hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 18:07


Bcsaba írta: Hello. Segítségre lenne szükségem. E46 316i. Gázadásra rángat az auto. Olyan érzés, mintha az egyik henger nem működne. Változó, hogy 2000-2500-as fordulatig csinálja, dé nincs benne semmi erő. Utána, pedig ugyan ugy húz, ahogy kell. Ez a probléma mar fenn áll egy ideje. Ki lett cserélve mind a 4 gyertya, utána 2 hétig, minden tökéletesen működött. Majd par napja megint elkezdte csinálni. Fordult kar elő valakivel hasonló gond? Talán a gyujto trafikos szarakodik? Varom a tippeket!


Szia!
Érdeklődök, hogy milyen olaj van a motorban? Csak azért, mert amikor én Xadot használtam tutira ez volt a jelenség egy idő után. Diag nem írt semmit sem. Aztán gondoltam egyet, kivettem a gyertyákat és láss csodát, hatalmas lerakódások voltak az elektródákon. Gyertyacsere, Xado a kukába, többet ilyen gond nem fordult elő. A motor M43TU volt.
Lehet, ha nem Xado van benne, de nem megfelelő az olaj, esetleg kokszosodhat a gyertyán és az okozhat ilyet. Írtad, hogy gyertya csere után 2 hétig minden rendben volt, lehet, ez alatt ráégett a gyertyákra szemét és ezért van bajság.
bye:hil

ui: gyertya: NGK BKR6EQUP, a Bosch gyertyákat itt a fórumon (és máshol is) erősen leszavazták

Még egy: ha gyújtó trafó hiba lenne, akkor lenne sárga lámpa is.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. november 17. kedd, 18:11

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 16:33


Bcsaba írta: Hello. Segítségre lenne szükségem. E46 316i. Gázadásra rángat az auto. Olyan érzés, mintha az egyik henger nem működne. Változó, hogy 2000-2500-as fordulatig csinálja, dé nincs benne semmi erő. Utána, pedig ugyan ugy húz, ahogy kell. Ez a probléma mar fenn áll egy ideje. Ki lett cserélve mind a 4 gyertya, utána 2 hétig, minden tökéletesen működött. Majd par napja megint elkezdte csinálni. Fordult kar elő valakivel hasonló gond? Talán a gyujto trafikos szarakodik? Varom a tippeket!


nem szív falsot?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 16:18


Bcsaba írta: Hello. Segítségre lenne szükségem. E46 316i. Gázadásra rángat az auto. Olyan érzés, mintha az egyik henger nem működne. Változó, hogy 2000-2500-as fordulatig csinálja, dé nincs benne semmi erő. Utána, pedig ugyan ugy húz, ahogy kell. Ez a probléma mar fenn áll egy ideje. Ki lett cserélve mind a 4 gyertya, utána 2 hétig, minden tökéletesen működött. Majd par napja megint elkezdte csinálni. Fordult kar elő valakivel hasonló gond? Talán a gyujto trafikos szarakodik? Varom a tippeket!


először is egy diag kellene neki. ha kimarad a henger, azt beírja hibának. gondolom felgyulladt a Check Engine lámpa? ha nem, akkor más lesz a gond. rossz üzemanyag is lehet, eltömődött szűrő.

Bcsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1998

státusz Bcsaba

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 15:15


Hello. Segítségre lenne szükségem. E46 316i. Gázadásra rángat az auto. Olyan érzés, mintha az egyik henger nem működne. Változó, hogy 2000-2500-as fordulatig csinálja, dé nincs benne semmi erő. Utána, pedig ugyan ugy húz, ahogy kell. Ez a probléma mar fenn áll egy ideje. Ki lett cserélve mind a 4 gyertya, utána 2 hétig, minden tökéletesen működött. Majd par napja megint elkezdte csinálni. Fordult kar elő valakivel hasonló gond? Talán a gyujto trafikos szarakodik? Varom a tippeket!

