Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. március 18. csütörtök, 23:34


vsop14 írta: nekem is ez volt. elrepedt egy kicsit a csavar. a fej egy kicsit elvált a szártól, majd mikor ki akartam cserélni akkor le is tört. a víz meg felforrt.... nézd meg, hogy a géptetõn nem látsz vízfoltot?


Ilyesmi akkor tud elõfordulni, ha túl van húzva és elnyírja magát. Érdemes mindenféle szerelésnél megnézni a TIS-ben hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni az egyes alkatrészeket.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. március 18. csütörtök, 23:18


Kopter írta: csáó lenne egy kérdés 320 d a hütõ sapka meletti kis müanyag csavarnál ereszti a vizet, az akis csavar átereszheti a vizet? mert a menet jó rajta a tömités is jó de mégis mintha átjönne a viz rajta.csillag csavaros és megtelik vizzel a csillag része kifujom és megint mintha megtelne létezik? hütõviz lámpa jelzett ránéztem a motorra és körülötte(kis csavar) minden fagyálló.A csövek bilincsek jók.
azért kérdezem mert egyszer a szervizbe jött egy ugyan ilyen bmw a szerelõ 1000 forintért ezt a csavart cserélte ki neki de már bánom h nem kérdeztem me hogy a menet ment le róla vagy mi volt a baja.
ha tud ilyenrõl valaki elõre is köszönöm a segitséget!!!

nekem is ez volt. elrepedt egy kicsit a csavar. a fej egy kicsit elvált a szártól, majd mikor ki akartam cserélni akkor le is tört. a víz meg felforrt.... nézd meg, hogy a géptetõn nem látsz vízfoltot?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2010. március 18. csütörtök, 23:17


Tano írta:
Kopter írta: csáó lenne egy kérdés 320 d a hütõ sapka meletti kis müanyag csavarnál ereszti a vizet, az akis csavar átereszheti a vizet? mert a menet jó rajta a tömités is jó de mégis mintha átjönne a viz rajta.csillag csavaros és megtelik vizzel a csillag része kifujom és megint mintha megtelne létezik? hütõviz lámpa jelzett ránéztem a motorra és körülötte(kis csavar) minden fagyálló.A csövek bilincsek jók.
azért kérdezem mert egyszer a szervizbe jött egy ugyan ilyen bmw a szerelõ 1000 forintért ezt a csavart cserélte ki neki de már bánom h nem kérdeztem me hogy a menet ment le róla vagy mi volt a baja.
ha tud ilyenrõl valaki elõre is köszönöm a segitséget!!!


Az a bizonyos csavar légtelenítõ csavar, és nem szabadna hogy átengedje a vizet ha rendesen be van csavarva és a tömítése is jó. Cseréld ki nyugodtan, nem nagy tétel.

Mindenkepp erdemes kicserelni, nekem hajszalrepedes volt rajta, fogyott a viz es nem talaltuk hol... Aztan egyszer kilotte, szerencsere olyan helyen, h le tudtam parkolni, orultem.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. március 18. csütörtök, 22:56


Kopter írta: csáó lenne egy kérdés 320 d a hütõ sapka meletti kis müanyag csavarnál ereszti a vizet, az akis csavar átereszheti a vizet? mert a menet jó rajta a tömités is jó de mégis mintha átjönne a viz rajta.csillag csavaros és megtelik vizzel a csillag része kifujom és megint mintha megtelne létezik? hütõviz lámpa jelzett ránéztem a motorra és körülötte(kis csavar) minden fagyálló.A csövek bilincsek jók.
azért kérdezem mert egyszer a szervizbe jött egy ugyan ilyen bmw a szerelõ 1000 forintért ezt a csavart cserélte ki neki de már bánom h nem kérdeztem me hogy a menet ment le róla vagy mi volt a baja.
ha tud ilyenrõl valaki elõre is köszönöm a segitséget!!!


