szicsu fórum hozzászólásai

szicsu Elküldve: 2014-07-13 20:32 Rugócsere

lantika írta:
szicsu írta: Üdv!
Tud valaki segíteni,hogy a színkódok mit takarnak?
Kiderítettem,hogy az enyémbe szürke jelölésű való.Most 2 sárga csíkos van benne...
Szerintem keményebb,mint lennie kellene.Jól érzem a dolgot?


Kicsit angolul van rugo szinkodok
Ne ijedj meg,letölti PDF-ben.



Köszi!
De ettől nem lettem okosabb...Az enyém nem szerepel a felsorolásban...

szicsu Elküldve: 2014-07-13 20:23 Rugócsere

Üdv!
Tud valaki segíteni,hogy a színkódok mit takarnak?
Kiderítettem,hogy az enyémbe szürke jelölésű való.Most 2 sárga csíkos van benne...
Szerintem keményebb,mint lennie kellene.Jól érzem a dolgot?

szicsu Elküldve: 2014-06-30 21:31 légzsak_

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Forray írta: Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.



köszi!
de hol nézted a gyári összeszerelésben a diódát? én sem a csatit, semmit nem szedtem még, mert diaggal kikapcsoltam a figyelést. de ha nálam is csak dióda a baj (bár nem hiszem, mert nekem nem folyamatosan világított, csak ha fészkelődtek benne), akkor megér egy ránézést.



Már írtam vagy 6 éve, hogy nem a foglaltságérzékelő rossz, hanem az ellenőrzőág szakadt.

Ez a fajta diódás megoldás sem teljesen jó, mert ha tényleg elszakad a fólia, nem fogja jelezni. De legalább addig rendeltetésszerűen működik.

Nekem csak néha jelez,ha mocorognak benne.Akkor mi lenne számomra a megoldás?Mert egy kicsit már megkavarodtam...

szicsu Elküldve: 2014-05-31 15:35 Motorolaj

YELLOW írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
Totyasrac írta:
Szemy írta:
Nincs. Csak ez van rajta: SAE 0W-30; ACEA C3; API SN; BMW Longlife-04... De semmilyen fele A3 vagy B4 jelölest nem talaltam rajta.


No de ha a kocsira a BMW Longlife-04 van előírva (pl. az N46 ilyen), azt meg tudja, onnéttól engem nem zavarna, hogy mi mást nem tüntettek fel...


oké, hogy long life, de az igaz a dízelre és benyásra. ez csak annyit jelent, hogy a BMW bevizsgálta, hogy alkalmas hosszú csereperiódusra, és mível csak dízel besorolás van rajta... tehát C3-ban, azaz részecskeszűrős dízelben tudja a BMW longlife-ot.

Az API SN,ha jól tudom benzines minősítés...
http://www.olajinfo.hu/index.p...szabvanyok


csak van egy még fontosabb, az ACEA jelölés
Kinek az API,kinek az ACEA...



szicsu Elküldve: 2014-05-30 15:00 Motorolaj

YELLOW írta:
Totyasrac írta:
Szemy írta:
Nincs. Csak ez van rajta: SAE 0W-30; ACEA C3; API SN; BMW Longlife-04... De semmilyen fele A3 vagy B4 jelölest nem talaltam rajta.


No de ha a kocsira a BMW Longlife-04 van előírva (pl. az N46 ilyen), azt meg tudja, onnéttól engem nem zavarna, hogy mi mást nem tüntettek fel...


oké, hogy long life, de az igaz a dízelre és benyásra. ez csak annyit jelent, hogy a BMW bevizsgálta, hogy alkalmas hosszú csereperiódusra, és mível csak dízel besorolás van rajta... tehát C3-ban, azaz részecskeszűrős dízelben tudja a BMW longlife-ot.