tothtimea941023
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz tothtimea941023

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. augusztus 25. kedd, 10:59


Buki írta:
tothtimea941023 írta: Már lassan fél éve járok így az autómmal. Ahogy 80-90 fokos lesz a vizem, elkezd kicsit rángatni. 2200as fordulatig illetve 100 km/h sebesség alatt tapasztalható de csak fix gázon, bármelyik sebességi fokozatban. Lassításnál, gyorsításnál semmi gond. Porlasztók nézve és jók, a turbó felújítva, gépre dugva semmilyen hibakódot nem jelez, szívósor ledugózva.. előtte, utána is rángatott.
Legyen szíves valaki segíteni! Előre is köszönöm!


Milyen programmal lett kiolvasva? Gyárival kellene mindenképpen!


Igen, gyárival volt!!



Buki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Buki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. augusztus 23. vasárnap, 17:59


tothtimea941023 írta: Már lassan fél éve járok így az autómmal. Ahogy 80-90 fokos lesz a vizem, elkezd kicsit rángatni. 2200as fordulatig illetve 100 km/h sebesség alatt tapasztalható de csak fix gázon, bármelyik sebességi fokozatban. Lassításnál, gyorsításnál semmi gond. Porlasztók nézve és jók, a turbó felújítva, gépre dugva semmilyen hibakódot nem jelez, szívósor ledugózva.. előtte, utána is rángatott.
Legyen szíves valaki segíteni! Előre is köszönöm!


Milyen programmal lett kiolvasva? Gyárival kellene mindenképpen!

tothtimea941023
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz tothtimea941023

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. augusztus 22. szombat, 18:13


Már lassan fél éve járok így az autómmal. Ahogy 80-90 fokos lesz a vizem, elkezd kicsit rángatni. 2200as fordulatig illetve 100 km/h sebesség alatt tapasztalható de csak fix gázon, bármelyik sebességi fokozatban. Lassításnál, gyorsításnál semmi gond. Porlasztók nézve és jók, a turbó felújítva, gépre dugva semmilyen hibakódot nem jelez, szívósor ledugózva.. előtte, utána is rángatott.
Legyen szíves valaki segíteni! Előre is köszönöm!



Pada87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Pada87

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. augusztus 17. hétfő, 09:13


Hiba megoldva. Szivattyú behalt.. mikor kivettük már gyanakodtunk, valamiért full fémszemcsés volt a tálca alatta... beleraktunk egy újat, hibátlan. Szóval ha valakinek hosszan indít a kocsi, reggel dadog, nem indul rendesen, majd utána simán megy minden, akkor kezdje a szivattyúval

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 12:08


Pada87 írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Akkor én most pánikolhatok? Nekem indítás után van, hogy leáll az autó és igencsak ugrál a fordulat 500 és 1000 között ( az előző probléma .. amit leírtam )


Igen! Számomra jogos a pánikod
Sok siket a megoldásához!

Pada87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Pada87

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 12:06


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Akkor én most pánikolhatok? Nekem indítás után van, hogy leáll az autó és igencsak ugrál a fordulat 500 és 1000 között ( az előző probléma .. amit leírtam )

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 11:52


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.


Arany igazságokat írsz De az emberi lény már csak ilyen, teljesen jól megfogalmaztad

(Fogyasztások városban magas (azon kívül ideális), de te magad írtad régebben, hogy ezzel a motorral rokonod is így járt. Pöcre indul, fordulatot jól tarja, leállni sosem állt le - akkor az agyam is leállna )