Az a bizonyos csavar légtelenítõ csavar, és nem szabadna hogy átengedje a vizet ha rendesen be van csavarva és a tömítése is jó. Cseréld ki nyugodtan, nem nagy tétel.

státusz Kopter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2010. március 18. csütörtök, 22:47


csáó lenne egy kérdés 320 d a hütõ sapka meletti kis müanyag csavarnál ereszti a vizet, az akis csavar átereszheti a vizet? mert a menet jó rajta a tömités is jó de mégis mintha átjönne a viz rajta.csillag csavaros és megtelik vizzel a csillag része kifujom és megint mintha megtelne létezik? hütõviz lámpa jelzett ránéztem a motorra és körülötte(kis csavar) minden fagyálló.A csövek bilincsek jók.
azért kérdezem mert egyszer a szervizbe jött egy ugyan ilyen bmw a szerelõ 1000 forintért ezt a csavart cserélte ki neki de már bánom h nem kérdeztem me hogy a menet ment le róla vagy mi volt a baja.
ha tud ilyenrõl valaki elõre is köszönöm a segitséget!!!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 02. kedd, 06:38


Robin68 írta:
hil írta: Ma meglépett a hûtõ folyadékomból 2 liter. Pedig semmi oka nem volt rá. Lejtõn, orral lefelé álltam meg, aztán mikor mentem az autóhoz, láttam a tócsát. Nem tudtam beazonosítani, hogy honnan jött. Egybõl jelzett is a hûtõszint jelzõ. Járó motornál öntöttem bele kb két liter FORRÓ csapvizet, de nem tudtam légteleníteni a rendszert. Aztán mentem vele, folyamatosan figyelve a ............................


Megnyugtatlak pontosan ez történt velem is szombaton . Valószínû, hogy nem tekertem rá rendesen a kupakot mert indulás elõtt azért ellenõriztem a szintet és nekem is kb. 2 liter ment bele. Nem részletezem mert szinte minden így történt . Kivéve, hogy nekem -25° volt elõtte a fagyálló.


Kösz, megnyugtattál. Most reggel megnéztem, minden rendben van vele: szint jó, légtelen a rendszer.
Azon a 2 literen csodálkozok

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2010. március 01. hétfő, 23:02


hil írta: Ma meglépett a hûtõ folyadékomból 2 liter. Pedig semmi oka nem volt rá. Lejtõn, orral lefelé álltam meg, aztán mikor mentem az autóhoz, láttam a tócsát. Nem tudtam beazonosítani, hogy honnan jött. Egybõl jelzett is a hûtõszint jelzõ. Járó motornál öntöttem bele kb két liter FORRÓ csapvizet, de nem tudtam légteleníteni a rendszert. Aztán mentem vele, folyamatosan figyelve a ............................


Megnyugtatlak pontosan ez történt velem is szombaton . Valószínû, hogy nem tekertem rá rendesen a kupakot mert indulás elõtt azért ellenõriztem a szintet és nekem is kb. 2 liter ment bele. Nem részletezem mert szinte minden így történt . Kivéve, hogy nekem -25° volt elõtte a fagyálló.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. március 01. hétfő, 21:49


Ma meglépett a hûtõ folyadékomból 2 liter. Pedig semmi oka nem volt rá. Lejtõn, orral lefelé álltam meg, aztán mikor mentem az autóhoz, láttam a tócsát. Nem tudtam beazonosítani, hogy honnan jött. Egybõl jelzett is a hûtõszint jelzõ. Járó motornál öntöttem bele kb két liter FORRÓ csapvizet, de nem tudtam légteleníteni a rendszert. Aztán mentem vele, folyamatosan figyelve a t menü víz hõmérõjét, minden rendben volt, meg a folyás elõtt is. Aztán kútnál, kb 20 Km megtétele után megmérettem a fagyáspontot, -14 lett. Tél elõtt a termosztát csere után mérettem, akkor -50-nél is alacsonyabb volt, mert ész nélkül öntöttem bele akkor a fagyállót. Tudom, ez sem jó, lehet, hogy ez okozta, meg a melegebb idõ. Na szóval amikor most levettem a kupakot, ömlött ki belõle a lé. 100 m után hûtõszint lámpa, megálltam, már volt nálam deszt víz, öntöttem és tudtam légteleníteni is. Azóta (eddig) minden OK. Vajon mi lehetett? Igaz tegnap este megnéztem a szintet, lehet, hogy nem tekertem rá rendesen a kupakot? De akkor sem folyhat ki 2 l.
De a motort nem fõztem meg (legalább)