Az API SN,ha jól tudom benzines minősítés...
http://www.olajinfo.hu/index.p...szabvanyok




szicsu Elküldve: 2014-05-26 20:09 Futómû és hibái

tomy1228 írta:
andree írta:
tomy1228 írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta:
YELLOW írta:
tomy1228 írta: Sziasztok!
2004 330cd olyan problémám lenne hogy nem tud megmaradni az úton,mint ahogy vki írta "traktort vezetnék" nagyon elvisz a nyomvályú szinte kikapja a kezemből a kormányt és ha nem tartom akkor hipp hopp a szembejövő sávban találom magam.Egy halom alaktrész már ki lett cserélve (lengőkar,lengőkar hátsó szilent,stab pálca,lengéscsillapító,kormánymű le lett szedve és fell lett újítva minden egyes gumi vacka kicserélve,mindezek után futómű beállítva).Fútóművesnél feltették rázópadra is és mostmár nem találnak semmit,toronycsapágy van még ami nem lett cserélve de ne kopog nem zörög az eleje csak nem lehet vele normálisan közlekedni.Ha vkinek esetleg van vmi ötlete szívesen veszem!

üdv:Tomy


végülis, jó hogy a széles gumi miatt kicseréltetetd az egész futóművet


Ezt nem a széles gumi okozza,van egy másik kocsink is 320ci ugyanilyen méretű felnikkel gumikkal és az tökéletsen megy az is picit elhúz de ne igy mint az enyém!Már az a vicc hogy párom is észrevette hogy vmi nem fasza,vezette a hungárián és mondta hogy ezzel nem lehet egyenesen menni,az ővével ilyen probléma nincsen,ég és föld a két autó!


jó nem tudom milyen. de nyomvájús úton, azért egy 10km után nekem is bedurran a karom. viszont sima úton, fékezve is, olyan egyenes futása van, hogy hihetetlen 225-ös gumival elől. a téli 195-tel meg sokkal másabb, szinte semmi.
ha lejt az út, pl körforgó, amerre lejt, arról ellent kell tartani.
az a baj, hogy mindent kicseréltetek. aminek köze lehetne hozzá. a toronycsapágy nem csinál ilyet. egyébként a gumi mintája is számít, bár (mivel nem tudom a mértéket a húzásról) nem annyira, de ugye egy jobban tapadó gumi is jobban viszi a kormányt.
egyébként hátsó futómű is okozhat ilyen érdekességet, hogy táncoltatja az elejét. legalábbis emlékszem valaki írt már erről.


Egy korrekt futóműbeállítás sokat segíthet.


Futóműbeállítás megvolt,ha jó úton megyek nincs is vele gond szépen egynesen megy!



Szia,
Egy kocsiban nem csak elől van futómű, nézzétek át a hátulját is. Olyan dolgokra képes hogy el se hinnéd.
Üdv.


Szevasztok!
Még mindig küzdök a fenti problémámmal,ma elmentem és feltették padra a kocsit,megállapították hogy a balos hátsó lengéscsillapító 52% illetve jobb hátul már nem emlékszem hogy mi is de egy nagyon picit lóg,de még bőven tűrésen belül.Elejét is átnézettem ott egy a tavaly cserélt lengőkar trapéz gömbfeje lóg!Szerintetek ez okozhatja az hogy kicsit rosszabb úton rángatja a kormányt illetve a többi fent említett problémát?

Az enyém ugyan ezt csinálja 205/55-16-os gumival!!!
Futóműben nem találtunk semmit ami lógna,futómű belőve...
Sima úton tökéletes,de a nyomvályú össze-vissza elviszi.
És mi kicseréltük a hátsó gátlókat,és rugókat is.

szicsu Elküldve: 2014-05-19 20:26 Futómû és hibái

YELLOW írta:
blueman írta: Ma voltam a fűtűművesnél ahol a stab pálcák csere mellett említette a szaki, hogy a bal és jobb oldali "PATKÓ"-t is cserélni kell... mondom mi az? Erre annyit tudott a mogorva úr kinyögni, hogy majd az autószerelő tudni fogja... de valami szilent, majd a mondatot elharapta, nekem mint autóhoz nem értő ( ezt honnan vette...), nem fog magyarázni, hát mondom jól van, ide sem jövök többet, viszont a segítségetek szeretném kérni, mi lehet szerintetek az említett patkó?

remélem jó helyre írtam.



LOL... nem hallottam még így... lehet talpasra gondolt, de az meg lengőkarral együtt van és nem ócsó. én inkább azt mondom vidd el máshova, ahol értelmes emberek dolgoznak, és nem szoci szavakkal kommunikálnak, még amit megszoktak a ladás korszakból vagy kitudja hol.

