ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
Sziasztok.
Volt mostanában problémám a központi zárral,ugye volt,hogy nem akart kinyitni,de a végén néha már zárni se.Nos amit ajánlottatok,a relé cserére még nem került sor,de másra igen.
A generátorom ugyanis behalt,cserélve lett,azóta megszűntek a nyitási problémáim.
Ezzel nem azt akarom mondani,hogy mindenki azt cseréljen akinek ez a baja(kp),de nem megfelelő töltöttség miatt elképzelhetőnek tartom a rossz működést.
Egy mérést szerintem megér mindeninek mielőtt nekiáll cserélgetni.
Remélem tudtam ezzel segíteni.
Üdv: Csaba
már megint befagyott az oldal, szóval így lesz meg a komment, amit írtam:
Köszönöm,de mint láttad nem azt írtam,hogy ezzel megoldódott a probléma,hanem,hogy azóta nincs vele baj.
Amúgy hiába van töltésszabályzó,ha nincs annyi amper mert a generátor nem töltött.
Miért is károsítaná a reléket?
Én onnan közelíteném a dolgot,hogy előtte nem volt elég áram a nyitáshoz(ez lehetett a töltés hiány miatt),most viszont van,ez meg már szabályozva van és nem kap töbet annál mint ami kell neki.
Amúgy tök jó,hogy bármihez hozzászólsz,akkor nem tudsz egy kicsit örülni a másikkal,hanem egyből lehúzod,hogy biztos más lesz a baja(mert amúgy neked már ez is volt).
Nehéz lett volna mondjuk azt írni: "na ez tök jó,remélem tényleg csak ennyi volt"?
ne érts félre!!!
nem azért írtam. csak én is megörültem anno. tudod meddig húztam, míg kicseréltem a relét? sokáig. már mindenben a hibát kerestem, mert nem akartam forrasztani, mert nem egyszerű, így is munkahelyen oldottam meg, profi cuccal.
de ezeket mind-mind leírtam.
ha rossz a relé érintkezője, szennyezett, az a nagy áramtól lesz, ugye ív keletkezik. ezáltal rosszabb lesz a kontakt. ilyenkor ugyanazon áram már kevés lesz. ha valami miatt még kevesebb, akkor meg pláne. na már most ha gázt adsz, dolgozik a generátor, nagyobb az áram. ha egy rossz érintkezőn nagyobb áramot akarsz kapcsoltatni, az csak tovább roncsolja azt, de még adhat annyit (egy darabig), hogy működtessen valamit, pl a zárat. ezrt írtam le a kis sztorit.
ha rossz generátor miatt lenne, akkor annyira sem volna Amper az akksiban, hogy az autó beinduljon. ahhoz pedig jóval több kell, mint egy zár nyitáshoz. csupán ezért gondolom, hogy nincs köze hozzá. engem is bekavart az akksis eset.
nagyon rosszul gondolod most a velem való dolgot. én örülök ha erre megjavult. csak akksi cserénél én ugyanezt éreztem, mint Te. és igen tudom, hogy mit és hogy írtál. én pedig az én esetemet. ami nem általános érvényű, csak kicsit a tiéd egybevág az én tapasztalásaimmal.
ha most ezt rosszindulatnak, vagy akárminek nevezed, az a Te dolgod, de részemről semmi ilyen nem volt benne. csupán társalgok.
1. Azért lesz szennyezett,illetve egy idő után azért kokszolódik el a relé,mert a kapcsolás előtt ív keletkezik a két érintkező között,tehát a normál működése miatt.
2. Nem tud nagyobb áramot kapni,mivel van előtte biztosíték, ami nem enged át többet az értékénél.
3.Én elhiszem,hogy te jót akarsz csak a kifejezésével van baj.Csak olvasd el a saját kommented: "ne örülj szerintem"- ez tényleg nagyon bíztatónak tűnik.
4. Nem e probléma miatt cseréltem amúgy generátort,hanem mert elromlott,csak próbáltam párhuzamot venni a két dolog között.
Amúgy gondolj bele: a nyitáshoz kell egy bizonyos amper,neked se volt meg csak,ha gázt adtál.Nem logikus?A generátor már alapjáraton nem tud rendesen tölteni,csak ha pörgeted.És amit alapjáraton tudott az nem volt elég a nyitáshoz,illetve az akksit se tudta rendesen tölteni és mint tudjuk egy-két tized amper hiány és már nem is működik rendesen.
Egy szónak is száz a vége,csere óta jó,ha majd nem lesz az,jönnek a relék,addig meg feleslegesen nem ba**tatom.
- elég sok autóalkatrész tesztgépében van relé, akár nagyon sok relé, cserélek eleget, bontunk fel eleget. rendben van bizosíték. most nem tudom, de legyen az mondjuk 20A-es, de normál üzemben 10A-t kapcsol. egy idő után ettől is használódik az érintkező. és minél jobban használódott, annál érzékenyebb az Amperra. és hidd el, attól, hogy van egy 5A-es relé az 1A ugyanúgy kinyírja, akármilyen márka, ha meg van a kellő kapcsolási futásteljesítménye.
- nem akarok mentegetőzni, de én dolgoztam tegnap 12 órában. tragédiával kezdődött a munka. egyébként is lehet látni, mikor írok munka után, sőt amúgy is van gond a megfogalmazással. hiába olvasom át, mivel nem gondolom bántónak, nem azért írom, így én nem érzem annak, ha 10x olvasom el, akkor sem.
- de miért beszélünk alapjáratról, töltésről? az autót akkor sem nyitja, amikor nem jár a motor, mert be van zárva az ajtó. normál ajtóműködtető üzemben a motor nem jár. ha pedig beindul a motor, akkor eleve volt az akksiban annyi, hogy az ajtót is nyitnia kell. leírtam mi volt, én is csak utána agyaltam, bárminek örültem, amitől kicsit jobb lett. én sem azért cseréltem akksit, hanem mert egyszerűen tönkre ment, csak utána jó lett. még a sarukra is gondoltam, hogy oxidos, ezért okozhat gondot nyitásnál, mert ugye megtakarítottam akksi cserénél. aztán fél év is annyi, de lehet annyi sem volt.
- az utolsó mondatoddal pontosan így voltam, de írtam is. sokszor szétszedtem a csatlakozókat tisztítottam, stb, mindig olyan volt, mintha jobb lett volna. anno leírtam ide, amikor relécsere után jó lett, és azóta 5 éve is jó, hogy ha én ezt biztosra tudom, és nem akarom az egyszerűbb dolgokat végigjárni előtte, kicsit kutakodni, nyomozgatni, tesztelgetni hátha más a baja, hanem rögtön cserélem a reléket, akkor 1-2 évet megspórolok magamnak.
én a saját hibámból tanultam. ha hasonlót látok (és a Te eseted nagyon egyezik), akkor azért írom le, hogy ne szenvedj el vele, hosszú időt. én nem erőszakolok semmit, mindenkinek saját dolga eldönteni. csak én végigjártam ezt, és eléggé részletesen leírtam anno.
engem sosem zavart ha más dologgal oldódott meg valakinek valami, mint ahogy mondjuk én mondtam. ha volt visszajelzés, hogy mi, az csak mindenkinek jó. van hiba, ami 10emberből esetleg 2-nél ugyanaz a megoldás rá, aztán 8-an 8 félét írnak, nem azért mert egymásra tronfolnak. vagy rosszat akarnak a másiknak.