autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz mateef

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2022. május 27. péntek, 12:44


Gyertyák, olaj cserélve. Minden hibakód eltűnt. Mielőtt vettem, 2-3 hónapig 1 helyben állt a kocsi, köszönöm a segítséget!
Ha lesz valami( (bár remélem soha többet) ) jelentkezem.
Köszi! És szép napot mindenkinek!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. május 25. szerda, 21:45


mateef írta: Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,


kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz mateef

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2022. május 25. szerda, 20:28


Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 328i
Évjárat: 1997

státusz KBalazs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. október 07. csütörtök, 02:55


Sziasztok!

Adott egy m52b28 as motor e36 ban es a kovetkezo gondjaim lennenek a motorral:
Hidegen fura hangja van a dugok felol jon de kb5-10 km es elmulik ez a picit kattogo hang ami fordulatra valtozik ( novekszok).
Gondolhatok itt dugattyu gyuru toresre? Vagy ki mire tippelne?
Kompressziot mertem 9,2 - 10,2 kozott van elso ketto es a 6.hengerben a kevesebb mert ertek kozepen a magasabb.
Ahogy a motor eleri az uzemi hofokot teljesen normalis hangja lesz neki es semmi szokatlan.

A masim gondom pedig hogy nem forog ki rendesen vagyis 5200as fordulatig forog csak utana ledurrog ezt mi okozhatja? Gyertyakat neztem jok.

Viszont hidegen kicsit tobbet teker szamomra mint az elodje plusz az olajvisszajelzo vilagit pirosan kb 3-4mp ig beinditott allapotban napi elso inditasnal (m52b20)

Koszonom elore is a segitseget.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. október 07. csütörtök, 05:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 18. vasárnap, 15:29


BMW0926 írta: Sziasztok
Találkozott már valaki közületek ezzel az érdekes hanggal?
A link neve
Ha igen, akkor mi volt rá a megoldás? M54B22-ről van szó (170 LE)
Szerk.: Sajnos 100%, hogy a motorból jön a hang, mert leszedtem mindkét hosszbordás szíjat és akkor is csinálja
Lehet valami burkolat csinálja csak...Láncfeszítőt és a láncot átnézetném a helyedben.De ennyiből szerintem senki nem fogja tudni megmondani,hogy mi okozhatja ezt a hangot.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2021. július 18. vasárnap, 12:11


Sziasztok

Találkozott már valaki közületek ezzel az érdekes hanggal?
A link neve

Ha igen, akkor mi volt rá a megoldás? M54B22-ről van szó (170 LE)

Szerk.: Sajnos 100%, hogy a motorból jön a hang, mert leszedtem mindkét hosszbordás szíjat és akkor is csinálja





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. július 18. vasárnap, 12:22

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2021. július 14. szerda, 07:09


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)


hát lehet főtengely jeladó is. de majd a diag megmondja, mert lehet ez sok minden.


Azóta sikeresen megoldódott a probléma, főtengely jeladó volt. Bar ilyesztegetett a szerelő, mielőtt kiolvastuk, hogy lehet Vanos kerék lesz, de hálisten nem


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 13. kedd, 18:09


TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)


hát lehet főtengely jeladó is. de majd a diag megmondja, mert lehet ez sok minden.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2021. július 13. kedd, 07:47


Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2021. június 25. péntek, 13:55


Sziasztok,

különös BT problémával küzdök a 2008-as E93asommal.

Még 2 éve volt, hogy a CCC rendszer nyáron újraindulgatott (forrasztási szériahiba) de aztán ez megszűnt magától.
Egy ideje már előfordult, hogy nagy ritkán a BT kapcsolat megszakad a kocsi és a telefonom között. Ilyenkor egyszercsak elmegy a hang és megszakad a BT kapcsolat, majd 15-40 sec után újracsatlakozik.
Ez a problma az utóbbi 1 évben úgy besűrösödött, hogy már használhatatlanná vált. Szereztem egy pót MULF2-Hi-t és beszereltem, de ugyan ezt a hibaképet produkálja.
A MULF csere során nem vold semmi programozva, csak kicseréltem a modult és újrapárosítottam telóval.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. június 25. péntek, 13:56

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. június 22. kedd, 22:52


ZsoltR írta: Sziasztok
Egy olyan gondal fordulók hozzátok hogy van egy bmw e91 320d Xdrive 2010 modelem . Az a jelenlegi problémám hogy menet közben be szagat az autó. Ezt bármilyen fordulatszám tartományba meg csinálja. Azt ki próbáltam hogy a középső erő eloszto rol le húztam a csatít és akkor tökéletesen megy de ha vissza szurom akkor meg int csinálja. És a jelenséget tartozik hogy mikor elől mikor hátul csinálja de van amikor csak egy keréken csinálja. És nincs hibakod. Ha valaki járt így kérem segítsen mert már minden színent ki van cserélve.
Köszönöm előre is


eltérő méretű kerekek vannak az autón? mert az okozhat gondot az osztóműnek, akár tönkre is mehet. sok esetben már az is számít, ha valahol új gumi van, míg másik tengelyen elkopott. bár úgy tudom a BMW-nél kalkuláltak ezzel, de van aki mást mond.
olajcsere biztos nem ártana, mert jellemzően az osztóműben pláne nem szoktak cserélni.
de sajnos több minden lehet, ami a hajtáshoz kapcsolódik. élő adat kellene első körben, hogy a 4 kerék felől azonos sebességek érkeznek-e be.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz ZsoltR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2021. június 22. kedd, 21:05


Sziasztok
Egy olyan gondal fordulók hozzátok hogy van egy bmw e91 320d Xdrive 2010 modelem . Az a jelenlegi problémám hogy menet közben be szagat az autó. Ezt bármilyen fordulatszám tartományba meg csinálja. Azt ki próbáltam hogy a középső erő eloszto rol le húztam a csatít és akkor tökéletesen megy de ha vissza szurom akkor meg int csinálja. És a jelenséget tartozik hogy mikor elől mikor hátul csinálja de van amikor csak egy keréken csinálja. És nincs hibakod. Ha valaki járt így kérem segítsen mert már minden színent ki van cserélve.
Köszönöm előre is

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Goron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. június 21. hétfő, 12:37


Goron írta:
YELLOW írta:
Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

Köszi,megpróbálom.Írok majd.


Valószínűleg igazad lesz.Reggel addig adtam rá többször ,az elején hangosabb volt majd elhalkult,utánna pöcre indult.Ha jól láttam van az üzemanyag szűrőn is egy szelep,cserélek eggyet hátha .Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Goron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. június 21. hétfő, 06:46


YELLOW írta:
Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

Köszi,megpróbálom.Írok majd.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. június 20. vasárnap, 18:38


Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.