PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 19:47


Leírom a saját esetem, hátha sokaknak segít. 2011 júliusában vettem az autóm. Amikor először kipróbáltam, semmi baj nem volt vele (akkor 15" felnin téli gumik voltak). Amikor elhoztam, vissza kaptam az eredeti 16"-os felniket görgőzve, 90%-os nyári gumikkal. Már az autópályán hazafelé tartva észrevettem, hogy 110-130 között fékezésnél ráz az autó. Hívtam a srácot akitől vettem, hogy nála is csinálta, nem kapott esetleg a féktárcsa? Azt mondta nem, semmi baj nem volt vele, azóta van ez, amióta ezek a gumik vannak rajta, de a gumis neki azt mondta, hogy előfordulhat ilyen, mert korábban nem ezen a felnin voltak a gumik, és igazodnia kell. (Baromság) Persze naiv voltam, és hát mondom miért ne, biztos így lesz. Hát nem lett így! Próbaképpen felcseréltem a gumikat, amivel picit javult a helyzet.

Kicsit később már annyira idegesített a dolog, hogy elvittem gumishoz és futómű állításra, mert arra is szükség volt az új lengőkarok miatt. Ki is centrírozták, futómű is beállítódott, de semmi változás... autó ugyanúgy ráz.

Elvittem egy másik gumishoz, szintén kicentrírozták (persze teljesen más arányban kapott súlyokat, mint korábban), felniket megnézték, azt mondták nem ütnek, szépen fut, viszont amik hátul vannak gumik - korábban elől volt - azok nagyon elvannak deformálódva, előre semmiképpen sem lehet tenni, de hátulra jók lesznek. Ami a pikantériája a történetnek, hogy csak fékezésnél rázott, de csak a már korábban említett sebességnél.

Kaptam az infókat, hogy akkor ez a fék lesz:

Boltba szépen elmentem, új fékpofák, tárcsák szabályoztatva, majd még jobban ráz... Boltba vissza, új féktárcsák, kicserélem, kicsit mintha tompult volna, de nem szűnt meg.

Eltelt egy kis idő, szeptember közepe-vége felé már akkor is éreztem a rázást, amikor 100 fölött mentem, és ez már fékezés nélkül jelentkezett. Ismerősömnek kormányösszekötő, gömbfej és stabilizátor rúd miatt csinálta ezt, a 100at elhagyva jelentősen rezonált a kormány. Kicsit pipa is lettem, mert ugye ez mind nem olcsó: 60-70 csak az alkatrész, + munkadíj, meg ugye szintén futómű állítás (ami ugye már megtörtént), stb...

Lenyugodtam, aztán próbáltam nem foglalkozni vele, legtöbbször úgyis csak városon belül megyek, ott meg nem kell száguldozni.

Na de most jön a csavar.... Figyelj!!!

Eljött a November. Gumidhoz el, nyári gumi leszed, téli felrakat ugyan arra a felnire. Ééééééssssssss tádámmm, a rezonálást megszűnt. Sem fékezésnél, sem alapjában nincs rázás. Úgyhogy a gumik voltak szarok. Valószínű szar felnin lehettek korábban, és nagyon esélyes, hogy szál szakadt is volt, ami sajnos nem volt látható.

A mostani Pirelli téli gumikkal könnyedén siklik az autó, és ezáltal szerencsére megúsztam mindenféle futóműves-kormányműves ráköltés nélkül, de sajna tavasszal be kell ruháznom 4 új nyári gumira.

No, az én tapasztalatom ennyi. Remélem tudtam segíteni.

Fontos, hogy akárki akármilyen rezonálást észlel, mindenképpen a gumikkal kezdje. Hangsúlyozom, nekem is rázott fékezésnél, még a zsír új tárcsákkal is, tehát baromság, hogy csak akkor ráz, ha szar a tárcsa vagy üt a felni. A gumi is tud nagyon ludas lenni.

Csak egy jó tanács: Ilyenkor érdemes szerezni akár kölcsönbe is 4 új gumit, és azzal megpróbálni. Még ha át is kell szerelni a felnire (ami a rosszabbik eset), még akkor is olcsóbb, mint újra fékeztetni, meg hozzányúlni a futóműhöz, kormányösszekötőhöz, stb...

Köszönöm a figyelmet.