Lehet,hogy a stabilizátor szilentre gondolt???

szicsu Elküldve: 2014-05-11 08:30 Keresek rugót telót

Üdv!
Van két jó állapotú hátsó rugóm dupla sárga jelöléssel.
El szeretném cserélni szürke jelölésűre,mert kiderítettem,hogy olyan való az enyémbe.
Illetve,ha esetleg valakinek van szürke jelölésű,vevő is lennék rá.

szicsu Elküldve: 2014-05-08 17:42 Mi lehet a baj?

Totyasrac írta:
szicsu írta:
Az 1-es.A jobb hátsó kerék mögött találod felcsavarozva.Legalábbis az enyémen ott van.


Úgy látom nem aranyárban mérik azért, egy misét megérhet, a kerék mögött kint (a doblemezt előtt/mögött?) vagy bent a csomagtartó kárpitja alatt lelem meg?

Köszi!


Ha benézel az autó alá,a kerék mögött,az autó hátulja felé meglátod...

szicsu Elküldve: 2014-05-08 11:39 Mi lehet a baj?

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
na ezt én nem olvastam... dikk
jah hogy neked a végén nem megy bele folyamatosan... uhh


Bizony... A szellőztető szűrőről valaki valamit? Ezen hányas lehet?

Az 1-es.A jobb hátsó kerék mögött találod felcsavarozva.Legalábbis az enyémen ott van.


szicsu Elküldve: 2014-05-05 12:47 angel eye

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
Xanyi írta:
YELLOW írta:
Xanyi írta: Sziasztok!

Remélem jó helyre írok.
Szóval van a páromnak egy 2006-os 1-es BMW-je (E87) xenonos lámpatesttel. Friss vásárlás.
Nem igazán értem a világítás működését.
Kell lennie ebben nappali menetfénynek?

Az iDriveval a beállítások között van olyan hogy Daytime Running Light, de annak ki vagy bekapcsolása semmit sem változtat.

Ha autómata állásra fordítom a világítás kapcsolót, akkor egyfolytában ég a xenon tompított, tökmind1 hogy világos van-e.
Ha kikapcsolt állásra akkor nem világít semmi járó motornál sem.
Ha helyzetjelzőre kapcsolok ott rendben világít a négy karika halványan.

Előre is köszi!


az automata állás az a sötétedés érzékelős kapcsolást jelenti. magyarán ha sötétedik, akkor kapcsol. amit az iDrive-ban állítasz DRL, az azt jelenti, hogy autó indulásra kapcsol a lámpa. ha a DRL akítv, akkor hiába teszed automatára. az csak akkor megy, ha a DRL inaktív.
és valóban a helyzetjelző az a négy karika, ami semmiképp sem egyenlő a nappali menetfénnyel!!!



Akkor ebbe nincs az a DRL funkció hogy a belső karikák erősebben világítanak?


úgy van E46 esetében, hogy a külső karikák, ahol xenon-osak, ott a belsők halogének, amik a refik. és ez beállítható, hogy kisebb teljesítménnyel világítsanak, így megfelelnek a DRL-nek. olyankor a xenon nem világít, és a DRL gyújtásra indul, de amint eltekeres a kapcsolót a nulla állásból, lekapcsol és az világít amit a kapcsolóval állítottál. ha automatán, akkor fényre kapcsol. kell lennie ilyennek nálad is szerintem. én amire utaltam, hogy az AE karika neme gyenlő a nappali fénnyel, mert az a helyzetjelző.


Elvileg ez a funkció nálam is előhívható?
Nem AE-karikás,de Xenonos,és a refi halogén...


lámpamodultól függ, valahol volt váltás, FL előttinél nem mindegyik tudja. így fejből nem tudom sajnos. d emivel xenon-os a tiéd valószínűnek tartom, hogy igen.


Lámpamodul verzió számától függ ki kell venni és megnézni vagy géppel.

OK!Akkor megnézzük géppel...

szicsu Elküldve: 2014-05-04 10:40 angel eye

YELLOW írta:
Xanyi írta:
YELLOW írta:
Xanyi írta: Sziasztok!

Remélem jó helyre írok.
Szóval van a páromnak egy 2006-os 1-es BMW-je (E87) xenonos lámpatesttel. Friss vásárlás.
Nem igazán értem a világítás működését.
Kell lennie ebben nappali menetfénynek?

