autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2018. március 23. péntek, 08:57


Atesz írta: Sziasztok.

Nem húzom az időtöket, gyors leszek. Légtömegmérőt kell cserélnem. Meg is vettem egy Bosch gyártmányút. Szeretném megkérdezni, hogy az új légtömegmérőt tényleg fel kell programozni? És ezt a programozást valóban csak szakszervízben tudják megcsinálni? A kocsi E46 320d 150Hp 2004.03-ik havi.
Előre is köszönöm a segítséget.

Atesz


Szevasz!
Anno mikor cserélnem kellett nekem is légmennyiség mérőt (szerény keverék miatt) Magneti Marelli márkájú lett berakva szépen megtanulta a board egy darabig még volt kicsi "sárga tengeralattjáró" majd kialudt és többé nem jelzett, azóta sem. Majd mikor elkerült a gép szerelőhöz, mondta látta a hibabejegyzést amit aztán törölt ezután meg mondta szépen megtanulta a gép az új mérőt. Azóta is teszi a dolgát!

Atesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2018. március 22. csütörtök, 20:11


YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Nem húzom az időtöket, gyors leszek. Légtömegmérőt kell cserélnem. Meg is vettem egy Bosch gyártmányút. Szeretném megkérdezni, hogy az új légtömegmérőt tényleg fel kell programozni? És ezt a programozást valóban csak szakszervízben tudják megcsinálni? A kocsi E46 320d 150Hp 2004.03-ik havi.
Előre is köszönöm a segítséget.

Atesz


nem programozni kell, hanem rádugod és adaptációtörlés kell, amit INPA-val el lehet végezni. nem feltétlen kell márkaszerviz, ha van ismerősödnek INPA.


Köszönöm a gyors választ. Sajnos nekem nincs INPA-m (még), és ismerőseimnek sincs. Valaki ráérne esetleg és tudna segíteni holnap akinek van?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. március 22. csütörtök, 20:02


Atesz írta: Sziasztok.

Nem húzom az időtöket, gyors leszek. Légtömegmérőt kell cserélnem. Meg is vettem egy Bosch gyártmányút. Szeretném megkérdezni, hogy az új légtömegmérőt tényleg fel kell programozni? És ezt a programozást valóban csak szakszervízben tudják megcsinálni? A kocsi E46 320d 150Hp 2004.03-ik havi.
Előre is köszönöm a segítséget.

Atesz


nem programozni kell, hanem rádugod és adaptációtörlés kell, amit INPA-val el lehet végezni. nem feltétlen kell márkaszerviz, ha van ismerősödnek INPA.

Atesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2018. március 22. csütörtök, 19:46


Sziasztok.

Nem húzom az időtöket, gyors leszek. Légtömegmérőt kell cserélnem. Meg is vettem egy Bosch gyártmányút. Szeretném megkérdezni, hogy az új légtömegmérőt tényleg fel kell programozni? És ezt a programozást valóban csak szakszervízben tudják megcsinálni? A kocsi E46 320d 150Hp 2004.03-ik havi.
Előre is köszönöm a segítséget.

Atesz

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz bigben

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. március 18. vasárnap, 22:24


Sziasztok!
Október óta vagyok tulajdonosa egy e46 kombinak (N42B20). Az egyetlen hibakód az autóban légtömegmérő hiba volt eddig (jan. közepén voltam vele diagon). Mivel semmilyen tünetet nem produkált, nem foglalkoztam vele. Nemrég viszont kigyulladt a check engine, és az alapjárat is finoman imbolyog azóta. Ezen kívül semmi más tünet nincsen. Így lehet a légtömegmérőtől a check engine? Ha igen, akkor van még néhány további kérdésem.
Jelenleg egy Bosch 0 280 218 075 (7 566 986) MAF sensor van benne, és van egy Bosch 0 280 218 075 (1 438 687) bontottan szabadon. Ez utóbbi ránézésre rendben van, legalábbis a katódok egyben vannak, egészen tiszták, sérülés nem látszik rajta. Kérdésem az, hogy ha kicserélem (ha jól tudom, akkor az újabbat a régebbire), szükséges-e az adaptációk törlése? Illetve ha valóban a MAF miatt ég a check engine, akkor a csere után az kialszik, vagy amíg a tárolóban benne van a hiba, addig ég? Le tudom valahogyan tesztelni, hogy a bontott légtömegmérő valóban jó-e?
Köszönöm a segítséget!

UPDATE: Ma volt diagon a kocsi, és a légtömegmérő mellett a lambdaszonda hiba van benne. A szerelő, aki a diagot csinálta, elsőre csak a légtömegmérőt cserélné ki. Így már csak az a kérdésem, hogy szükséges-e az adaptációk törlése a cserekor? Ha igen, tudom BMW Scanner 1.4-gyel törölni?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 20. kedd, 12:07

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 18:35


YELLOW írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..



Én?.. Hát én tuti nem igértem neked DIS.-t


lehet nekem írta... de a válasz negatív
Yellow-nak írtam,tudom hogy nem igérte meg de említette hogy valahol van neki de ideléyt se tudja mikor találkozott vele,csak gondoltam neki valahol porosodik én meg vadászom egy Dis progira (Egyébként azt tudom hogy a különbség hogy az Inpát a gyárban használták a Dis-t meg a szervizben,de elvileg akkor többet tud a Dis???)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 18:29


bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..



