- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 318i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 20:50
BarG írta:Coyote írta:BarG írta:
10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.
A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)
Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.
Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.
Az alábbi kérdésre:
"10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?!"
az alábbi egyszerű válasz adható:
Pl.: a németek.
(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)