autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 17:28


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?


Gyújtótrafó hiba.
Ha nem tudod mikor volt gyertya cserélve, akkor 4db gyertya (NGK) és 4db trafó (pl. Beru) lesz. Célszerű így cserélni. Így jó darabig nem lesz gond ezzel a résszel.
Valószínű a kipufogó is marha büdös és füstöl. Azért villog a check engine, mert próbálja indítani a hengert, de ugye nincs szikra nincs robbanás.


Amióta nálam van a kocsi (3 év/50 000km) nem volt cserélve. Köszi, csere lesz belőle.
Kipufogós dolgot nem tapasztaltam bár nem is figyeltem, meg alig mentem így vele.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. február 27. csütörtök, 17:30

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 17:12


Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?


Gyújtótrafó hiba.
Ha nem tudod mikor volt gyertya cserélve, akkor 4db gyertya (NGK) és 4db trafó (pl. Beru) lesz. Célszerű így cserélni. Így jó darabig nem lesz gond ezzel a résszel.
Valószínű a kipufogó is marha büdös és füstöl. Azért villog a check engine, mert próbálja indítani a hengert, de ugye nincs szikra nincs robbanás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 16:30


Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?



Tipikus probléma..gyújtáskimaradás lesz. Szerencsés esetben csak gyertya vagy trafó, szerencsétlenebb esetben pedig hidrotőke (nekem ez volt). Nekem a valvetronic is sz*r volt, de azt csak meleg motor esetében venni észre (kb. 60 fok felett). Hirtelen gázadásra dadog ha kopott a tengely vagy rossz az állító motorja. De ha neked hidegindítás után csinálja ezt akkor az először felsoroltak közül lesz valamelyik. Ki kell olvasni gyári diaggal és kiderül. Vagy lehet cserélgetni a trafókat aztán megnézni géppel vitte-e a hibát tovább. Nekem pl. mindig a 2-es hengernél volt gyújtáskimaradás akármit csináltam..hidrotőke volt és nem volt hangja!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 15:34


Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. február 27. csütörtök, 15:40

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 09:01


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Éedeklődöm csak, ha tud valaki hozzászólni: n46b20b motor esetén az olajpumpán a láncot mennyi km után érdemes cserélni, illetve szükséges e? 218 000 km van most az autóban.
Köszönöm a válaszokat előre is!


ha cseréled a vezérműláncot, akkor. annak meg úgy is hangja lesz. de érdemes ellenőrizni, ha megnyúlt, akkor csere. a 218ezer km semmire sem garancia, lehet több van benne, és az sem mindegy hogyan használták korábban az autót.


Így van ahogy YELLOW is mondja, erősen használat és olaj csere függő a dolog. Ezeknél a motoroknál nem is igazából a lánc a probléma, hanem a műanyag feszítő sínei szoktak elfáradni és széthullani a motorban. Ezek az apró műanyag darabkák szépen eldugítják az olajszivattyút és az olajjáratokat. Ennek következményeképpen a hajtókarcsapágyak vagy esetleg a vezérműtengely megkopik az elégtelen kenés miatt. Tudom mert én így jártam az E46-mal (abban N42-es motor volt). Csak nekem a valvetronic excenter tengely és a köztes karok megmunkált felületei koptak el, olyan szinten hogy már hiányoztak belőle fém darabok.
Ja és hozzá teszem valós 168 ezer km-el vettem és ez az eset még 200 ezer km előtt volt.
Csak akkor még nem igazán értettem a dolgokat és nem foglalkoztam vele csak olajat cseréltem, de már késő volt. Teljes hengerfej felújítás következett egy bontott de jó állapotú valvetronic-al felszerelve, utána már jó volt.
Semmi hangja nem volt a láncnak, mert nem is nyúlt meg, ezeknél a motoroknál a feszítők a problémásabbak, de nyílván a teljes vezérlés csere a jó megoldás még időben!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 19:41


imreandris írta: Sziasztok!

Éedeklődöm csak, ha tud valaki hozzászólni: n46b20b motor esetén az olajpumpán a láncot mennyi km után érdemes cserélni, illetve szükséges e? 218 000 km van most az autóban.
Köszönöm a válaszokat előre is!


ha cseréled a vezérműláncot, akkor. annak meg úgy is hangja lesz. de érdemes ellenőrizni, ha megnyúlt, akkor csere. a 218ezer km semmire sem garancia, lehet több van benne, és az sem mindegy hogyan használták korábban az autót.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 17:23


Sziasztok!

