zoli900 fórum hozzászólásai

zoli900 Elküldve: 2013-08-23 13:26 Szívósorjeladó

zoli900 írta: Sziasztok!
Hibakiolvasás volt az autón (DIS) és kiírt olyan hibát,hogy Töltőnyomás érzékelőnél (MAP szenzor) valami nem stimmel!
Amikor pucoltuk az EGR-t akkor is láttuk,hogy a szívósor tele van olajsárral,egyszer régebben tisztítva volt ez a szenzor,de gondolom újból bekoszolódott,a szívósor miatt,úgyhogy most,ki foglyuk takarítani mindkettőt,inkább,mint hogy megrendelnénk az új szenzort 35 ezerért plusz a gép még kiírta a nyomás konvertert az EGR-nél és a turbónál,ráadásul ennek a kettő converternek a cikkszáma megegyezik!
13622246977 - MAP szenzor
11747796634 - Nyomás converter

Itt találtam egy képet,az elkoszolódott,MAP szenzorról,külföldi fórumon az írták,hogy náluk is ezek a tünetek voltak,majd amikor megcsinálták,jó lett!
Itt egy kép a MAP-ról: http://www.alfaamore.hu/tagok/...blog/18053
Magasnyomású mosóval lehet tisztítani a szívósort?
Szerintetek is ez a baj?

Kicsit hosszú lett,de ezt most eléggé valószínűnek tartom!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Üdv





Senki??

zoli900 Elküldve: 2013-08-22 14:48 Szívósorjeladó

Sziasztok!
Hibakiolvasás volt az autón (DIS) és kiírt olyan hibát,hogy Töltőnyomás érzékelőnél (MAP szenzor) valami nem stimmel!
Amikor pucoltuk az EGR-t akkor is láttuk,hogy a szívósor tele van olajsárral,egyszer régebben tisztítva volt ez a szenzor,de gondolom újból bekoszolódott,a szívósor miatt,úgyhogy most,ki foglyuk takarítani mindkettőt,inkább,mint hogy megrendelnénk az új szenzort 35 ezerért plusz a gép még kiírta a nyomás konvertert az EGR-nél és a turbónál,ráadásul ennek a kettő converternek a cikkszáma megegyezik!
13622246977 - MAP szenzor
11747796634 - Nyomás converter

Itt találtam egy képet,az elkoszolódott,MAP szenzorról,külföldi fórumon az írták,hogy náluk is ezek a tünetek voltak,majd amikor megcsinálták,jó lett!
Itt egy kép a MAP-ról: http://www.alfaamore.hu/tagok/...blog/18053
Magasnyomású mosóval lehet tisztítani a szívósort?
Szerintetek is ez a baj?

Kicsit hosszú lett,de ezt most eléggé valószínűnek tartom!
Előre is köszönöm a válaszokat!


Üdv



zoli900 Elküldve: 2013-08-18 19:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ropika írta:
zoli900 írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta:
Szétszedtem,de nem látok semmi hibát.
Lehet még valami??
Szerintem a kábellel nincs semmi baj,én inkább arra gyanakszok,hogy amikor rádugom rosszul csinálok valamit. Pl. van valamilyen sorrend,hogy hogy kell rá dugni,vagy hogy egyből gyújtáson kell legyen az autó,vagy amikor rádugtam csak utána kell ráadni?

Üdv




nekem oylan kábelem volt, ami alapesetben fosvágenekhez és egyéb OBD-s autókhoz való. amik, asszem a 8-as lábon szedik a jelet a BMW-pedig a 7-esen. nos kép alapján nem látszik, hogy a kis nyáklap vezetékelve. talán a gyújtás, meg a battery-t nekem sme jelzi, bár nem is emlékszem, de megy rendesen.
én az INPA-t úgy indítanám, amikor rá van dugva, és gyújtás is van, aztán mehet a progi. NCS-nél lehet előbb a progit, némely modul olvasásához gyújtás sem kell, de valahova igen.


Hát akkor majd kiderül,most egy másik géppel fogom használni,azon majd megpróbálom úgy,hogy gyújtás van alapból.....
Itt a nyáklap!


