi!


Ha jól tudom,az AUTO csak a befújás helyét szabályozza automatikusan...A hőfokhoz nincs köze.

szicsu Elküldve: 2016-04-09 11:57 Gumiabroncs

YELLOW írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
szicsu írta: Ha már olcsó akkor Barum.Nekem bejött....


téliben nem rossz, még ha elég ódivatú is a minta.
viszont nyáriban esőben nem az igazi, eléggé csúszik.
illetve figyelni kell hol gyárották. a román gyártást jobb elkerülni.


Nem tudom,hogy jelent-e valamit,de eddig nekem minden gumimra az volt írva,hogy"temperature A" de erre a mostanira off autómon "temperature B" van írva...Lehet,hogy más hőmérsékleti viszonyokra gyártották???Most kezdi a 3.szezont,és még mindig vajpuha,és nem kopik vészesen...


ennek még nem jártam utána. jó, hogy írtad!
nekem is feltűnt már egyébként ez a felirat, de nem is foglalkoztam vele...

Elvileg a gumi hőállóságár vonatkozik.Lehet A,B,C az A a legmagasabb hőállóságú...Ennek ahogy olvastam,vontatásnál,illetve tartósan nagy terhelésnél van szerepe...


szicsu Elküldve: 2016-04-09 10:23 Gumiabroncs

YELLOW írta:
szicsu írta: Ha már olcsó akkor Barum.Nekem bejött....


téliben nem rossz, még ha elég ódivatú is a minta.
viszont nyáriban esőben nem az igazi, eléggé csúszik.
illetve figyelni kell hol gyárották. a román gyártást jobb elkerülni.


Nem tudom,hogy jelent-e valamit,de eddig nekem minden gumimra az volt írva,hogy"temperature A" de erre a mostanira off autómon "temperature B" van írva...Lehet,hogy más hőmérsékleti viszonyokra gyártották???Most kezdi a 3.szezont,és még mindig vajpuha,és nem kopik vészesen...

szicsu Elküldve: 2016-04-09 08:25 Gumiabroncs

Ha már olcsó akkor Barum.Nekem bejött....

szicsu Elküldve: 2016-04-01 08:22 Gumiabroncs

adi84 írta:
YELLOW írta:
adi84 írta: Üdv!
Tudna valaki ajánlani Pesten egy olyan gumist, aki normálisan ki tudja súlyozni a kerekeket? Már háromnál voltam gumicsere után, de 100 felett még mindig rázza picit a kormányt.
Köszi


háromból egy sem? biztos a kerekeddel van a baj? nem lehet valamelyik szilent, esetleg féktárcsa?


Kormányösszekötőket cseréltem, poliuretán első-hátsó szilentek és a tárcsákat felszabályoztattam. Csak a kerekekre tudok gondolni...



Nekem a fékmunkahenger szorulása okozott hasonló problémát...