vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 23:53


YELLOW írta:


ez mák a dízeleseknek


van nekik eleg gondjuk )))

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:30


YELLOW írta:
levegõszûrõ:

BOSCH: 9689 ft
MANN: 9900 ft
lefolcsóbb Mahle-filt: 6890 ft

pollenszûrõ:

3700 és 10 ezer között mozognak


Na ezért kell m_attila-nál meg rhantosnál vásárolni

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:25


szóval most néztem a unix-nál:

olajszûrõ a Te autódhoz:

a két legdrágább, ami van nekik:

MANN: 2860 ft
BOSCH: 2922 ft
a legolcsóbb valami Ashika: 1805 ft

üzemanyagszûrõ:

BOSCH: 3600 ft
MANN: 4260 ft
a legolcsóbb Muller: 2701 ft

ez mák a dízeleseknek jah ebben semmi kedvezmény nincs

levegõszûrõ:

BOSCH: 9689 ft
MANN: 9900 ft
lefolcsóbb Mahle-filt: 6890 ft

pollenszûrõ:

3700 és 10 ezer között mozognak

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:23


Robinson írta:
Tiba írta: A benzinesnél tényleg ilyen drága a benyaszûrõ, de a dizelnél asszem olcsóbb.


Ja igen, és nem utolsó sorban dízelrõl van szó


Nekem igaz tavalyi árak vannak meg:
olajszürö - 2790,- Ft
üzemanyagszürö /dízel/ - 8990,- Ft
Gyártó KNECHT

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:11


Tiba írta: A benzinesnél tényleg ilyen drága a benyaszûrõ, de a dizelnél asszem olcsóbb.


Ja igen, és nem utolsó sorban dízelrõl van szó

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:10


YELLOW írta: akkor rosszul diktálták... ugyanis az üzemanyag szûrõ ára 15-30 körül mozog, míg az olajszûrõ max 6000
bár a szumma részben ez lényegtelen


Az egyiket m_attila diktálta, a másikat meg rhantos. Csak sejtem, hogy nem baxták el

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:10


A benzinesnél tényleg ilyen drága a benyaszûrõ, de a dizelnél asszem olcsóbb.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 12:02


akkor rosszul diktálták... ugyanis az üzemanyag szûrõ ára 15-30 körül mozog, míg az olajszûrõ max 6000
bár a szumma részben ez lényegtelen

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 10:05


YELLOW írta: nem lehet, hogy a motorolajszûrõ és az üzemanyagszûrõ árát felcserélted? mert szerintem valószínû...


nem hiszem, diktálták De amúgy a lényeget tekintve irreleváns

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 09:21


nem lehet, hogy a motorolajszûrõ és az üzemanyagszûrõ árát felcserélted? mert szerintem valószínû...

Robinson írta: Sziasztok!

Egy olajcsere (minden szûrõvel együtt) valóban ilyen borsos lenne??

____verzió1____
olajszûrõ 2.250.-
levegõ 6.900.-
gázoalsz 3.086.-
motorolaj 15.000.-
polen 6.600.-
karter 13.800.-
össz: 47.636.-

____verzió2____
olajszûrõ 4.185.-
levegõ 3.300.-
gázolajsz 4.005.-
motorolaj 15.600.-
polen 4.540.-
karter 12.690.-
össz: 59.920.-

____vegyes____
olajszûrõ 2.250.-
levegõszûrõ 3.300.-
gázolajszûrõ 3.086.-
motorolaj 15.000.-
pollenszûrõ 4.540.-
kartergáz szûrõ 12.690.-
össz: 40.866.-

Tudom, a karter megdobja az árat, de kicserélem, mert hamarosan 200e van a kocsiban, és nem tudom, hogy mikor volt cserélve utoljára, de anélkül is ~30e ha a két ajánlatból válogatom össze a dolgokat.


