autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hankoandras2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. január 18. péntek, 07:01


Sziasztok!

Van egy olyan problémám ,hogy a kocsi hideget fúj, bármit csinálok...
Középen pirosba van tekerve, de bárhová kapcsolok, abalakra, vagy középre akkor hideget fúj.

Első körben fűtéscsapra gondoltam, kicseréltem, a probléma nem oldódott meg. Leengedtem a hűtőfolyadékot, újratöltöttem néhány napig normálisan működött, majd először csak az utasoldalon kezdett hideget fújni, másnap már a vezető oldalon is.

Úgy tűnik nekem mintha levegősödne a rendszer, és a levegő a fűtőradiátorban állna meg. Ha megfogom a radiátorhoz tartó gumicsövet amin a szelep van, hideg a cső, hiába üzemmeleg az autó. Ha megnyomkodom ezt a csövet akkor elkezd meleget fújni.

Egyenlőre az ezen a csövön található szelepre gyanakszom, ki szeretném cserélni ,hátha ezen jut be levegő, de nem találok ilyet sehol.

A hűtővizen nem veszem észre hogy fogyna.

Valakinek valami ötlet,hogyan, hol keressem?
Vagy esetleg ezekből a tünetekből valami javaslat mi lehet a probléma?

Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2019. január 16. szerda, 07:04


ich írta: Sziasztok

Az lenne a kerdesem hogy, hengerfejes-e az autom? a kiegyenlitö tartalyban pici buborekok jönnek fel?
Az auto 5 honapig nem volt hasznalva.


azt nézd meg, ha nyomod a gázt, akkor fokozódik-e a bugyogás. szépen lassan emeld meg a fordulatot, nem kell agyon pörgetni, csak, hogy változik-e a bugyogás annyira. illetve érezni-e a kipufogó gáz szagát. ha érezni, és változik a bugyogás intenzitása, akkor valószínűsíthető, hogy hengerfejes. de jó esetben, ha nem olajos a hűtővíz, és az olaj nem hűtővizes, akkor csak valahol a tömítésnél átenged egy picit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz ich

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. január 15. kedd, 23:56


Sziasztok

Az lenne a kerdesem hogy, hengerfejes-e az autom? a kiegyenlitö tartalyban pici buborekok jönnek fel?
Az auto 5 honapig nem volt hasznalva.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Faki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. január 13. vasárnap, 08:28


Értem. Akkor kipróbálom egy másik termosztáttal. Köszönöm a válaszokat


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2019. január 12. szombat, 20:58


BarG írta:
Faki írta: Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.


1, Új termosztát =/= jó termosztát

2, néha ha keveset fogyaszt az autó, mert nem nyomod neki, de fűtesz rendesen, akkor a fűtés elvihet annyi hőt, hogy nem lesz rendes motorhőfokod. Ennek csak -5°C alatt kellene bekövetkeznie és 70°C-nak azért meg kellene lennie a víznek.


1. úgy érti az új termosztát nem egyenlő azzal, hogy jó is. még a márkás, drágább darabok között is lehet gyárilag rossz.

2. most én is azt tapasztalom, hogy mostanában kint áll a verda, elindulok, kb 1km után már nyomhatom neki 90-nel, d eközben a hidegben rögtön kapcsolom a fűtést, így nekem is kb. 10km az amire bemelegszik üzemire. igaz addigra kb célba is értem. ez városban menve, kisebb tempónál, kisebb hűtés jobban melegszik. azt vettem észre. meg ugye városban menésnél mindig garázsból indultam, fűtést sem kapcsoltam rögtön.

3. létezik a vesékbe tehető dugó, sokan használják télen. lentről úgyis kap annyi hűtést, hogy nem okoz gondot. nem csak rossz termosztátos dízelesek használják.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2019. január 12. szombat, 16:54


Faki írta: Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.


