Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition

2016. október 17. hétfő 15:11, Robinson


A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét. A mindössze kétszáz darabban készülő BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadást a BMW M4 GTS csúcsteljesítményével és a legkorszerűbb motorsport-technológiákkal vértezi fel a bajor gyártó. 2014-es abszolút győzelme után a BMW Motorsport német pilótája, Marco Wittmann a Hockenheimringen megrendezett idei szezonzáró futamon ismét elhódította a Német Túraautó Bajnokság egyéni bajnoki címét, amelyet a BMW M divízió egy exkluzív limitált szériával ünnepel.

Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition

képek megtekintése

A mindössze kétszáz darabban készülő BMW M4 DTM Champion Edition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)* a sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 sportautó-pároshoz képest 51 kW-tal / 69 lóerővel megnövelt maximális teljesítményt és 50 Nm-rel nagyobb csúcsnyomatékot kínál. A BMW M divízió és a BMW Motorsport a 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény és a 600 Nm csúcsnyomaték mellett a versenypályán kifejlesztett sportkupét a legkorszerűbb motorsport-technológiai hajtáslánc-elemekkel és futómű-alkatrészekkel szereli fel, hogy a kivételes négykerekű a Német Túraautó Bajnokság futamain rajthoz álló versenyautók letaglózó menetteljesítményével és dinamikájával ajándékozza meg a rajongókat.

"Gratulálunk Marco Wittmann-nak, a BMW RMG csapatnak és a BMW Motorsport teljes családjának! Nagy örömmel jelentjük be a BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadást, amellyel Marco 2016-os DTM-bajnoki címe előtt tisztelgünk. Soha eddig egyetlen limitált szériánk sem kapcsolódott ennyire szorosan a motorsportban használt technológiákhoz" – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.

Menetteljesítmény szempontjából a BMW M4 DTM Champion Edition kivételesen rendhagyó tulajdonságaival nyűgözi le a bajor gyártó rajongóit: álló helyzetből például mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 305 km/óra. Eme látványos teljesítményhez nagymértékben hozzájárul a BMW M4 GTS soros hathengeres benzinmotorjában alkalmazott innovatív vízbefecskendező rendszer is, amely azon túl, hogy az égéstér hűtésével jelentősen kitolja a motortechnológia hőterhelhetőségének határértékét, 16 százalékkal növeli az erőforrás maximális teljesítményét a sorozatgyártású modellekhez képest.

Jellegzetes karosszéria-kialakítás a DTM-versenyautók örökségeként

A BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadás mindegyik példánya Alpine White alpesi fehér fényezéssel gurul le a gyártósorról. A karosszéria dizájn-fóliázása már első ránézésre is a BMW Motorsport DTM-versenyautóit tükrözi, hogy még tovább nyomatékosítsa a kétszáz darabos limitált széria és a világ legnépszerűbb túraautó-bajnoksága közötti rendkívül szoros rokonságot, miközben a versenyautók jellegzetes kialakítását szénszálból készült légterelő elemek idézik. Ilyen többek között az első lökhárító alsó része, az első kerékívek elé helyezett két-két légterelő lap, a külső visszapillantó-házak, az oldalsó küszöbtoldatok, a hátsó diffúzor, valamint a csomagtartóra szerelt nagyméretű légterelő szárny is.

Végletekig lecsupaszított utastér a színtiszta motorsport-élményért

A kétüléses BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériában a vezető és utasa egyaránt szénszálból készült BMW M kagylóülésben foglalhat helyet, amelyet az Alcantara és a Merino bőrkárpitozás exkluzív kettősével vontak be a készítők. Az utastér nagy részében prémium minőségű Alcantara borítás dominál, ahogyan a szürke "12-órás" varrással ellátott BMW M sportkormány esetében is. Az első ülések mögött fehér bukókeret helyettesíti a hátsó üléssort.

