bocyzx10r
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bocyzx10r

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. január 10. szombat, 14:19


ervin35 írta:
bocyzx10r írta: Sziasztok!

Megvettem tegnap az EGR termosztátot (Mahle-Behr) viszont nem volt hozzá tömítés és nem is tudtak adni...a régivel vissza tudom rakni ?

Vagy valaki tudja esetleg ennek a tömítésnek a méretét?

Köszi!




Szia. Én az E 46 ba az skf-be vettem egr termo tömítést!
Méret O-ring 19,0X2,5MM
Gyári szám 11 53 2 248 435


Kösszépen

ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2015. január 10. szombat, 12:10


bocyzx10r írta: Sziasztok!

Megvettem tegnap az EGR termosztátot (Mahle-Behr) viszont nem volt hozzá tömítés és nem is tudtak adni...a régivel vissza tudom rakni ?

Vagy valaki tudja esetleg ennek a tömítésnek a méretét?

Köszi!




Szia. Én az E 46 ba az skf-be vettem egr termo tömítést!
Méret O-ring 19,0X2,5MM
Gyári szám 11 53 2 248 435

bocyzx10r
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bocyzx10r

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. január 10. szombat, 11:39


Sziasztok!

Megvettem tegnap az EGR termosztátot (Mahle-Behr) viszont nem volt hozzá tömítés és nem is tudtak adni...a régivel vissza tudom rakni ?

Vagy valaki tudja esetleg ennek a tömítésnek a méretét?

Köszi!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 15:15


infidel írta: Sziasztok.
1éve van meg az autóm és nem nagyon megy függőbe a mutató. 10kmeren bisztos nem. Nyáron talán ha jol meghajtottam a vasat. Melegedni is elég lassan melegszik webasto nélkül, ilyenkor télen. Termosztát csere? Nekem is két termosztát van?


Igen, termo csere. Ha van EGR-hűtőd, akkor neked is 2 termosztát kell. Ott van rajta a tetején a termosztát, ránézve le tudod csekkolni. Szerintem neked is 2 van.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2005

státusz infidel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 13:13


Sziasztok.
1éve van meg az autóm és nem nagyon megy függőbe a mutató. 10kmeren bisztos nem. Nyáron talán ha jol meghajtottam a vasat. Melegedni is elég lassan melegszik webasto nélkül, ilyenkor télen. Termosztát csere? Nekem is két termosztát van?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz rkeszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. január 05. hétfő, 22:22


Tano írta:
rkeszi írta: Helló valaki tudna nekem érdemi választ adni egy kérdésre? 320d-m van 2000-es évjáratú 136lovas, termosztát csere előtt vagyok és azt vettem észre hogy az egr szelephez csatlakozó egyik vákuum csőbe beledugtak egy kis csavart,hogy mi okból azt nem tudom de a szerelő azt mondta hagyjam úgy. Kérdés milyen hátránya lehet ennek? Köszönöm! Robi voltam.


Azért dugózták le, hogy kiiktassák az EGR szelepet. Így nem megy a kipuffgáz visszavezetésed.
Ja és cserélj szerelőt


Köszi a gyors választ még egy kérdés. Van ennek valami hátránya teljesítmény vagy fogyasztás vagy bármi más terén. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más bmw-vel.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. január 05. hétfő, 21:39


rkeszi írta: Helló valaki tudna nekem érdemi választ adni egy kérdésre? 320d-m van 2000-es évjáratú 136lovas, termosztát csere előtt vagyok és azt vettem észre hogy az egr szelephez csatlakozó egyik vákuum csőbe beledugtak egy kis csavart,hogy mi okból azt nem tudom de a szerelő azt mondta hagyjam úgy. Kérdés milyen hátránya lehet ennek? Köszönöm! Robi voltam.


Azért dugózták le, hogy kiiktassák az EGR szelepet. Így nem megy a kipuffgáz visszavezetésed.
Ja és cserélj szerelőt


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz rkeszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. január 05. hétfő, 21:19


Helló valaki tudna nekem érdemi választ adni egy kérdésre? 320d-m van 2000-es évjáratú 136lovas, termosztát csere előtt vagyok és azt vettem észre hogy az egr szelephez csatlakozó egyik vákuum csőbe beledugtak egy kis csavart,hogy mi okból azt nem tudom de a szerelő azt mondta hagyjam úgy. Kérdés milyen hátránya lehet ennek? Köszönöm! Robi voltam.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 23:33


dani00 írta: Sziasztok!
Sajnos nekem is cserélnem kell a termosztátokat, 60 fok fölé nem melegszik a gépezet. Egr termosztátot veszek a Bárdiban Behr-t, viszont másikat raktáron nem találtam, így oda gyárit veszek. Hol tudok normális áron hozzájutni?