Éedeklődöm csak, ha tud valaki hozzászólni: n46b20b motor esetén az olajpumpán a láncot mennyi km után érdemes cserélni, illetve szükséges e? 218 000 km van most az autóban.
Köszönöm a válaszokat előre is!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. december 19. csütörtök, 10:17


John írta: Bocsánat Yellow nem Trollkodom és nem rossz indulatból írom de ezt a videót ne hagyd szó nélkül mert az N42(b20a tudom a tiéd N42b18a de mégis!)a motort szapulja a szakértő 5:28-nál,valamit írj már rá nem hiszem hogy ennyire egy kalap alá kéne venniük ezeket a motorokat! https://www.youtube.com/watch?v=CVUgjmMv7JM


nem különösebben érdekel mit mond. láttam a videót, még frissen.
sajnos sokszor elindul valami, aztán mindenki azt hajtja. persze lehet baja minden motornak. nem akarom ismételni magam, időben kell olajat cserélni, ami nem 25ezer km, és minőségi olajakat, alkatrészeket kell használni.
az a baj, hogy sokan azt látják, ahogy a régi vasblokkos M50-eket rúgják, aztán azt hiszik, mint olyan és a kis motorokat rúgják. ez lesz az eredménye.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2019. december 19. csütörtök, 09:26


Bocsánat Yellow nem Trollkodom és nem rossz indulatból írom de ezt a videót ne hagyd szó nélkül mert az N42(b20a tudom a tiéd N42b18a de mégis!)a motort szapulja a szakértő 5:28-nál,valamit írj már rá nem hiszem hogy ennyire egy kalap alá kéne venniük ezeket a motorokat! https://www.youtube.com/watch?v=CVUgjmMv7JM

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 20. szerda, 17:08


Bpeter99 írta: Sziasztok! BMW E46-ot szeretnék venni és azt szeretném kérdezni,hogy a 318i a 2.0L 143Le motor mennyire meg bízható? Mire kell oda figyelni ? Milyen árban érdemes nézni ilyen motoros e46-ot? :
Válaszokat előre is köszönöm!
Ul.: jó estét!


olvass vissza, vond le a konklúziót. sokszor más topic-ban is el lett már mondva. van kereső, tanulmányozd, használd.

státusz Bpeter99

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. november 19. kedd, 23:40


Sziasztok! BMW E46-ot szeretnék venni és azt szeretném kérdezni,hogy a 318i a 2.0L 143Le motor mennyire meg bízható? Mire kell oda figyelni ? Milyen árban érdemes nézni ilyen motoros e46-ot? :
Válaszokat előre is köszönöm!
Ul.: jó estét!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nagyt234

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2019. október 12. szombat, 08:47


kgy írta:
nagyt234 írta:
hil írta:
nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil



Kicseréltem az üzemanyagszivattyút, de sajnos a probléma megint jelentkezett.
Valami egyéb ötlet? Mit tudok egyáltalán megnézni? Hibakód, kontroll lámpa semmi.


Esetleg üzemanyag szűrő? Az is tud ilyen jelenséget produkálni szerintem.



Csak most jutott eszembe, hogy nem írtam meg a végső megoldást. A márkaszervízben újra programozták az indításgátlót és sz összes kulcsot. Azóta sincs ilyen probléma. Előzőleg megjártam egy kisebb BMW szervízt, ahol hibakód alapján indításgátlót akartak cserélni, de a BMW alkatrészként nem adta ki. Utólag jobb is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2002

státusz nD0minik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2019. szeptember 23. hétfő, 18:58


konkolyd írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
N46b18a motorom van, és valahol szivárog a fagyálló, nagyjából a motor hátuljánál
Tudtok esetleg valami olyan helyet, ahol szokott gond lenni, esetleg a fagyállóba tölthető tömítő folyadék használhat ilyen esetben?
Köszönöm,hogy elolvastad.

Nekem N46B20 van, de ezen hátul semmilyen vízcső nincs. Keresd meg pontosan honnan csepeg és okosabb leszel, lehet csak ott folyik le a műanyag alsó motorburkolat oda vezeti el. De én nem öntögetnék bele semmilyen szart, mert aztán elrakódik valami olyan helyen ahol nem kéne és még drágább lesz a javítás...


Én is gondoltam rá, hogy csak ott folyik le, mindenképpen alá nézek, köszönöm a segítséged


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. szeptember 23. hétfő, 11:20


nD0minik írta: Sziasztok!
N46b18a motorom van, és valahol szivárog a fagyálló, nagyjából a motor hátuljánál
Tudtok esetleg valami olyan helyet, ahol szokott gond lenni, esetleg a fagyállóba tölthető tömítő folyadék használhat ilyen esetben?
Köszönöm,hogy elolvastad.


Nekem N46B20 van, de ezen hátul semmilyen vízcső nincs. Keresd meg pontosan honnan csepeg és okosabb leszel, lehet csak ott folyik le a műanyag alsó motorburkolat oda vezeti el. De én nem öntögetnék bele semmilyen szart, mert aztán elrakódik valami olyan helyen ahol nem kéne és még drágább lesz a javítás...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2002

státusz nD0minik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2019. szeptember 20. péntek, 09:54


Sziasztok!
N46b18a motorom van, és valahol szivárog a fagyálló, nagyjából a motor hátuljánál
Tudtok esetleg valami olyan helyet, ahol szokott gond lenni, esetleg a fagyállóba tölthető tömítő folyadék használhat ilyen esetben?
Köszönöm,hogy elolvastad.