tarkanyif fórum hozzászólásai

tarkanyif Elküldve: 2011-10-27 13:35 Valaki segítsen

szeda írta:
rricsi86 írta:
Bero írta:
jons írta:
szeda írta:
rricsi86 írta: Sziasztok, Bmw E46 320d tulajdonos lettem és olyan problémám akadt, hogy a műszerfalról elment néhány visszajelző (tompitott, refi, ajtók, index, fényszoró állitás) Kiegészítő fűtést piszkáltam mert 2 perc után leállt mindig (ezt sem értem h miért áll le) Szóval lehúztam a kábeljét meg visszadugtam, gyújtás nélkül. azóta elsem indul meg a müszerfal is szar. Biztosíték? de melyik lehet az?


hát van egy pár a kesztyűtartóban!



És ott a papír is a kiosztásról. Igaz Bero?



Jajj,ne is mond! Milyen jó,hogy rájöttél a hibára


Jó okés de olaszul volt a kiosztás de már találtam itt az oldalon egy magyar nyelvűt, majd megnézem h az e a baj. De a kiegészítő fűtésem miért állt le mindig 2 perc után? abban is tudnátok segíteni? Arra gondoltam h ki volt véve (mert a keringető szivattyúja szar volt de utána működött, elindult) és nem jó lett légtelenítve? Víz hőfok is lassan áll be középre 20-25 km után kb. a rossz légtelenítés is okozhat lassú felmelegedést vagy termosztát szarakodik? vagy ennek a kályhához semmi köze?
Köszönöm a válaszokat!


A bemelegedés szerintem egyértelmű termosztát hiba.Milyen keringető szivattyúra gondolsz? mert szerintem a motor vízpumpáján kívül más nem nagyon van.A fűtés is csak akkor megy ha a motor jár.Honnan tudod hogy két perc után kikapcsolt? Vagy ez valami állófűtés? Mert csak annak van elektromos keringetőszivattyúja.


tuti termosztát!
egyébként gyújtáson hallani lehet, hogy megy-e az elektromos szivattyú. Ez 2 db henger alakú kis motor, ami a vezető oldali torony körül a gázolajhűtő alatt látsz, ill hallasz.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-26 08:00 Valaki segítsen

másoltattam kulcsot a kulcszárszervíznél pápán még nyáron.

Nyit, zár, de indítani csak akkor tud, ha előtte az eredeti kulcsról leveszi a jelet.
Tegnap voltam a bmw szervízbe, hogy csináljanak egy kulcskódolást, de a munkafelvételes embernek kikerekedtek a szemei, hogy honnan van a kulcs stb. és ezt ő nem tudja rákódolni a kocsira, mert olvasni sem tudja.És rendeljek csak náluk.

kérdésem, hogy v.ki másoltatott-e már kulcsot, mert a pápaiak szerint annak egyből jónak kell lennie? Most ők is törik a fejük, de legalább a probléma megoldásán vannak.
Valakinek van-e olyan diagos ismerőse, aki rendbe tudná tenni ezt a kulcsdolgot.
Vagy egyáltalán mi lehet a gond?????

tarkanyif Elküldve: 2011-10-20 07:39 Segítsetek!

anubisz írta:
tarkanyif írta:
Tano írta:
tarkanyif írta: Hali

Nincs semmi riasztó az autómban, ezért akarunk tenni bele.
Abban kérem segítségetek, hogy a központi zárnak és az elektromos ablaknak milyen színű vezetékei vannak?
Ha v.mi helyet tudtok ahol megtalálom az is jó, de ennek a pár vezetéknek kellene a színe!
köszi


Szia!

A WDS-ben megtalálod amit keresel. A kapcsolási rajzokon szerepel a vezetékek színe.


nem megy! ez túl sok információ, és túl sok idő nekem.
ha esetleg tudnál egy közelebbit, hálás lennék. előbb-utóbb megtalálnám én is, csak ahogy ismerem magam utóbb lesz.
tudom, már kérhetném azt is akár, hogy kösd be, de ha jártasabb vagy benne akkor neked hátha gyorsabb.


Tudom mindenki szakember,de miért nem szereltetsz riasztót riasztósnál? Főleg riasztót.


egyszerű a válasz.
Volt az autóban riasztó, de nem kaptam meg, vagy már rég elveszett a távirányítója!
Ez a durva, és elő riasztó volt
Amit vettem riasztó márkára ugyanaz, mint ami benne volt, viszont okosabb.
Nem volt olyan nagy kaland a központ vezetékeit átforrasztani és betanítani, viszont e.ablak mivel nem volt az előzőben így ez már problémát okozott.
remélem érthető az ok, és kb spóroltam 20-25 ezret.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-19 13:45 Segítsetek!

