autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz lexx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2018. augusztus 12. vasárnap, 09:10


YELLOW írta:
lexx írta: Sziasztok!
A segìtsègetek kèrem! (e36 320i) 1995
Hidegen kuplung pedàl lenyomàsakor nincs semmilyen zaj, viszont mikor màr megyek vele ès màr rendesen bemelegszik, kuplung pedàl lenyomàsakor hangosan nyekereg( akkor is ha nem jàr a motor.Ezt hangot hangos kipuff mellettt is jol hallani Nyekergő rugò szerű hang.Maga a kuplung csendes nem hallani semmilyen zörejt ès jòl old. Teljes vezèrlès cserèn vagyok tùl,24 db hydrò tőke new.. aamit èrtem Magam szerelem a kocsim es kezdek fàradni. Legyszìves ha van ötletetek segìtsetek.


nem kell 20 helyre beírnod.
az enyém is nyekereg. évek óta. mit mondtak? ez ilyen (nagy szaki mondta). nekem van, hogy melegben sem csinálja. tény, hogy fagypont körül sokszor csendes.
kicsit zavaró, de nem foglalkozom vele, amíg a váltás oké vagy egyéb gond nincs vele.
lehet amikor fékfolyadék van cserélve,. akkor a kuplung munkahengeren is át kellene járatni az új anyagot. én ezt gyanítom, de sokaknak utána beesik a kuplung, szóval inkább hagyom.


Rendben nem irom 20 helyre. Az a gond hogy mikor bemelegszik annyira hangosan nyekereg hogy az autotol 5-6 mèterre is jòl hallani. Erős nagyon ez a "recsegős nyekergő hang.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2018. augusztus 11. szombat, 11:52


lexx írta: Sziasztok!
A segìtsègetek kèrem! (e36 320i) 1995
Hidegen kuplung pedàl lenyomàsakor nincs semmilyen zaj, viszont mikor màr megyek vele ès màr rendesen bemelegszik, kuplung pedàl lenyomàsakor hangosan nyekereg( akkor is ha nem jàr a motor.Ezt hangot hangos kipuff mellettt is jol hallani Nyekergő rugò szerű hang.Maga a kuplung csendes nem hallani semmilyen zörejt ès jòl old. Teljes vezèrlès cserèn vagyok tùl,24 db hydrò tőke new.. aamit èrtem Magam szerelem a kocsim es kezdek fàradni. Legyszìves ha van ötletetek segìtsetek.


nem kell 20 helyre beírnod.
az enyém is nyekereg. évek óta. mit mondtak? ez ilyen (nagy szaki mondta). nekem van, hogy melegben sem csinálja. tény, hogy fagypont körül sokszor csendes.
kicsit zavaró, de nem foglalkozom vele, amíg a váltás oké vagy egyéb gond nincs vele.
lehet amikor fékfolyadék van cserélve,. akkor a kuplung munkahengeren is át kellene járatni az új anyagot. én ezt gyanítom, de sokaknak utána beesik a kuplung, szóval inkább hagyom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz lexx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2018. augusztus 11. szombat, 00:45


Sziasztok!
A segìtsègetek kèrem! (e36 320i) 1995
Hidegen kuplung pedàl lenyomàsakor nincs semmilyen zaj, viszont mikor màr megyek vele ès màr rendesen bemelegszik, kuplung pedàl lenyomàsakor hangosan nyekereg( akkor is ha nem jàr a motor.Ezt hangot hangos kipuff mellettt is jol hallani Nyekergő rugò szerű hang.Maga a kuplung csendes nem hallani semmilyen zörejt ès jòl old. Teljes vezèrlès cserèn vagyok tùl,24 db hydrò tőke new.. aamit èrtem Magam szerelem a kocsim es kezdek fàradni. Legyszìves ha van ötletetek segìtsetek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz BMWblk

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. május 02. szerda, 18:33


Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy 318i-s E46-osom, és egy elég rejtélyes hibajelensége van. Kb. fél óra dugóban való andalgás után szokott eljönni, ha sokat kell váltogatni, kuplungozni. Névleg az történik, hogy 1-es, 2-es fokozatban, ahogy engedem fel a kuplungot, az autó hátuljából (legalábbis én onnét vélem hallani) iszonyatos csattogás jön elő, mintha légkalapáccsal vernék a hátsó tengelyt. Tam-tam-tam-tam-tam. De tényleg nagyon hangos, nem ilyen finom vibráció, vagy halk hang, hanem istenes hangos.

