Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:29


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.


Értem.
Végül is akkor ki kell próbálni, és elválik, hogy milyen lesz.
A legközelebbi olajcserekor lehet kipróbálom...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17575

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:27


Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 12:15


Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.

Tomi88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2004

státusz Tomi88

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 11:37


Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 09:43


Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 25. szerda, 09:45

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 11:21


elgeri írta:
"Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)"

Köszönöm!


Sokaknal jelentkezik ez a problema a kupplunggal es paran cserelni akartak. bmw320d4 mondta, hogy elobb probaljanak utanallitani, hatha....
En megtettem es most "talan" picivel lejjebb is fog, meg persze egy idore eltunt a remeges is.
Ha jol emlexem a muvelet menete:
2-ben kb 4000-ig felporgetni, aztan hagyni kb 1500ig visszesni. Ha akarod meg is lehet rugdosni neha a pedalt HA JOL EMLEKSZEM, persze erzessel
Keress kicsit vissza, ott bmw320d4 leirja hogyan kell pontosan.

Mas forumokon is utana olvastam, ott irtak, hogy a betet felkemyenyedik vmiert es befoltosodik a lenditokerek feleulete ettol a ferodoltol, vagy mi a kuplung anyaga. Leköcsiszolni azt egy darabig jo
(Nehe 2-ben indulni, utana allitolag egy darabig jo.)




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 01. szerda, 11:24

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 10:17


tusi_ írta: Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)
De most megint elojott a razkodas indulasnal, de csak neha. Most azt olvastam egy forumon, hogy rossz anyagbol csinaltak egy ket szeria kuplungot es konnyen felkemenyedik a betet/csuszofelulet.
Azt ajanlottak, hogy ilyenkor 2-ben induljunk el csusztatva a kuplungot es ledorzsoli azt a reteget rola. En megteszem szivesen, de ettol nem megy szet a kuplungom? 175e van benne es nem szivesen csereltetnek kuplungot.
Az a vicces, hogy neha csinalja, aztan nem. Foleg ha kis gazzal indulok, akkor kezdi el, de aztan ha kovetkezo indulasnal nagyobb gazzal indulok, akkor is, sot tegnap kettesben is csinalta egyszer.


Hasonló jelenség nálam is szokott néha lenni. Ilyenkor nagyon megijedek, de aztán bátrabban használva a gázt nincs gond (talán csak hideg motornál csinálja?!), és megnyugszom (mert nem akarok most elkezdeni emiatt szerelőkhöz járni)

Elsőre én is kuplungra gyanakodtam, de gondolom igazából ezer más dolog is lehet, nem?!
(90e km van "csak" benne.)

Ezt nem értettem, kifejtenéd bővebben?
"Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)"

Köszönöm!


státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 16:26


Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)
De most megint elojott a razkodas indulasnal, de csak neha. Most azt olvastam egy forumon, hogy rossz anyagbol csinaltak egy ket szeria kuplungot es konnyen felkemenyedik a betet/csuszofelulet.
Azt ajanlottak, hogy ilyenkor 2-ben induljunk el csusztatva a kuplungot es ledorzsoli azt a reteget rola. En megteszem szivesen, de ettol nem megy szet a kuplungom? 175e van benne es nem szivesen csereltetnek kuplungot.
Az a vicces, hogy neha csinalja, aztan nem. Foleg ha kis gazzal indulok, akkor kezdi el, de aztan ha kovetkezo indulasnal nagyobb gazzal indulok, akkor is, sot tegnap kettesben is csinalta egyszer.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2015. június 20. szombat, 22:38


szotakdavid írta:
kernor írta: Udv mindenkinek.

Nemreg a tulajdonomba kerult egy frissites elotti 2001-es 2.2-es 320i. Azt vettem eszre hogy finoman vibral a kuplungpadal. Akkor mutatkozik leginkabb ha finoman nyomast gyakorlok a pedalra, de nem nyomom ki. Ez mitol lehet? A valtast pedig koppano hangok kiserik, neha hangosabban, neha alig hallhatoan.



