Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 12. kedd, 18:46


hil írta:
Meg kell emelni a motort hozzá, másik olajteknő tömítést is vegyél, a régivel semmiképpen ne rakd össze!

Már megrendeltem a tömítést. Motor megemelésénél mire kell figyelnem? Krokim van, csak alulról tudom emelni, emelési pontnak jó lesz a váltó motor felöli lapos része? Köszi!


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. október 12. kedd, 18:18


Zolee írta:
kempelen írta:
Zolee írta:

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!


Azért várjuk meg míg kiszeditek. Nektek is lehet szerencsétek és lehet nem is olyan nagy a baj.


Sziasztok!
A jó hír: kint van a csavar! Innentől csak rossz hír van: természetesen az olajteknő menete ment szét. 14-es menet fog belemenni (OPEL leeresztő csavarja 14x1.5-ös), de ehhez mindenképp le kell szednem (biztos ami biztos le akarom szedni) a kartert. Tudja-e valaki h meg kell-e emelnem a motort (sztem igen) ha igen, mire kell figyelni, emelési pont, mi az amit le kell szedni, ki kell iktatni, stb? Nagyon fontos lenne, nem akarok nagyobb kárt csinálni, ez is elég bőven! Köszönöm!


Meg kell emelni a motort hozzá, másik olajteknő tömítést is vegyél, a régivel semmiképpen ne rakd össze!

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 12. kedd, 17:57


kempelen írta:
Zolee írta:

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!


Azért várjuk meg míg kiszeditek. Nektek is lehet szerencsétek és lehet nem is olyan nagy a baj.


Sziasztok!
A jó hír: kint van a csavar! Innentől csak rossz hír van: természetesen az olajteknő menete ment szét. 14-es menet fog belemenni (OPEL leeresztő csavarja 14x1.5-ös), de ehhez mindenképp le kell szednem (biztos ami biztos le akarom szedni) a kartert. Tudja-e valaki h meg kell-e emelnem a motort (sztem igen) ha igen, mire kell figyelni, emelési pont, mi az amit le kell szedni, ki kell iktatni, stb? Nagyon fontos lenne, nem akarok nagyobb kárt csinálni, ez is elég bőven! Köszönöm!


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 22:31


kempelen írta:
Zolee írta:

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!


Azért várjuk meg míg kiszeditek. Nektek is lehet szerencsétek és lehet nem is olyan nagy a baj.


Így van, ha ki van szedve, az már félsiker. Jó lenne, ha így lenne, holnap kiderül.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 22:18


Zolee írta:

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!


Azért várjuk meg míg kiszeditek. Nektek is lehet szerencsétek és lehet nem is olyan nagy a baj.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 22:12


én eccer olyat is hallottam, hogy van amibe kúpus menetű csavar van, anyémbe nem de a váltóban asszem olyan volt. de sok szerelő váltig állította, hogy ott is kúposnak kell lennie... csak akkor nem kellene a réz alátét.

amúgy vigyázni kell, mert pl a gyertyákat sem szabad melegen kiszedni, mert kiszedi a menetet, olajcserénél is egy picit érdemes várni... mész vele egy 10 km-t, de várni kell egy 10 percet, hogy ne full meleg legyen, mert ugye a résztömítés is egy picit tágul, jobban veszül a teknő és a csavar feje között...

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 21:28


YELLOW írta:
kempelen írta:
A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.


havernak E36-ban is alu a teknő, de mégis a csavar adta meg magát, amin nem gyengén meg voltunk lepődve. 50 méterre volt az autós bolt, simán vett egy csavart és kész. és ott is a csavar menete szakadt le + ugye emiatt megakadt és nem tudtuk kitekerni, letört a feje. szerencsére üreges volt a csavar így befért a reszelő másik vége, beljebb tekerte, kikapartuk a leszakad menetet, majd kijött a csavar menetes része.


Remélem én is meg leszek lepődve, és h az e46 örökölte a bátyó adottságait!



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 21:23


kempelen írta:
Zolee írta: A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni......


Nos. Elsőnek nem irigyellek. Ez már tuti.

A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.

Viszont nem értem miért kell megtépni az olajleeresztő csavart, főleg ha elvileg alátét is van alatta. De ezen már ne rágódjunk, ha megtörtént a baj.

Szerintem mehet neki a fúró, csak tudd megfogni valamivel a csavarfejet.