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 11. kedd, 11:53

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 11:39


elgeri írta: Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



tipikus emberi probléma ez amúgy, ha vesz egy drágább valamit, jelen esetben egy autót. a legkisebb dologra is bepánikol. ne tedd! persze nem lehet ezt minden esetre ráhúzni, de sokszor túl van reagálva pár dolog. amivel csak magad idegesíted. ebből a szempontból rosszak a fórumok is, mert olvassa az ember, aztán képes bemagyarázni dolgokat. már mindentől tart. a fórum nagy része a turbo, lendkerék, pillangószelepekről szól nagy általánosságban. sokszor túl aggódva, mert lehet csak egy csövecske van megrepedve.
kevés olyan autó van, ami hideg indítás után rezonancia mentesen és fordulatszám ingadozás nélkül indul. max nem látod a mutatón. az én véleményem az, hogy amíg menet közben nincs gond, "jók" a fogyasztási adatok, indítás után nem áll le az autó, nem himbálódzik a fordulatszámmérő, ilyen 500 fordulatot, addig kár parázni.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 10:55


Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 11. kedd, 10:55

Pada87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Pada87

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 10:36


Sziasztok, régen írtam a problémámról ami sajna még mindig fenn áll A következő a gond:

általában reggelente ha beindítom a kocsit akkor elkezdi dobálni az alapjáratot, nem pörög fel 1000ig, van hogy magától helyrejön és felpörög van hogy lefullad. Ha újra indítom akkor 2. max 3. indítás után nincs baja, még annyit érzek egy ideig, fél percig kb hogy 1500-nál megtorpan 1 másodpercre a gáz, majd megy tovább.. aztán aznap már nem csinálja, bármikor indítom utána indul. Ami még tünet lehet:
- Néha hosszabban indítózik
- Amikor ez megtörténik reggelente, akkor érezhetően didereg, remeg a kocsi
- minden esetben, ha ezt megcsinálja reggel ( általában mnden 2. nap vagy minden nap ), akkor aznap már még1x nem fogja, csak másnap. Gondoltam arra, hogy az esti lehüléshez lehet köze, de szerintem csak szimplán ahhoz, hogy sokat áll egy helyben ugye reggelig.

Cseréltem benzinszűrőt, hőmérsékletérzékelőket, ki lett tisztítva benne minden amit ki lehetett, hibakódot már nem ír( eleinte a kopogásérzékelőt írta be egy - egy ilyen után, de ez is megszűnt ), egyszerűen csak csinálja.

A következő csere az ac pumpa lesz... de az már húzósabb tétel, 50 felett van Ezért kérdezem, hogy esetleg tudtok e valami okosat mondani, mert ha az sem oldja meg, illetve nem az a baj az már gázos.

A kocsi: 2004 compact 316ti 85kw 115le

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2015. augusztus 11. kedd, 10:12


bodist írta: Sziasztok,
hosszabb állást követően (1nap) gyújtás rá adva meg forgatja a motort, de azonnal lefullad. Ha esetleg beugrik akkor is érzékelhető egy minimális lefulladási inger. tegyük fel hogy azonnal lefullad (ezt az elmúlt 3 napban minden reggel megtette)Akkor jönnek a jelek a dashboardon : nyíl végű kör benne egy háromszög egy felkiáltójellel és egy nagy felkiáltójel, ez után azonnal egy zárójelben lévő kör egy felkiáltójellel, majd egy felkiáltójel zárójelben aláhúzva, végül megint az első jel.

Kulcsot kiveszem jön az autó egy T betűn.

Újra próbálkozok, motor nem indul be, kulcs kivesz, betesz és harmadjára elindul.

ha elindul, akkor nincs baj, start stop is működik, nem fullad le. Kizárólag az indulás.

https://www.dropbox.com/s/ssm0...5.mp4?dl=0

Itt a videó, köszi szépen


szervízbe kell vinni azt jelenti a jelzés. így leírásban azt mondanám, hogy a DSC vagy DTC vagy mit tudom én hogy nevezik az esetedben, annak lehet baja, és tiltja a motort. az elejét mikor olvastam azt mondtam AC pumpa, mert az annak a jele leginkább. aztán jöttek a diszkófények. egy diag kell neki, megnézni miylen hibaüzenetek vannak benne. addig csak találgatás az egész, előrébb nem leszel.