Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition

2016. október 17. hétfő 15:11, Robinson


A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét. A mindössze kétszáz darabban készülő BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadást a BMW M4 GTS csúcsteljesítményével és a legkorszerűbb motorsport-technológiákkal vértezi fel a bajor gyártó. 2014-es abszolút győzelme után a BMW Motorsport német pilótája, Marco Wittmann a Hockenheimringen megrendezett idei szezonzáró futamon ismét elhódította a Német Túraautó Bajnokság egyéni bajnoki címét, amelyet a BMW M divízió egy exkluzív limitált szériával ünnepel.

Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition

képek megtekintése

A mindössze kétszáz darabban készülő BMW M4 DTM Champion Edition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)* a sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 sportautó-pároshoz képest 51 kW-tal / 69 lóerővel megnövelt maximális teljesítményt és 50 Nm-rel nagyobb csúcsnyomatékot kínál. A BMW M divízió és a BMW Motorsport a 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény és a 600 Nm csúcsnyomaték mellett a versenypályán kifejlesztett sportkupét a legkorszerűbb motorsport-technológiai hajtáslánc-elemekkel és futómű-alkatrészekkel szereli fel, hogy a kivételes négykerekű a Német Túraautó Bajnokság futamain rajthoz álló versenyautók letaglózó menetteljesítményével és dinamikájával ajándékozza meg a rajongókat.

"Gratulálunk Marco Wittmann-nak, a BMW RMG csapatnak és a BMW Motorsport teljes családjának! Nagy örömmel jelentjük be a BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadást, amellyel Marco 2016-os DTM-bajnoki címe előtt tisztelgünk. Soha eddig egyetlen limitált szériánk sem kapcsolódott ennyire szorosan a motorsportban használt technológiákhoz" – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.

Menetteljesítmény szempontjából a BMW M4 DTM Champion Edition kivételesen rendhagyó tulajdonságaival nyűgözi le a bajor gyártó rajongóit: álló helyzetből például mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 305 km/óra. Eme látványos teljesítményhez nagymértékben hozzájárul a BMW M4 GTS soros hathengeres benzinmotorjában alkalmazott innovatív vízbefecskendező rendszer is, amely azon túl, hogy az égéstér hűtésével jelentősen kitolja a motortechnológia hőterhelhetőségének határértékét, 16 százalékkal növeli az erőforrás maximális teljesítményét a sorozatgyártású modellekhez képest.

Jellegzetes karosszéria-kialakítás a DTM-versenyautók örökségeként

A BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadás mindegyik példánya Alpine White alpesi fehér fényezéssel gurul le a gyártósorról. A karosszéria dizájn-fóliázása már első ránézésre is a BMW Motorsport DTM-versenyautóit tükrözi, hogy még tovább nyomatékosítsa a kétszáz darabos limitált széria és a világ legnépszerűbb túraautó-bajnoksága közötti rendkívül szoros rokonságot, miközben a versenyautók jellegzetes kialakítását szénszálból készült légterelő elemek idézik. Ilyen többek között az első lökhárító alsó része, az első kerékívek elé helyezett két-két légterelő lap, a külső visszapillantó-házak, az oldalsó küszöbtoldatok, a hátsó diffúzor, valamint a csomagtartóra szerelt nagyméretű légterelő szárny is.

Végletekig lecsupaszított utastér a színtiszta motorsport-élményért

A kétüléses BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériában a vezető és utasa egyaránt szénszálból készült BMW M kagylóülésben foglalhat helyet, amelyet az Alcantara és a Merino bőrkárpitozás exkluzív kettősével vontak be a készítők. Az utastér nagy részében prémium minőségű Alcantara borítás dominál, ahogyan a szürke "12-órás" varrással ellátott BMW M sportkormány esetében is. Az első ülések mögött fehér bukókeret helyettesíti a hátsó üléssort.

