autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 08:16


dfle írta: Én nem voltam ott, apám vitte az Nt autóhoz, ahol kicserélték a termosztátot, majd eljött és ugyanúgy vissza hûlt a víz hõfoka, ami után vissza vitte, gépre tették és azt mondták, hogy a "kályhát" hozta ki hibásnak, ami ezeknél a dízeleknél segít üzemi hõfokra melegíteni és ott tartani a vizet!
Ez akkor most butaság??????? Mert mi a szerepe a "kályhának"? Ha nem az, akkor mi lehet a bûnös??????????





Én megpróbálnám,amit itt többen mondanak,és nekem is az volt,hogy mindkét termosztátot kell cserélni,de az egr termosztáttal kezd,90%ban az a rossz!

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. március 18. szerda, 08:04


Nt nel nekem is azt mondtak a kalyha lesz,.....en eroskodtem csereljuk ki mindket termosztatot es meglatjuk a tovabbiakat ......szerencsere nekem jo lett !

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2009. március 17. kedd, 21:02


Én nem voltam ott, apám vitte az Nt autóhoz, ahol kicserélték a termosztátot, majd eljött és ugyanúgy vissza hûlt a víz hõfoka, ami után vissza vitte, gépre tették és azt mondták, hogy a "kályhát" hozta ki hibásnak, ami ezeknél a dízeleknél segít üzemi hõfokra melegíteni és ott tartani a vizet!
Ez akkor most butaság??????? Mert mi a szerepe a "kályhának"? Ha nem az, akkor mi lehet a bûnös??????????

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. március 17. kedd, 18:12


dfle írta: Sziasztok!
Apám 318d-jében szintén az a probléma, hogy az esetek 90%-ában nem melegedik fel üzemi hõfokra, vagy vissza hûl a víz, ezért kicseréltette a termosztátot és kiderült, hogy nem az a baj, hanem a "kájha" van meghibásodva, aminek a pontos megnevezését sem tudjuk, csak azt, hogy 80000ft. Esetleg valaki tudja a pontos nevét, lehet-e javítani vagy valami olcsóbb megoldást!
Elõre is köszi!




Ne haragudj,de ki mondta ezt neked?
De kérdezd meg tõle,hogy a kájhának mi köze van a hûtõ víz hõfokhoz!!!!
Bontott alkatrészben tudok segíteni ha kell valami!

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. március 17. kedd, 18:08


Hmm... Elég kevés az információ! De attól nem hûl vissza az tuti!

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2009. március 17. kedd, 17:45


Sziasztok!
Apám 318d-jében szintén az a probléma, hogy az esetek 90%-ában nem melegedik fel üzemi hõfokra, vagy vissza hûl a víz, ezért kicseréltette a termosztátot és kiderült, hogy nem az a baj, hanem a "kájha" van meghibásodva, aminek a pontos megnevezését sem tudjuk, csak azt, hogy 80000ft. Esetleg valaki tudja a pontos nevét, lehet-e javítani vagy valami olcsóbb megoldást!
Elõre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz von

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2009. március 06. péntek, 17:18


Köszi a válaszokat. Igen lehet elõbb azt kellett volna cserélni, olcsóbb is. Dehát most már mindegy, van egy tartalék vízpumpa oldali thermosztátom, ami még eladó is lehet, ha érdekel valakit.


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. március 05. csütörtök, 22:10


Szerintem a leírtak és a saját tapasztalat alapján megállapíthatjuk, hogy általában az EGR termosztátja a ludas a lassú felmelegedés problémában.
Szerintem ha valaki hasonlóakkal találkozik inkább elõször az EGR melletit cserélje...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. március 05. csütörtök, 21:49


von írta: Sziasztok

Kicseréltettem a vízpumpánál lévõ thermosztátot és nem változott az eddig tapasztalt jelenség, bemelegedés 84 fok max elég hosszú idõ kb 20 perc után +3-4 fokban és menet közben ingadozott 68-70 fokra is vissza hült. Gyári új thermosztát lett belerakva, de ezek szerint nem ezzel volt a gond. Nem tudja valaki mi lehet a probléma?