Ebből kiderül valami?


Szia.

Az edibas.ini-t nézd meg, ott van valami sor amit lehet át kell írni STD: OBD re.


Helló!
Több fajta ilyen jellegű sor van,de ilyen STD:OBD-s is van!
Kipróbálom a jövő héten egy másik géppel meg lehet,hogy újrateszem!
Lehet,hogy az a baj,vagy esetleg egy másik verzióval próbálkozok!

Köszi a választ!

Üdv

zoli900 Elküldve: 2013-08-17 09:16 ablakmosó folyadékok

Szevasztok!
Az ablakmosó tartályra a fekete burkolat csak a face lift-eseken van?
Ha igen,akkor a face lift előttire is fel lehet tenni?

Üdv

zoli900 Elküldve: 2013-08-16 12:44 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta:
Szétszedtem,de nem látok semmi hibát.
Lehet még valami??
Szerintem a kábellel nincs semmi baj,én inkább arra gyanakszok,hogy amikor rádugom rosszul csinálok valamit. Pl. van valamilyen sorrend,hogy hogy kell rá dugni,vagy hogy egyből gyújtáson kell legyen az autó,vagy amikor rádugtam csak utána kell ráadni?

Üdv




nekem oylan kábelem volt, ami alapesetben fosvágenekhez és egyéb OBD-s autókhoz való. amik, asszem a 8-as lábon szedik a jelet a BMW-pedig a 7-esen. nos kép alapján nem látszik, hogy a kis nyáklap vezetékelve. talán a gyújtás, meg a battery-t nekem sme jelzi, bár nem is emlékszem, de megy rendesen.
én az INPA-t úgy indítanám, amikor rá van dugva, és gyújtás is van, aztán mehet a progi. NCS-nél lehet előbb a progit, némely modul olvasásához gyújtás sem kell, de valahova igen.


Hát akkor majd kiderül,most egy másik géppel fogom használni,azon majd megpróbálom úgy,hogy gyújtás van alapból.....
Itt a nyáklap!


Ebből kiderül valami?

zoli900 Elküldve: 2013-08-15 13:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
zoli900 írta:
Szétszedtem,de nem látok semmi hibát.
Lehet még valami??
Szerintem a kábellel nincs semmi baj,én inkább arra gyanakszok,hogy amikor rádugom rosszul csinálok valamit. Pl. van valamilyen sorrend,hogy hogy kell rá dugni,vagy hogy egyből gyújtáson kell legyen az autó,vagy amikor rádugtam csak utána kell ráadni?

Üdv




nekem oylan kábelem volt, ami alapesetben fosvágenekhez és egyéb OBD-s autókhoz való. amik, asszem a 8-as lábon szedik a jelet a BMW-pedig a 7-esen. nos kép alapján nem látszik, hogy a kis nyáklap vezetékelve. talán a gyújtás, meg a battery-t nekem sme jelzi, bár nem is emlékszem, de megy rendesen.
én az INPA-t úgy indítanám, amikor rá van dugva, és gyújtás is van, aztán mehet a progi. NCS-nél lehet előbb a progit, némely modul olvasásához gyújtás sem kell, de valahova igen.


Hát akkor majd kiderül,most egy másik géppel fogom használni,azon majd megpróbálom úgy,hogy gyújtás van alapból.....
Itt a nyáklap!

zoli900 Elküldve: 2013-08-15 13:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
zoli900 írta:
Tano írta:
zoli900 írta: Nálam meg össze van kötve,de a gyújtást nem érzékeli!


Épp azt írtam, és a belinkelt képen is látszik, hogy a gyújtás jelnek semmi köze a 7-8-as lábakhoz.


Ja igen,tényleg de az 1-esnél is minden rendben van!


20 pines átalakítót használsz? Ha igen nézd meg annak is a bekötését, lehet hiányos.


Nem használok átalakítót,csak simán ezt a 16 PIN-eset az autóba!

zoli900 Elküldve: 2013-08-15 12:03 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
zoli900 írta: Nálam meg össze van kötve,de a gyújtást nem érzékeli!