Tano írta:
tarkanyif írta: Hali

Nincs semmi riasztó az autómban, ezért akarunk tenni bele.
Abban kérem segítségetek, hogy a központi zárnak és az elektromos ablaknak milyen színű vezetékei vannak?
Ha v.mi helyet tudtok ahol megtalálom az is jó, de ennek a pár vezetéknek kellene a színe!
köszi


Szia!

A WDS-ben megtalálod amit keresel. A kapcsolási rajzokon szerepel a vezetékek színe.


nem megy! ez túl sok információ, és túl sok idő nekem.
ha esetleg tudnál egy közelebbit, hálás lennék. előbb-utóbb megtalálnám én is, csak ahogy ismerem magam utóbb lesz.
tudom, már kérhetném azt is akár, hogy kösd be, de ha jártasabb vagy benne akkor neked hátha gyorsabb.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-19 13:35 Műszaki vizsga

egy ismerősöm megoldotta ezt a kérdést gyorsan, úgy, hogy még a vizsgáztató is csak pislogott.
A két első ajtót lecserélte egy fólia nélkülire.
két elem lehet más színű így minden ok.
Egyébként 3 csavar kihajtás és egy csoki széthúzása kell a leakasztáshoz, ami kb 10 perc/ajtó le-föl.
Ehhez mondjuk kell ugye 2 + ajtó, de ha többen vagytok BMW-sek egy városban megéri közösen venni és adogatni.Nem nagy munka és a fóliázásnál mindig törnek a bolhák is.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-12 07:37 elektronikai ember

Hali

Nincs semmi riasztó az autómban, ezért akarunk tenni bele.
Abban kérem segítségetek, hogy a központi zárnak és az elektromos ablaknak milyen színű vezetékei vannak?
Ha v.mi helyet tudtok ahol megtalálom az is jó, de ennek a pár vezetéknek kellene a színe!
köszi

tarkanyif Elküldve: 2011-10-12 07:26 Segítsetek!

Hali

Nincs semmi riasztó az autómban, ezért akarunk tenni bele.
Abban kérem segítségetek, hogy a központi zárnak és az elektromos ablaknak milyen színű vezetékei vannak?
Ha v.mi helyet tudtok ahol megtalálom az is jó, de ennek a pár vezetéknek kellene a színe!
köszi

tarkanyif Elküldve: 2011-10-05 07:32 Termosztát

hil írta:
tarkanyif írta:

ez rendben is, de kicsit furcsa, hogy amióta hűtőt cseréltem (1 hete) azóta szarakodik a termosztát.
Előtte nem hűlt vissza a víz menet közben, minden normális volt, ezért vagyok kicsit
tanácstalan.
szerintem légtelenítettem rendesen.


Akkor elképzelhető, hogy valami szmőtyi került a termosztát szelepe alá és azért nem zár teljesen hideg állapotban. Nem kell hozzá sok. A hűtőcserét nem írtad....



nem szötyi volt a gond!
Tegnap nekiálltam, szétszedtem, mi lehet ugyan a gond!Max dolgozok feleslegesen egy kicsit
Hát ez volt.

a termosztát kinyomta magát a házból!
már csak azon izgulok, hogy a letört darabok merre járnak a rendszerben. Nem szeretnék vízszivattyút is cserélni, mondjuk ha letöri a lapátot.
Azért elég furcsa, hogy így szétment, sőtt a furcsa, hogy hűtőcserével nem tudom összhangba hozni a hibát.
Hülyeség, de talán hirtelen lett leeresztve a víz? Nem hinném, de már mindegy.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-05 07:23 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
tarkanyif írta: a kesztyűtartó mögött!?
Akkor a lehajtós biztosíték táblán kívül van más is van arra!
Úgy látom most már a kesztyűtartót is szét kell szedjem, hogy mik vannak ott.
Ha a mögött-et jól értem, akkor ugye ehhez ki kell szedni, ne dolgozzak feleslegesen.


