Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. április 02. hétfő, 21:53


Kuplungot van ertelme lendkerek nelkul cserelni?

Lendkerek bajokra utalo jelet nem tapasztaltam, viszont 1-esben elindulva ez a rangatas egyre idegesitobb....

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 21:32


BarG írta: Amikor én a lendkerék meg a kuplungcserét csináltattam, a szerelő külön kérte, hogy vegyek egy műanyag bügyüszkét, ami nem része a set-nek. Fityókás vacak és normálisan sszinte senki nem cseréli, de a szerelőm ragaszkodott hozzá. Itt a 6-os alkatrész:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Amikor kiszerelte, a régi darab jelentősen félre volt kopva. Meg kell mondjam őszintén, amikor vettem a gépet, elgondolkoztam azon, hogy egy könnyed leányzó hogy nyomogatná a kuplungot, mert emberes munka volt. Amikor megesett a lendkerék/kuplung felújítás, bizony jelentősen lecsökkent az erőszükséglet. Namost a kérdés: lett ez a kütyü cserélve? Ha nem, okozhat-e ez másféle tüneteket is?




Hello

Az is lett cserélve kb200ft gyári alkatrész.

Köszi

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 20:47


Amikor én a lendkerék meg a kuplungcserét csináltattam, a szerelő külön kérte, hogy vegyek egy műanyag bügyüszkét, ami nem része a set-nek. Fityókás vacak és normálisan sszinte senki nem cseréli, de a szerelőm ragaszkodott hozzá. Itt a 6-os alkatrész:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Amikor kiszerelte, a régi darab jelentősen félre volt kopva. Meg kell mondjam őszintén, amikor vettem a gépet, elgondolkoztam azon, hogy egy könnyed leányzó hogy nyomogatná a kuplungot, mert emberes munka volt. Amikor megesett a lendkerék/kuplung felújítás, bizony jelentősen lecsökkent az erőszükséglet. Namost a kérdés: lett ez a kütyü cserélve? Ha nem, okozhat-e ez másféle tüneteket is?

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 18:43


wagusty írta:
Ez is ki lett cserélve gyári újra de ebből csak 1db van a kocsiban és valószínűleg a réginek nem volt semmi baja.
Köszi!
üdv


2 van az tuti. Egy a kihajtásnál közvetlenül egy pedig az autó közepénél.



wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 18:37


ute107 írta:
wagusty írta:
ute107 írta: Kihajtás felfüggesztők nem lehetnek?!

Nekem az "dobolt"...nem tudom rángatást okozhat-e...::




Tudsz mutatni egy képet arról amire gondolsz?

köszi



8 -as alkatrész és ebből van kettő



Ez is ki lett cserélve gyári újra de ebből csak 1db van a kocsiban és valószínűleg a réginek nem volt semmi baja.
Köszi!
üdv

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 18:06


wagusty írta:
ute107 írta: Kihajtás felfüggesztők nem lehetnek?!

Nekem az "dobolt"...nem tudom rángatást okozhat-e...::




Tudsz mutatni egy képet arról amire gondolsz?

köszi



8 -as alkatrész és ebből van kettő


wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 17:34


ute107 írta: Kihajtás felfüggesztők nem lehetnek?!

Nekem az "dobolt"...nem tudom rángatást okozhat-e...::




Tudsz mutatni egy képet arról amire gondolsz?

köszi


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 16:14


Kihajtás felfüggesztők nem lehetnek?!

Nekem az "dobolt"...nem tudom rángatást okozhat-e...::

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 00:15


[quote="Memmaao"][quote="BarG"][quote="wagusty"][quote="YELLOW"]
wagusty írta:
Memmaao írta:

Ne vicceljetek már, hogy a rángatás bármikor is elfogadható vagy természetes lenne!!! Volt eddig 3 féle elsőkerekes autóm, ezekből kettő új, egy meg bőven 100e felett, amikor vettem és egyik se rángatott soha. A Bömösöm a napokban ér 200e fölé (minden km-t én tettem bele) és nem rángat - lendkereket/kuplungot nemrég cseréltem benne. Azt elhiszem, hogy nehéz földeríteni a hibát, de biztos, hogy kiküszöbölhető megfelelő szakértelemmel.



