vfeca fórum hozzászólásai

vfeca Elküldve: 2012-07-03 09:06 Autóvásárlás

zoliika írta: Még annyit megjegyeznék,hogy németből biztos nem vennék autótHa kiváncsi vagy miért is nem,akkor megírom privátba...........


Esetleg bele a nagyközösbe, hogy mindenki okuljon belőle?

vfeca Elküldve: 2012-06-21 08:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Hi!
Ez azt jelenti, hogy nem az M47-es, vagyis DDE3-as menüpontra nyomtál rá, hanem az M47N-es, vagyis DDE5-ösre, ezért nem találja, mivel neked nem az van.
Alapból az újabb INPA verzióknál a DDE3 menüpont nem jelenik meg, ezt egy kis jegyzettömbös átírással tudod módosítani. Most nem a diagos gépről írok, ha addig nem írja meg valaki, akkor este megnézem pontosan melyik fájlban kell kitörölnöd egy pontosvesszőt, és akkor látni fogod már a DDE3-at is a menüben.


Akkor úgy látszik, hogy nekem vmi nagyon új INPA van, mert alapból az E46 sem volt benne a főmenüben, ki volt kommentezve az egyik .ini-ben a hozzá tartozó F3-as rész.
Megköszönöm, ha utánanézel, hogy a DDE3-hoz mit kell még berhelni!

vfeca Elküldve: 2012-06-20 21:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Vettem egy soros portra köthető OBD kábelt, feltelepítettem az INPA/EDIABAS cuccokat, az INPA elindul, látja az akkut/gyújtást, viszont amikor kiválasztom az E46-ot és az M47 motorkódot, akkor ad egy ilyen hibaüzenetet:

Idézet: Variant checking
Requested control unit: 'D50M47B1,D50M47A/V1.04,D50M47A0/V0.03,DDE50K47/V0.75'not found.
Control unit found: 'DDE30DS0'.
Program will be stopped.


Bárkinek ötlet, hogy ez pontosan mit jelent, és hogyan tovább?

vfeca Elküldve: 2012-06-18 21:05 Műszerfal kijelzés

kempelen írta:
Igen, pontosan. Tekerd túl végálláson, mert a mutató csak rá van szorulva finoman a tengelyre. Ha megindult kézzel óvatosan forgatás közben húzd felfelé a mutatót és akkor lehelet könnyen lejön. Remélem aki előtted hozzányúlt nem kent ragasztót a tengelyre.

Egy kicsit állítsd az alapállás alá a mutatót és amikor bekötöd, az első pár másodperces kerregő kalibrálás után az alapvonalra fog állni a mutató.
Ha pedig akkor sem jó, akkor az állítgatást addig kell ismételni, amíg tényleg nem lesz jó.
A lényeg, hogy ha a kezedben lévő műszeregységet javítás után kapásból alapállapotra állítod, akkor ahogy feszültséget kap a mutató egy kicsit feljebb fog kerülni és nem lesz jó az alapállás.


Örömmel jelentem, hogy sikerült a beavatkozás!

Az első mutatót elkezdtem óvatosan tekergetni, és szépen lejött, aztán rájöttem, hogy érzéssel lehet a tengelyen is állítgatni őket a végállásoknál. A többit már le sem szedtem, csak finoman beigazítottam az "alapvonal" alá, és most mindegyik nagyon szépen áll.

Majd még a következő tankolásoknál megnézem, hogy a max. állásban hol van az üzemanyag mutatója, meg menet közben majd figyelem a vízhőfokét, hogy ha középre beáll, akkor az tényleg középen van-e, aztán ha kell, még lehet rajtuk korrigálni.

