BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat

2016. szeptember 15. csütörtök 11:09, Robinson


A bajor gyártó a közelmúltban több százmillió eurót fektetett be a dél-németországi létesítmény széleskörű fejlesztésébe. Az új BMW 5-ös sorozat tömeggyártása már az év végén megkezdődik. A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja is a BMW Group alsó-bajorországi, Dingolfingban működő üzemében készül majd. Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása már az idei év végén megkezdődik, hogy a modell első képviselői már 2017 elején megérkezhessenek az utakra.

BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat

képek megtekintése

A hetedik modellgeneráció gyártásának közeledtével a BMW Group az elmúlt hónapok során jelentősen kibővítette dingolfingi létesítményét és teljes egészében az új BMW 5-ös sorozat innovációi szerint modernizálta az üzemben működő járműkészítő technológiákat. A vállalatcsoport ezen folyamatokba több százmillió eurót fektetett be, így többek között a gyár nyugati szekciójában új karosszériaelem-készítő üzem létesült, az összeszerelő üzemben pedig jelentősen átalakult a hajtáslánc-beépítés folyamata és technikája.

"Dingolfing továbbra is a BMW felsőbb kategóriájú modellsorozatainak központi gyártó és fejlesztő létesítménye marad" – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. A BMW 7-es sorozat és a BMW 6-os sorozat teljes körű, kizárólagos gyártása mellett továbbra is a dingolfingi üzemben készülnek majd az új BMW 5-ös sorozat modellváltozatai és itt lesz az 5-ös BMW nemzetközi gyártási hálózatának központja is. Szerződéses gyártásmegbízás keretében most először ugyanis Ausztriában, a Magna Steyr AG grazi üzemében is készül majd BMW 5-ös limuzin.

"Nemzetközi gyártási hálózatunk magas szintű rugalmassága és partnerünk, a Magna Steyr megbízható együttműködése együttesen lehetővé teszi számunkra, hogy gyorsan reagáljunk azon intenzív ügyféligényekre, amelyekre a világ legsikeresebb üzleti limuzinja esetében számítunk" – tette hozzá Oliver Zipse.

A BMW 5-ös sorozat immáron hosszú évek óta a prémium felsőkategória piacvezető modellje, amelyből csak 2015-ben több mint 347 000 példány talált gazdára világszerte.

Azáltal, hogy az új BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat gyártása is Dingolfingba költözött, a BMW Group alsó-bajorországi létesítményének gyártási mennyisége jelentős mértékben megnőtt, így az üzemben immáron körülbelül 350 000 darab négykerekű gurul le a gyártósorokról évente. "Azon döntés, hogy a 3-as és a 4-es sorozat modellváltozatai is itt készüljenek, a közelmúltban ismét igazolta versenyképességünket, s ezáltal a különböző modellsorozatok életciklusától is kevésbé függünk" – nyilatkozta Josef Kerscher, a BMW dingolfingi gyárának üzemvezetője. Eme sikeres termeléskapacitás-növekedés mellett azonban Dingolfing egymagában nem lesz képes kiszolgálni az új BMW 5-ös sorozatra várhatóan érkező megrendelés-mennyiséget. Ettől függetlenül az 5-ös BMW modellváltozatainak nagy része továbbra is Dingolfingban készül majd.

"Nagy örömünkre szolgál, hogy eme rendkívül sikeres modellünket egy olyan kivételesen professzionális partnerünkkel együtt készítjük majd, mint a Magna Steyr, aki a BMW 5-ös sorozat gyártása során felhalmozott sokéves tapasztalatunkat a tökéletes végeredményben fogja kamatoztatni: Dingolfingban dolgozó kollégáink szorosan együttműködnek majd a grazi gyárral" – tette hozzá Josef Kerscher.

A BMW 5-ös limuzin a bajor gyártó második modellje lesz, amely szerződéses gyártásmegbízással az osztrák üzemben is készül: az első a BMW X3 volt, amelyet a Magna Steyr 2003 és 2010 között gyártott. A Magna Steyr jelenleg MINI Countryman és MINI Paceman modelleket is készít a BMW Group számára.

Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása Dingolfingban már ez év végén, a Magna Steyr grazi üzemében pedig 2017 elején veszi kezdetét.




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW EfficientDynamics 2013
BMW EfficientDynamics 2013

A BMW eddig is nagyon sokat foglalkozott a környezetvédelemmel, rohamléptekkel fejleszti az EfficientDyanamics rendszerét és a jövőben sem kívánja ezt a tempót csökkenteni. A gyártó belső embere szerint a következő 3-as széria tekintélyes változásokat fog hozni a CO2 kibocsájtásban. tovább »


Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary
Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary

A DriftGP Hungary a hazai autósport történetében ismét valami újat alkot a gymkhana és a drift szakág országos bajnokságában. Az eredeti kiírástól eltérően ugyanis egy időben egy helyen kerül lebonyolításra mindkét futamsorozat záróakkordja. Szeptember 10-11-én a tököli reptér aszfaltján garantált látványban lehet részünk! Két pályán egymás mellett profi és amatőr drift és gymkhana versenyzők fognak megküzdeni az év utolsó bajnoki fordulóján. tovább »


Paraszt vagyok, és büszke. Béemvé póva! PRO
Paraszt vagyok, és büszke. Béemvé póva! PRO

Na nem én, hanem a magyar BMW-s társadalom egyre nagyobb százaléka. Nagyon régóta érik ez a cikk, de valahogy mindig erőt vettem magamon. Nem akartam az "enyéim" ellen fordulni, illetve el akartam kerülni a konfliktusokat. Tekintve, hogy akinek szólna ez a szösszenet, úgysem fogja fel, és csak harag gyúl benne, aki nem tartozik bele az említett körbe, meg úgysem tud vele mit kezdeni. tovább »


Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar
Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar

Tízéves, százezret futott patika BMW áron alul. Semmi más nem érdekli a vevőt, csak az, hogy kevés legyen a kilométer, és a kifizetendő összeg is. Ezer helyen megírták már, hogy állapotot veszünk, nem kilométert, de a magyar prémiumvadászoknak sajnos nem csak a zsebük az üres, de a fejük is. tovább »