szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. november 08. kedd, 04:52


kecsurobi írta: üdv
Vetem termostátot gates-et
de motorad van ráírva?
Ez gyári?


Nem

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2016. november 07. hétfő, 15:12


üdv
Vetem termostátot gates-et
de motorad van ráírva?
Ez gyári?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2016. május 30. hétfő, 15:11


amstaff001 írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a következő problémám volna: Már régen kicseréltem mindkét termosztátot az E46 320d 136 lovas tütümön. Jól utána olvastam, hogy miképp kell ilyenkor légteleníteni a rendszert és pontosan úgy is csináltam mindent. Ennek ellenére, nyugodtan elmondhatom, hogy egy percig sem hittem, hogy ez így jó. Oké hogy sorrendben ki kell nyitni a légtelenítő csavarokat, de ugye van belőle 4db. A leírás szerint ebből kettőnél hivatalosan is kilép a hűtő folyadék, miután a levegő onnan távozik. Viszont van a kettő másik, ahol már a leírás szerint sem lép ki a hűtő folyadék. És itt jön a sok kérdőjel: ????? Nem lép ki. De akkor ott 100% hogy marad is levegő a rendszerben. Rosszul érzem szerintetek? Én eddig sok kocsit csináltam, de más kocsikon a légtelenítéskor mindig azt kell figyelni, hogy a víz kiáramlása a légtelenítő csavaron már folyamatos legyen. Szerintem ennek a BMW-n is így kellene lenni.
Na! Igazából rosszul sikerült ez a bevezetőm, mert eredetileg kérdezni szeretnék.
Nekem miután a kocsit használom, és utána a parkolóban megállítom, hallhatóan bugyog a hűtő folyadék a rendszerben. Nem lehet hogy valamit mégis rosszul csinálok?
Azt sem ígazán értem, hogy a kiegyenlítő tartályról letekerem a sapkát, akkor fel kell emelkednie a pálcának. Oké hogy fel kell emelkednie, de az akkor is felemelkedik, ha csak pont annyi van benne hogy fel tudja már emelni az úszót, meg akkor is, ha fél literrel több van benne. Akkor most meddig kell tölteni? Bocs a láma kérdésért, csak próbálom kideríteni, hogy miért bugyog a kocsim leállítás után?
Nem forr!! Csak valahogy visszafolyik nyugalmi állapotba. Csövek nem dagadnak és szerintem ugyanannyi van benne mint fél éve. Tehát nem is issza. Nem lehet hogy keveset öntök bele? Többet önteni egyenlőre nem igazán mertem, nehogy sok legyen neki.

Köszönöm, ha valaki foglalkozik a problémámmal.

Ja! Nem viszem BMW szakértőhöz. én fogom megoldani a segítségetekkel.


Szia Csabi!
Én is cseréltem novemberben egy termosztátot és a légtelenítéskor kézzel kicsit rápumpáltem azoknál a légtelenítőknél ahol magától nemakart kifolyni a hűtővíz!
Nekem semmi baj azóta tökéletesen üzemel 89-91 fokon!
Szoktad nézni a relytett menüben hányfokos a vized ?


Szia! Persze, szoktam nézni. amíg nemcseréltem ki a termosztátokat, addig 69 fokos volt max. Jobban mondva, a nagy termosztát cserét csináltam meg először, ami után semmi változás nem volt. Utána az EGR termosztátot is kidobtam, minden helyreállt. Nekem is 90 fokos a vizem. Menet közben 2 fokot játszik.

amstaff001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz amstaff001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2016. május 30. hétfő, 10:26


Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a következő problémám volna: Már régen kicseréltem mindkét termosztátot az E46 320d 136 lovas tütümön. Jól utána olvastam, hogy miképp kell ilyenkor légteleníteni a rendszert és pontosan úgy is csináltam mindent. Ennek ellenére, nyugodtan elmondhatom, hogy egy percig sem hittem, hogy ez így jó. Oké hogy sorrendben ki kell nyitni a légtelenítő csavarokat, de ugye van belőle 4db. A leírás szerint ebből kettőnél hivatalosan is kilép a hűtő folyadék, miután a levegő onnan távozik. Viszont van a kettő másik, ahol már a leírás szerint sem lép ki a hűtő folyadék. És itt jön a sok kérdőjel: ????? Nem lép ki. De akkor ott 100% hogy marad is levegő a rendszerben. Rosszul érzem szerintetek? Én eddig sok kocsit csináltam, de más kocsikon a légtelenítéskor mindig azt kell figyelni, hogy a víz kiáramlása a légtelenítő csavaron már folyamatos legyen. Szerintem ennek a BMW-n is így kellene lenni.
Na! Igazából rosszul sikerült ez a bevezetőm, mert eredetileg kérdezni szeretnék.
Nekem miután a kocsit használom, és utána a parkolóban megállítom, hallhatóan bugyog a hűtő folyadék a rendszerben. Nem lehet hogy valamit mégis rosszul csinálok?
Azt sem ígazán értem, hogy a kiegyenlítő tartályról letekerem a sapkát, akkor fel kell emelkednie a pálcának. Oké hogy fel kell emelkednie, de az akkor is felemelkedik, ha csak pont annyi van benne hogy fel tudja már emelni az úszót, meg akkor is, ha fél literrel több van benne. Akkor most meddig kell tölteni? Bocs a láma kérdésért, csak próbálom kideríteni, hogy miért bugyog a kocsim leállítás után?
Nem forr!! Csak valahogy visszafolyik nyugalmi állapotba. Csövek nem dagadnak és szerintem ugyanannyi van benne mint fél éve. Tehát nem is issza. Nem lehet hogy keveset öntök bele? Többet önteni egyenlőre nem igazán mertem, nehogy sok legyen neki.