státusz szv408

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 22:39


Köszi, kipróbálom ezt a feszültség mérést, ha legközelebb olyan helyen leszek ahol van erre lehetõség.

A hõmérséklet jeladót hol találom?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 06:17


szv408 írta: Sziasztok,
találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy a vízhõmérséklet mutatója néha teljesen felkúszik a pirosba? E46, 318i-rõl van szó, N42-es motor.
A motor még nem érte el az üzemi hõfokot, a kék rész aljához van közelebb a mutató. A piros sáv nem világít, csak a mutató felkúszik.
Ha elengedem a gázt, pl. üresben gurulok, akkor visszamászik szépen a mutató a tényleges hõmérsékletre. Viszont miután megint gázt adok, pár mp.-re rá megint felmegy a piros végéig. Tulajdonképpen kifekszik a mutató.
Ez csak addig történik meg amíg nem melegszik be jobban a motor (kiér a kékbõl a mutató), és úgy tûnik csak olyankor jön elõ, ha -5 foknál hidegebb van.
Vízszintet néztem, rendben van. Elképzelhetõ, hogy a termosztátom vagy a vízpumpám rossz, mert országúti tempónál a menetszél nagyon visszahûti a motort, épphogycsak kiér a kékbõl a mutató. Városban, dugóban, szépen középen áll. Ez arra utal nem?
De ez a mutató kilengés pontosan mi? Valami beépített figyelmeztetés? Ha igen, mire figyelmeztet? Örülnék, ha valaki tudna segíteni.
Kösz


Generátor feszültség szabályzó, esetleg kontakt hiba a hõmérõ körben. Ha lehúzod a hõm jeladóról a csatlakozot, akkor a mûszer emlékeim szerint max érték felé végállásig kitér, ha rossz a kontakt valahol, akkor lehet ez a jelenség. Elsõ menetben és ez a legegyszerûbb, mérd meg a feszt az akku sarkain járó motornál, és figyeld, hogy gézadásnál mi történik. 14, V körüli érték a jó.
hil

státusz szv408

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 23:55


Kár, bíztam benne, hogy itt már találkozott valaki ilyennel. így nehéz eldönteni, hogy ez most valami nagyobb gond elõjele, vagy egy apró kis hiba és aggodalomra semmi ok.

Magával a víz (nem) melegedéssel mit csináljak? Vízpumpa vagy termosztát? Vagy ennyibõl nem lehet biztosan tudni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 21:02


én még ilyet nem tapasztaltam, bár azt írod, amikor valójában bemelegszik, akkor beáll a mutató, ebbõl arra következtetek, hogy amikor a nagykörben is megindul a víz, akkor áll helyre, tehát a termosztátod kinyit... de lehet az elején full zárva van, és a hõfokérzékelõ a motor melegét érzékeli, nem a vízét, mert azt már tudom, hogy minimálisan mindig nyitva van a termosztát.