A nagyobb menet az olajteknőben...háát kétesélyes. Drukkolok hogy sikerüljön, de nem öntenek oda olyan vastag anyagot hogy második esélyt adjanak egy nagyobb csavarnak...


Gondolhatod ... én sem magamat

Ettől féltem! Kopogtattam az olajteknőt, üresen olyan, mintha műanyagból lenne, sejtettem h alu, de azt nem gondoltam h a menetes rész is az nem is értem a BMW mérnökeit, logikusan a csavarnak kellene gyengébbnek lennie sztem.

Mindig magam csináltam az olajcserét minden autómon (eddig gixer nélkül) az e46-on ez volt (lesz) az 5., az a röhely h egyáltalán nem téptem meg, viszonylag rövid crova szárral húztam, 1xcsak örökmenetessé vált.

Nagyobb menet, hát nem hangzik túl jól amit írsz

Mindenesetre köszi az infókat!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 20:21


kempelen írta:
A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.


havernak E36-ban is alu a teknő, de mégis a csavar adta meg magát, amin nem gyengén meg voltunk lepődve. 50 méterre volt az autós bolt, simán vett egy csavart és kész. és ott is a csavar menete szakadt le + ugye emiatt megakadt és nem tudtuk kitekerni, letört a feje. szerencsére üreges volt a csavar így befért a reszelő másik vége, beljebb tekerte, kikapartuk a leszakad menetet, majd kijött a csavar menetes része.



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 20:12


YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
fogóval fogd meg, és miközben tekered a kifelé irányba, közben húzd is lefelé. E36-ba már láttam ilyet, ott a csavar menete volt rossz, de plusz a csavar feje letört... a menetes rész üreges volt, így egy reszelő másik végével (amin a fa markolat van) azzal ki lehetett szedni.

ha a teknőben szakadt meg, akkor vágass bele nagyobbat, és nagyobb csavar


Köszi az ötleteket! Sajnos már az első fázisnál elakadtam. Annyira kicsi a csavar feje h egyáltalán nem lehet ráfogni, folyton lecsúszik a fogó. Próbáltam csavarhúzóval feszíteni és úgy tekerni kifelé, de az olajteknő, a réz alátét és a csavar közt sehol nincs annyi rés, h ez eredményes lenne. A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni.

a menetvágás OK, bárcsak ott tartanék


pedig annyira nem kemény... van ilyen kiszedő, de ahhoz fúrni kell...
"Annyira kicsi a csavar feje" én nem tudom neked mekkora van benne, de szerintem 13-as kulcs, vagy esetleg 6-os 8-as imbusz csavar van benne... az nem olyan kicsi. ilyne pillanatszorítóval (asszem az a neve) simán kijönne. ha nem jön ki akkor valszeg levált a menet vagy a csavarról, vagy a furatról, és amiatt nem jön ki. erőltetni kell amenynire tudod, esetleg finoman lehet kalapáccsal picit kocogtatni, hátha... vagy olajteknő le és másik oldalról próbálni, de onnan is fúrni érdemes. szvsz.


17-es kulcs és 6-os imbusz, de nem így értettem a kicsit, hanem a csavar kintlevő részének magasságára, ami kint van a csavarból betekert állapotban, az réz alátéttel együtt max. 4 mm, így sajna a pillanatszorító is leugrik. Az biztos h levált a menet. Olajteknő levétellel 1 nagy gond van, meg kell hozzá emelni a motort , ahhoz viszont műhely kellene....
Holnap nekiesek hidegvágóval v megkérem a szomszédot hefteljen a csavarra vmit, amire rá tudom tenni a pillanatszorítót...


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 20:06


Zolee írta: A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni......


Nos. Elsőnek nem irigyellek. Ez már tuti.

A fenti idézet alapján és annak tudatában, hogy az olajteknő alu öntvény, kettőt tippelhetsz melyikben szakadt meg a menet.

Viszont nem értem miért kell megtépni az olajleeresztő csavart, főleg ha elvileg alátét is van alatta. De ezen már ne rágódjunk, ha megtörtént a baj.

Szerintem mehet neki a fúró, csak tudd megfogni valamivel a csavarfejet.

