Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 16:52


szerintem lassan tul van lihegve a téma
szerintetek azok közül akik utolagos xenont raknak bele hányan foglalkoznak ezekkel a dolgokkal? aki ennyire preciz akar lenni vegyen gyári xenon lámpát

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 16:42


akkor próbáld ki! biztos van ismerõsöd, akinek van ilyen lámpa beállító cucca, olyan "irásvetítõs" állítasd be vele... cserélj izzót... és nézd meg mennyit változott a kép... és nem a cserétõl állítódik el, hanem az izzók gyártása során fellépõ tûrések miatt.... persze neked minden erõs, amit írok szal... de hát nekem az 5x120 volt az tõled

Robinson írta:
YELLOW írta:
eleve minden izzócsere után lámpát kell állítani, ugynais az üveg a fémlapra nem 90 fokos szöget zár be, és így máshogy világít minden izzóval...


Ezt azért erõsnek tartom


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz rad2

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 16:25


Robinson írta:
YELLOW írta:
eleve minden izzócsere után lámpát kell állítani, ugynais az üveg a fémlapra nem 90 fokos szöget zár be, és így máshogy világít minden izzóval...


Ezt azért erõsnek tartom


Nem csak te.....

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 16:22


YELLOW írta:
eleve minden izzócsere után lámpát kell állítani, ugynais az üveg a fémlapra nem 90 fokos szöget zár be, és így máshogy világít minden izzóval...


Ezt azért erõsnek tartom

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 15:32


hát én is úgy tudom, hogy elvileg alapból kell hozzá távtartó, bár jó drágán adják azt is... talán az autohifidiszkontba is lehet venni, de ahogyan írtad is minden izzó más, mert vannak mm eltérések, így a legjobb ötlet legyártatni... én bonamit anyagból csináltattam volna...

eleve minden izzócsere után lámpát kell állítani, ugynais az üveg a fémlapra nem 90 fokos szöget zár be, és így máshogy világít minden izzóval...

hancurozo írta:
ute107 írta:
hancurozo írta: ...... és addig hézagoltam míg az izzószál és a xenon izzó gázgömbje egy vonalba került. nem vakít és látok vele rendesen.


Hogyan "hézagoltad"????
a bal oldaliba kellett 2mm-es karika az izzó és a lámpa közé a felfekvési ponthoz a jobb oldalra 3mm /gondolom gyártáshiba/ 3mm mûanyaglapom volt itthon, a 2mm régi nyák lapból vágtam ki /vezetõ rész eltávolítás után/ de ez változhat attól függ milyen gyártmányú az izzód. a haver off autójába lévõ xenon fél centivel közelebb van a foglalathoz és 3mm-rel vastagabb /az enyémbe be sem lehetne rakni mert nem tudod beállítani.


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 12:36


ute107 írta:
hancurozo írta: ...... és addig hézagoltam míg az izzószál és a xenon izzó gázgömbje egy vonalba került. nem vakít és látok vele rendesen.


Hogyan "hézagoltad"????
a bal oldaliba kellett 2mm-es karika az izzó és a lámpa közé a felfekvési ponthoz a jobb oldalra 3mm /gondolom gyártáshiba/ 3mm mûanyaglapom volt itthon, a 2mm régi nyák lapból vágtam ki /vezetõ rész eltávolítás után/ de ez változhat attól függ milyen gyártmányú az izzód. a haver off autójába lévõ xenon fél centivel közelebb van a foglalathoz és 3mm-rel vastagabb /az enyémbe be sem lehetne rakni mert nem tudod beállítani.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 11:59


hancurozo írta: ...... és addig hézagoltam míg az izzószál és a xenon izzó gázgömbje egy vonalba került. nem vakít és látok vele rendesen.


Hogyan "hézagoltad"????


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 11:31


hancurozo írta:
Robinson írta: júúúúúújj
de miért?
hülyeséget írtam?
szerintem nem.
nekem most jól világít /nincs különbség a vetített fény formájában, csak fényerõben


Hil-nek szólt, mert bizonyítást nyert, hogy hibás dologhoz ragaszkodott 46 hosszászóláson keresztül (most se számoltam meg )

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 11:11


Robinson írta: júúúúúújj
de miért?
hülyeséget írtam?
szerintem nem.
nekem most jól világít /nincs különbség a vetített fény formájában, csak fényerõben