Nagyon köszönöm a segítséget!

vfeca Elküldve: 2012-06-18 15:19 Műszerfal kijelzés

kempelen írta:
A mutatót meg kell indítani bármely irányban a végállástól, azaz nyugodtan tekerj a mutatót két teljes fordulatot is a végállástól. Ilyenkor leválik a tengelyről és forgatva le tudod húzni a mutatót úgy, hogy nem lesz baja a számlapnak, a mutatónak és a mutatót forgató motornak sem...


Tehát annyi az egész, hogy tekerjem túl bátran bármelyik végálláson, és elkezd lelazulni, utána meg simán le tudom húzni a tengelyről?
Aztán meg letekerem a tengelyt az alsó állásig, és visszatolom rá a mutatót úgy, hogy kicsit a minimum alatt álljon?
Ha pedig visszakötöm az akkut, akkor bekalibrálja saját magát az összes műszer?

Bocsi, hogy ennyire szájbarágósan igénylem a folyamatot, de nem szeretném félreérteni, és elcseszni a műszereket. Még mindig jobb egy pontatlan mutató, mint egy törött...

vfeca Elküldve: 2012-06-17 13:43 Műszerfal kijelzés

jons írta:
vfeca írta: de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


ne is erőltetsd itt minden finoman jár.
röhögni fogsz, de én villával csináltam a mutató leszedést... kempelennek nagyobb gyakorlata van, lehet ő mást mondana.

Egyébként az a mutató mindig rosszul mutatott?


Simán alátolod a villát, és felhúzod? Olyan ez is, mint a rendes órákon a mutatók, kis fogazott tengelyen vannak, és le lehet húzni őket?

Egyébként azóta rosszul állnak, amióta nálam van az autó. Szerda óta.
Miután megvettem, teletankoltam, és több mint 60 liter ment bele, pedig a mutató még az üres és a negyed között állt. Utána pedig mentem majdnem 200 km-t, és akkor volt a tele vonalnál. Szóval sztem kellene rajta állítani lefelé olyan "6-8 liternyit"...

vfeca Elküldve: 2012-06-17 13:16 Műszerfal kijelzés

jons írta:
vfeca írta:

Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


Nem tudsz!


Na szétszedtem az autót, mint foxi a lábtörlőt!
Igazából több macera volt lekötni az akkusarut, mint kiszerelni a műszercsoportot, a fél csomagtartót szét kellett szednem hozzá.
Szinte biztos vagyok most már benne, hogy az óratekergetés miatt állnak rosszul a mutatók, ugyanis az elkövetők még a csavarokat is kispórolták a berhelés utáni összerakáskor, a 6-ból 4 volt csak benne, szóval valszeg nem igazán foglalkoztak vele, hogy igényes legyen a "munkájuk"...
Na de a lényeg, szétszedtem a műszercsoportot, ez ment, mint a karikacsapás.
A mutatókat viszont nem tudtam átállítani (vagy inkább nem mertem), két végállás között könnyen mozogtak (ez nagyjából 10 órától 8-ig tart, óramutató járásával megegyezően), de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?

vfeca Elküldve: 2012-06-16 21:22 Műszerfal kijelzés

jons írta:
Valószínű a tiedben a km állás tároló chip miatt szét kellett szedni az óracsoportot hogy kiforrasszák vagy hozzáforrasszák a tekerő gépet, és az összerakásnál elrontották a mutatók visszarakását vagy ha nem vették le, akkor csak simán elállítódott a "szakszerű" hozzányúlástól. Szedd szét és állítsd be a null pontokat a mutatók elforgatásával. Óvatosan és kicsiket állíts.


Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?

vfeca Elküldve: 2012-06-16 14:16 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

Adiii írta:
pneurob írta:
laci320ci írta:
Adiii írta: Sziasztok!