Rövid távokon, illetve, ha pályán megyek vele, ahol nem kell sokat váltani, ott nem jön elő. Ami még érdekes, amikor egyesbe rakom a kocsit (de még nem indulok el, állok a kuplungon, csak sebességbe rakom) néha ad egy halkabb koppanás szerű hangot.

Szerelőnél már többször járt a kocsi, kicserélték a diffit, a hátsó felfüggesztés tartóit, valami Z kart, vagy mit, fékeket, és hardy tárcsákat, de a hibajelenség okára nem jönnek rá, mert pont akkor nem jelentkezik soha, amikor náluk van a kocsi.

Szerintetek ez lehet kuplung, vagy kettős tömegű lendkerék hiba??

Előre is köszi a segítséget!

Tomesz00
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Tomesz00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2017. december 21. csütörtök, 11:56


Powerliqid írta:
Tomesz00 írta: Szaisztok
Találkozott már valaki olyannal hogy a kuplung tárcsán(3 fajta márkajelzés) és a nyomó szerkezeten meg (2 darab márkajelzés) különböző márkájú márkanév látható? Tegnap ki szerettük volna cserélni a kuplungot és sehogy nem tudjuk össze hozni a kuplung tárcsával a szerkezetet meg a kinyomó csapágyat de a régi tárcsával és az új szerkezettel és csapággyal minden össze megy. Csak az új tárcsa mintha fordított lenne.
Köszönöm
https://www.kephost.com/image/EhuK
https://www.kephost.com/image/EhuP
https://www.kephost.com/image/Ehug
https://www.kephost.com/image/Ehum


Szia.
A több márkajelzés arra szolgál,hogy tudd a Sachs cikkszámát, a LUK cikkszámát meg a VALEO cikkszámát is. Csont ugyanaz,csak minden márkának van saját cikkszáma......
Az összeszerelésről meg annyit,hogy elvileg a tárcsánál van irány(vagy a tárcsán,vagy a dobozon írja melyik a külső(OutSide))
Na.... ha ez passzol,akkor rakd össze és húzasd le csavarokkal,mert sok nyomólapnál olyan,mintha nem passzolna a nyomólap közepe,addig amíg le nem húzatod.
Ha így sem jó,akkor valami sz@r van a palacsintába.........


Szia köszi a választ. Minden úgy lett össze rakva ahogy a papírja írja és a tárcsán is igen ott van a szöveg hogy a "váltó oldala" úgy lett minden összerakva. De nem passzol. De viszont meg néztük a régi tárcsával úgy meg minden stimmel. Már írtam az eladónak vissza küldöm a szettet.
Köszi mégegyszer

Powerliqid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Powerliqid

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2017. december 21. csütörtök, 11:21


Tomesz00 írta: Szaisztok
Találkozott már valaki olyannal hogy a kuplung tárcsán(3 fajta márkajelzés) és a nyomó szerkezeten meg (2 darab márkajelzés) különböző márkájú márkanév látható? Tegnap ki szerettük volna cserélni a kuplungot és sehogy nem tudjuk össze hozni a kuplung tárcsával a szerkezetet meg a kinyomó csapágyat de a régi tárcsával és az új szerkezettel és csapággyal minden össze megy. Csak az új tárcsa mintha fordított lenne.
Köszönöm
https://www.kephost.com/image/EhuK
https://www.kephost.com/image/EhuP
https://www.kephost.com/image/Ehug
https://www.kephost.com/image/Ehum


Szia.
A több márkajelzés arra szolgál,hogy tudd a Sachs cikkszámát, a LUK cikkszámát meg a VALEO cikkszámát is. Csont ugyanaz,csak minden márkának van saját cikkszáma......
Az összeszerelésről meg annyit,hogy elvileg a tárcsánál van irány(vagy a tárcsán,vagy a dobozon írja melyik a külső(OutSide))
Na.... ha ez passzol,akkor rakd össze és húzasd le csavarokkal,mert sok nyomólapnál olyan,mintha nem passzolna a nyomólap közepe,addig amíg le nem húzatod.
Ha így sem jó,akkor valami sz@r van a palacsintába.........