M_Attila -t keresd itt a forumon,én is tőle vettem mind a kettőt és tökéletes.Gyári Behr...



dani00
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz dani00

Újonc

Elismertség: 9% (1 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 22:31


Sziasztok!
Sajnos nekem is cserélnem kell a termosztátokat, 60 fok fölé nem melegszik a gépezet. Egr termosztátot veszek a Bárdiban Behr-t, viszont másikat raktáron nem találtam, így oda gyárit veszek. Hol tudok normális áron hozzájutni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 15:01


lela írta:
YELLOW írta:
lela írta:
Na ez a sok faszság amiket leírsz na ezek nem kellenek sztem. Csak megzavarsz vele másokat.A lényeg hogy ha a mutató nem áll be függőbe akkor ott tuti baj van ---->termosztát csere. Majd ha ki van cserélve mind2 és akkor sem melegszik be 10km után sem akkor lehet okoskodni hogy miért nem.
Átolvastam már kb 6 topikot 0-500 hozzászólásig és már ne is haragudj de nagyon hígítod a fórumot a hozzászólásaiddal!Soknak se füle se farka.Többnél oda van írva: "ha jól tudom" márpedig sokszor elég hiányosan vagy pontatlanul tudod.
Sokkal hamarabb meg lehetne találni a választ egy adott kérdésre ha nem írkálnál ilyen szuperlatívosz zagyvaságokat, hanem tényszerűen válaszolnál ha tudod valamire biztosan a választ. Ha meg nem akkor sztem felesleges csak azért, mert késztetést érzel a szereplésre.Elnézést ha kioktattalak, de kicsit sok voltál!


látom rosszul érint, amiért nem reagáltam a privát leveledre. tudhatnád miért nem.
attól, hogy függőlegesen áll a mutató még nincs üzemi hőfokon. örülök, hogy elolvastad. és ha nem jól működik a termosztát, akkor mondjuk tegyük fel állandóan 75 fokos a vized, és a mutató középen áll. ez pedig nem üzemi hőfok. hiába áll a mutató középen.
tudod ez nem egy szakmai blog, hanem egy rajongói oldal. bárki leírhatja az elgondolását, véleményét (nem csak szerelők), aztán majd ki lesz javítva, vagy nem.

szerk.: miért te állíthatod, hogy 80-90 fok között kell lennie a hűtővíznek, típustól függően? típustól pl a benyások 104 fokosak cirka. az 5-10 km bemelegedési idő, meg marhára sok mindentől függ.


Tudom miért nem reagáltál!Nem ezért írtam amit írtam!Egyébként bocs hogy téged kerestelek meg elnézést érte!Többet nem fog előfordulni ezt megígérhetem!

Egyébként persze hogy az hogy függőben áll még nem jelenti azt hogy üzemin van ezt csak a BC ben láthatod. De ha nem áll függőben, adott esetben is, és általában is ez tűnik fel először, akkor mégis mit kéne csinálni?
Rendben lehet hogy benzinesnél 105 c a nyitás. A 80-90 et írhattam volna 80-105 re is.
Nyilván a termosztát házon lévő érték a mérvadó. Általában ennyi szokott lenni.
Ha nem éri el a mutató a középállást, és a termosztátházból a hűtőbe menő csövet megfogja, és az nem hideg akkor tuti termosztát.

Egyébként nem én vagyok az egyetlen aki megemlítette neked amiket bátorkodtam megjegyezni.
Én lezártnak tekintem ezt a kérdést.


de én hol írtam olyat, hogy ne cserélje ki a termosztátot? pont azt írtam, hogy célszerű mind a kettőt cserélni. mert tutti, az is rossz elsz, ami nem lett kicserélve. persze lehet fazékba kísérletezni. amit meg írtam nagy körítést, abban is látszik, és le is írtam, amit mondtál, hogy relatíve stabilen káll álnia a hőfoknak, ha nem, akkor ott átereszt és nem szabályoz. csak kiegészítettem amit írtál.
a végéhez meg gratulálok, beállhatsz te is a sorba. engem nem érdekel.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 14:56


