tarkanyif fórum hozzászólásai

tarkanyif Elküldve: 2012-01-05 13:57 Turbo

[quote="tarkanyif"]
tarkanyif írta:
Tano írta:
tarkanyif írta: ez is az 1-es elem

Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Igen, ott is az 1-es, de neked a töltőlevegő vezérléshez írta a hibát, az pedig a turbónál lévőt jelenti.
A turbónál annyit meg tudsz nézni, hogy ha leveszed a légszűrőhöz menő beömlőt, akkor rálátsz a turbó állító rudazatra. Ha azt látod mozogni beindítás után valamint leállításnal, akkor működik a vákumos állítás, ergo a szelep is működik.
De azt is tudni kellene, hogy a beírt hiba milyen jellegű. Jelenleg is megvan, vagy csak szórványosan fordul elő? Ha utóbbi, akkor valószínűleg kontakthiba lehet, vagy vezeték kezd megtörni valahol.
Nyilván a vákum csak járó motornál lesz, ha akkor befogod az EGR-nél lévő cső végét, akkor érezned kell a szívást, ahogy írtad.


megnéztem amit írtál vákumcső kicserélés után és működik a turbó vákumállítója. Csere előtt is megkellett volna nézzem, hogy műkszik-e, de ez utólag jutott eszembe.diag törlésen még nem voltam!
1500-2300 fordulat közt továbbra sem akar rendesen gyorsulni. Utána egyszer hirtelen megindul.olvasgattam a porlasztós topicot is de nem tudom merre induljak. Csípős a kipuff füstje is,nem tudom ez összefügg-e v.mivel.

Ha van v.mi tapasztalatod 7 év alatt akkor szívesen venném.




Tano???? merre jársz?

tarkanyif Elküldve: 2012-01-04 07:34 Turbo

[quote="tarkanyif"]
Tano írta:
tarkanyif írta: ez is az 1-es elem

Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Igen, ott is az 1-es, de neked a töltőlevegő vezérléshez írta a hibát, az pedig a turbónál lévőt jelenti.
A turbónál annyit meg tudsz nézni, hogy ha leveszed a légszűrőhöz menő beömlőt, akkor rálátsz a turbó állító rudazatra. Ha azt látod mozogni beindítás után valamint leállításnal, akkor működik a vákumos állítás, ergo a szelep is működik.
De azt is tudni kellene, hogy a beírt hiba milyen jellegű. Jelenleg is megvan, vagy csak szórványosan fordul elő? Ha utóbbi, akkor valószínűleg kontakthiba lehet, vagy vezeték kezd megtörni valahol.
Nyilván a vákum csak járó motornál lesz, ha akkor befogod az EGR-nél lévő cső végét, akkor érezned kell a szívást, ahogy írtad.


megnéztem amit írtál vákumcső kicserélés után és működik a turbó vákumállítója. Csere előtt is megkellett volna nézzem, hogy műkszik-e, de ez utólag jutott eszembe.diag törlésen még nem voltam!
1500-2300 fordulat közt továbbra sem akar rendesen gyorsulni. Utána egyszer hirtelen megindul.olvasgattam a porlasztós topicot is de nem tudom merre induljak. Csípős a kipuff füstje is,nem tudom ez összefügg-e v.mivel.

Ha van v.mi tapasztalatod 7 év alatt akkor szívesen venném.


tarkanyif Elküldve: 2012-01-03 08:44 E46 320d kombi porlasztócsúcs

ute107 írta:
bmw320d4 írta:
VP-s motornál nincs IMA kód, viszont porlasztócsere / felújítás után törölni kell az adagolótérképet és az összes mengeadaptációt a motorvezérlőből.



Hmmm... jó tudni. És hogyan? Persze a választ akkor várom ha publikus és leírható.

Köszi bmw320d4...



Ez engem is érdekelne?
Akkor ahonnan kivettem oda tegyem vissza + töröltetni az adagolótérképet és a mengét ez a feladat!
Mi az adagolótérkép és a mengeadaptáció? hogy tanuljak is v.mit
köszi

tarkanyif Elküldve: 2012-01-02 08:30 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Jól értem?!
Ha kiveszem a porlasztóim és elviszem beméretni, esetleg valamelyiket még felújítani is kell, akkor már nem elég simán visszatennem, hanem programozni is kell!!!


tarkanyif Elküldve: 2011-12-24 13:02 Boldog Karácsonyt

Békés Boldog Karácsonyt Kívánok minden klubtársnak és balesetmentes jövő évet!

tarkanyif Elküldve: 2011-12-23 07:36 Turbo

Tano írta:
tarkanyif írta: ez is az 1-es elem

Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Igen, ott is az 1-es, de neked a töltőlevegő vezérléshez írta a hibát, az pedig a turbónál lévőt jelenti.
A turbónál annyit meg tudsz nézni, hogy ha leveszed a légszűrőhöz menő beömlőt, akkor rálátsz a turbó állító rudazatra. Ha azt látod mozogni beindítás után valamint leállításnal, akkor működik a vákumos állítás, ergo a szelep is működik.
De azt is tudni kellene, hogy a beírt hiba milyen jellegű. Jelenleg is megvan, vagy csak szórványosan fordul elő? Ha utóbbi, akkor valószínűleg kontakthiba lehet, vagy vezeték kezd megtörni valahol.
Nyilván a vákum csak járó motornál lesz, ha akkor befogod az EGR-nél lévő cső végét, akkor érezned kell a szívást, ahogy írtad.



