- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2011. november 25. péntek, 19:47
Leírom a saját esetem, hátha sokaknak segít. 2011 júliusában vettem az autóm. Amikor először kipróbáltam, semmi baj nem volt vele (akkor 15" felnin téli gumik voltak). Amikor elhoztam, vissza kaptam az eredeti 16"-os felniket görgőzve, 90%-os nyári gumikkal. Már az autópályán hazafelé tartva észrevettem, hogy 110-130 között fékezésnél ráz az autó. Hívtam a srácot akitől vettem, hogy nála is csinálta, nem kapott esetleg a féktárcsa? Azt mondta nem, semmi baj nem volt vele, azóta van ez, amióta ezek a gumik vannak rajta, de a gumis neki azt mondta, hogy előfordulhat ilyen, mert korábban nem ezen a felnin voltak a gumik, és igazodnia kell. (Baromság) Persze naiv voltam, és hát mondom miért ne, biztos így lesz. Hát nem lett így! Próbaképpen felcseréltem a gumikat, amivel picit javult a helyzet.
Kicsit később már annyira idegesített a dolog, hogy elvittem gumishoz és futómű állításra, mert arra is szükség volt az új lengőkarok miatt. Ki is centrírozták, futómű is beállítódott, de semmi változás... autó ugyanúgy ráz.
Elvittem egy másik gumishoz, szintén kicentrírozták (persze teljesen más arányban kapott súlyokat, mint korábban), felniket megnézték, azt mondták nem ütnek, szépen fut, viszont amik hátul vannak gumik - korábban elől volt - azok nagyon elvannak deformálódva, előre semmiképpen sem lehet tenni, de hátulra jók lesznek. Ami a pikantériája a történetnek, hogy csak fékezésnél rázott, de csak a már korábban említett sebességnél.
Kaptam az infókat, hogy akkor ez a fék lesz:
Boltba szépen elmentem, új fékpofák, tárcsák szabályoztatva, majd még jobban ráz... Boltba vissza, új féktárcsák, kicserélem, kicsit mintha tompult volna, de nem szűnt meg.
Eltelt egy kis idő, szeptember közepe-vége felé már akkor is éreztem a rázást, amikor 100 fölött mentem, és ez már fékezés nélkül jelentkezett. Ismerősömnek kormányösszekötő, gömbfej és stabilizátor rúd miatt csinálta ezt, a 100at elhagyva jelentősen rezonált a kormány. Kicsit pipa is lettem, mert ugye ez mind nem olcsó: 60-70 csak az alkatrész, + munkadíj, meg ugye szintén futómű állítás (ami ugye már megtörtént), stb...
Lenyugodtam, aztán próbáltam nem foglalkozni vele, legtöbbször úgyis csak városon belül megyek, ott meg nem kell száguldozni.
Na de most jön a csavar.... Figyelj!!!
Eljött a November. Gumidhoz el, nyári gumi leszed, téli felrakat ugyan arra a felnire. Ééééééssssssss tádámmm, a rezonálást megszűnt. Sem fékezésnél, sem alapjában nincs rázás. Úgyhogy a gumik voltak szarok. Valószínű szar felnin lehettek korábban, és nagyon esélyes, hogy szál szakadt is volt, ami sajnos nem volt látható.
A mostani Pirelli téli gumikkal könnyedén siklik az autó, és ezáltal szerencsére megúsztam mindenféle futóműves-kormányműves ráköltés nélkül, de sajna tavasszal be kell ruháznom 4 új nyári gumira.
No, az én tapasztalatom ennyi. Remélem tudtam segíteni.
Fontos, hogy akárki akármilyen rezonálást észlel, mindenképpen a gumikkal kezdje. Hangsúlyozom, nekem is rázott fékezésnél, még a zsír új tárcsákkal is, tehát baromság, hogy csak akkor ráz, ha szar a tárcsa vagy üt a felni. A gumi is tud nagyon ludas lenni.
Csak egy jó tanács: Ilyenkor érdemes szerezni akár kölcsönbe is 4 új gumit, és azzal megpróbálni. Még ha át is kell szerelni a felnire (ami a rosszabbik eset), még akkor is olcsóbb, mint újra fékeztetni, meg hozzányúlni a futóműhöz, kormányösszekötőhöz, stb...
Köszönöm a figyelmet.
Üdv,
PGábor
Tyetyi írta:zoltan írta: Sziasztok!
Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.
Köszönöm.
UI.: Jó száguldozást a napsütésben
Kezd azzal hogy gumisnál kicentírozzátok a kerekeket. Főleg ha frissen szerelt a gumi, el tud menni. Közben kiderülhet az is hogy ha megvan-e ütve a felni.