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 11:02


hancurozo írta:
hil írta: Normál izzós lámpatestbe Xenont??? Tegyél magad elé egy hagyományos pl H7-es és egy Xenon izzót. Mit látsz? Azt, hogy a hagyományos izzóban az izzószál (amennyiben függõlegesen tartod azokat) vízszintesen (kereszteben), míg a Xenonban függõlegesen (vagyis hosszában) helyezkedik el. Ebbõl könnyen belátható az a szomorú tény, hogy a hagyományos izzóhoz tervezett tükör fókuszába soha nem lehet betenni a Xenont, ezért korrekt módon beállítani sem lehet azt, tehát mindenképpen vagy vakítani fogja a szembõl jövõt, vagy csak magad elé fogja szórni a fényt.
hil
tedd egymás mellé
http://www.olcsobbat.hu/static...077886.jpg
http://top-start.unas.hu/shop_...2872_1.jpg


júúúúúújj

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 10:31


hil írta: Normál izzós lámpatestbe Xenont??? Tegyél magad elé egy hagyományos pl H7-es és egy Xenon izzót. Mit látsz? Azt, hogy a hagyományos izzóban az izzószál (amennyiben függõlegesen tartod azokat) vízszintesen (kereszteben), míg a Xenonban függõlegesen (vagyis hosszában) helyezkedik el. Ebbõl könnyen belátható az a szomorú tény, hogy a hagyományos izzóhoz tervezett tükör fókuszába soha nem lehet betenni a Xenont, ezért korrekt módon beállítani sem lehet azt, tehát mindenképpen vagy vakítani fogja a szembõl jövõt, vagy csak magad elé fogja szórni a fényt.
hil
tedd egymás mellé
http://www.olcsobbat.hu/static...077886.jpg
http://top-start.unas.hu/shop_...2872_1.jpg

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 18. vasárnap, 10:27


hil írta: Normál izzós lámpatestbe Xenont??? Tegyél magad elé egy hagyományos pl H7-es és egy Xenon izzót. Mit látsz? Azt, hogy a hagyományos izzóban az izzószál (amennyiben függõlegesen tartod azokat) vízszintesen (kereszteben), míg a Xenonban függõlegesen (vagyis hosszában) helyezkedik el. Ebbõl könnyen belátható az a szomorú tény, hogy a hagyományos izzóhoz tervezett tükör fókuszába soha nem lehet betenni a Xenont, ezért korrekt módon beállítani sem lehet azt, tehát mindenképpen vagy vakítani fogja a szembõl jövõt, vagy csak magad elé fogja szórni a fényt.
hil
sikerült beállítani az utólagos xenont. /a H7 izzóban is párhuzamos az izzószál/ H7 izzó mellé raktam a xenont és addig hézagoltam míg az izzószál és a xenon izzó gázgömbje egyvonalba került. nem vakít és látok vele rendesen.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. június 18. csütörtök, 21:15


hil írta: tehát mindenképpen vagy vakítani fogja a szembõl jövõt, vagy csak magad elé fogja szórni a fényt.
hil


ez sajnos alá kell írnom. én most magam elé világítok jobb híján..

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. június 18. csütörtök, 18:34


Normál izzós lámpatestbe Xenont??? Tegyél magad elé egy hagyományos pl H7-es és egy Xenon izzót. Mit látsz? Azt, hogy a hagyományos izzóban az izzószál (amennyiben függõlegesen tartod azokat) vízszintesen (kereszteben), míg a Xenonban függõlegesen (vagyis hosszában) helyezkedik el. Ebbõl könnyen belátható az a szomorú tény, hogy a hagyományos izzóhoz tervezett tükör fókuszába soha nem lehet betenni a Xenont, ezért korrekt módon beállítani sem lehet azt, tehát mindenképpen vagy vakítani fogja a szembõl jövõt, vagy csak magad elé fogja szórni a fényt.
hil

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. június 18. csütörtök, 10:18


Így van, minden igaz amit írtál. De mostanság nagyon téma volt a megyénkben az utólagos xenon, és megmondom õszintén egy hivatalos papírra (még) nem vetett közlekedésfelügyeleti állásfoglalás alapján engedélyezett (lesz) az utólag beszerelt szettek, ha normálisan be van állítva a magasság.
Volt egy link valahol ezzel kapcsolatban, délután megkeresem és belinkelem.

Én ezt ajándékba kaptam, kipróbáltam és tetszett, csak a szembejövõknek nem. Tegnap éjjel sikerült belõni, hogy normálisan világítson, de a vetített kép még mindig nagyon különbözik. Ha nagyon nem fog stimmelni a dolog, beleteszem a tolatólámpába... legalább hátra látok...

Visszatérve... tudom h. kell az automata állító, lámpamosó és a projektoros lámpatest... ennek ellenére néha a gyári xenonos autókkal van a baj, ahogy te is írtad. Elõbb bedöglik az aut.magasságállító, mint a xenon. Tapasztalat h. 10 autóból 5-ben nem mûködik (fõleg a 4karikás autónál).