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 08:51


No, valami olyasmit mondott m_attila, hogy valóban lehet csak betétet venni karterhez, viszont nem érdemes, mert a (lehet, hülyeséget mondok, nem jegyeztem meg pontosan, hogy mit mondott, szal nem Õ a hülye, hanem én! ) lecsapató szelep is eltömõdik, ha nem is látványosan. Vagy valami ilyesmi

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 00:44


wagusty írta:
Szerintem nem nagy trükk az ,hogy lehúzol egy szûrõt egy foglalatról és egy pattintással visszailleszted mert egy mûanyag házért ami kb: egy atom robbanás múlva is olyan marad mint eredetileg feleslegesen adsz ki 6-7-8ezer forinttal többet az felesleges kiadás még a ház tömítését is adják a csomagban tehát a gyár is igy gondolta a cserét nem házastul csak az "egyszerûbb" szerelõ máris egy egész kartergázszûrõ házat vetet meg veled ,hogy neki ne keljen 2percel se többet dolgozni és utána megmosnia a kezét a fekete olajtól.
De amúgy igen az olaj a drágább de ez nem 15w40 (kb:6500ft) meg 10w40-es olaj hanem amit te irtál az 5w30-as BMW gyári longlife 04-es egy kicsit nagyobb élettartammal bír pl: az újabb 150Le-s motoroknál 2003májustól már ezt az olajat 33000km-ként kell csak cserélni a Suzukiban jobb esetben 10-15ezrenként gondolom én soha nem volt Suzukim.
És így már nem igazán olcsóbb az olcsóbb mert majdnem 2x annyi.
Ha jól tudom még a te járgányodnál is 22000km-t elmegy olajcserénként az más dolog ,hogy ki mikor cserél olajat mert én pl: 10-15ezrenént pedig gyárilag 22ezrenént kellene de inkább megadom a tiszteletet a járgánynak hisz most már majdnem 320ekm van benne és szeretném ,hogy megõrize jó szokását és nem hagyna cserben továbbra sem sehol.

üdv


Persze én a szuszkát csak poénból írtam Ennek a karter dolognak utána nézek akkor, köszi mégegyszer! 6-7e most tök jól jönne, ha megmaradna
320e km... az nem pitlák

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 00:34


Robinson írta:
wagusty írta: Szia!

Szerintem még faraghat az áron ha a kartergázszûrõbõl csak a betétet cseréled. Nem régen volt róla szó ,hogy egy másik témában aszem Tano kolléga felfedezte ,hogy ez lehetséges a 136Le-s diesel-ek nél is.
És pollenszûrõt is lehet szerintem olcsóbban találni kb:2000ft-ért.
De ennél olcsóban már szerintem nem igazán.

üdv


Igazság szerint ilyeneken már nem akarok trükközni, hogy csak betét meg miegymás, ha csere akkor csere, de az ötlet jó, köszönöm!
Ezzel viszont azt is alátámasztottad, hogy ez valóban ennyi. Bár sok olyan tétel van, ami nem nagy összeg, de az olaj és a karter megdobja, valójában az a kiadás... Mások ennyibõl komplett nagy szervizt lerendeznek munkadíjjal együtt

Idézet: Persze volt mit csinálni rajta, szerencsére Prokee jóvoltából lett alkatrész és a Swiftek minden gondját-baját balhátsóból megoldó guru is. Az átvizsgálás utáni tételes lista így nézett ki: légszûrõ, olajszûrõ, olaj (Castrol Magnatec), féltengelycsukló, hátsó kerékcsapágy, jobb lengõkar, vízpumpa, görgõ, vezérmûszíj, fagyálló, váltóolaj.
Ez így együtt 52 152 forint volt, ez már tartalmazza a 15 000-es munkadíjat is.