te nagyon vágod az autó minden porcikáját úgy látom!

tarkanyif Elküldve: 2011-12-22 07:33 Turbo

Tano írta:
tarkanyif írta: Hali!

hibát talált a diagnosztika!
"töltő levegő szelep vez.szakadás"
Kérdés, hogy ilyen szelep van a turbó után és az EGR végén is ugyebár!
Melyik lehet a hibás, vagy hogy tudom kiszűrni, ebben kérnék tanácsot?
EGR-t hogy tudom tesztelni? Takarítani akartam, de tiszta.
Vákumcső ha repedt, milyen csőre érdemes cserélni?


Ez a hibaüzenet nem konkrétan a vákumszelepre utal, hanem az azt irányító elektromos vákumszelepre. Ilyen van az EGR-nél is. Az alábbi képen az 1-es elemről van szó. ennek a csatlakozását, meg a hozzá vezető vezetéket vizsgáld meg.
Az EGR-t diagnosztikával meg lehet vizsgálni.


ez is az 1-es elem


Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.

tarkanyif Elküldve: 2011-12-21 10:28 Turbo

Hali!

hibát talált a diagnosztika!
"töltő levegő szelep vez.szakadás"
Kérdés, hogy ilyen szelep van a turbó után és az EGR végén is ugyebár!
Melyik lehet a hibás, vagy hogy tudom kiszűrni, ebben kérnék tanácsot?
EGR-t hogy tudom tesztelni? Takarítani akartam, de tiszta.
Vákumcső ha repedt, milyen csőre érdemes cserélni?

tarkanyif Elküldve: 2011-12-15 14:41 légzsak_

jons írta:
JANI77 írta: nem értem miért hisz az a kábel szerintem nincs összefüggésben a légzsákindítóval....:megrendeltem egy komplett kábel javító készletet potom 180 euróért ,plussz 100 euró a beszerelése...:S
csak azert osztottam ezt itt meg,ha esetleg valaki ilyen cipőben járna a jövőben ,talán ez lehet a megoldás.....


A légzsák hibák általában nem törlődnek aksisaru levétellel. Hibatörlés kell hozzá, ahogy csináltátok is először. Amikor kicserélted a kábelt akkor is volt hibakódolvasás és törlés?
Ha igen mit írt ki?


Én is szívtam a pozitív saruval, hasonlóképp mint te.Vezeték csere stb...........
A kábeljavító szerintem felesleges volt előbb töröltetni kellene!
Nekem hibatörlés óta nem jött vissza a lámpa.
Töröltess hibát, ha mással nincs gond, akkor utána már nem szabadna visszajönni.


tarkanyif Elküldve: 2011-12-12 07:49 Balesetek BMW-vel...

tarkanyif Elküldve: 2011-11-17 14:21 kettõstömegü lendkerék

én megnézetném a helyedben, mert keveslem a 180 ezret egy 8 éves diesel autóban.
Sokra nem mész vele ugyan, de legalább ha egyszer majd eladod, tiszta lelkiismerettel tudod mondani, ebben ennyi van, vagy nem.
Szervízkönyv lehet okés, de már az sem mindig valódi.Olyat csinálnak, amilyet kérsz.
Egyébként ha v.kinek tetszik egy autó, akkor megveszi úgy is, de legalább tisztában lesz vele, mit vett
az ördög nem alszik!

tarkanyif Elküldve: 2011-11-17 07:40 kettõstömegü lendkerék

Milan írta: 170 ezernél már csúszott 5.-ben.
Hát akkor mondom még húzom-halasztom ameddig lehet, most 180 ezer van benne
és már 3.-ban sem lehetett padlót nyomni.


ellenőrizted a km valósságát?
szerintem ennél jóval többet kell kibírjon egy kettőstömegű l.. kb 250 körül, bár ez vezetési stílustól is függ.
bármelyik bmw szervízbe beviszed a kulcsod, amit használsz, abból megmondják, mennyi van a gépben valóban.
én is 40e plussz km-el szembesültem, de ez még nem vészes.

tarkanyif Elküldve: 2011-11-09 07:41 Valaki segítsen

hancurozo írta:
tarkanyif írta: próbáltam keresni megoldást a hozzászólások között, de nem találtam.

A gondom az, hogy a kipufogó füstjének néha elég durván csípős, szemkönnyezős ereje van.
Alig lehet megmaradni az alapjáraton pötyögő autó közelében.

Na ennek mi lehet az oka?

kartergázszűrőt 1 hónapja cseréltem


Minden modernebb diesel ilyen büdös. Ne aggódj.


köszi, akkor nem aggódok!

tarkanyif Elküldve: 2011-11-08 13:23 Valaki segítsen

próbáltam keresni megoldást a hozzászólások között, de nem találtam.

A gondom az, hogy a kipufogó füstjének néha elég durván csípős, szemkönnyezős ereje van.
Alig lehet megmaradni az alapjáraton pötyögő autó közelében.

Na ennek mi lehet az oka?

kartergázszűrőt 1 hónapja cseréltem

tarkanyif Elküldve: 2011-11-07 07:21 Balesetek BMW-vel...