Én?.. Hát én tuti nem igértem neked DIS.-t


lehet nekem írta... de a válasz negatív


bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 18:12


John írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..



Én?.. Hát én tuti nem igértem neked DIS.-t

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 17:47


bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..



bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 16:29


YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 16:25


bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 05. szombat, 15:56


Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 04. péntek, 10:56


YELLOW írta:
John írta: (Adaptáció törléskor hány km-után szabad leállítani a mocit?


erre vonatkozólag nem tudok mit mondani. szerintem mindegy, mert folyamatosan megtanulja majd a dolgokat.
Csak mert E39-nél 25-30 km volt a minimum km azért kérdezem hogy minden vezérlőnél ugyanennyi a min km?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. augusztus 04. péntek, 07:46


John írta: (Adaptáció törléskor hány km-után szabad leállítani a mocit?


erre vonatkozólag nem tudok mit mondani. szerintem mindegy, mert folyamatosan megtanulja majd a dolgokat.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. augusztus 04. péntek, 00:39


YELLOW írta:
Mauser84 írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta: Szasztok! A következő dolog történt a bimmerrel (E46 320d 2003-as): elkezdett sokat fogyasztani egyik napról a másikra. A pillanatnyi fogyasztásmérő szinte meg se áll a végállásáig. Picit mintha lomhább is lenne és kicsit mélyebb a motor hangja mint elötte. Műszerfalon semmi visszajelzés, hibakód semmi. Menet közbeni élőadat-olvasással annyit sikerült kideríteni, hogy nem stimmel a légtömeg-mérés. Gázadáskor nem tudja jól lekövetni, több levegőt tol be mint kellene. Azt mondták ez okozhatja a megnövekedett fogyasztást. Abban maradtunk, hogy kezdetnek levegőszűrő-, olajcsere mert ezek amúgy is időszerűek + EGR tisztítása. Ha nem használ, akkor szívócsonk szétkapása, kartergáz szűrő csere. A szívócsonknál a pillangók elvileg ki vannak szedve rég. Ez okozhatja-e a mért légtömeg eltéréseket? Mert akkor annak mi köze lehet a mostani bajomhoz? Ja és a probléma úgy jött elő, hogy egy napra otthagytam egy szerelőnél. Elöl új féktárcsákat meg betéteket, hátul új lengéscsillapítókat kapott. Ezek meg nem kavarhatnek be igazán. De onnan úgy hoztam el az autót, hogy amint kifordultam az utcára, már latszott h valami nem stimmel.


több levegőt nem tol be, csak oylan információt küld az ECU-nak, mintha több levegőt mérne.
húzd le a légtömegmérő csatiját, és próbáld ki úgy. ha javul a dolog, akkor azzal van gond. mármint a légtömegmérővel. újat venni márkásat érdemes, vagy gyáriját, és valószínű adaptációtörlés is kell.
de figyelem, mert lehúzott csatival mész bele, akkor be fogja írni hibának. szóval ezen ne csodálkozzatok majd.



Tehát:
szűrők cserélve, kartergázszűrő cserélve, egr kitakarítva, nem javult.
Kiszedtem légtömegmérőt, átfújtam tisztító spray-vel, semmi.
Ma beleraktam egy újat (pierburgot a régi bosch helyére), semmi még mindíg.
Viszont azt vettem észre, hogy a cső, ami megy a légtömegmérőtől a turbó felé le, az tiszta olaj belülről. Abban mit keres olaj?
Erről van szó: https://ibb.co/dSCeAv


továbbra is azt kérdezném, hogy adaptációtörlés volt? mivel egyszer sem írtad, így gondolom nem. az lesz a gond. de ha nem viszed el olyan helyre, aki megfelelő kábellel, programmal törli az adaptációt, akkor ne várj javulást.


Oké, jól eltűntem, bocsi (költözés-felújítás munka mellett).
Szóval, igen az kimaradt. Szereztem egy kábelt és egy régi netbookra felhegesztettem egy DIS v44-et. Nem volt egyszerű mire minden klappolt, de meglett, működik. Reseteltem a légtömegmérő adaptációját benne, de mint szarnak a pofon.
+ közben észrevettem egy másik tünetet is: fékezéskor üresben felfelé megy a fogyasztásmérő mielőtt megáll az autó. Mindegy, hogy kinyomom-e a kuplungot vagy sem.

Lassan fel kell tennem a kérdést, hogy ki tud fővárosunkban ajánlani egy olyan BMW-s szereleőt, aki megkeresi hogy mi a baj, nem csak úgy cserélgetne mindent...


az normális ha üresben és kinyomott kuplungnál megy fel a fogyi mutató egy bizonyos szintig, 8 liter felé nem kéne. hiszen ha üresben gurulsz, akkor a motor alapjáraton jár, amihez még jön egy sebesség, ami miatt mutat.
motorfékkel nullán kell állnia, ahogy megszűnik a motorfék, úgy elkezd emelkedni. ha párás a levegő, akkor néha, évente 2-3x csinál olyat, hogy motorfék, majd mire megszűnik és kinyomom a kuplongot akkor kicsit elkezd felmenni.
(Adaptáció törléskor hány km-után szabad leállítani a mocit?)