Tomesz00
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Tomesz00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2017. december 21. csütörtök, 11:00


Szaisztok
Találkozott már valaki olyannal hogy a kuplung tárcsán(3 fajta márkajelzés) és a nyomó szerkezeten meg (2 darab márkajelzés) különböző márkájú márkanév látható? Tegnap ki szerettük volna cserélni a kuplungot és sehogy nem tudjuk össze hozni a kuplung tárcsával a szerkezetet meg a kinyomó csapágyat de a régi tárcsával és az új szerkezettel és csapággyal minden össze megy. Csak az új tárcsa mintha fordított lenne.
Köszönöm
https://www.kephost.com/image/EhuK
https://www.kephost.com/image/EhuP
https://www.kephost.com/image/Ehug
https://www.kephost.com/image/Ehum


Tomesz00
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Tomesz00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2017. december 01. péntek, 22:48


Sziasztok
Az autó menet közben kb 1600 as fordulattól 3.sebességi fokozatban remeg az autó, olyan mint mikor dombak felfele menne a kocsi kis fordulaton nagy sebességi fokozatban. De ha menet közben ki nyomom a kuplungot vagy üresben forgatom nem produkálja. Difi újra lett szimeringezve, hardy tárcsa kardán tartó csapágy cserélve lett, felnik centírozva. Lehetséges hogy a kupplung és kettőstömegű lendkerék haldoklik? Az auto tolatásná fémes súrlódó hangot ad. (Nem a kézifékpofák)


Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 31. kedd, 08:58


b_imi írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.


Egy ismerősnél lett csinálva.
A lendkerék csak egyféleképpen megy fel ugy van megcsinalva. A kuplungtarcsa központositva lett, de amugy is beáll mivel a nyelestengely vége is csapágyazva van a főtengelyben. Egyébként rendesen működik csak ha teljesen kinyomom akkor ráz.
Nem e fellevegősödöt a munkahenger!?


A kinyomócsapágy jól van berakva?
Szerk.: Most nézem a tiéd 20i, ott lehet másfajta van, mint a 20d-be.


Jónak kell lennie, hisz rendesen kiemel, nem csúszik a kuplung. Megy az autó rendesen...

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 20:04


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.


Egy ismerősnél lett csinálva.
A lendkerék csak egyféleképpen megy fel ugy van megcsinalva. A kuplungtarcsa központositva lett, de amugy is beáll mivel a nyelestengely vége is csapágyazva van a főtengelyben. Egyébként rendesen működik csak ha teljesen kinyomom akkor ráz.
Nem e fellevegősödöt a munkahenger!?


A kinyomócsapágy jól van berakva?
Szerk.: Most nézem a tiéd 20i, ott lehet másfajta van, mint a 20d-be.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 30. hétfő, 20:18

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 11:18


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.


Egy ismerősnél lett csinálva.
A lendkerék csak egyféleképpen megy fel ugy van megcsinalva. A kuplungtarcsa központositva lett, de amugy is beáll mivel a nyelestengely vége is csapágyazva van a főtengelyben. Egyébként rendesen működik csak ha teljesen kinyomom akkor ráz.
Nem e fellevegősödöt a munkahenger!?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2017. október 29. vasárnap, 16:50


Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 29. vasárnap, 14:45


Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:29


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.


Értem.
Végül is akkor ki kell próbálni, és elválik, hogy milyen lesz.
A legközelebbi olajcserekor lehet kipróbálom...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:27


Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.