A nagyobb menet az olajteknőben...háát kétesélyes. Drukkolok hogy sikerüljön, de nem öntenek oda olyan vastag anyagot hogy második esélyt adjanak egy nagyobb csavarnak...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 19:55


Zolee írta:
YELLOW írta:
fogóval fogd meg, és miközben tekered a kifelé irányba, közben húzd is lefelé. E36-ba már láttam ilyet, ott a csavar menete volt rossz, de plusz a csavar feje letört... a menetes rész üreges volt, így egy reszelő másik végével (amin a fa markolat van) azzal ki lehetett szedni.

ha a teknőben szakadt meg, akkor vágass bele nagyobbat, és nagyobb csavar


Köszi az ötleteket! Sajnos már az első fázisnál elakadtam. Annyira kicsi a csavar feje h egyáltalán nem lehet ráfogni, folyton lecsúszik a fogó. Próbáltam csavarhúzóval feszíteni és úgy tekerni kifelé, de az olajteknő, a réz alátét és a csavar közt sehol nincs annyi rés, h ez eredményes lenne. A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni.

a menetvágás OK, bárcsak ott tartanék


pedig annyira nem kemény... van ilyen kiszedő, de ahhoz fúrni kell...
"Annyira kicsi a csavar feje" én nem tudom neked mekkora van benne, de szerintem 13-as kulcs, vagy esetleg 6-os 8-as imbusz csavar van benne... az nem olyan kicsi. ilyne pillanatszorítóval (asszem az a neve) simán kijönne. ha nem jön ki akkor valszeg levált a menet vagy a csavarról, vagy a furatról, és amiatt nem jön ki. erőltetni kell amenynire tudod, esetleg finoman lehet kalapáccsal picit kocogtatni, hátha... vagy olajteknő le és másik oldalról próbálni, de onnan is fúrni érdemes. szvsz.



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 19:43


YELLOW írta:
fogóval fogd meg, és miközben tekered a kifelé irányba, közben húzd is lefelé. E36-ba már láttam ilyet, ott a csavar menete volt rossz, de plusz a csavar feje letört... a menetes rész üreges volt, így egy reszelő másik végével (amin a fa markolat van) azzal ki lehetett szedni.

ha a teknőben szakadt meg, akkor vágass bele nagyobbat, és nagyobb csavar


Köszi az ötleteket! Sajnos már az első fázisnál elakadtam. Annyira kicsi a csavar feje h egyáltalán nem lehet ráfogni, folyton lecsúszik a fogó. Próbáltam csavarhúzóval feszíteni és úgy tekerni kifelé, de az olajteknő, a réz alátét és a csavar közt sehol nincs annyi rés, h ez eredményes lenne. A csavar vmi rohadt kemény anyagból van, egyelőre nem mertem nekiállni megfúrni.

a menetvágás OK, bárcsak ott tartanék


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 17:04


Zolee írta: Sziasztok!
Ma igazán nagy formába voltam! Olajcsere finisében sikerült úgy meghúznom az olajleeresztő csavart, h megszakadt a menet . Csavar se ki, se be, mindkét irányba viszonylag könnyen tekerhető. Az olajteknő v a csavar menete adta meg magát!? Mit lehet tenni? A legrosszabb esetben olajteknő csere, de ezt nagyon szeretném megúszni, minden más megoldás érdekel (motorcsere nem)! Köszönöm!
Ui: ha lehet ne röhögjetek ki ... annyira


fogóval fogd meg, és miközben tekered a kifelé irányba, közben húzd is lefelé. E36-ba már láttam ilyet, ott a csavar menete volt rossz, de plusz a csavar feje letört... a menetes rész üreges volt, így egy reszelő másik végével (amin a fa markolat van) azzal ki lehetett szedni.

ha a teknőben szakadt meg, akkor vágass bele nagyobbat, és nagyobb csavar



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. október 10. vasárnap, 15:55


Sziasztok!
Ma igazán nagy formába voltam! Olajcsere finisében sikerült úgy meghúznom az olajleeresztő csavart, h megszakadt a menet . Csavar se ki, se be, mindkét irányba viszonylag könnyen tekerhető. Az olajteknő v a csavar menete adta meg magát!? Mit lehet tenni? A legrosszabb esetben olajteknő csere, de ezt nagyon szeretném megúszni, minden más megoldás érdekel (motorcsere nem)! Köszönöm!
Ui: ha lehet ne röhögjetek ki ... annyira