A menetkomfortról és a biztonságról azonban már korántsem ilyen minimalista stílusban gondoskodtak a tervezők: a BMW Professional navigációs rendszer, a légkondicionáló és az elvakítás-mentes BMW Selective Beam távolságifény-asszisztenssel felszerelt adaptív LED fényszóró-pár mellett a bajor gyártó OLED-technológiás hátsó lámpákkal, első és hátsó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), valamint automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantókkal felszerelve kínálja a kétszáz darabos limitált szériát.

Széleskörű járműtechnológiai finomhangolás a még intenzívebb vezetési élményért

A sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 sportmodell-pároshoz viszonyítva a BMW M4 DTM Champion Edition limitált széria nem csupán megnövelt teljesítményével, de még tovább optimalizált menetdinamikájával és kezelhetőségével varázsolja el a bajor gyártó rajongóit. Mindez javarészt a könnyűszerkezetes járműépítési alapelvek még átfogóbb alkalmazásának köszönhető, a sorozatgyártásban kínált, szénszálból és szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeken túl ezúttal ugyanis a tetőt, a motorháztetőt, a hátsó diffúzort és a műszerfal tartókonzoljait is szénszál-erősítésű műanyagból formázták meg a tervezők. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszer két hátsó dobja mindemellett ultrakönnyű titánból készült.

A tökéletes útkapcsolatról az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok gondoskodnak, amelyeket kifejezetten a versenypályás igénybevétel követelményei szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A nagyteljesítményű gumiabroncsok Orbit Grey matt aszfaltszürke árnyalatú, 666 M küllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsákon feszülnek, amelyek mögött fáradásmentes, versenypályára edzett BMW M karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik a minden vezetési szituációban lebilincselő, intenzív lassulásról – még a legkeményebb igénybevétel esetén is. A mechanikusan állítható háromutas lengéscsillapítók rugózási tartománya és keménysége ráadásul igen széles beállítási tartományban személyre szabható, hogy a BMW ügyfele minden versenypályás vezetés előtt a saját ízlése szerint hangolhassa át a sportmodell karakterisztikáját.

A BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériából mindössze kétszáz darab készül és (elsősorban Németországra érvényes) 148 500 eurós alapáron már világszerte elérhető.


Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Eger Drift - új egri csillagok születtek
Eger Drift - új egri csillagok születtek

Heves megye szívében, Eger belvárosában több ezer ember nézte végig, hogy milyen egy újkori csata. Gyalogság helyett itt a harci szekereken volt a hangsúly, szurok helyett csak a gumifüst állhatott egy-egy ellenfél közé. Az ellenség most nem az Oszmán Birodalom volt, hanem a technika ördögén túl az a másik profi drift pilóta, aki elindulhatott ezen az igazán különleges, első európai belvárosi drift versenyen... tovább »


Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók
Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

A Daytona-i 24-órás megmérettetés január 30-án elrajtoló, immáron 54. felvonása, amely idén is az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat szezonnyitó rangadójaként állítja rajtrácsra a pilótákat, történelmi mérföldkőként nyit új fejezetet a BMW Motorsport sikertörténetében: a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített versenyautók premierjével új korszak veszi kezdetét. tovább »


A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror
A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror

Kísérleti kameratechnológiák a kiterjesztett visszapillantó-látószög és a nagyobb biztonság érdekében. A BMW i divízió a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW i8 Mirrorless kísérleti technológiát is bemutatja. Ez az első alkalom, amikor a BMW a hagyományos visszapillantókat komplett kamerarendszerrel helyettesíti. tovább »


BMW X6 és X5 teszt a havon
BMW X6 és X5 teszt a havon

Először is boldog új évet mindenkinek! :) És akkor jöhet a 2011-es év első bejegyzése, amin láthatunk egy-két igen meredek mutatványt a címben megjelölt gépsárkányoktól. Rögtön az első emelkedő (amivel a hétköznapokban is könnyen találkozhatunk, ha mondjuk Budán lakunk) kimeríti a húbasszus kategóriát, főleg ha nyári papucsokkal képzeljük el :D Remélhetőleg Ti is mind téligumival jártok! tovább »