Alpina B7: hiánypótló csúcs-BMW

2009. március 05. csütörtök 21:09, Robinson


Münchenben továbbra sem tervezik a Hetes sorozat M változatának bemutatását, de mostantól az is talál megoldást, aki sportosabb kivitelben élvezné a legnagyobb BMW-t. Az egyik legismertebb BMW-specialista tuningcég, az Alpina ugyanis bemutatta a B7-est, bõ ötszáz lóerõs motorral, átdolgozott futómûvel és látványos optikai tuninggal.

Az Alpina a Hetes legerõsebb változatának technikájából indult ki a B7-es tervezésekor: a 4,4 literes, két turbós V8-asból a feltöltõrendszer átdolgozásával 507 lóerõnyi csúcsteljesítményt hoztak ki 5500-as percenkénti fordulatszám mellett, a motor 700 Nm-es maximális nyomatéka pedig 3000-es és 4750-es fordulatszám között áll rendelkezésre. Mindezt a töltõnyomás csúcsértékének 1 barra emelésével érték el. Az átalakított motorhoz a ZF hatfokozatú automata váltója csatlakozik, de ez sem teljes egészében szériaalkatrész: az Alpina ugyanis a saját vezérlõelektronikáját kötötte rá, így gyorsabban kapcsolhat, mint a gyári változat. Az átalakítások révén a B7-es akár 4,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, a további gyorsulásnak pedig csak 280 km/h-nál vet véget az elektronika. Valószínûleg nagyobb sebességre is képes lenne az autó, de a 2040 kilós monstrum tervezõi szerint csak eddig a sebességig bolondbiztos - vagy a gumiabroncsok, vagy a futómû bizonyulna kevésnek gyorsabb tempó mellett.

A B7 futómûve a gyári Hetesénél sportosabb ugyan, de az Alpina szerint így is meglehetõsen kényelmes marad az autó - igyekeztek olyan kompromisszumot kialakítani, amellyel az autó nagy sebességû stabilitása javul, de az utazási komfort alig változik. A hasmagasságot elöl 15, hátul 10 mm-rel csökkenti az új futómûhangolás, és persze itt is aktív lengéscsillapítókat használnak, mint a gyári autókban, csak a csillapítás mértékét növelték meg a rugók merevségével párhuzamosan. A kerekek kiválasztásánál persze a látványos megjelenés és a lehetséges maximális stabilitás elérése volt az elsõdleges szempont, így kerültek 21 hüvelykes felnik, és elöl 245/35-ös, hátul pedig 285/30-as defekttûrõ gumiabroncsok a B7-esre.

Ahogy az Alpinától már megszokhattuk, a Hetest is visszafogott és hatékony légterelõkkel szerelték fel. A mélyebbre nyúló elsõ lökhárító és a csomagtérfedélen elhelyezett alacsony spoiler elöl 30, hátul 15%-kal csökkenti az autóra ható felhajtóerõt, így nagyban hozzájárulnak a stabilitás fenntartásához nagyobb sebességnél. Ugyanakkor nem vesznek el az autó eleganciájából. A leglátványosabb elemek persze az óriási, sok küllõs felnik - ezekrõl a legkönnyebb felismerni a B7-est.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW motorokon a tűzoltók
BMW motorokon a tűzoltók

Szeptembertől BMW motorok segítik a tűzoltók munkáját Nagy-Britanniában. A kifejezetten erre a célra épült kétkerekűek vízzel és habbal is képesek oltani. A mentőknél már hazánkban is használnak motort, hogy a nehezen megközelíthető helyekre gyorsabban jusson segítség. tovább »


Crashwood
Crashwood

2013. augusztus 22-24 között Máriapócson ismét a driftről szólt minden. A fantasztikus hangulatról a szervezők oly módon gondoskodtak, hogy kis hazánkba hívták Európa legjobb drift pilótáit, hogy azok felvehessék a kesztyűt a magyar versenyzőkkel. Hogy miért lett a Trackwoodból Crashwood? A válasz egyszerű: mert sem az EEDC, sem a Drift Allstars, sem pedig a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság indulói nem féltek sem a gumifaltól, sem az őrületes tempótól... tovább »


Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!
Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!

Ugye Te is szeretsz gokartozni!? Akkor figyelj, és csapj le a heti 24 hely egyikére, hívd a haverokat is és mérjétek össze tudásotokat egy igazi versenypályán!
A G1 Kart Center és a GigaMad közös, ingyenes amatőr versenyt hirdet minden 18. életévét betöltött versenykedvelő számára! tovább »


Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!

Nem zárható ki, hogy a magas páratartalmú területeken hosszú időtartamig fennálló hatások miatt, a levegő páratartalma összegyűlhet az első utas légzsák gázgenerátorának házában. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kinyílásakor nagymértékben megnövekedhet a belső nyomás. Így szól az utasoldali légzsákok cseréjére felszólító levél első bekezdése. tovább »