Épp azt írtam, és a belinkelt képen is látszik, hogy a gyújtás jelnek semmi köze a 7-8-as lábakhoz.


Ja igen,tényleg de az 1-esnél is minden rendben van!

zoli900 Elküldve: 2013-08-14 22:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

mmike írta:
zoli900 írta:
mmike írta:
mmike írta:
Tano írta:
mmike írta:
mmike írta: HELP!
Sziasztok segítsetek lsz.
Vettem kábelt, felraktam a INPA-t mely kiválóan működik.
A probléma az hogy az NCS meg nem tudja olvasni a kocsi adatait, látszólag nem kommunikál. E85
INPA meg tökéletesen lát mindent. (kivéve néhány modult mint LSZ, amire pont szükségem lenne.

Közbe megnéztem és a No answer from ECU hibaüzenet van, azaz kommunikál mert látom az aksi és a gyújtást DE nem jön adat kifelé. A VIN számot se tudja olvasni. Lehet hogy széthúztak valamit a kocsiban?!

Köszi előre is
M



Senki?


Próbáltad mindegyik vezérlőböl amit felajánl?
Az a baj az ilyen hibákkal, hogy a távolból nehéz megoldani, ezeket legjobb kézrátétellel megoldani. Nincs a közeledben fórumos diagos ismerős?


Szia,
Van valami módszer arra, hogy megnézzem hogy az ODB csati rendesen működik. Egyre inkább az hiszem hogy mivel eredetileg magyar forgalomba helyezés volt, a dealer megszakított valamit. (nem vagyok biztos benne de a INPA-ban is azok a funkciók nem műkszenek amik valami BODY etc menüben vannnak. Tehát a motor és a váltón kívül semmi...)
Volt egyszer egy céges új autóm és amikor átvettem mondták hogy valamit széthúztak a biztonság kedvéért hogy ne lehessen a csatiról ellopni a kocsit. Viszont hibát ilyesmit meg olvasnak szóval nem hiszem hogy ilyenkor meg össze kéne dugni valamit. A 7-es K-line pólusra gyanakszom.

Egyébként a Fehérvár környékén lenne valaki aki tudna segíteni, akkor nagyon megöszönném.
Köszi előre is
M

MEGCSINÁLTAM!
Okulásként leírom a megoldást.
A kábelben amit vettem (e-bay Cable-Shack EDIABAS-USB majdnem átlátszó csati fényes metál kábel, egy led) át kellett kötni a 7 és 8-as lábat a csatiban. Nem értem miért, mert elvben a 7 a Kbus a 8 meg nem használt láb...
Mire idáig jutattam, addig minimum 20-szor installáltam a csomagokat kb három különböző gépre,volt benne XP-s és Win7 is. 5 különböző verziót töltögettem le. kb 3 nap szopás.
Szóval most tökéletes, Win7-en minden megy!
Béke
M


Hogy érted,hogy átkötötted?
A 7-est rákötötted a 8-asra?
Amit feltettem kép,azon rendben vannak a dolgok?


Csináltam egy rövidzárat, pont úgy mint nálad egy ónpöttyel. A lényeg hogy amíg a csati 7,8 lába nem volt összekötve addig csak részben működött az INPA az NCS meg egyáltalán nem.



Nálam meg össze van kötve,de a gyújtást nem érzékeli!

zoli900 Elküldve: 2013-08-14 21:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

mmike írta:
mmike írta:
Tano írta:
mmike írta:
mmike írta: HELP!
Sziasztok segítsetek lsz.
Vettem kábelt, felraktam a INPA-t mely kiválóan működik.
A probléma az hogy az NCS meg nem tudja olvasni a kocsi adatait, látszólag nem kommunikál. E85
INPA meg tökéletesen lát mindent. (kivéve néhány modult mint LSZ, amire pont szükségem lenne.

Közbe megnéztem és a No answer from ECU hibaüzenet van, azaz kommunikál mert látom az aksi és a gyújtást DE nem jön adat kifelé. A VIN számot se tudja olvasni. Lehet hogy széthúztak valamit a kocsiban?!