1, Új termosztát =/= jó termosztát

2, néha ha keveset fogyaszt az autó, mert nem nyomod neki, de fűtesz rendesen, akkor a fűtés elvihet annyi hőt, hogy nem lesz rendes motorhőfokod. Ennek csak -5°C alatt kellene bekövetkeznie és 70°C-nak azért meg kellene lennie a víznek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Faki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. január 12. szombat, 15:28


Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2019. január 12. szombat, 07:20


Adamyno írta: Lehúztam a MAF sensort. Olyan mintha egyenletesebb lenne az alapjárat (700 rpm) és érezhetően erősebb lett a motor :O Ez létezhet?

Mentem vele finoman is, gyorsan is, járattam alapjáraton is, de a hiba nem jött vissza viszont ahogy bedugtam a szenzort, kb. 3-5 perc alapjáraton és visszajött a hiba.
Gondolom akkor az lesz a ludas. Viszont most elkezdett nyikorogni valami a motortérben 1000rpm fordulatszám alatt. Csináltam videót róla de még töltődik fel.

Video1
Video2


Dettó ez volt nekem is akkor kevesebb levegőt mér mint amennyit beszív így ugye kevesebb benyát is ad hozzá ezért szegényedik el a keverék és gyengébb a motor, légmennyiség mérő csere.
Az a cirmogás meg vagy generátor vagy vízpumpa lesz szerintem. Lazítsd be a szíjat alapjárat közben persze vigyázz a kezeidre ha elhallgat akkor ez a kettő közül keressed a ludast. Nekem pár hónapja volt vízpumpa cserém generátorra gyanakodtam nem az volt 25 papírért megmondták, de akkor már kapott új fesszabot, vízpumpa meg 18 papír volt + munkadíj.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 22:55


Lehúztam a MAF sensort. Olyan mintha egyenletesebb lenne az alapjárat (700 rpm) és érezhetően erősebb lett a motor :O Ez létezhet?

Mentem vele finoman is, gyorsan is, járattam alapjáraton is, de a hiba nem jött vissza viszont ahogy bedugtam a szenzort, kb. 3-5 perc alapjáraton és visszajött a hiba.
Gondolom akkor az lesz a ludas. Viszont most elkezdett nyikorogni valami a motortérben 1000rpm fordulatszám alatt. Csináltam videót róla de még töltődik fel.

Video1
Video2

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 12. szombat, 00:04

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 22:03


adams22 írta:
Adamyno írta: Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174


Azért itt elég sok minden lehet, ezeket találtam neten a kódokra (ebben a sorrendben kéne átnézni a dolgokat ahogy le van írva):

Possible causes
Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

Read more: https://www.autocodes.com/p0171_bmw.html


Az uccsó nem tudom mi (PCV) illetve a front heated oxygen sensor hol található?
Most értem haza, még meleg a motor, kipróbálom ha lehúzom a légtömegmérőt. Amikor írtam a hibakódot délután, akkor töröltem is. Azóta újra visszajött, pedig 40 km-t mentem. Hidegben vagy/és alapjáraton jön elő úgy vettem észre. De tökjó, hogy 2 napja vettem és így kezdi az életét

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 16:45


Adamyno írta: Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174


Azt könnyen ellenőrizheted. Húzd le a stekkerét és úgy menj vele akkor egy átlagot számol viszont ha tényleg elszegényedett a benzin/levegő keverék akkor egyből menni fog rendesen. Nálam is így derült ki anno.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 14:22


Adamyno írta: Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174


Azért itt elég sok minden lehet, ezeket találtam neten a kódokra (ebben a sorrendben kéne átnézni a dolgokat ahogy le van írva):

Possible causes
Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

Read more: https://www.autocodes.com/p0171_bmw.html

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 14:06


Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 11. péntek, 08:12


Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű.
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne !
Kicsit már bosszant a kerregés !


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!
És a kerregő hang ugyna úgy meg van


Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.

boticselly
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2004

státusz boticselly

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. január 06. vasárnap, 18:10


Sziasztok! BMW e60 2004-es! Itt is megszeretném kérdezni, Mi lehet a baj, ha nem kapcsol ki a motortérben az a zugó kis doboz(nem tudom mi) Mert le meríti az akkumulátort, kis idő után! Az MPM modul az jó nincs beázva! Nincs sérülés benn a belsejében sem! Köszönöm a válaszokat!!