SOS segítségre lenne szükségem. Az autómba tegnap tankoltam 30 liter benzint de már volt benne 33 liter körül. Én úgy tudom 63 literes a tank. Tankolás után ugye full állást kellett volna mutatnia ennek ellenére a mutató ott maradt ahol előzőleg állt (ami nagyjából 33 liter +- 1-2 liter). Műszerfaltesztet lefuttattam, a mutatónak látszólag nincs baja. Akksi sarut levettem hátha törli a hibatárolót. Erre a mutató még lejjebb állt be vagy 10 literrel. Mi lehet a gond? Mit érdemes megnézni? Minden tippet, ötletet, konkrét segítséget szívesen fogadok. Előre is köszönöm.


Akksi sarut vedd le 2percre és tedd vissza!Ennyi!


Ha ez sem segít két hiba lehet még
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05〈=de

Itt egy osztott tank van van, mert valahol el kell mennie a kardánnak. A két tér között van egy szintkiegyenlítő folyadéksugárszivattyú. Lehet, hogy csak lecsúszott a tömlő

A másik hiba az lehet, hogy fennakadt a szintjelződ, a képen a 2 számú:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15〈=de

Majd csak megfejtjük.




Köszönöm a segítséget. Ezen a nyomon fogok elindulni, csak szép dolog lesz kiszedni a hátsó üléseket. Tőled már vásároltam alkatrészt a bmw-muller.hu oldalon, nagyon meg vagyok elégedve a termékeiddel. Egy apró észrevételem van a webshoppal kapcsolatban, hogy nem teljes körű a választék. Ami fent van annál sokkal több termékkel rendelkezel.


Sikerült vhogy megoldani a problémát? Én hasonló helyzetben vagyok, bár nekem mozognak a mutatók, de nagyon sokat csalnak...

vfeca Elküldve: 2012-06-16 09:02 Műszerfal kijelzés

Sziasztok!

Valszeg a korábbi km-óra tekergetés miatt el lettek állítva a műszerfalon a vízhőfok és üzemanyag szintjelzők, és nem nulláról indulnak, ill. nagyon sokat csalnak felfelé.
Milyen lehetőségeim vannak a pontos beállításukra?
Lehet házilag, vagy csak szervizben?

vfeca Elküldve: 2012-06-13 22:51 Turbo

hancurozo írta:
Sanyesz írta: Sziasztok!

Egy olyan érdekes problémám van, hogy az autóm, nem nagyon akar menni, és erőtlennek tűnik, pl. Gödöllőnél az M3-ason az emelkedőn vissza kellett váltani 4.-be, mivel 5.-be nyomtam neki egy padlót (kb. 120-al mentem) és nem csinált semmit, inkább elkezdett esni a fordulatszám és vissza kellett váltani, mi lehet a probléma. Én a turbóra gondoltam, meg igazából 3000-3200-on akarna meg indulni, de ott sem az igazi. Meg a vízhőfok se áll be középre hanem vissza hűl menetközbe, gondolom termosztát megadta magát, ilyenkor érdemes cserélni az egr termosztátot is, vagy csak akkor ha muszáj. BMW e46 320d touring, 2000-es 136 le.

Üdv. Sanyesz


Nem a turbód rossz. Nézd meg a geometria szabályzójának vákumcsöveit. Ha jó, cseréld meg az egr szabályzóját és a turbóét. (akkor kiderül az jó-e) Nézzetek élőadat olvasást, mert ha nem értéken kívüli tartományt mutat a légtömegmérő akkor nem ad hibakódot.
Én egyben cserélném a 2 termosztátot ha már megbontod a hűtőrendszert. (nem kerül sokkal többe)


Ma vettem a 320d-t, szintén 2000-es, és én is tapasztaltam ilyet, bár nem folyamatosan, csak néha.
Gázadásra néha nem történik semmi, visszaváltva sem, akár 3000 fölöttig sem, éppen hogy gyorsul vmit enyhe gázra, aztán egyszer csak elkezd húzni, és aztán már húz mindig mindenhol sokáig.
Aztán egyszer csak vmikor mondjuk fél-1 óra múlva egy gyorsításkor megint elfelejt menni, kis kínlódás, mint az előbb, aztán megint elmúlik.
És nekem sem áll be középre a vízhőfok mutatója még hosszú úton sem, illetve ingadozik menet közbe elég sokat.

