tomy1228 fórum hozzászólásai

tomy1228 Elküldve: 2013-02-11 11:26 Tolató radar

Tano írta:
tomy1228 írta: Sziasztok!

Segítségetekre lenne szükségem,gyári tolatóradarom elromlott végképp egy pár hete,egy ideje már szarakodott de többségében működött,szenzorokat megnéztem mind hibátlanul működött illetve most is lehet hallani a ciripelést mindegyiknél de meg se szólal amúgy hogy közeledek vmihez.Ötlet esetleg hogy mi lehet a rossz,pdc vagy a váltónál vmi kapcsoló esetleg mindegyik szenzor meghalt annak ellenére h ciripelnek?

üdv:Tomy


Diaggal nézesd meg, azzal le lehet tesztelni mindegyiket.


Oks,kösz akkor az lesz!

tomy1228 Elküldve: 2013-02-11 00:35 Tolató radar

Sziasztok!

Segítségetekre lenne szükségem,gyári tolatóradarom elromlott végképp egy pár hete,egy ideje már szarakodott de többségében működött,szenzorokat megnéztem mind hibátlanul működött illetve most is lehet hallani a ciripelést mindegyiknél de meg se szólal amúgy hogy közeledek vmihez.Ötlet esetleg hogy mi lehet a rossz,pdc vagy a váltónál vmi kapcsoló esetleg mindegyik szenzor meghalt annak ellenére h ciripelnek?

üdv:Tomy

tomy1228 Elküldve: 2012-08-18 19:50 Féktárcsa és fékbetét

szevasztok!
Nálam is eljött az első tárcsék cseréje,mit ajánlanátok hozzá,melyik a gyári egyáltalán?

tomy1228 Elküldve: 2012-07-02 21:57 330d motor

jrtom írta: semennyivel nem másabb mint egy 20d-n.
Aki tudja, hogy hol van és mit keressen az 15 perc alatt lazán kicseréli.

zoliika írta:
BarG írta:
tomy1228 írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
Érdeklődnék hogy 30d mennyire körülményes kartergázszűrőt cserélni és milyen időközönként kellene cserélni?


A BMW normaideje 2,5 óra, minden harmadik olajcserekor illik cserélni.



Köszönöm,Akkor annyira nem is egyszerű történet!


Némi gyakorlattal 1 óra alatt elvégezhető, de tényleg hülye helyen van és sokat kell bontani. Ha a kérdésed arra irányult, ne állj neki egyedül kitalálni, hogy hogyan is kell csinálni. Bízd szakértőre.


Laikusként nem gondoltam volna,hogy ennyivel másabb kicserélni mint egy 20d-n




Igen arra irányult mert ha csak két csavar ki-be akkor megcsináltam volna de igy biztos ami biztos elviszem a szerelőmhöz!Még egy kérdés mivel lehet még a turbó életét hosszabitani persze itt nem az olajcserére gondolok meg hogy leállitás elött hűteni mindig meg ez a szűröcsere,van még vmi más is amit kötelezően ki kéne cserélni?

tomy1228 Elküldve: 2012-07-02 20:11 330d motor

pneurob írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
Érdeklődnék hogy 30d mennyire körülményes kartergázszűrőt cserélni és milyen időközönként kellene cserélni?


A BMW normaideje 2,5 óra, minden harmadik olajcserekor illik cserélni.



Köszönöm,Akkor annyira nem is egyszerű történet!

tomy1228 Elküldve: 2012-07-02 19:50 330d motor

szevasztok!
Érdeklődnék hogy 30d mennyire körülményes kartergázszűrőt cserélni és milyen időközönként kellene cserélni?

tomy1228 Elküldve: 2012-03-01 21:13 Megvegyem? Vegyek ilyet?

soundddkepek írta: KÖszi az irományt!

Egy két kérdés:
Ez alapján ha e-s rendszám és olt magyar tulajdonban, akkor átírás+eredetvizsga kell.

Mi van akkor ha rendszám nélkül tréler-en hozom?

Ugye ideiglenes rendszámot nem szeretnék venni, mert a tréler elhozza a kocsit.

Így akkor mi a folyamat? Ugy hallottam hogy regadó van csak. Átiratás meg az eredetvizsga bent van a regadóban.


Szeva!
Igen jól tudod ezek benne vannak a regadóban!Autóvásárlás rovatban én ezt egyszer leirtam probáld meg megkeresni,igaz az az előző évre vonatkozik,de hátha segit,megválaszolja egy két kérdésedet!

tomy1228 Elküldve: 2012-02-23 22:24 Termosztát

BalaBMW írta: Sziasztok!