Köszönöm, ha valaki foglalkozik a problémámmal.

Ja! Nem viszem BMW szakértőhöz. én fogom megoldani a segítségetekkel.


Szia Csabi!
Én is cseréltem novemberben egy termosztátot és a légtelenítéskor kézzel kicsit rápumpáltem azoknál a légtelenítőknél ahol magától nemakart kifolyni a hűtővíz!
Nekem semmi baj azóta tökéletesen üzemel 89-91 fokon!
Szoktad nézni a relytett menüben hányfokos a vized ?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2016. május 30. hétfő, 07:30


Sziasztok!
Nekem a következő problémám volna: Már régen kicseréltem mindkét termosztátot az E46 320d 136 lovas tütümön. Jól utána olvastam, hogy miképp kell ilyenkor légteleníteni a rendszert és pontosan úgy is csináltam mindent. Ennek ellenére, nyugodtan elmondhatom, hogy egy percig sem hittem, hogy ez így jó. Oké hogy sorrendben ki kell nyitni a légtelenítő csavarokat, de ugye van belőle 4db. A leírás szerint ebből kettőnél hivatalosan is kilép a hűtő folyadék, miután a levegő onnan távozik. Viszont van a kettő másik, ahol már a leírás szerint sem lép ki a hűtő folyadék. És itt jön a sok kérdőjel: ????? Nem lép ki. De akkor ott 100% hogy marad is levegő a rendszerben. Rosszul érzem szerintetek? Én eddig sok kocsit csináltam, de más kocsikon a légtelenítéskor mindig azt kell figyelni, hogy a víz kiáramlása a légtelenítő csavaron már folyamatos legyen. Szerintem ennek a BMW-n is így kellene lenni.
Na! Igazából rosszul sikerült ez a bevezetőm, mert eredetileg kérdezni szeretnék.
Nekem miután a kocsit használom, és utána a parkolóban megállítom, hallhatóan bugyog a hűtő folyadék a rendszerben. Nem lehet hogy valamit mégis rosszul csinálok?
Azt sem ígazán értem, hogy a kiegyenlítő tartályról letekerem a sapkát, akkor fel kell emelkednie a pálcának. Oké hogy fel kell emelkednie, de az akkor is felemelkedik, ha csak pont annyi van benne hogy fel tudja már emelni az úszót, meg akkor is, ha fél literrel több van benne. Akkor most meddig kell tölteni? Bocs a láma kérdésért, csak próbálom kideríteni, hogy miért bugyog a kocsim leállítás után?
Nem forr!! Csak valahogy visszafolyik nyugalmi állapotba. Csövek nem dagadnak és szerintem ugyanannyi van benne mint fél éve. Tehát nem is issza. Nem lehet hogy keveset öntök bele? Többet önteni egyenlőre nem igazán mertem, nehogy sok legyen neki.

Köszönöm, ha valaki foglalkozik a problémámmal.

Ja! Nem viszem BMW szakértőhöz. én fogom megoldani a segítségetekkel.

demy
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2002

státusz demy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2016. május 16. hétfő, 22:02


Sziasztok!

A minap kidobta a gép a check engine lámpát, gyorsan rá is dugtam egy bluetooth-os hibakód olvasót ami szerint:
Fault Code: [P1619] MAP Cooling Control Circuit Signal Low
A műszerfal és az olvasó szerinti hőmérséklet egyezik.
A termoszát lenne a ludas?
(525i M54)

Köszi!





kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 16:34


SP_323i írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Lehetséges, hogy nincs EGR termosztát az autómban? 2002-es E46 320D (150 le, euro3-as besorolás).


azt írták itt valahol múltkorában, hogy lehetséges... mármint, hogy EGR termosztát nincs.


Hát mindenesetre fura, mert alvázszám alapján meg hozta a gyári alkatrészkereső.