Lendkerék esetleg kinyomó fogja feladni a harcot.


Majd egyszer, de nem most.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. június 20. szombat, 20:37


kernor írta: Udv mindenkinek.

Nemreg a tulajdonomba kerult egy frissites elotti 2001-es 2.2-es 320i. Azt vettem eszre hogy finoman vibral a kuplungpadal. Akkor mutatkozik leginkabb ha finoman nyomast gyakorlok a pedalra, de nem nyomom ki. Ez mitol lehet? A valtast pedig koppano hangok kiserik, neha hangosabban, neha alig hallhatoan.



Lendkerék esetleg kinyomó fogja feladni a harcot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz kernor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. június 20. szombat, 20:23


Udv mindenkinek.

Nemreg a tulajdonomba kerult egy frissites elotti 2001-es 2.2-es 320i. Azt vettem eszre hogy finoman vibral a kuplungpadal. Akkor mutatkozik leginkabb ha finoman nyomast gyakorlok a pedalra, de nem nyomom ki. Ez mitol lehet? A valtast pedig koppano hangok kiserik, neha hangosabban, neha alig hallhatoan.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 20. szombat, 20:24

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2015. június 15. hétfő, 22:56


laleeboy írta:
kamondyb írta: Sziasztok!

E46 Compactom van, egy ideje azt vettem észre, hogy a kuplungpedálnak oldalirányba kb 1-1,5 cm holtjátéka van. Ilyet eddig nem tapasztaltam, szinte kicsit lötyög.
Meg lehet ezt húzni valahol? Tapasztalt valaki már ilyet?

KÖszönöm a válaszotokat!


Meghúzni azt nem lehet viszont ki lehet cserélni azt a műanyag perselyt ami a csuklópontban van.

Lehet venni gyárit vagy egy esztergályossal csináltatni

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=35_0186

7-es alkatrész



Köszönöm szépen, most olvastam csak a válaszodat!



laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 13:47


kamondyb írta: Sziasztok!

E46 Compactom van, egy ideje azt vettem észre, hogy a kuplungpedálnak oldalirányba kb 1-1,5 cm holtjátéka van. Ilyet eddig nem tapasztaltam, szinte kicsit lötyög.
Meg lehet ezt húzni valahol? Tapasztalt valaki már ilyet?

KÖszönöm a válaszotokat!


Meghúzni azt nem lehet viszont ki lehet cserélni azt a műanyag perselyt ami a csuklópontban van.

Lehet venni gyárit vagy egy esztergályossal csináltatni

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=35_0186

7-es alkatrész



autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2005

státusz lobo67

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 12:21


Sziasztok!
Új tag vagyok, de már sokat olvasgattam, és gratulálok mindenkinem a jó közösséghez, remélem én is hasznos tag tudok majd lenni.
Nemrég vettem egy megkímélt állapotú valós 300k-t futott 120D-t (163le, kézi), lukas motorral. Már nagyjából összeállt, csak ellenőrzöm a motor környéki alkatrészeket, kicserélem, amit kell.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi a kuplungtárcsa gyári vastagsága a szélén? Az enyém 7.8mm a szélén, 9.5 a közepén, és jónak tűnik, csak biztosra szeretnék menni. Ez az adat sehol nem, szerepel.
Ha valaki tudja, vagy csak annyit, hogy az övé, mikor cserés lett mennyi volt, nagyon hálás lennék.
Hálás köszönet előre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2015. május 09. szombat, 18:13


Sziasztok!

E46 Compactom van, egy ideje azt vettem észre, hogy a kuplungpedálnak oldalirányba kb 1-1,5 cm holtjátéka van. Ilyet eddig nem tapasztaltam, szinte kicsit lötyög.
Meg lehet ezt húzni valahol? Tapasztalt valaki már ilyet?

KÖszönöm a válaszotokat!