Az én véleményem is az, hogy nem normális, ha rángat egy autó! Én először azt hittem, azért rángat, mert már vékony a ferodol, egyenetlenül kopott és így fogásponton van ahol összeér, van ahol nem. Aztán amikor szét lett szedve, láttam, hogy a 200e km alig koptatott a ferodolból, kb 1-1,5 mm-t, szóval nem ez volt a rángatás oka, hanem az, hogy a kettős tömegű lendkerék nagyon "lötyögött" már, kézzel simán mozgatható volt és nem csak a lendkerék síkjában, hanem előre-hátra is volt mozgása. A kuplung szettből csak a kinyomócsapágy volt sanyi, meg a lamellák picit gyengültek voltak, de amúgy nem viselte meg annyira a használat. Szóval ha egy frissen cserélt lendkerék-kuplung szett után a kocsi rángat, akkor vagy szarok már a motortartó bakok, vagy selejtes a lendkerék, vagy a szerelő nem rakta vissza jól, nem "közepezte" rendesen és maradt egy minimális síkbeli eltérés.



Nos a motor tartó bakok váltó tartó bakok, hardy tárcsa, kerék agy csapágy illetve az összes gumi szillent amit a hátsó futóműben találhatunk ki lett cserélve vadi új gyárira még a bölcső gumibakjai is ki lettek cserélve szintén gyárira a hátsó stabilizátor gumibakjai is magyarul minden kopó illetve rezgés elnyelő rángatás elnyelő alkatrész új de az emelkedőn való indulásnál továbbra is rángat.
Félreértés ne essék 100%-ban egyetértek BarG véleményével csak már eléggé kiábrándultam ettől az egésztől és kíváncsi vagyok hogy mások hasonló helyzetben (lendkerék/kuplung szerkezet) csere után milyen tapasztalatokat gyűjtenek.

üdv

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2010. július 14. szerda, 22:12


[quote="BarG"][quote="wagusty"][quote="YELLOW"][quote="wagusty"]
Memmaao írta:

Ne vicceljetek már, hogy a rángatás bármikor is elfogadható vagy természetes lenne!!! Volt eddig 3 féle elsőkerekes autóm, ezekből kettő új, egy meg bőven 100e felett, amikor vettem és egyik se rángatott soha. A Bömösöm a napokban ér 200e fölé (minden km-t én tettem bele) és nem rángat - lendkereket/kuplungot nemrég cseréltem benne. Azt elhiszem, hogy nehéz földeríteni a hibát, de biztos, hogy kiküszöbölhető megfelelő szakértelemmel.



Az én véleményem is az, hogy nem normális, ha rángat egy autó! Én először azt hittem, azért rángat, mert már vékony a ferodol, egyenetlenül kopott és így fogásponton van ahol összeér, van ahol nem. Aztán amikor szét lett szedve, láttam, hogy a 200e km alig koptatott a ferodolból, kb 1-1,5 mm-t, szóval nem ez volt a rángatás oka, hanem az, hogy a kettős tömegű lendkerék nagyon "lötyögött" már, kézzel simán mozgatható volt és nem csak a lendkerék síkjában, hanem előre-hátra is volt mozgása. A kuplung szettből csak a kinyomócsapágy volt sanyi, meg a lamellák picit gyengültek voltak, de amúgy nem viselte meg annyira a használat. Szóval ha egy frissen cserélt lendkerék-kuplung szett után a kocsi rángat, akkor vagy szarok már a motortartó bakok, vagy selejtes a lendkerék, vagy a szerelő nem rakta vissza jól, nem "közepezte" rendesen és maradt egy minimális síkbeli eltérés.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. július 14. szerda, 20:42


wagusty írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Memmaao írta:
wagusty írta:
Szia

Örülök hogy nálad is sikerült a csere és hogy minden olyan mint vártad mert nálam is mindent kicseréltek gyárira úgy mint neked ellenben az én örömöm 2hónapig tartott utána újból elkezdett rázni bár csak emelkedöknél illetve ha már kb.2-3km-es dugót végig döcögök.
Majd kérlek jelezd milyen 2hónap mulva.