Köszi előre is
M



Senki?


Próbáltad mindegyik vezérlőböl amit felajánl?
Az a baj az ilyen hibákkal, hogy a távolból nehéz megoldani, ezeket legjobb kézrátétellel megoldani. Nincs a közeledben fórumos diagos ismerős?


Szia,
Van valami módszer arra, hogy megnézzem hogy az ODB csati rendesen működik. Egyre inkább az hiszem hogy mivel eredetileg magyar forgalomba helyezés volt, a dealer megszakított valamit. (nem vagyok biztos benne de a INPA-ban is azok a funkciók nem műkszenek amik valami BODY etc menüben vannnak. Tehát a motor és a váltón kívül semmi...)
Volt egyszer egy céges új autóm és amikor átvettem mondták hogy valamit széthúztak a biztonság kedvéért hogy ne lehessen a csatiról ellopni a kocsit. Viszont hibát ilyesmit meg olvasnak szóval nem hiszem hogy ilyenkor meg össze kéne dugni valamit. A 7-es K-line pólusra gyanakszom.

Egyébként a Fehérvár környékén lenne valaki aki tudna segíteni, akkor nagyon megöszönném.
Köszi előre is
M

MEGCSINÁLTAM!
Okulásként leírom a megoldást.
A kábelben amit vettem (e-bay Cable-Shack EDIABAS-USB majdnem átlátszó csati fényes metál kábel, egy led) át kellett kötni a 7 és 8-as lábat a csatiban. Nem értem miért, mert elvben a 7 a Kbus a 8 meg nem használt láb...
Mire idáig jutattam, addig minimum 20-szor installáltam a csomagokat kb három különböző gépre,volt benne XP-s és Win7 is. 5 különböző verziót töltögettem le. kb 3 nap szopás.
Szóval most tökéletes, Win7-en minden megy!
Béke
M


Hogy érted,hogy átkötötted?
A 7-est rákötötted a 8-asra?
Amit feltettem kép,azon rendben vannak a dolgok?

zoli900 Elküldve: 2013-08-14 18:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
zoli900 írta: Most szétszedtem,de a 7-es lábról átmegy egy óndarabbal a 8-asra!
Na most mi a megoldás?
Már mindent megpróbáltam,de még mindig csak a Battery-t jelzi ON-nak!
Mi a gond??


Szerintem inkább a gyújtásjel bekötését nézd meg az interfészen és az átalakítón.


Szétszedtem,de nem látok semmi hibát.
Lehet még valami??
Szerintem a kábellel nincs semmi baj,én inkább arra gyanakszok,hogy amikor rádugom rosszul csinálok valamit. Pl. van valamilyen sorrend,hogy hogy kell rá dugni,vagy hogy egyből gyújtáson kell legyen az autó,vagy amikor rádugtam csak utána kell ráadni?

Üdv






zoli900 Elküldve: 2013-08-13 19:22 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Vettem INPA kábelt,feltelepítettem a Portoknál is 2-esre tettem,de mintha nem érzékelné az autót: se a Batterynál se az Ignitionnál nem ír fekete pontot csak egy kört!
Már mindent megpróbáltam,beindítottam az autót,gyújtásra tettem,de semmi!
Mi lehet a gond?


a COM1-et kell beállítani neki, célszerű. illetve kábeltől függően lehet alakítani kell. szedd szét a csatit, ha szétlehet. ha 8-as lábra van kötve a vezeték belül, akkor azt át kell tenni a hetesre, mondjuk egy rövid zárral egyszerűbb.


Most néztem,hogy szétszedhető,de speciális csavar van benne,most nincs ilyen csavarhúzóm,egyébként innen rendeltem: http://aprod.hu/hirdetes/bmw-i...DDDhh.html
Valahonnan llehet tudni,hogy kell-e alakítani,mielőtt szétszedem?


ennek jónak kéne lennie, de hát láttunk már olyan 20pin/OBD2 átalakítót, ami rosszul volt bekötve





Na átraktam COM1-re,ahogy mondtad és most már írja,hogy Battery ON,de az Ignition-t még OFF-al jelöli!
Gyújtást is ráadtam!
Esetleg be is kell indítani?Bár a szervizbe sem indították be.
Nem értem mi lehet?