Az iDriveval a beállítások között van olyan hogy Daytime Running Light, de annak ki vagy bekapcsolása semmit sem változtat.

Ha autómata állásra fordítom a világítás kapcsolót, akkor egyfolytában ég a xenon tompított, tökmind1 hogy világos van-e.
Ha kikapcsolt állásra akkor nem világít semmi járó motornál sem.
Ha helyzetjelzőre kapcsolok ott rendben világít a négy karika halványan.

Előre is köszi!


az automata állás az a sötétedés érzékelős kapcsolást jelenti. magyarán ha sötétedik, akkor kapcsol. amit az iDrive-ban állítasz DRL, az azt jelenti, hogy autó indulásra kapcsol a lámpa. ha a DRL akítv, akkor hiába teszed automatára. az csak akkor megy, ha a DRL inaktív.
és valóban a helyzetjelző az a négy karika, ami semmiképp sem egyenlő a nappali menetfénnyel!!!



Akkor ebbe nincs az a DRL funkció hogy a belső karikák erősebben világítanak?


úgy van E46 esetében, hogy a külső karikák, ahol xenon-osak, ott a belsők halogének, amik a refik. és ez beállítható, hogy kisebb teljesítménnyel világítsanak, így megfelelnek a DRL-nek. olyankor a xenon nem világít, és a DRL gyújtásra indul, de amint eltekeres a kapcsolót a nulla állásból, lekapcsol és az világít amit a kapcsolóval állítottál. ha automatán, akkor fényre kapcsol. kell lennie ilyennek nálad is szerintem. én amire utaltam, hogy az AE karika neme gyenlő a nappali fénnyel, mert az a helyzetjelző.


Elvileg ez a funkció nálam is előhívható?
Nem AE-karikás,de Xenonos,és a refi halogén...

szicsu Elküldve: 2014-04-01 20:42 xenon próbléma.

ans777 írta:
Tano írta: Hibakódod akkor lenne az érzékelőtől, ha valamilyen elektronikai problémája lenne, tehát szakadás/zárlat a vezetékelésében, vagy a potméterben. Ha mechanikus a gondja, tehát a rudazat vagy a poti (szét)akad stb., akkor nem lesz hibakódod, és a szolgáltatott hibás jelnek megfelelően lefelé állítja az LCM a lámpádat, mert az nem fogja tudni, hogy az autód nem lett megterhelve...


Hello, köszi a választ, értem.
Ez a mechanikus hiba, akkor beleillik a képbe, h hol jó, hol pedig rossz a magasságállító?


Nekem amikor a gépet rádugtuk,a poti küldött egy állandó jelet,tehát ebből gondoltuk,hogy mechanikus hiba van.És be is igazolódott...Azért gondolom,hogy neked is ez lehet a bibi,mert azért állítódik el a lámpa,mert a potméteren a kar egy-egy nagyobb döccenőnél megmozdul,és úgy érzékeli a rendszer,hogy állítani kell a lámpán...

szicsu Elküldve: 2014-03-28 15:16 Társalgó

YELLOW írta: mi ez az új trend, hogy a kereket felrakásnál a csavarokat nem csillagba oder keresztbe húzzák meg, hanem sorban? egyre több helyen látom...


Én megkérdeztem a gumist,azt mondta,hogy ez a tehermentesítő nélküli kerekeknél lényeges csak.Mivel úgyis középen tartja a tehermentesítő,ezért szerinte mindegy a sorrend...

szicsu Elküldve: 2014-03-28 07:04 Motorolaj

Pocses írta:
YELLOW írta: köhöm...





tudom tudom, vagy az olaj beszállító ugyanaz és más cimke kerül rá, vagy ugyanaz a doboz beszállító





1-es 3-as versenyzőt már vettem. Miről beszélünk??? Nevetséges...
Műszakvezetőm neje 7 évig mol kúton dolgozott, mesélte az extra benya annyiban különbözik, hogy az adalék más benne ezért más a színe, de ennyi! Semmi pluszt nem ad. De aranyáron mérték az adalékot, vigyáztak is rá rendesen. Gondolom a legtöbb olajjal is így lehet.


Az utolsó kakukktojás...Abba biztos más olaj van...