szv408 írta: Sziasztok,
találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy a vízhõmérséklet mutatója néha teljesen felkúszik a pirosba? E46, 318i-rõl van szó, N42-es motor.
A motor még nem érte el az üzemi hõfokot, a kék rész aljához van közelebb a mutató. A piros sáv nem világít, csak a mutató felkúszik.
Ha elengedem a gázt, pl. üresben gurulok, akkor visszamászik szépen a mutató a tényleges hõmérsékletre. Viszont miután megint gázt adok, pár mp.-re rá megint felmegy a piros végéig. Tulajdonképpen kifekszik a mutató.
Ez csak addig történik meg amíg nem melegszik be jobban a motor (kiér a kékbõl a mutató), és úgy tûnik csak olyankor jön elõ, ha -5 foknál hidegebb van.
Vízszintet néztem, rendben van. Elképzelhetõ, hogy a termosztátom vagy a vízpumpám rossz, mert országúti tempónál a menetszél nagyon visszahûti a motort, épphogycsak kiér a kékbõl a mutató. Városban, dugóban, szépen középen áll. Ez arra utal nem?
De ez a mutató kilengés pontosan mi? Valami beépített figyelmeztetés? Ha igen, mire figyelmeztet? Örülnék, ha valaki tudna segíteni.
Kösz


státusz szv408

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2010. január 25. hétfő, 20:57


Sziasztok,
találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy a vízhõmérséklet mutatója néha teljesen felkúszik a pirosba? E46, 318i-rõl van szó, N42-es motor.
A motor még nem érte el az üzemi hõfokot, a kék rész aljához van közelebb a mutató. A piros sáv nem világít, csak a mutató felkúszik.
Ha elengedem a gázt, pl. üresben gurulok, akkor visszamászik szépen a mutató a tényleges hõmérsékletre. Viszont miután megint gázt adok, pár mp.-re rá megint felmegy a piros végéig. Tulajdonképpen kifekszik a mutató.
Ez csak addig történik meg amíg nem melegszik be jobban a motor (kiér a kékbõl a mutató), és úgy tûnik csak olyankor jön elõ, ha -5 foknál hidegebb van.
Vízszintet néztem, rendben van. Elképzelhetõ, hogy a termosztátom vagy a vízpumpám rossz, mert országúti tempónál a menetszél nagyon visszahûti a motort, épphogycsak kiér a kékbõl a mutató. Városban, dugóban, szépen középen áll. Ez arra utal nem?
De ez a mutató kilengés pontosan mi? Valami beépített figyelmeztetés? Ha igen, mire figyelmeztet? Örülnék, ha valaki tudna segíteni.
Kösz

státusz laci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2010. január 09. szombat, 23:42


tudtok segíteni e35 m40b16 hütõfolyadékcserélésben?
mia folyamat lezajlása?
hol vana motor oldalán alján a 2. leeresztõcsavar?

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. november 10. kedd, 15:41


YELLOW írta: a víz mindenképp körbeforog, azért van a vízpumpa, a venti azért kell, ha mér a menetszél nem bírja hûteni a hûtõben lévõ vizet (pl városi araszolás), akkor a venti szívja át a levegõt a hûtõn keresztül. eleve ha télen nézed sokkal melegebb a motor, mivel kalibrál a külsõ hõfokkal is, hogy a motornak a legjobb legyen... 10 diffit meg nem tudsz érzékelni...leve odaég a kezed

gampetibor írta:
YELLOW írta: csõ!

hát nekem a venti 105 foknál kapcsol, vagy 104... de pl télen sokkal többször hallom a ventit menni, mint nyáron, pedig télen finomabban is járok vele... hát a hõfok nekem 85 és 105 között szokott lenni, eddig ezt tapasztaltam, ha megyek mondjuk normál 90-es tempóba, akkor max 102 fok, de olyan 96 környékén stagnál!

gampetibor írta: Sziasztok!
Tudja valaki 316i esetében mi a hûtõvíz hõmérséklete üzemi hõfokon? Hány foknál kéne kapcsoljon a termosztát és körbepörgetnie a vizet?


Akkor jo mert ma menet közben néztem a titkos menüben és 103-104 között ugrált. Azt hittem az sok bár a hõfokmutató függõlegesen állt. Ha a venti elindul akkor a víz is körbeforog? Mert multkor amikor ment a venti nem lett sokkal hidegebba motorba bemenõ hûtõvizcsõ. Vagy lehet h 104 és 95 fok között nem érzékelhetõ kézzel a hõmérsékletkülönbség.


Köszi YELLOW