Szintén EGR/turbo vákuumcsövek, ill. cseréljek termosztátokat a hűtőkörben?

Emellett azt vettem észre, hogy amikor bekapcsolom az első ablak fűtését, akkor csak a kinti levegőt fújja az ablakra a klíma, és nem meleget.
Viszont ha felveszem a belső fűtést, akkor az fűt rendesen. Ez is a termosztátok miatt lenne?

vfeca Elküldve: 2012-06-13 22:11 Autóvásárlás

hil írta:
vfeca írta:

Sziasztok!

Elhoztam a 320d kombit.
A diagnál rögtön kiderült, hogy többet pörgették a km-órát, mint a főtengelyt.
De összességében nem volt rossz állapotban. 1-2 rizikós dolog lehet benne, viszont végül találtunk közös nevezőt, úgyhogy bevállaltam.
Köszi mindenkinek a segítséget, ha nem bánjátok, nem sorolom fel az összes nevet, de nagyon hálás vagyok, és ha tudom viszonozni, szóljatok!
És ne örüljetek, hogy megszabadultatok tőlem, mostantól majd elkezdek kérdezni a többi fórumtémában is.


Szia! Remélem ezáltal tudtál vagy 300 000 pénzt lealkudni az árából????



Nem feltétlenül csak ezáltal, de tudtam...

vfeca Elküldve: 2012-06-13 21:43 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
lelkespeter írta: Mindenképpen jól nézessétek át,nekem ugyan ilyen van és rengeteg gond van vele.Sajna ezen is csak most fognak kijönni a hibák(ne így legyen).Amúgy szép az autó,látszólag rendben van.


Szia! Így van, egy alapos diagnosztika mindenképpen szükséges. Tegnap voltunk megnézni az autót, mindent átvizsgáltam/átvizsgáltunk az autón. Futómű, motor, fékek, rétegvastagság-mérés, szervizkönyv (az autó 8-9 éves koráig végig Németországban szervizelve) + javítási számlák szegedi szervizből.

A próbakör alatt én vezettem az autót. Volt benne rosszabb út, 160-as tempó és satufék is de semmi nem jut eszembe ami rendellenesen működne. Akárhogy nyomtam neki, nem füstölt...
Klíma jól hűt, fékbetétek-tárcsák szinte újak, a motortér olajfolyástól mentes.



Sziasztok!

Elhoztam a 320d kombit.
A diagnál rögtön kiderült, hogy többet pörgették a km-órát, mint a főtengelyt.
De összességében nem volt rossz állapotban. 1-2 rizikós dolog lehet benne, viszont végül találtunk közös nevezőt, úgyhogy bevállaltam.
Köszi mindenkinek a segítséget, ha nem bánjátok, nem sorolom fel az összes nevet, de nagyon hálás vagyok, és ha tudom viszonozni, szóljatok!
És ne örüljetek, hogy megszabadultatok tőlem, mostantól majd elkezdek kérdezni a többi fórumtémában is.

vfeca Elküldve: 2012-06-09 21:30 Autóvásárlás

Na megnéztük a járgányt, jól néz ki, tetszett mindkettőnknek.

Viszont jó lenne egy diagot csinálni rajta.
Ismertek vkit, aki tud benne segíteni? Elsősorban nyilván Szeged-Békéscsaba között lenne praktikus, de ha belefér egy kis utazás, akkor Debrecen környékéről is jöhet tipp, a fuvar nem probléma.
Köszi!

vfeca Elküldve: 2012-06-08 15:20 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
Szia. Nem kaptam meg. Ha a közelben jársz akkor csörgess meg!


Itt van pedig előrébb, de biztos nem volt elég feltűnő.
Oksa, holnap jelentkezem!