státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 23:02


Na ma én is figyelgettem a sípolást, de felhúzott ablak+városzajban csak nagyon ritkán hallottam meg.

A turbó "állítólag" nem tesz kárt másban amíg tönkremegy (ugyanezzel a kérdéssel fordultam régebben én is a szakimhoz) a porlasztócsúcsok amikre érdemes odafigyelni, azok tudnak. (mármint én nem tudom, ezt hallottam)

Én már paranoiás vagyok a füstöléssel kapcsolatban, (van másik topic ahol errõl sokat kérdezõsködtem) sötétben mindig látok sok füstöt a visszapillantóban nagyobb gázadásnál, ahogy rávilágít a mögöttem jövõ, nappal meg semmit Vagy csak az úton lévõ port kavarja fel, én nem tudom...

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 21:21


Délután elõre küldtem két villanyoszlopnyira az asszonypajtást, kértem hogy nézze mennyire füstöl, ha 1 esbe lepadlózom. (persze bemelegedett motorral... Semennyire nem füstölt, pedig le is tiltott szegényke... Remélem igazad van singletrack és még bírja egy ideig.

Gondolkozom chip tunningon is, de azzal tuti fele annyi idõ alatt kivégzem a turbót...

Egy hülye kérdés: Ha mondjuk megvárom míg a turbó teljesen megadja magát és nem avatkozom közbe "idõben", nem teszek kárt a motor többi részében? (persze az olajszintre folyamatosan ügyelve, hidegen nem huzatva stb...)

státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 21:20


Én ugy tudom a turbóknak mind van ilyen jellegzetes fütyülõ hangjuk. Fater újj L200 as micsuja elsõ naptól fütyült amig el nem adta 5 évesen. Én a 320D ben általában csak ha hideg a motor akkor hallom... Nekem még tettszik is. Szerintem No para Ha valami gond lenne vele neaggodj más tünetek lennének az biztos, mint hogy csak hallod.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. február 11. hétfő, 21:22

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 17:52


Nem füstöl, nem eszi az olajat? Akkor egyáltalán ne aggódj Nekem is 2003as, és valamilyen szinten mindig hallom fütyülni a turbót, mióta megvettem. Azóta beleraktam 30.000et és ugyanolyan jól megy...

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 15:46


1 hete van nálam. Igazából még csak fütyül, illetve a szervízben megnézettem (ntauto) a turbót, õk azt mondták kicsit lóg a tengely, de még nem vészes, viszont számítsak turbó cserére a közeljövõben. Ma elvittemn egy turbóshoz, meghallgatta. Azt mondta õ sem tudja milyen van benne... Bementem a szentendrei úti BMW márkaszervízbe, ott sem tudták megmondani a pontos típus számot. Csak rendelni tudnak gyári BMW turbót hozzá 350 ezerért... Majd adtak egy számot (Felcsiki turbó) õk végre megmondták a sorozatszámot. 185000 HUF + ÁFA -ért tudnak bele gyári Garett turbót. Sorozatszám ami bele kell: 750431 Ez kell a 2003 as 320d EURO 3 as bömbikbe.

Többen mondják, hogy túlparázom a dolgot, és ne törödjek vele, csak akkor ha már füstöl is. (szerencsére még ez várat magára és elég jól megy a kicsike, csak ez a fütyülés...

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 11:20


Gary

Mióta használod a gépet? Mert alapban minden turbó fütyül, valamelyik kevésbé mások jobban...

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. február 11. hétfő, 10:37


Indítás után is hallom, bár hidegen erõsebb a hangja. Ha valakinek volt hasonló tapasztalata kérem ossza meg velem. Ugyanakkor ha valaki tudja milyen típusú turbónk van a vasunkban, kérem ne habozzon megírni!
Annyit tudok, hogy Garett... , de a típus számát nem tudom.


státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. február 10. vasárnap, 20:38


ha baj van a turbóval, akkor az olajat is ennie kell?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2008. február 10. vasárnap, 18:16


Indítás után, mikor még hideg, inkább akkor fütyül, vagy mindig, melegen is hallod? Menet közben , felhózott ablakok mellett is hallod?

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. február 10. vasárnap, 14:38


Sziasztok 2003 7. havi 320d Bömbim van, de a turbója elkezdett fütyülni... 144 ezer van benne. Azt mondják ne foglalkozzak még vele, de én már töröm a fejem, mi lehetne a megoldás. Van egy csomo "új" turbo hirdetés a neten, de félek, hogy azok csak felújítottak. Tudjátok milyen turbó van benne pontosan? Azt tudom, hogy Garett...
Jó lenne ha valaki tudna segíteni.