Szerintem nem nagy trükk az ,hogy lehúzol egy szûrõt egy foglalatról és egy pattintással visszailleszted mert egy mûanyag házért ami kb: egy atom robbanás múlva is olyan marad mint eredetileg feleslegesen adsz ki 6-7-8ezer forinttal többet az felesleges kiadás még a ház tömítését is adják a csomagban tehát a gyár is igy gondolta a cserét nem házastul csak az "egyszerûbb" szerelõ máris egy egész kartergázszûrõ házat vetet meg veled ,hogy neki ne keljen 2percel se többet dolgozni és utána megmosnia a kezét a fekete olajtól.
De amúgy igen az olaj a drágább de ez nem 15w40 (kb:6500ft) meg 10w40-es olaj hanem amit te irtál az 5w30-as BMW gyári longlife 04-es egy kicsit nagyobb élettartammal bír pl: az újabb 150Le-s motoroknál 2003májustól már ezt az olajat 33000km-ként kell csak cserélni a Suzukiban jobb esetben 10-15ezrenként gondolom én soha nem volt Suzukim.
És így már nem igazán olcsóbb az olcsóbb mert majdnem 2x annyi.
Ha jól tudom még a te járgányodnál is 22000km-t elmegy olajcserénként az más dolog ,hogy ki mikor cserél olajat mert én pl: 10-15ezrenént pedig gyárilag 22ezrenént kellene de inkább megadom a tiszteletet a járgánynak hisz most már majdnem 320ekm van benne és szeretném ,hogy megõrize jó szokását és nem hagyna cserben továbbra sem sehol.

üdv

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. július 21. kedd, 00:12


wagusty írta: Szia!

Szerintem még faraghat az áron ha a kartergázszûrõbõl csak a betétet cseréled. Nem régen volt róla szó ,hogy egy másik témában aszem Tano kolléga felfedezte ,hogy ez lehetséges a 136Le-s diesel-ek nél is.
És pollenszûrõt is lehet szerintem olcsóbban találni kb:2000ft-ért.
De ennél olcsóban már szerintem nem igazán.

üdv


Igazság szerint ilyeneken már nem akarok trükközni, hogy csak betét meg miegymás, ha csere akkor csere, de az ötlet jó, köszönöm!
Ezzel viszont azt is alátámasztottad, hogy ez valóban ennyi. Bár sok olyan tétel van, ami nem nagy összeg, de az olaj és a karter megdobja, valójában az a kiadás... Mások ennyibõl komplett nagy szervizt lerendeznek munkadíjjal együtt

Idézet: Persze volt mit csinálni rajta, szerencsére Prokee jóvoltából lett alkatrész és a Swiftek minden gondját-baját balhátsóból megoldó guru is. Az átvizsgálás utáni tételes lista így nézett ki: légszûrõ, olajszûrõ, olaj (Castrol Magnatec), féltengelycsukló, hátsó kerékcsapágy, jobb lengõkar, vízpumpa, görgõ, vezérmûszíj, fagyálló, váltóolaj.
Ez így együtt 52 152 forint volt, ez már tartalmazza a 15 000-es munkadíjat is.




wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2009. július 20. hétfő, 23:47


Robinson írta: Sziasztok!

Egy olajcsere (minden szûrõvel együtt) valóban ilyen borsos lenne??

____verzió1____
olajszûrõ 2.250.-
levegõ 6.900.-
gázoalsz 3.086.-
motorolaj 15.000.-
polen 6.600.-
karter 13.800.-
össz: 47.636.-

____verzió2____
olajszûrõ 4.185.-
levegõ 3.300.-
gázolajsz 4.005.-
motorolaj 15.600.-
polen 4.540.-
karter 12.690.-
össz: 59.920.-

____vegyes____
olajszûrõ 2.250.-
levegõszûrõ 3.300.-
gázolajszûrõ 3.086.-
motorolaj 15.000.-
pollenszûrõ 4.540.-
kartergáz szûrõ 12.690.-
össz: 40.866.-

Tudom, a karter megdobja az árat, de kicserélem, mert hamarosan 200e van a kocsiban, és nem tudom, hogy mikor volt cserélve utoljára, de anélkül is ~30e ha a két ajánlatból válogatom össze a dolgokat.


Szia!

Szerintem még faraghat az áron ha a kartergázszûrõbõl csak a betétet cseréled. Nem régen volt róla szó ,hogy egy másik témában aszem Tano kolléga felfedezte ,hogy ez lehetséges a 136Le-s diesel-ek nél is.
És pollenszûrõt is lehet szerintem olcsóbban találni kb:2000ft-ért.
De ennél olcsóban már szerintem nem igazán.

üdv