Mielőtt nekiállnál bontani, előbb nézd meg, hogy a relénél van-e delej. Ha oda nem jut, akkor nézd meg ezt a biztosítékot, addig felesleges.
Egyébként igen, a kesztyűtartó mögött van még 1-2 cucc. A lehajtós biztitáblának a felső részén, borítás alatt van néhány nagyobb áramerősségű biztosíték.


ok, köszi, ma meg is nézem!

tarkanyif Elküldve: 2011-10-04 08:27 Termosztát

hil írta:
tarkanyif írta: hétvégén nem voltam netközelbe, de látom kisebb vita alakult ki erre az ártatlan kis kérdésemre.
köszönöm mindenkinek a válaszát.
Ezzel kapcsolatban már csak egy kérdésem lenne:
van-e lehetőség kipróbálni az EGR thermot, hogy tuti azt cseréljem ami a rossz!
(arra gondolok, mint a hagyományos thermoknál, vízben hőmérővel felforral, ha nyit akkor valszeg jó.)
korábban olvastam, hogy ezt hozták ki többen hibásnak, de azért ha van rá lehetőség én sem költök olyanra, ami felesleges.


Nem! Ha vízben melegíted és úgy figyeled a működését, akkor bizony sok esetben az autóban rossznak bizonyuló is jónak látszik! Ezt tapasztalatból írom. Általában az szokott lenni, hogy nem zár le, ezért melegedik lassabban vagy hidegben egyáltalán nem a motor.
Csatlakozom Hori javaslatához, mert ha az egyik elromlik, akkor hamarosan megy utána a másik is, ami meg ugye dupla munka már.





ez rendben is, de kicsit furcsa, hogy amióta hűtőt cseréltem (1 hete) azóta szarakodik a termosztát.
Előtte nem hűlt vissza a víz menet közben, minden normális volt, ezért vagyok kicsit
tanácstalan.
szerintem légtelenítettem rendesen.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-04 08:14 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
tarkanyif írta: merre lehet legkönyebben hozzáférni az izzításvezérlőhöz?
Egyébként ez hogy leírtad, szerintem sokunk számára nagyon hasznos dolog, így a tél közeledtével.
Nekem legalábbis már nehezebben indul, de így még időben lehet orvosolni a dolgot.


Ha minden igaz, neked még a régebbi 136 lovas dízeled van. Abban nem ilyen izzításvezérlés van.
Tartozik hozzá egy 100A-es biztosíték a kesztyűtartó mögött (pl. nekem ez volt rossz), valamint egy relé, amit a motorvezérlő mellett találsz meg a fekete dobozban a motortér bal oldalán az ablak előtt. Szóval nincs külön vezérlő, a motorvezérlő ezt a relét kapcsolja, és a gyertyák azon keresztül kapják a delejt.


a kesztyűtartó mögött!?
Akkor a lehajtós biztosíték táblán kívül van más is van arra!
Úgy látom most már a kesztyűtartót is szét kell szedjem, hogy mik vannak ott.
Ha a mögött-et jól értem, akkor ugye ehhez ki kell szedni, ne dolgozzak feleslegesen.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-03 15:44 Izzítás vezérlõ

harmas írta: Sziasztok!

A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból ) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.

Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.


Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni


merre lehet legkönyebben hozzáférni az izzításvezérlőhöz?
Egyébként ez hogy leírtad, szerintem sokunk számára nagyon hasznos dolog, így a tél közeledtével.
Nekem legalábbis már nehezebben indul, de így még időben lehet orvosolni a dolgot.

tarkanyif Elküldve: 2011-10-03 07:31 Termosztát

hétvégén nem voltam netközelbe, de látom kisebb vita alakult ki erre az ártatlan kis kérdésemre.
köszönöm mindenkinek a válaszát.
Ezzel kapcsolatban már csak egy kérdésem lenne:
van-e lehetőség kipróbálni az EGR thermot, hogy tuti azt cseréljem ami a rossz!
(arra gondolok, mint a hagyományos thermoknál, vízben hőmérővel felforral, ha nyit akkor valszeg jó.)
korábban olvastam, hogy ezt hozták ki többen hibásnak, de azért ha van rá lehetőség én sem költök olyanra, ami felesleges.

tarkanyif Elküldve: 2011-09-30 09:08 Termosztát

Tano írta:
tarkanyif írta: lassan melegszik a víz!
A rendes termosztátot hol találom, mert cserét a ezzel akarom kezdeni.
ha van, vagy csak az EGR termo van?


Itt az 5-ös alkatrész a termosztát, a 8-as pedig az EGR termosztát.


árakat tudsz esetleg?

tarkanyif Elküldve: 2011-09-30 08:28 Termosztát

lassan melegszik a víz!
A rendes termosztátot hol találom, mert cserét a ezzel akarom kezdeni.
ha van, vagy csak az EGR termo van?