lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 09:07


Memmaao írta:
Fort írta:
lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Menüből meg tudod nézni a pontos hőfokot menet közben is,a
zsalut meg 1 perc alatt hogy hideg motornál milyen állapotban van.Elvileg az is a szerepe,hogy túlmelegedés esetén kinyisson,így ha folyamatosan nyitva van,akkor talán képes ennyire lehűteni a motorodat nagyobb sebességnél.Talán...


Köszönöm a segítséget! Menet közben hogy tudom megnézni a motor hőfokot? Közben Youtube-on megnéztem. Bal reset gomb, 19-es szervíz menü és ott a 7-es almenü, 7.0 a motor hőfok. Holnap kipróbálom, hogy mennyit mutat.





Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 22:01


Fort írta:
lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Menüből meg tudod nézni a pontos hőfokot menet közben is,a
zsalut meg 1 perc alatt hogy hideg motornál milyen állapotban van.Elvileg az is a szerepe,hogy túlmelegedés esetén kinyisson,így ha folyamatosan nyitva van,akkor talán képes ennyire lehűteni a motorodat nagyobb sebességnél.Talán...


Köszönöm a segítséget! Menet közben hogy tudom megnézni a motor hőfokot? Közben Youtube-on megnéztem. Bal reset gomb, 19-es szervíz menü és ott a 7-es almenü, 7.0 a motor hőfok. Holnap kipróbálom, hogy mennyit mutat.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 03. kedd, 22:22

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 21:30


lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Ilyen alulról. Remélem így már egyértelmű. Mivel áll a motor így a zsalu nyitva van.



Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 20:55


lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Menüből meg tudod nézni a pontos hőfokot menet közben is,a
zsalut meg 1 perc alatt hogy hideg motornál milyen állapotban van.Elvileg az is a szerepe,hogy túlmelegedés esetén kinyisson,így ha folyamatosan nyitva van,akkor talán képes ennyire lehűteni a motorodat nagyobb sebességnél.Talán...


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 19:39


b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 18:01


Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 17:42


Memmaao írta:
lela írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Meg kell nézni hogy a hűtő előtti zsalu le zár e, illetve mindenképp nézd meg a titkosmenüben hogy mennyi az annyi.
90c kell lennie +/- 1-2c.


Hűtő előtti zsalu? Nem is tudtam, hogy van ilyen! Egyszer kapott az eleje, nem sérült nagyon, de lehet akkor sérült. Holnap megnézetem.


Na most gépen vagyok szóval itt nézd meg hogy hány fokos a víz.A zsaluhoz nem kell szerelő felnyitod a géptetőt ha nincs beindítva a motor akkor a hűtő motor felőli oldalán lévő lapokból álló zsalurendszer nyitva van, amint beindítod akkor le fog zárni(vákumot kap).


Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 17:30


lela írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Meg kell nézni hogy a hűtő előtti zsalu le zár e, illetve mindenképp nézd meg a titkosmenüben hogy mennyi az annyi.
90c kell lennie +/- 1-2c.


Hűtő előtti zsalu? Nem is tudtam, hogy van ilyen! Egyszer kapott az eleje, nem sérült nagyon, de lehet akkor sérült. Holnap megnézetem.


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 17:02


Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Meg kell nézni hogy a hűtő előtti zsalu le zár e, illetve mindenképp nézd meg a titkosmenüben hogy mennyi az annyi.
90c kell lennie +/- 1-2c.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 03. kedd, 17:04

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 11:02


Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 15:56


flenfer írta: Üdv. mindenkinek!
320d- ben hol van a termosztát? 2000-es évjáratú a gép. Nagy munka kicserélni?


Annyira nem vészes a csere. Kicsit bontani kell hozzá. Az EGR gyorsan cserélhető, a másik egy kicsit el van dugva, de az is megoldható házilag. Kb. 4l hűtővizet kell leengedni a rendszerből.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 15:29


flenfer írta: Üdv. mindenkinek!
320d- ben hol van a termosztát? 2000-es évjáratú a gép. Nagy munka kicserélni?


Kettő is van rajta. A 8-as az EGR termosztát az EGR hűtő tetején, az 5-ös a nagytermosztát a blokk elején. Ha a műanyag burkolatot leveszed, akkor meglátod mindkettőt.

flenfer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz flenfer

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 154

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 14:47


Üdv. mindenkinek!
320d- ben hol van a termosztát? 2000-es évjáratú a gép. Nagy munka kicserélni?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 16:37


bocyzx10r írta: Hali!

Kicseréltem az EGR termosztátot...sokkal jobb a helyzet...de nem tökéletes...
szóval a next step... fő termosztát csere.
Egy kérdésem lenne ... ezt hol találom ? Valakinek esetleg kép vagy bármi?

Köszi


A 4-es elem a blokk elején.

bocyzx10r
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bocyzx10r

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 12:31


Hali!

Kicseréltem az EGR termosztátot...sokkal jobb a helyzet...de nem tökéletes...
szóval a next step... fő termosztát csere.
Egy kérdésem lenne ... ezt hol találom ? Valakinek esetleg kép vagy bármi?

Köszi