- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2016. március 30. szerda, 14:43
YELLOW írta:SP_323i írta:YELLOW írta:SP_323i írta:YELLOW írta:SP_323i írta:YELLOW írta:lantika írta:SP_323i írta:lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?
Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel
Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.
ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.
Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.
de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.
A tárcsák eltérnek ezért kintebb kellet hozniuk a nyerget azt meg a nyeregtartóval oldották meg
ezzel:
https://c1552172.ssl.cf0.rackc...6_x800.jpg
pont most szaladtam bele ebbe a problémába, mert a bontott 136 pacis fék volt és nem 150 pacisé
a nyergek számra ugyan azok voltak, viszont ezek a konzolok nem
ennél a konzolnál meg a négy csavar távolsága adja meg, hogy mennyire kerül ki a féknyereg a felfogatáshoz képest
(pl az M3-as és a CLS első fékje is ebben a konzolban különbözik így az M3-as 325-ös míg a CLS 345-ös tárcsát tud fogadni)
a fékpofa szerintem ugyan az, mert azt meg a nyereg határozza meg, mekkorát is tud befogadni
na igen erre a konzolra gondoltam...
tehát akkor valójában ha valaki nagyobb tárcsát szeretne, akkor a tárcsák mellé csak ezt a konzolt kell cserélnie és magát a féknyerget nem? (bringás szempontból így szokott lenni) mert ha lehet külön kapni ezt a konzolt, akkor egy fék upgrade még olcsóbban megúszható, és magát a rendszertmeg sem kell bontani.
viszont lehet betétet is újat kell venni, de akkor elvileg az is jó lesz... vagy nem? vagy ugyanaz a pofa akkor? már kezdek belekavarodni.
Akkor itt a bal első fékre a találat e46-on belül, lehet csemegézni hol melyik konzolt használta a gyár
http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46
ez alapján ugynaazt a cikkszámot hozza mindenre ami ott fel van sorolva... ami akkor nekem fura... mert az N40-es e46 és mondjuk egy M54 28i, vagy ugye egy 20d-n sem ugyanaz a tárcsa van. itt pedig mind nyeregre és tartóra ugyanazt a cikkszámot dobja.
tartóra tuti, hogy nem
a kicsi tárcsához 34106758104 ez való és ha ilyet választasz ki, akkor a féktárcsához átmenve 286-os fog dobni
a nagy konzol meg 34106758120 a tárcsánál meg 300-as lesz ehhez
(M54-es 28i nincs is a listában csak M52-es )
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 30. szerda, 14:44