Üdv,
PGábor



Tyetyi írta:
zoltan írta: Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben


Kezd azzal hogy gumisnál kicentírozzátok a kerekeket. Főleg ha frissen szerelt a gumi, el tud menni. Közben kiderülhet az is hogy ha megvan-e ütve a felni.




Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 17:31


bmwszabi írta: Tyetyi!

Tavaly mikor nekem is újak voltak a gumik, ki lett centírozva, majd mondta a gumis srác, hogy ha olyan 1.000 km lesz a gumiban, akkor is vigyem el centírozni, meg aztán 10.000 km-nél is. Még nincs bennük a 10.000, de elvigyem majd?
Mondjuk nem nagy összeg, de te is így szoktad csinálni, tanácsolni?


1000 km után nem kell centírozni,csak ha ráz. Ez attól lehet hogy a gumi még nem fixálódott a felnin, picit elmozog és ez okoz súlyeltérést. Ha 4 egyforma paraméterű kerék van az autón akkor én is szoktam javasolni a 8-10000-es centírozást + előre-hátra cserét. Ez az egyenletes kopáshoz kell.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 12:09


bmwszabi írta: Tyetyi!

Tavaly mikor nekem is újak voltak a gumik, ki lett centírozva, majd mondta a gumis srác, hogy ha olyan 1.000 km lesz a gumiban, akkor is vigyem el centírozni, meg aztán 10.000 km-nél is. Még nincs bennük a 10.000, de elvigyem majd?
Mondjuk nem nagy összeg, de te is így szoktad csinálni, tanácsolni?


nekem ilyet nem mondtak eddig, sőt bajom se volt az új gumikkal, felrakás után... bár van benne valami, hogy igazodhat, de az aluról általában a legtöbb gumis ha újra centíroz, akkor bakszik letakarítani a súlyok ragasztóját



bmwszabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1992

státusz bmwszabi

Fórumlakó

Elismertség: 3% (8 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 11:08


Tyetyi!

Tavaly mikor nekem is újak voltak a gumik, ki lett centírozva, majd mondta a gumis srác, hogy ha olyan 1.000 km lesz a gumiban, akkor is vigyem el centírozni, meg aztán 10.000 km-nél is. Még nincs bennük a 10.000, de elvigyem majd?
Mondjuk nem nagy összeg, de te is így szoktad csinálni, tanácsolni?

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 10:03


zoltan írta: Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben


Kezd azzal hogy gumisnál kicentírozzátok a kerekeket. Főleg ha frissen szerelt a gumi, el tud menni. Közben kiderülhet az is hogy ha megvan-e ütve a felni.


státusz zoltan

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 09:47


Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. augusztus 21. péntek, 16:36


gergo írta: Sziasztok. Na ma megoldodtak a dolgok. Nagyon valoszinu, hogy meg a gyari fektarcsak voltak fenn, igy azok azok elkopasa okozta a galibat. Kapott a kocsi szep uj fektarcsakat es betetket. Delutan el is vittem egy kis "Autobahn" tesztre, gond nelkul birta a nagyobb temporol torteno fekezest is. Semmi remeges, semmi felrehuzas minden meses


Az elsõ 2-300 km-en kerülni kell az erõszakos fékezéseket - áll a gyári cetlin, amit mellékelnek a tárcsához - csak ésszel, mert hamar újra rázni kezd!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2009. augusztus 21. péntek, 07:09


hát én fordítva tapasztaltam...
nekem a kopott gyárival nem rázott, az újjal igen... bár mostanában már mintha nem, nem is figyelem

gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 20. csütörtök, 22:57


Sziasztok. Na ma megoldodtak a dolgok. Nagyon valoszinu, hogy meg a gyari fektarcsak voltak fenn, igy azok azok elkopasa okozta a galibat. Kapott a kocsi szep uj fektarcsakat es betetket. Delutan el is vittem egy kis "Autobahn" tesztre, gond nelkul birta a nagyobb temporol torteno fekezest is. Semmi remeges, semmi felrehuzas minden meses

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 14:29


wagusty írta:
gergo írta: Koszi a segitseget! Csereltek a stabilizatorokat is, aztan volt persze futomubeallitas is. A centirozas nem rossz otlet, de azon csodalkozom, hogy nem kellett volna feltunnie a futomubeallitasnal, hogy nincs rendben a gumi? Holnap majd kontaktolok a "Service Meister"-rel egy ujabb idopontert...