Üdv

Érdekes, amit írsz. Láttad a kiszerelt lendkereket, kuplungszettet? Tuti vadonat-új lendkereket kaptál? Nem lehet, hogy használtat, ami 2 hónap után kezdett el beszarni? Mert a rázkódás annak a tipikus jele, hogy a lendkerék gumija kezd elkopni, és síkban elmozdul, elkezd lötyögni. Egy zsír új lendkerék ilyet nem produkálhat, ha mégis, akkor selejtes, arra meg elvileg van garancia.



A szerelés Minden pillanata a szemem láttára történt a régi kuplung/lendkerék/kinyomó csapágy itthon fekszik a garázsban illetve az újjat mondhatni magam hoztam el a wallisból (gyári!! LUK BMW jellel és cikkszámmal!) illetve én csomagoltam ki a (lendkerék,kuplung,kinyomó csapágyat) én fogtam meg először.
Nekem eddig több szerelő is azt mondta, hogy még egy új járgányok is 2-3hónap múlva rángatnak ez az amit nagyon nehezen tudok elhinni mert szerintem a Német első tulajok addig vinnék vissza a járgányukat ilyen rángatás esetén amíg ki nem lenne küszöbölve ez a hiba , az érzésem az,hogy nem a lendkerék most a "rossz" hanem a kuplung van elvetemedve a felülete pedig gyári és eléggé kíméletesen járok vele.

üdv


én még mindig azt mondom, hogy a rángatás az egész rendszer, de inkább a kardán kihajtás miatt lehetséges. nem vagyok se gépészmérnök vagy ilyesmi, csak nem értem egy elsőkerekes autó, amihez közelebb van a kihajtás, nincs kardán, rövidebbek az alkatrészek, amik az erőt átadják... és érdekes módon keresztfater ódijába amibe van legalább 500ezer, eddig kétszer volt kuplung cserélve... jó nála valószínű az a fix lendkerék van, de azoknál nincsennek iylen problémák. furcsa, hogy csak a hátsókerekes autóknál fordul elő. tudom én hülye vagyok hozzá, de szerintem ez ilyen sajátosság. mivel legtöbben használtan vettük a gépet így nincs összehasonlítási alap. van itt aki újonnan vette, neki milyen volt az elején? Burns pl?



Haverom első kerekes 1994-es TDI vW Passatja is rángat mint állat ha tolat vagy nagyobb dugóban araszolgat. Így az első kerekes teóriád kezd megbukni .
Abban van igazad ,hogy a kardán tehet részben róla ,hogy rángat de szerintem ha nem lenne semmilyen lógása mármint nem kotyogna kicsit se és ezt lehet amikor új volt még nem tette akkor nem kezdene el elvetemedni a kuplung tárcsa sem.
Mivel így mondhatni ,hogy szaggatva adja át a kuplung a kihajtást a kerekeknek meg vissza a kerekek a terhelést a kuplungnak.




Ne vicceljetek már, hogy a rángatás bármikor is elfogadható vagy természetes lenne!!! Volt eddig 3 féle elsőkerekes autóm, ezekből kettő új, egy meg bőven 100e felett, amikor vettem és egyik se rángatott soha. A Bömösöm a napokban ér 200e fölé (minden km-t én tettem bele) és nem rángat - lendkereket/kuplungot nemrég cseréltem benne. Azt elhiszem, hogy nehéz földeríteni a hibát, de biztos, hogy kiküszöbölhető megfelelő szakértelemmel.



wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 14. szerda, 09:25


YELLOW írta:
wagusty írta:
Memmaao írta:
wagusty írta:
Szia

Örülök hogy nálad is sikerült a csere és hogy minden olyan mint vártad mert nálam is mindent kicseréltek gyárira úgy mint neked ellenben az én örömöm 2hónapig tartott utána újból elkezdett rázni bár csak emelkedöknél illetve ha már kb.2-3km-es dugót végig döcögök.
Majd kérlek jelezd milyen 2hónap mulva.