Most szétszedtem,de a 7-es lábról átmegy egy óndarabbal a 8-asra!
Na most mi a megoldás?
Már mindent megpróbáltam,de még mindig csak a Battery-t jelzi ON-nak!
Mi a gond??

zoli900 Elküldve: 2013-08-12 21:43 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Vettem INPA kábelt,feltelepítettem a Portoknál is 2-esre tettem,de mintha nem érzékelné az autót: se a Batterynál se az Ignitionnál nem ír fekete pontot csak egy kört!
Már mindent megpróbáltam,beindítottam az autót,gyújtásra tettem,de semmi!
Mi lehet a gond?


a COM1-et kell beállítani neki, célszerű. illetve kábeltől függően lehet alakítani kell. szedd szét a csatit, ha szétlehet. ha 8-as lábra van kötve a vezeték belül, akkor azt át kell tenni a hetesre, mondjuk egy rövid zárral egyszerűbb.


Most néztem,hogy szétszedhető,de speciális csavar van benne,most nincs ilyen csavarhúzóm,egyébként innen rendeltem: http://aprod.hu/hirdetes/bmw-i...DDDhh.html
Valahonnan llehet tudni,hogy kell-e alakítani,mielőtt szétszedem?


ennek jónak kéne lennie, de hát láttunk már olyan 20pin/OBD2 átalakítót, ami rosszul volt bekötve





Na átraktam COM1-re,ahogy mondtad és most már írja,hogy Battery ON,de az Ignition-t még OFF-al jelöli!
Gyújtást is ráadtam!
Esetleg be is kell indítani?Bár a szervizbe sem indították be.
Nem értem mi lehet?


zoli900 Elküldve: 2013-08-12 21:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

mmike írta:
zoli900 írta:
mmike írta:
zoli900 írta:
Tano írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
INPA-val lehet fordulatszámot állítani,vagy NCS-vel?
Ha igen,hol lehet és hogyan?

Üdv


Hi!
Pontosan milyen fordulatszámra gondolsz? Alapjáratira? Ha igen, akkor a DIS-ben biztos lehet, ezt már próbálgattam régen.
Szerintem az INPA-ban nem biztos, hogy megvan ez az opció, abban nincs benn minden állítgatással kapcsolatos dolog.
De a tool32-vel (ami szintén a programcsomag része) biztos meg lehet csinálni. Azt már had ne írjam le hogy, mert nem könnyen leírható folyamat, de lehet a neten van videó róla.
Üdv!


Igen,az alapjáratot szeretném állítani, akkor majd nézegetem a videókat!
Köszi a választ!


Üdv

Lehet, pont tegnap futottam be ebbe a menübe. Csak ha agyonütnek akkor se találom most.


Inpa-ba?


Igen!


Hmmm.jó tudni,hogy van benne! Köszi,hogy szóltál!

zoli900 Elküldve: 2013-08-12 20:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Vettem INPA kábelt,feltelepítettem a Portoknál is 2-esre tettem,de mintha nem érzékelné az autót: se a Batterynál se az Ignitionnál nem ír fekete pontot csak egy kört!
Már mindent megpróbáltam,beindítottam az autót,gyújtásra tettem,de semmi!
Mi lehet a gond?


a COM1-et kell beállítani neki, célszerű. illetve kábeltől függően lehet alakítani kell. szedd szét a csatit, ha szétlehet. ha 8-as lábra van kötve a vezeték belül, akkor azt át kell tenni a hetesre, mondjuk egy rövid zárral egyszerűbb.


Most néztem,hogy szétszedhető,de speciális csavar van benne,most nincs ilyen csavarhúzóm,egyébként innen rendeltem: http://aprod.hu/hirdetes/bmw-i...DDDhh.html
Valahonnan llehet tudni,hogy kell-e alakítani,mielőtt szétszedem?


ennek jónak kéne lennie, de hát láttunk már olyan 20pin/OBD2 átalakítót, ami rosszul volt bekötve