YELLOW írta:
lela írta:
Na ez a sok faszság amiket leírsz na ezek nem kellenek sztem. Csak megzavarsz vele másokat.A lényeg hogy ha a mutató nem áll be függőbe akkor ott tuti baj van ---->termosztát csere. Majd ha ki van cserélve mind2 és akkor sem melegszik be 10km után sem akkor lehet okoskodni hogy miért nem.
Átolvastam már kb 6 topikot 0-500 hozzászólásig és már ne is haragudj de nagyon hígítod a fórumot a hozzászólásaiddal!Soknak se füle se farka.Többnél oda van írva: "ha jól tudom" márpedig sokszor elég hiányosan vagy pontatlanul tudod.
Sokkal hamarabb meg lehetne találni a választ egy adott kérdésre ha nem írkálnál ilyen szuperlatívosz zagyvaságokat, hanem tényszerűen válaszolnál ha tudod valamire biztosan a választ. Ha meg nem akkor sztem felesleges csak azért, mert késztetést érzel a szereplésre.Elnézést ha kioktattalak, de kicsit sok voltál!


látom rosszul érint, amiért nem reagáltam a privát leveledre. tudhatnád miért nem.
attól, hogy függőlegesen áll a mutató még nincs üzemi hőfokon. örülök, hogy elolvastad. és ha nem jól működik a termosztát, akkor mondjuk tegyük fel állandóan 75 fokos a vized, és a mutató középen áll. ez pedig nem üzemi hőfok. hiába áll a mutató középen.
tudod ez nem egy szakmai blog, hanem egy rajongói oldal. bárki leírhatja az elgondolását, véleményét (nem csak szerelők), aztán majd ki lesz javítva, vagy nem.

szerk.: miért te állíthatod, hogy 80-90 fok között kell lennie a hűtővíznek, típustól függően? típustól pl a benyások 104 fokosak cirka. az 5-10 km bemelegedési idő, meg marhára sok mindentől függ.


Tudom miért nem reagáltál!Nem ezért írtam amit írtam!Egyébként bocs hogy téged kerestelek meg elnézést érte!Többet nem fog előfordulni ezt megígérhetem!

Egyébként persze hogy az hogy függőben áll még nem jelenti azt hogy üzemin van ezt csak a BC ben láthatod. De ha nem áll függőben, adott esetben is, és általában is ez tűnik fel először, akkor mégis mit kéne csinálni?
Rendben lehet hogy benzinesnél 105 c a nyitás. A 80-90 et írhattam volna 80-105 re is.
Nyilván a termosztát házon lévő érték a mérvadó. Általában ennyi szokott lenni.
Ha nem éri el a mutató a középállást, és a termosztátházból a hűtőbe menő csövet megfogja, és az nem hideg akkor tuti termosztát.

Egyébként nem én vagyok az egyetlen aki megemlítette neked amiket bátorkodtam megjegyezni.
Én lezártnak tekintem ezt a kérdést.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 14:26


lela írta:
Na ez a sok faszság amiket leírsz na ezek nem kellenek sztem. Csak megzavarsz vele másokat.A lényeg hogy ha a mutató nem áll be függőbe akkor ott tuti baj van ---->termosztát csere. Majd ha ki van cserélve mind2 és akkor sem melegszik be 10km után sem akkor lehet okoskodni hogy miért nem.
Átolvastam már kb 6 topikot 0-500 hozzászólásig és már ne is haragudj de nagyon hígítod a fórumot a hozzászólásaiddal!Soknak se füle se farka.Többnél oda van írva: "ha jól tudom" márpedig sokszor elég hiányosan vagy pontatlanul tudod.
Sokkal hamarabb meg lehetne találni a választ egy adott kérdésre ha nem írkálnál ilyen szuperlatívosz zagyvaságokat, hanem tényszerűen válaszolnál ha tudod valamire biztosan a választ. Ha meg nem akkor sztem felesleges csak azért, mert késztetést érzel a szereplésre.Elnézést ha kioktattalak, de kicsit sok voltál!


látom rosszul érint, amiért nem reagáltam a privát leveledre. tudhatnád miért nem.
attól, hogy függőlegesen áll a mutató még nincs üzemi hőfokon. örülök, hogy elolvastad. és ha nem jól működik a termosztát, akkor mondjuk tegyük fel állandóan 75 fokos a vized, és a mutató középen áll. ez pedig nem üzemi hőfok. hiába áll a mutató középen.
tudod ez nem egy szakmai blog, hanem egy rajongói oldal. bárki leírhatja az elgondolását, véleményét (nem csak szerelők), aztán majd ki lesz javítva, vagy nem.

szerk.: miért te állíthatod, hogy 80-90 fok között kell lennie a hűtővíznek, típustól függően? típustól pl a benyások 104 fokosak cirka. az 5-10 km bemelegedési idő, meg marhára sok mindentől függ.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 02. péntek, 14:28

