elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 10:17


tusi_ írta: Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)
De most megint elojott a razkodas indulasnal, de csak neha. Most azt olvastam egy forumon, hogy rossz anyagbol csinaltak egy ket szeria kuplungot es konnyen felkemenyedik a betet/csuszofelulet.
Azt ajanlottak, hogy ilyenkor 2-ben induljunk el csusztatva a kuplungot es ledorzsoli azt a reteget rola. En megteszem szivesen, de ettol nem megy szet a kuplungom? 175e van benne es nem szivesen csereltetnek kuplungot.
Az a vicces, hogy neha csinalja, aztan nem. Foleg ha kis gazzal indulok, akkor kezdi el, de aztan ha kovetkezo indulasnal nagyobb gazzal indulok, akkor is, sot tegnap kettesben is csinalta egyszer.


Hasonló jelenség nálam is szokott néha lenni. Ilyenkor nagyon megijedek, de aztán bátrabban használva a gázt nincs gond (talán csak hideg motornál csinálja?!), és megnyugszom (mert nem akarok most elkezdeni emiatt szerelőkhöz járni)

Elsőre én is kuplungra gyanakodtam, de gondolom igazából ezer más dolog is lehet, nem?!
(90e km van "csak" benne.)

Ezt nem értettem, kifejtenéd bővebben?
"Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)"

Köszönöm!

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 16:26


Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)
De most megint elojott a razkodas indulasnal, de csak neha. Most azt olvastam egy forumon, hogy rossz anyagbol csinaltak egy ket szeria kuplungot es konnyen felkemenyedik a betet/csuszofelulet.
Azt ajanlottak, hogy ilyenkor 2-ben induljunk el csusztatva a kuplungot es ledorzsoli azt a reteget rola. En megteszem szivesen, de ettol nem megy szet a kuplungom? 175e van benne es nem szivesen csereltetnek kuplungot.
Az a vicces, hogy neha csinalja, aztan nem. Foleg ha kis gazzal indulok, akkor kezdi el, de aztan ha kovetkezo indulasnal nagyobb gazzal indulok, akkor is, sot tegnap kettesben is csinalta egyszer.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2015. június 20. szombat, 22:38


szotakdavid írta:
kernor írta: Udv mindenkinek.

Nemreg a tulajdonomba kerult egy frissites elotti 2001-es 2.2-es 320i. Azt vettem eszre hogy finoman vibral a kuplungpadal. Akkor mutatkozik leginkabb ha finoman nyomast gyakorlok a pedalra, de nem nyomom ki. Ez mitol lehet? A valtast pedig koppano hangok kiserik, neha hangosabban, neha alig hallhatoan.



Lendkerék esetleg kinyomó fogja feladni a harcot.


Majd egyszer, de nem most.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. június 20. szombat, 20:37


kernor írta: Udv mindenkinek.

Nemreg a tulajdonomba kerult egy frissites elotti 2001-es 2.2-es 320i. Azt vettem eszre hogy finoman vibral a kuplungpadal. Akkor mutatkozik leginkabb ha finoman nyomast gyakorlok a pedalra, de nem nyomom ki. Ez mitol lehet? A valtast pedig koppano hangok kiserik, neha hangosabban, neha alig hallhatoan.



Lendkerék esetleg kinyomó fogja feladni a harcot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz kernor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. június 20. szombat, 20:23


Udv mindenkinek.

Nemreg a tulajdonomba kerult egy frissites elotti 2001-es 2.2-es 320i. Azt vettem eszre hogy finoman vibral a kuplungpadal. Akkor mutatkozik leginkabb ha finoman nyomast gyakorlok a pedalra, de nem nyomom ki. Ez mitol lehet? A valtast pedig koppano hangok kiserik, neha hangosabban, neha alig hallhatoan.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 20. szombat, 20:24

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2015. június 15. hétfő, 22:56


laleeboy írta:
kamondyb írta: Sziasztok!