Üdv

Érdekes, amit írsz. Láttad a kiszerelt lendkereket, kuplungszettet? Tuti vadonat-új lendkereket kaptál? Nem lehet, hogy használtat, ami 2 hónap után kezdett el beszarni? Mert a rázkódás annak a tipikus jele, hogy a lendkerék gumija kezd elkopni, és síkban elmozdul, elkezd lötyögni. Egy zsír új lendkerék ilyet nem produkálhat, ha mégis, akkor selejtes, arra meg elvileg van garancia.



A szerelés Minden pillanata a szemem láttára történt a régi kuplung/lendkerék/kinyomó csapágy itthon fekszik a garázsban illetve az újjat mondhatni magam hoztam el a wallisból (gyári!! LUK BMW jellel és cikkszámmal!) illetve én csomagoltam ki a (lendkerék,kuplung,kinyomó csapágyat) én fogtam meg először.
Nekem eddig több szerelő is azt mondta, hogy még egy új járgányok is 2-3hónap múlva rángatnak ez az amit nagyon nehezen tudok elhinni mert szerintem a Német első tulajok addig vinnék vissza a járgányukat ilyen rángatás esetén amíg ki nem lenne küszöbölve ez a hiba , az érzésem az,hogy nem a lendkerék most a "rossz" hanem a kuplung van elvetemedve a felülete pedig gyári és eléggé kíméletesen járok vele.

üdv


én még mindig azt mondom, hogy a rángatás az egész rendszer, de inkább a kardán kihajtás miatt lehetséges. nem vagyok se gépészmérnök vagy ilyesmi, csak nem értem egy elsőkerekes autó, amihez közelebb van a kihajtás, nincs kardán, rövidebbek az alkatrészek, amik az erőt átadják... és érdekes módon keresztfater ódijába amibe van legalább 500ezer, eddig kétszer volt kuplung cserélve... jó nála valószínű az a fix lendkerék van, de azoknál nincsennek iylen problémák. furcsa, hogy csak a hátsókerekes autóknál fordul elő. tudom én hülye vagyok hozzá, de szerintem ez ilyen sajátosság. mivel legtöbben használtan vettük a gépet így nincs összehasonlítási alap. van itt aki újonnan vette, neki milyen volt az elején? Burns pl?



Haverom első kerekes 1994-es TDI vW Passatja is rángat mint állat ha tolat vagy nagyobb dugóban araszolgat. Így az első kerekes teóriád kezd megbukni .
Abban van igazad ,hogy a kardán tehet részben róla ,hogy rángat de szerintem ha nem lenne semmilyen lógása mármint nem kotyogna kicsit se és ezt lehet amikor új volt még nem tette akkor nem kezdene el elvetemedni a kuplung tárcsa sem.
Mivel így mondhatni ,hogy szaggatva adja át a kuplung a kihajtást a kerekeknek meg vissza a kerekek a terhelést a kuplungnak.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2010. július 14. szerda, 08:42


wagusty írta:
Memmaao írta:
wagusty írta:
Szia

Örülök hogy nálad is sikerült a csere és hogy minden olyan mint vártad mert nálam is mindent kicseréltek gyárira úgy mint neked ellenben az én örömöm 2hónapig tartott utána újból elkezdett rázni bár csak emelkedöknél illetve ha már kb.2-3km-es dugót végig döcögök.
Majd kérlek jelezd milyen 2hónap mulva.

Üdv

Érdekes, amit írsz. Láttad a kiszerelt lendkereket, kuplungszettet? Tuti vadonat-új lendkereket kaptál? Nem lehet, hogy használtat, ami 2 hónap után kezdett el beszarni? Mert a rázkódás annak a tipikus jele, hogy a lendkerék gumija kezd elkopni, és síkban elmozdul, elkezd lötyögni. Egy zsír új lendkerék ilyet nem produkálhat, ha mégis, akkor selejtes, arra meg elvileg van garancia.