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 14:19



"a hőfok azért nem mindegy, hogy dízel vagy benzin. ha elejétől fogva megy a venti az utastérben, akkor bizony többlett literrel kell számolni, amit a motor nehezebben melegít fel, plussz közben ugye hőt is ad le, hogy ellássa a feladatát. és itt jön még bele az, hogy ki miylen stílusban vezet, hol vezet, város, vagy rögtön főút. ezek mind befolyásolják a melegedést, a kinti környezeti tényezőkről nem is beszélve. ha felmelegedett hűtővíz esetén nyitjuk r a fűtést az le fog csökkenni. ami egy benzines motornál, mondjuk 104 foknál nem biztos, hogy jó. szóval negyednél érdemes fűtést rányitni, amikor a víz, olyan 50-60 fok körül van, persze vissza fog hülni, 5-10 fokot legalább., elvileg fűtés intenzitástól függetlenül a termosztát azért van, hogy adott szinten tartsa a vízhőfokot. a mutató mozoghat 1-2mm-t, de ez már pár fok eltérés, ingadozás is lehet. ugye 75 foknál is szinte függőben áll a mutató, és üzemi hőfokon is."


Na ez a sok faszság amiket leírsz na ezek nem kellenek sztem. Csak megzavarsz vele másokat.A lényeg hogy ha a mutató nem áll be függőbe akkor ott tuti baj van ---->termosztát csere. Majd ha ki van cserélve mind2 és akkor sem melegszik be 10km után sem akkor lehet okoskodni hogy miért nem.
Átolvastam már kb 6 topikot 0-500 hozzászólásig és már ne is haragudj de nagyon hígítod a fórumot a hozzászólásaiddal!Soknak se füle se farka.Többnél oda van írva: "ha jól tudom" márpedig sokszor elég hiányosan vagy pontatlanul tudod.
Sokkal hamarabb meg lehetne találni a választ egy adott kérdésre ha nem írkálnál ilyen szuperlatívosz zagyvaságokat, hanem tényszerűen válaszolnál ha tudod valamire biztosan a választ. Ha meg nem akkor sztem felesleges csak azért, mert késztetést érzel a szereplésre.Elnézést ha kioktattalak, de kicsit sok voltál!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 02. péntek, 14:20

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 13:59


lela írta:
jamo írta: Üdv!

X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.


Szia!

Szinte 100% hogy termosztát én 3hete cseréltem.Előtte vw-em volt 1.4 benzines, annál is volt hasonló gondom.Teljesen mind1 milyen autó 80c-90c között kell lennie a hűtővíznek típustól függően.És ezt viszonylag gyorsan kb 5-10km el is kell érnie, és beton stabilan ott kell maradnia.Persze -20 foknál max fűtésen nem valószínű hogy tudja, de akkor már szauna lenne bent.Nekem a napokban -10 foknál is beállt hamar és ott is maradt.


a hőfok azért nem mindegy, hogy dízel vagy benzin. ha elejétől fogva megy a venti az utastérben, akkor bizony többlett literrel kell számolni, amit a motor nehezebben melegít fel, plussz közben ugye hőt is ad le, hogy ellássa a feladatát. és itt jön még bele az, hogy ki miylen stílusban vezet, hol vezet, város, vagy rögtön főút. ezek mind befolyásolják a melegedést, a kinti környezeti tényezőkről nem is beszélve. ha felmelegedett hűtővíz esetén nyitjuk r a fűtést az le fog csökkenni. ami egy benzines motornál, mondjuk 104 foknál nem biztos, hogy jó. szóval negyednél érdemes fűtést rányitni, amikor a víz, olyan 50-60 fok körül van, persze vissza fog hülni, 5-10 fokot legalább., elvileg fűtés intenzitástól függetlenül a termosztát azért van, hogy adott szinten tartsa a vízhőfokot. a mutató mozoghat 1-2mm-t, de ez már pár fok eltérés, ingadozás is lehet. ugye 75 foknál is szinte függőben áll a mutató, és üzemi hőfokon is.
ha nehezen melegszik, akkor vagy ereszt a szelep, vagy folyamatosan nyitva van. vagy épp nem eléggé lineáris a szabályozása. pl elgyengült termosztát esetén.
dízelek esetén főleg, ha scerélni kell, akkor célszerű mind a kettőt, összegben nem olyan nagy dolog, és egy füst alatt megoldható a csere. általában, az itteni tapasztalatok alapján, a legtöbb esetben, mindig marad egy termosztát, ami nem működik jól. lehet amit cseréltek se volt 100-as, de a másik sem. vagy pont a rosszat cserélik.