E46 Compactom van, egy ideje azt vettem észre, hogy a kuplungpedálnak oldalirányba kb 1-1,5 cm holtjátéka van. Ilyet eddig nem tapasztaltam, szinte kicsit lötyög.
Meg lehet ezt húzni valahol? Tapasztalt valaki már ilyet?

KÖszönöm a válaszotokat!


Meghúzni azt nem lehet viszont ki lehet cserélni azt a műanyag perselyt ami a csuklópontban van.

Lehet venni gyárit vagy egy esztergályossal csináltatni

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=35_0186

7-es alkatrész



Köszönöm szépen, most olvastam csak a válaszodat!



laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 13:47


kamondyb írta: Sziasztok!

E46 Compactom van, egy ideje azt vettem észre, hogy a kuplungpedálnak oldalirányba kb 1-1,5 cm holtjátéka van. Ilyet eddig nem tapasztaltam, szinte kicsit lötyög.
Meg lehet ezt húzni valahol? Tapasztalt valaki már ilyet?

KÖszönöm a válaszotokat!


Meghúzni azt nem lehet viszont ki lehet cserélni azt a műanyag perselyt ami a csuklópontban van.

Lehet venni gyárit vagy egy esztergályossal csináltatni

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=35_0186

7-es alkatrész




autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2005

státusz lobo67

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 12:21


Sziasztok!
Új tag vagyok, de már sokat olvasgattam, és gratulálok mindenkinem a jó közösséghez, remélem én is hasznos tag tudok majd lenni.
Nemrég vettem egy megkímélt állapotú valós 300k-t futott 120D-t (163le, kézi), lukas motorral. Már nagyjából összeállt, csak ellenőrzöm a motor környéki alkatrészeket, kicserélem, amit kell.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi a kuplungtárcsa gyári vastagsága a szélén? Az enyém 7.8mm a szélén, 9.5 a közepén, és jónak tűnik, csak biztosra szeretnék menni. Ez az adat sehol nem, szerepel.
Ha valaki tudja, vagy csak annyit, hogy az övé, mikor cserés lett mennyi volt, nagyon hálás lennék.
Hálás köszönet előre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz kamondyb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2015. május 09. szombat, 18:13


Sziasztok!

E46 Compactom van, egy ideje azt vettem észre, hogy a kuplungpedálnak oldalirányba kb 1-1,5 cm holtjátéka van. Ilyet eddig nem tapasztaltam, szinte kicsit lötyög.
Meg lehet ezt húzni valahol? Tapasztalt valaki már ilyet?

KÖszönöm a válaszotokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz moralez333

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 21:39


gfeco írta:
moralez333 írta:
gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


Igen bocs E36, ezen átsiklottam.
Szerintem nem kell aggódni, én 40 ezret mentem úgy hogy rángatózott.
Ha komolyabb baj lesz úgyis észreveszed.


Rendben, köszönöm szépen! Végülis nekem nem az autó maga rángat, hanem csak a kuplung pedál, de csak akkor ha majdnem teljesen felengedem.


gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 20:55


moralez333 írta:
gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


Igen bocs E36, ezen átsiklottam.
Szerintem nem kell aggódni, én 40 ezret mentem úgy hogy rángatózott.
Ha komolyabb baj lesz úgyis észreveszed.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz moralez333

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 19:55


gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 19:50


moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz moralez333

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 17:48


Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. június 10. kedd, 07:01


ibpeti írta: Sziasztok!

Nemrég egy BMW E46 320i (M52TU) gazdája lettem. Kuplung csere előtt állok, de nem tudom milyen típust kell vennem bele, illetve kettős tömegű lendkerékkel van-e szerelve? A hibajelenség az, hogy benyomott kuplungnál ütemesen súrlódó fémes hangot ad a kuplung, illetve lüktet a pedál. Elinduláskor iszonyatosan szaggat. Kérdésem az lenne, hogy ebbe a típusba kettős tömegű lendkerekes szettet kell-e vennem, vagy csak kuplung készletet?

Előre is köszönöm!


Szia!

Lendkerékkel együtt cseréld.