Lehetséges
a kézi váltós eur 3-asnak nincs EGR hűtője, csak egy cső vezeti vissza a kipufgázt
az automatában viszont van EGR hűtő vízkörrel és hozzá tartozó termosztáttal



Igen, valóban csak egy cső van ott elől. Köszönöm a segítséget. Így most van egy felesleges EGR termosztátom, ha valakinek esetleg szüksége lenne rá.


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 14:58


kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Lehetséges, hogy nincs EGR termosztát az autómban? 2002-es E46 320D (150 le, euro3-as besorolás).


azt írták itt valahol múltkorában, hogy lehetséges... mármint, hogy EGR termosztát nincs.


Hát mindenesetre fura, mert alvázszám alapján meg hozta a gyári alkatrészkereső.


Lehetséges
a kézi váltós eur 3-asnak nincs EGR hűtője, csak egy cső vezeti vissza a kipufgázt
az automatában viszont van EGR hűtő vízkörrel és hozzá tartozó termosztáttal



kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 14:22


YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Lehetséges, hogy nincs EGR termosztát az autómban? 2002-es E46 320D (150 le, euro3-as besorolás).


azt írták itt valahol múltkorában, hogy lehetséges... mármint, hogy EGR termosztát nincs.


Hát mindenesetre fura, mert alvázszám alapján meg hozta a gyári alkatrészkereső.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 13:43


kzste írta: Sziasztok! Lehetséges, hogy nincs EGR termosztát az autómban? 2002-es E46 320D (150 le, euro3-as besorolás).


azt írták itt valahol múltkorában, hogy lehetséges... mármint, hogy EGR termosztát nincs.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 13:37


Sziasztok! Lehetséges, hogy nincs EGR termosztát az autómban? 2002-es E46 320D (150 le, euro3-as besorolás).

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 08:35


Na megtörtént a termosztát csere. Bár elsőre rossz alkatrészt rendeltem persze, mert mint kiderült az enyémben csak egy van..

Feltöltöttem, lelégtelenítettem. Most a hőmérsékletek a következőképp alakulnak: menet közben 95 fokig megy fel maximum a hőmérséklet (ezt mondjuk kicsit sokallom, de 105-ig nincs probléma elvileg), álló helyzetben percek után is tartja a 92-t. Ez lényegesen jobb, mint a 80 körüli értékek voltak.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 01. kedd, 08:38

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. február 08. hétfő, 11:33


lela írta:
Vedd ki a venti boxot sokat segít ennek a videónak az elején láthatod hogyan kell, sokkal jobban hozzá fogsz férni


Köszi! Így látszólag azért lesz elég hely kicserélni.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. február 07. vasárnap, 22:12


asbi írta:
Hektor írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta: Létezik, hogy 2003 3. havi 20d-ben nincs EGR termosztát? Ott elöl ahol a videókon/realoemen látszik nincs.


pontosan nem tudom a választ. de elképzelhetőnek tartom, ha mondjuk olyan piacra készült az autó, ami nem európai. de ez csak tipp lenne, feltételezés.


VIN alapján német piacos. Azt vágom, hogy 2003 márciusban volt valami váltás a motor terén, talán onnantól van EU4 is, ez még pont nem az.

RealOEM-en most nézem, hogy a "3' E46 320d pollutant reduction cooling" résznél kis infóként az van, hogy csak EU4, illetve automata váltós kocsiknál. Akkor lehet lesz egy eladó EGR termosztátom

EGR van benne, mikor megvettem ki lett pucolva.



Helló!
Enyém 2002_es és nekem sincs benne.


Köszi! Akkor valószínűleg csak a vízpumpán lévő nagyot kell cserélnem. Nehéz hozzáférni?




Vedd ki a venti boxot sokat segít ennek a videónak az elején láthatod hogyan kell, sokkal jobban hozzá fogsz férni

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. február 07. vasárnap, 12:31


Hektor írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta: Létezik, hogy 2003 3. havi 20d-ben nincs EGR termosztát? Ott elöl ahol a videókon/realoemen látszik nincs.


pontosan nem tudom a választ. de elképzelhetőnek tartom, ha mondjuk olyan piacra készült az autó, ami nem európai. de ez csak tipp lenne, feltételezés.


VIN alapján német piacos. Azt vágom, hogy 2003 márciusban volt valami váltás a motor terén, talán onnantól van EU4 is, ez még pont nem az.

RealOEM-en most nézem, hogy a "3' E46 320d pollutant reduction cooling" résznél kis infóként az van, hogy csak EU4, illetve automata váltós kocsiknál. Akkor lehet lesz egy eladó EGR termosztátom

EGR van benne, mikor megvettem ki lett pucolva.



Helló!
Enyém 2002_es és nekem sincs benne.


Köszi! Akkor valószínűleg csak a vízpumpán lévő nagyot kell cserélnem. Nehéz hozzáférni?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. február 07. vasárnap, 12:31