Következő a kérdésem: ma hajnalban -3 fokban jöttem dolgozni és végig figyeltem a vízhőfokmérőt. Ugye 4 vonal van rajta (ugye első a kék rész alatt az uccsó meg a piros rész után és még a 2 végpont között kettő) és nekem egész úton (80 km ebből 50 autópálya)a második vonalon volt. Hol egy kicsit alatta hol egy kicsit felette. A szervízfüzet szerint a két középső vonal között kellene lennie, szóval én úgy értelmeztem, hogy akkor középen kb 90 fokban kéne lennie a mutatónak. Normális, hogy nekem csak ennyire melegedett fel vagy termosztát csere lesz belőle? Az autó egy 2004-es 20D.
Köszi előre is!


szeva!
Ezzel a problémával küzdöttem meg én is egy pár honapja,akkor kicserélték a nagy termosztátom ez olyan 12 ezer körül volt,ezután már bemelegedett normálisan csak viszonylag hosszabb táv kellet hozzá de legalább nem mozgott a mutató,egy pár napja kicserültük az egr termsztátot (11500 forint) is és igy már tökéletes 10 km alatt középre áll a mutató!
Szóval érdemes egyszerre cserélni a kettőt,igy legalább csak egyszer van szerelőnél a verda!

tomy1228 Elküldve: 2012-01-23 22:09 Termosztát

BarG írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.


Víztermosztátot most cseréltem egy hónapja akkor még ennyire sem melegedett be,de akkor lehet hogy jön a másik cseréje is,nyáron azért 7,5 volt a fogyasztásom most 9,lehet javulna egy felest ha normálisan melegedne

tomy1228 Elküldve: 2012-01-23 19:14 Termosztát

Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?

tomy1228 Elküldve: 2012-01-22 14:00 Termosztát

hil írta:
tomy1228 írta:

Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Szia! Az nem hiszem, hogy jó gondolat, mert annak rösszab a hőelvezető képessége, már ha egyre gondolunk: hígítás nélkül töltötted be a fagyálló koncentrátumot


Lehet hülyeséget irtam nem tudom hogy pontosan full fagyálló van e benne,azt tudom hogy megmértettem és kb -50/55 fokos,termosztát cserénél meg vissza lett öntve a régi mivel nem volt koszos,de a szerelőm is csodálkozott hogy ilyen hömérsékletű a fagyálló benne!



tomy1228 Elküldve: 2012-01-22 13:55 Termosztát

InsectKiller írta:
tomy1228 írta:
RePTaiL írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.


10 km?????? hát lehet az én autóm melegszik túl gyorsan, ősszel lett mindkét termo kicserélve, de csillaggarázsból indulva otthonomból a szomszéd városba se kell beérnem, ami kb. 5km nekem már delet mutat a vízhőfok!


Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?


Én nem hinném, h az túl jó neki! Az enyém 20-25-re szokott beállítva lenni. A melegedése nagy hidegbe is 4-5km. Bár benzines. Dieselekről nem tudok nyilatkozni.

Igazábol ez volt benne és eddig osztrákoknál bmw szervizben volt szervizelve,aki szerzi nekem az alkatrészeket stb ő is azt mondta hogy tiszta fagyálló kell bele,mert nem csipázza a vizet!Erről is mindenkinek más a véleménye,termosztát cserénél meg az lett visszatéve ami benne volt!

tomy1228 Elküldve: 2012-01-22 13:42 Termosztát

RePTaiL írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.


10 km?????? hát lehet az én autóm melegszik túl gyorsan, ősszel lett mindkét termo kicserélve, de csillaggarázsból indulva otthonomból a szomszéd városba se kell beérnem, ami kb. 5km nekem már delet mutat a vízhőfok!


Ezt a titkos menüt majd kipróbálom,most lehet nagy baromságot mondok de nem lehet hogy kisebb motor gyorsabban felmelegszik?Másik amin még gondolkodtam hogy full fagyálló van a kocsiban -55 fokos,ez nem lehet még a lassabb melegedés oka?

tomy1228 Elküldve: 2012-01-22 13:17 Termosztát

RePTaiL írta:
tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Huh kicsit sok olyan 4-5 km után már üzemin kell lennie! Mindkét termosztátot kicserélted? Víz meg az egr-t is?

Csak a viztermosztátot,de ha egyszer bemelegszik utána már nem mászkál sehova,de viszont az első fehér vonaal fölé ami gondolom olyan 60 fok addig nagyon hamar elmegy az tényleg kb 4-5 km,kékböl meg szinte két perc alapjárat után kint van!

tomy1228 Elküldve: 2012-01-22 13:07 Termosztát

szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?