Féktárcsa a legritkább esetben okozza,mivel olyan rossz minõségût már nem gyártanak ill.hozzáértõ nem szerel be! Mivel csak fékezéskor ráz és feltételezzük,hogy a féktárcsák jó minõségûek ezért a hiba valszeg a kormánymechanikában keresendõ.(feltételezve,hogy a lengõkarok cseréje elõtt a stabilizátort a szilenteket és a trapézokat ellenõrizték!!) Én segédkormánymû, -kormányösszekötõ, -gömbfejek vonalon keresném a hibát.



Nekem ha magasabb sebességrõl fékeztem akkor volt olyan mintha az elsõ féktárcsák ráznának 2hete lecserélték a fékolajam mivel eltelt 2év és megszûnt a rázás.
Esetleg próbáld meg a fékfolyadék cseréjét.[/quote]


VAGY ÜRÍTSD KI A HAMUTARTÓT ! HÁTHA ATTÓL IS MEGSZÛNIK!!

gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 21:13


Sziasztok! Koszi a tanacsokat. Akkor ha gyari fektarcsat tetetek fel, akkor az tovabb fogja majd birni? Szerintem most is gyari lehet mert vegig egy nemetorszagi BMW szalonban volt szervizelve az auto. Egyebkent most 98ezer van benne...
Minden esetre jovoheten ujra belevetem magam, es remelem mihamarabb kiderul melyik alkatresz a ludas...


hil írta:
BarG írta: A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.


Igaza van BarGnak! Elsõsorban a féktárcsa vetemedése okozza, és igenis gyártanak olyan tárcsákat még ma is. Brembo nagyon ismert errõl a tulajdonságáról bizonyos tipusokban, pedig jó márkának tartják.
hil


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 21:01


BarG írta: A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.


Igaza van BarGnak! Elsõsorban a féktárcsa vetemedése okozza, és igenis gyártanak olyan tárcsákat még ma is. Brembo nagyon ismert errõl a tulajdonságáról bizonyos tipusokban, pedig jó márkának tartják.
hil

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 20:18


A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 12:15


inkább az lehetett a gond, hogy levegõs volt a rendszer, ha vizes a fékolaj, attól még nem ráz, bár onnan már nem sok kell a fellevegõsödéshez, amint a víz felforr benne...

nekem volt ATE Power Disc-re cseréltem, ATE betétekkel és ATE fékolajjal, de nekem is ráz, sokáig gyanakodtam a fékre, de mivel ez jobban fog, így valószínûleg az elsõ lengõkar, hátsó szilentblokkjában rázkódik a lengõkar vége, bár mûszakin azt mondták, hogy jó...


az nem jelent semmit, hogy mikor volt cserélve a fékolaj... azt tudni kell a kuplung is ugyanazon a körön van, ugyanabból az olajból táplálkozik, és a sok városi haladás, sok kuplungolás, ugyanúgy elhasználja a fékolajat

gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 12:13


Hello, hat ha lehet hinni a BMW kereskedesnek ahol vettem, majusban volt fekolaj, es motorolaj csereje... Azota meg 8000 km-t mentunk az autoval...
Azert koszi a tippet! Lehet kiporbalom, ha nem jutok dullore a BMW szervizben...

wagusty írta:
gergo írta: Koszi a segitseget! Csereltek a stabilizatorokat is, aztan volt persze futomubeallitas is. A centirozas nem rossz otlet, de azon csodalkozom, hogy nem kellett volna feltunnie a futomubeallitasnal, hogy nincs rendben a gumi? Holnap majd kontaktolok a "Service Meister"-rel egy ujabb idopontert...


Féktárcsa a legritkább esetben okozza,mivel olyan rossz minõségût már nem gyártanak ill.hozzáértõ nem szerel be! Mivel csak fékezéskor ráz és feltételezzük,hogy a féktárcsák jó minõségûek ezért a hiba valszeg a kormánymechanikában keresendõ.(feltételezve,hogy a lengõkarok cseréje elõtt a stabilizátort a szilenteket és a trapézokat ellenõrizték!!) Én segédkormánymû, -kormányösszekötõ, -gömbfejek vonalon keresném a hibát.



Nekem ha magasabb sebességrõl fékeztem akkor volt olyan mintha az elsõ féktárcsák ráznának 2hete lecserélték a fékolajam mivel eltelt 2év és megszûnt a rázás.
Esetleg próbáld meg a fékfolyadék cseréjét.[/quote]