Köszi
G.

státusz zolitds

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 65

Elküldve: 2006. július 01. szombat, 21:50


Hasznos lehet. Ezt az E39 oldalon találtam:
"Az 320d, 520d és az 530d motoroknál gyakran elöforduló hiba a turbo meghibásodása.
Ezen lehet segíteni a karter gáz szûrõ cseréjével és a turbóhoz vezetõ olaj nyomó csõ cseréjével minden 60E km után. Ennek költsége csekély kevesebb, mint 20E Ft a két alkatrész ára.A másik felvetõdött probléma a porlasztó csúcsok élet tartama. A tele tankolással meghosszabítható.Azért az egyszerû oknál fogva, mivel a befecskendezés nagy nyomáson történik.
Ezért van a vissza folyó üzemanyagnak külön hûtõje a motortérben. Ha állandóan kevés üzemanyag van a a tankban hamarabb melegszik fel a gázolaj, mint tele tanknál a gázolajnak melegen változik a kenési tulajdonsága rosszabb lesz.
Ettõl romlik el a porlasztó csúcs legalább is a tele tankkal közlekedés nyáron ajánlatos meghosszabbítod a porlasztó csúcsok életét. Ez a 20d és a 30d motorokra vonatkozik az 525td/ tds típusok kisebb üzemanyag nyomáson dolgozik nem melegszik az üzemanyag jelentõsen.

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2006. június 27. kedd, 12:59


richmondtutu írta: Hello Mindenki !
Nekem egy 2002. 7. havi E46 320D-m van (150Le).most van benne 69.000 km. Németországban Bmw-nél vettem (Premium Selection). akkor volt benne 55.000 km ez hét hónapja volt, idáig semmi baja, füstõlni sose füstõlt. A turbó szerintem megfeleõen mûködik.
Honnan veszem észre, hogy ha turbómal valami probléma van?
A hosszászólásokat köszönöm .
Üdv. Richmondtutu


Nemreg bukkantam ra egy cikkre. Ez reszletesen taglalta a turbo gyartasat, mukodeset, karbantartasat, szereleset. Valami szaki annyit mondott rola, hogy ha nem fustol, valamint alapjaraton jaro motornal odahajolva a kipufogoveghez halljuk a turbo futyuleset, igazabol nem lehet baja. (sem mechanikus, sem vezerles)

státusz kirandulo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2006. június 13. kedd, 10:21


fontos és idetartozik: olajcsere

ismert tény, hogy a dizelekben hamar (1-2e km) elfeketedik az olaj. Hát ez pont ezért is van, mert finom olajat kell használni, viszont a szélsõséges körülmények (extrém magas hõmérsékletû kent fémelemek -> turbó is) ugymond égetik az olajat, vagyis a 'kozma' szépen beleépül az olajba, amitõl az fekete lesz.

a szóban forgó típushoz (320d) a Castrol SLX 0W-30 LL4 a hivatalosan elõírt, a csereintervallum 23500 km talán. Namármost sok szakival konzultálva én is a következõket tartom irányadónak:

1. lényeg hogy full-szintetik legyen, 0-30 helyett, fõleg nyáron tökéletes a 5-40. Castrol nem a legjobb minõség, ez csak marketing!! a 320d - 330d társadalom szine-kréme jelentõs része Mobil1 5W-40 full-szintetiket használ.
2. Persze jó a hivatalosan elõirt 0-30, csak jobban fogja enni az autó, fõleg pörgõs hajtásnál. Jónak számít, ha 10e km-ig nem kell pótolni (tehát min. és max. között marad a nívó.) (Ha nagypapásan jársz, még egy kopott motort sem kell utántölteni.)
3. olajcsere intervallum. Általános vélemény, hogy túl sok a 23e km. Aki valamit is ad az autójára, 12-15e km-nként cserél.
4. Nem hasznos, sõt káros lehet egy már kopottabb (>80e km) motornál tisztító-öblítõ szerviz. A szépen leülepedett, odakozmált, "beépült" olajsár vagyis inkább lepedék feloldásával nem fog kijönni az egész a leeresztéssel, ergó az eredmény => további erõteljes kopás elõidézése, nagyságrenddel nagyobb olaj-fogyasztás (a fém- és olajsárból álló lepedék tömítésként mûködik). Tehát jól meggondolni, nem biztos, hogy érdemes!

státusz kirandulo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2006. június 13. kedd, 10:06


http://totalcar.hu/magazin/szotar/szotarturbo

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2006. június 13. kedd, 10:30

státusz kirandulo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2006. június 13. kedd, 10:04


tiszteletben tartva és kiegészitve Bogár véleményét, sztem a hütés vagyis lehülés nagyonis fontos, mert a "csoda-csigaház" bizony 100-150e ford/perc (!) pörög, a motor 3-4000-es tartományában. Ennek következtében felizzik, és ha ekkor leáll a kenés - pontosabban a kenés cserélõdése - akkor az ott lévõ olaj abban a szent pillanatban szépen lekozmál a csapágy-tengely és persze minden olaj által érintett izzó - vagy legalábbis majdnem izzó - felületen.
lásd: http://totalcar.hu/magazin/szotar/szotarturbo

Mivel járgányaink (én is 320d-t hajtok) legféltettebb kincse-szive-lelke a szóbanforgó gépelem, ezért én is szívesen fogadok minden további hozzászólást.