Akkor szerintem az Egr termód van kifingva

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz von

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2009. március 05. csütörtök, 21:40


Sziasztok

Kicseréltettem a vízpumpánál lévõ thermosztátot és nem változott az eddig tapasztalt jelenség, bemelegedés 84 fok max elég hosszú idõ kb 20 perc után +3-4 fokban és menet közben ingadozott 68-70 fokra is vissza hült. Gyári új thermosztát lett belerakva, de ezek szerint nem ezzel volt a gond. Nem tudja valaki mi lehet a probléma?

státusz Zsooti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2009. február 22. vasárnap, 12:14


SoundkeY írta: Olvassatok vegig ezt a topicot, es minden benne van.

Nalam ez lett miutan csereltem:
"Mar a szervizeles utan eszreveheto volt hogy sokkal jobban melegszik es a reggeli - +1 fokos - homersekletnel 6km utan ( Bp ) elerte a kozepso allast es nemsokkal utana a titkos menubol nezve 88 fokos lett a viz !

Szal minden OK !

( mind2 termosztat meg a gyari , 2004 gyartas volt ) "


Nezhetem en a homerot ha nincs!
Arra lennek kivancsi, hogy mennyi valos (nem a mutatos muszer altal mutatott) uzemi hofok intervallum. Melegszik ez, 1 perc es negyven fokos, a meleg meg csak ugy aramlik befele.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. február 22. vasárnap, 09:37


Olvassatok vegig ezt a topicot, es minden benne van.

Nalam ez lett miutan csereltem:
"Mar a szervizeles utan eszreveheto volt hogy sokkal jobban melegszik es a reggeli - +1 fokos - homersekletnel 6km utan ( Bp ) elerte a kozepso allast es nemsokkal utana a titkos menubol nezve 88 fokos lett a viz !

Szal minden OK !

( mind2 termosztat meg a gyari , 2004 gyartas volt ) "

státusz Zsooti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2009. február 22. vasárnap, 08:31


Sziasztok,

nekem is lenne egy kerdesem bemelegedessel kapcsolatban. Az en kocsim egy E91 320D. Ebben ugye nincs hofokmero. A BC rejtett menukben tudom csekkolni csak az aktualis hofokot. Mikor inditok minuszban igen hamar felmelegszik 40 fokra, azt onnet lasabban megy fel 70 korulig, de a 80-at eleg lassan eri el. Mindez hideg idoben (-5 es +5 kozott).
Ez normalis? Mennyinek kene lennie az uzemi hofoknak? Mennyi ido alatt kene bemelegednie? Nalam kb 5-8 km alatt megy fel 70-80 fokra.

státusz 320DE46

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 230

Elküldve: 2009. február 21. szombat, 20:53


szigiimi írta:
320DE46 írta:
szigiimi írta:
von írta: A gyári thermosztátokon van valami jel (BMW) vagy cikkszám amibõl lehet tudni, hogy az gyári és nem valami utángyártott?

Belevan ütve hogy BMW. Keresd M_Attilát, õ tud jó áron gyárit. Én is tõle rendeltem.


Megkérdezhetem hogy, mennyi volt a kettõ?


Nekem automatám van, ebbe 18e körül volt a kettõ.


köszi

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2009. február 21. szombat, 15:55


320DE46 írta:
szigiimi írta:
von írta: A gyári thermosztátokon van valami jel (BMW) vagy cikkszám amibõl lehet tudni, hogy az gyári és nem valami utángyártott?

Belevan ütve hogy BMW. Keresd M_Attilát, õ tud jó áron gyárit. Én is tõle rendeltem.


Megkérdezhetem hogy, mennyi volt a kettõ?


Nekem automatám van, ebbe 18e körül volt a kettõ.