A szerelés Minden pillanata a szemem láttára történt a régi kuplung/lendkerék/kinyomó csapágy itthon fekszik a garázsban illetve az újjat mondhatni magam hoztam el a wallisból (gyári!! LUK BMW jellel és cikkszámmal!) illetve én csomagoltam ki a (lendkerék,kuplung,kinyomó csapágyat) én fogtam meg először.
Nekem eddig több szerelő is azt mondta, hogy még egy új járgányok is 2-3hónap múlva rángatnak ez az amit nagyon nehezen tudok elhinni mert szerintem a Német első tulajok addig vinnék vissza a járgányukat ilyen rángatás esetén amíg ki nem lenne küszöbölve ez a hiba , az érzésem az,hogy nem a lendkerék most a "rossz" hanem a kuplung van elvetemedve a felülete pedig gyári és eléggé kíméletesen járok vele.

üdv


én még mindig azt mondom, hogy a rángatás az egész rendszer, de inkább a kardán kihajtás miatt lehetséges. nem vagyok se gépészmérnök vagy ilyesmi, csak nem értem egy elsőkerekes autó, amihez közelebb van a kihajtás, nincs kardán, rövidebbek az alkatrészek, amik az erőt átadják... és érdekes módon keresztfater ódijába amibe van legalább 500ezer, eddig kétszer volt kuplung cserélve... jó nála valószínű az a fix lendkerék van, de azoknál nincsennek iylen problémák. furcsa, hogy csak a hátsókerekes autóknál fordul elő. tudom én hülye vagyok hozzá, de szerintem ez ilyen sajátosság. mivel legtöbben használtan vettük a gépet így nincs összehasonlítási alap. van itt aki újonnan vette, neki milyen volt az elején? Burns pl?



wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 14. szerda, 00:58


Memmaao írta:
wagusty írta:
Szia

Örülök hogy nálad is sikerült a csere és hogy minden olyan mint vártad mert nálam is mindent kicseréltek gyárira úgy mint neked ellenben az én örömöm 2hónapig tartott utána újból elkezdett rázni bár csak emelkedöknél illetve ha már kb.2-3km-es dugót végig döcögök.
Majd kérlek jelezd milyen 2hónap mulva.

Üdv

Érdekes, amit írsz. Láttad a kiszerelt lendkereket, kuplungszettet? Tuti vadonat-új lendkereket kaptál? Nem lehet, hogy használtat, ami 2 hónap után kezdett el beszarni? Mert a rázkódás annak a tipikus jele, hogy a lendkerék gumija kezd elkopni, és síkban elmozdul, elkezd lötyögni. Egy zsír új lendkerék ilyet nem produkálhat, ha mégis, akkor selejtes, arra meg elvileg van garancia.



A szerelés Minden pillanata a szemem láttára történt a régi kuplung/lendkerék/kinyomó csapágy itthon fekszik a garázsban illetve az újjat mondhatni magam hoztam el a wallisból (gyári!! LUK BMW jellel és cikkszámmal!) illetve én csomagoltam ki a (lendkerék,kuplung,kinyomó csapágyat) én fogtam meg először.
Nekem eddig több szerelő is azt mondta, hogy még egy új járgányok is 2-3hónap múlva rángatnak ez az amit nagyon nehezen tudok elhinni mert szerintem a Német első tulajok addig vinnék vissza a járgányukat ilyen rángatás esetén amíg ki nem lenne küszöbölve ez a hiba , az érzésem az,hogy nem a lendkerék most a "rossz" hanem a kuplung van elvetemedve a felülete pedig gyári és eléggé kíméletesen járok vele.

üdv

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2010. július 13. kedd, 21:56


Tiba írta: Ezexerint, neked most 2 tömegűt raktak be végül?


Igen, mert alvázszám alapján az enyémhez nincs átalakító. Itt is kértem árajánlatot, Vin kód alapján Robinson azt írta, hogy az enyémbe a gyári lendkerék 260pár ezer, de hogy elvileg az 1-es bmw lendkereke is jó hozzá, ami 96 ezer. Írtam neki, hogy ez biztos-e, hívtam is, de nem vette fel, a kocsi meg állt a szerelőnél megbontva, úgyhogy más úton, de tudtam LUK gyári lendkereket szerezni 136ezer ft-ért.