Elküldve: 2021. november 14. vasárnap, 16:42
Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.
ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW
============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility
============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request
============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High
============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request
============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. november 14. vasárnap, 16:57