
Elküldve: 2006. június 13. kedd, 10:21
fontos és idetartozik: olajcsere
ismert tény, hogy a dizelekben hamar (1-2e km) elfeketedik az olaj. Hát ez pont ezért is van, mert finom olajat kell használni, viszont a szélsõséges körülmények (extrém magas hõmérsékletû kent fémelemek -> turbó is) ugymond égetik az olajat, vagyis a 'kozma' szépen beleépül az olajba, amitõl az fekete lesz.
a szóban forgó típushoz (320d) a Castrol SLX 0W-30 LL4 a hivatalosan elõírt, a csereintervallum 23500 km talán. Namármost sok szakival konzultálva én is a következõket tartom irányadónak:
1. lényeg hogy full-szintetik legyen, 0-30 helyett, fõleg nyáron tökéletes a 5-40. Castrol nem a legjobb minõség, ez csak marketing!! a 320d - 330d társadalom szine-kréme jelentõs része Mobil1 5W-40 full-szintetiket használ.
2. Persze jó a hivatalosan elõirt 0-30, csak jobban fogja enni az autó, fõleg pörgõs hajtásnál. Jónak számít, ha 10e km-ig nem kell pótolni (tehát min. és max. között marad a nívó.) (Ha nagypapásan jársz, még egy kopott motort sem kell utántölteni.)
3. olajcsere intervallum. Általános vélemény, hogy túl sok a 23e km. Aki valamit is ad az autójára, 12-15e km-nként cserél.
4. Nem hasznos, sõt káros lehet egy már kopottabb (>80e km) motornál tisztító-öblítõ szerviz. A szépen leülepedett, odakozmált, "beépült" olajsár vagyis inkább lepedék feloldásával nem fog kijönni az egész a leeresztéssel, ergó az eredmény => további erõteljes kopás elõidézése, nagyságrenddel nagyobb olaj-fogyasztás (a fém- és olajsárból álló lepedék tömítésként mûködik). Tehát jól meggondolni, nem biztos, hogy érdemes!