A menetkomfortról és a biztonságról azonban már korántsem ilyen minimalista stílusban gondoskodtak a tervezők: a BMW Professional navigációs rendszer, a légkondicionáló és az elvakítás-mentes BMW Selective Beam távolságifény-asszisztenssel felszerelt adaptív LED fényszóró-pár mellett a bajor gyártó OLED-technológiás hátsó lámpákkal, első és hátsó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), valamint automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantókkal felszerelve kínálja a kétszáz darabos limitált szériát.

Széleskörű járműtechnológiai finomhangolás a még intenzívebb vezetési élményért

A sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 sportmodell-pároshoz viszonyítva a BMW M4 DTM Champion Edition limitált széria nem csupán megnövelt teljesítményével, de még tovább optimalizált menetdinamikájával és kezelhetőségével varázsolja el a bajor gyártó rajongóit. Mindez javarészt a könnyűszerkezetes járműépítési alapelvek még átfogóbb alkalmazásának köszönhető, a sorozatgyártásban kínált, szénszálból és szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeken túl ezúttal ugyanis a tetőt, a motorháztetőt, a hátsó diffúzort és a műszerfal tartókonzoljait is szénszál-erősítésű műanyagból formázták meg a tervezők. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszer két hátsó dobja mindemellett ultrakönnyű titánból készült.

A tökéletes útkapcsolatról az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok gondoskodnak, amelyeket kifejezetten a versenypályás igénybevétel követelményei szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A nagyteljesítményű gumiabroncsok Orbit Grey matt aszfaltszürke árnyalatú, 666 M küllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsákon feszülnek, amelyek mögött fáradásmentes, versenypályára edzett BMW M karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik a minden vezetési szituációban lebilincselő, intenzív lassulásról – még a legkeményebb igénybevétel esetén is. A mechanikusan állítható háromutas lengéscsillapítók rugózási tartománya és keménysége ráadásul igen széles beállítási tartományban személyre szabható, hogy a BMW ügyfele minden versenypályás vezetés előtt a saját ízlése szerint hangolhassa át a sportmodell karakterisztikáját.

A BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériából mindössze kétszáz darab készül és (elsősorban Németországra érvényes) 148 500 eurós alapáron már világszerte elérhető.


Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!
Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!

Ugye Te is szeretsz gokartozni!? Akkor figyelj, és csapj le a heti 24 hely egyikére, hívd a haverokat is és mérjétek össze tudásotokat egy igazi versenypályán!
A G1 Kart Center és a GigaMad közös, ingyenes amatőr versenyt hirdet minden 18. életévét betöltött versenykedvelő számára! tovább »


Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary
Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary

A DriftGP Hungary a hazai autósport történetében ismét valami újat alkot a gymkhana és a drift szakág országos bajnokságában. Az eredeti kiírástól eltérően ugyanis egy időben egy helyen kerül lebonyolításra mindkét futamsorozat záróakkordja. Szeptember 10-11-én a tököli reptér aszfaltján garantált látványban lehet részünk! Két pályán egymás mellett profi és amatőr drift és gymkhana versenyzők fognak megküzdeni az év utolsó bajnoki fordulóján. tovább »


Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé

A frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) debütált az ACS által begorombított 1M kupé. A tuningcég komolyan hozzányúlt az autóhoz, aminek köszönhetően aerodinamika, teljesítmény és kezelhetőség szempontjából is egy teljesen új járműről beszélhetünk, ami az amúgy sem kevés 340 helyett immáron 400 lovat rejt a géptető alatt. Természetesen most is teleszórták a bömöst szénszálas cuccokkal, ezúttal sem úszta meg a karbonozást a diffuzor, az első koptató a hátsó szárny, a motorháztető diszkrét szellőzőnyílásai stb. tovább »


BMW motorokon a tűzoltók
BMW motorokon a tűzoltók

Szeptembertől BMW motorok segítik a tűzoltók munkáját Nagy-Britanniában. A kifejezetten erre a célra épült kétkerekűek vízzel és habbal is képesek oltani. A mentőknél már hazánkban is használnak motort, hogy a nehezen megközelíthető helyekre gyorsabban jusson segítség. tovább »