Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást

2017. május 19. péntek 12:08, Robinson


A forradalmian innovatív, maximálisan személyre szabható BMW M xDrive a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel öt különböző hajtáslánc-konfiguráció lehetőségét kínálja fel, az állandó összkerékhajtástól egészen az abszolút hátsókerék-meghajtásig. A technológia még idén bemutatkozik, az új BMW M5 világpremierjével párhuzamosan. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km) a BMW M divízió valaha készített legizgalmasabb és legintenzívebb sportlimuzinjaként érkezik meg az utakra.

Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást

képek megtekintése

A nagyteljesítményű járműlegenda hatodik modellgenerációja még az idei évben bemutatkozik, hogy a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás forradalmi innovációjával a dinamikus vezetés minden korábbinál mélyebb élményét kínálja fel. A jelentős mértékben megnövelt menetteljesítmény mellett az új BMW M5 a letaglózó sportosság és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi praktikum felülmúlhatatlan egységével kecsegtet, amellyel az első BMW M5 1984-es világpremierjével útjára indított sikertörténet újabb fejezete veszi kezdetét.

BMW M xDrive: a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtás

A nagyteljesítményű menetdinamika kompromisszumoktól mentes hétköznapi praktikummal és a felső-középkategória elsőszámú üzleti limuzinjának utánozhatatlan erényeivel párosul: ezt ígéri a vadonatúj BMW M xDrive intelligens összkerékhajtást kifejlesztő BMW M divízió, amely hagyománytisztelő vezérelve mentén a hajtáslánc minden egyes elemét egy kiválóan működő, élmény- és biztonságközpontú egységgé varázsolta össze.

"A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás legfontosabb eleme az M-specifikus szoftverrel dolgozó vezérlőegység, amely a jármű hosszanti és oldalirányú dinamikájáért felel. Az új hajtáslánc-technológia – amely az új BMW M5-ben ünnepli világpremierjét – a hátsókerék-meghajtásban rejlő verhetetlen agilitást és precíz irányíthatóságot az összkerékhajtású rendszerek tökéletes teljesítmény-egyensúlyával és tapadásával egyesíti, amely az új BMW M5 modellt a sportautós lendület és a végtelenül precíz irányíthatóság kettősével ruházza fel – versenypályán és közutakon egyaránt, mindenféle időjárási körülmények közepette" – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működik, így az első kerekek csak akkor csatlakoznak be a hajtásba, ha az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot a hátsó tengely már nem tudja maradéktalanul átvinni az útra. A forradalmi innovációnak köszönhetően az új BMW M5 még rendkívül sportos vezetési stílusban is tökéletesen kiszámítható viselkedést produkál, a nagyteljesítményű üzleti limuzin bődületes teljesítménye így kiváltképp könnyedén kontrollálható.

A bajor gyártó ügyfele az új BMW M5 volánjánál öt különböző hajtáslánc-konfiguráció közül választhat, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás három-három opciójának egyesítésével. A be- (DSC on) és kikapcsolható (DSC off) menetstabilizáló rendszeren keresztül az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) is elérhető, a BMW M xDrive vezérlőegysége pedig az állandó összkerékhajtás (4WD), a sportos összkerékhajtás (4WD Sport) és a kizárólag hátsókerék-meghajtás (2WD) alternatíváit kínálja fel.

Az öt különböző konfigurációnak köszönhetően az új BMW M5 hajtáslánca a vezető személyes preferenciái és az utazás sajátosságai szerint hangolható át, a legmagabiztosabb vezetők pedig igény szerint teljesen ki is kapcsolhatják az összkerékhajtást.

Mint ilyen, a vadonatúj technológia a kategóriaetalon menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság magával ragadó kettősével kecsegtet. Mindez a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás vezérlőegységének köszönhető, amely az M-specifikus szoftverrel a jármű hosszanti és oldalirányú dinamikáját is folyamatosan kontrollálja. A végeredmény a minden vezetési szituációban optimális teljesítmény-elosztás, amelyhez a BMW M divízió mérnökei a klasszikus hátsókerék-meghajtás tulajdonságait a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás előnyeivel egyesítették.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás kvalitásai a világ legtapasztaltabb pilótáit is ámulatba ejtette. A Forma-1 egykori versenyzője, Timo Glock, aki jelenleg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) futamain áll rajthoz, így nyilatkozott a technológiáról: "Hatalmas M5-fan vagyok. Sokszor vagyok úton a családommal, így nagy helyre van szükségem, de nem akarok lemondani a sportautók által nyújtott élményről sem. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás nem csupán kivételes pontossággal és agilitással ruházza fel az új BMW M5-öt, de olyasmit is kínál, amit svájci otthonom okán rendkívül nagyra értékelek: a tapadás és az irányíthatóság érezhető fejlődését – esőben, sárban és hóban egyaránt, a hétköznapok útjain és akkor is, amikor az autó határait feszegetem."

Teljesítmény egy pillanat alatt: a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó

Az új BMW M5 erőforrásának teljesítményét és forgatónyomatékát az extrém gyorsan dolgozó nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a kerekek felé. Rendkívül gyors beállításának és kivételesen széles kiosztásának köszönhetően az automataváltó minden vezetési szituációban pillanatok alatt továbbítja a turbófeltöltésű V8-as benzinmotor teljesítményét és forgatónyomatékát, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás hatékonyságához is nagymértékben hozzájárul. Sőt mi több, az új BMW M5 a hosszúra nyúló autópályás szakaszokon kiváltképp alacsony üzemanyag-fogyasztást produkál.

A bajor gyártó ügyfele három váltási program közül választhat, a kormány mögötti váltófülekkel pedig manuálisan is kapcsolgathat a nyolc sebességi fokozat között – nem csupán szekvenciálisan, de egyszerre több fokozatot átlépve is. A nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltónak köszönhetően az új BMW M5 egy modellben egyesíti a versenypályára szabadított könyörtelen sportautó és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi limuzin tulajdonságait, véglegesen feloldva ezzel a menetdinamika és a kényelem közötti látszólagos ellentétet.

Még több erő a gázpedál alatt: a továbbfejlesztett V8-as benzinmotor

Az új BMW M5 motorházteteje alatt a 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor továbbfejlesztett változata dolgozik, minden korábbinál kifinomultabb BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezve. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás nem csupán a maximális teljesítmény, de a csúcs forgatónyomaték terén is felülmúlja elődmodelljét, amelyhez új turbófeltöltők, magasabb üzemanyag-befecskendezési nyomás, intenzívebb kenés, könnyebb és sportosabb kipufogórendszer, valamint erőteljesebb hűtőkörök járulnak hozzá. A V8-as benzinmotor legmélyebb orgánumát a némileg átdolgozott kipufogórendszer szólaltatja meg. A továbbfejlesztett erőforrás a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással és a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltóval kiegészülve még lendületesebb menetdinamikával ruházza fel a felső-középkategória legnépszerűbb üzleti limuzinjának csúcsmodelljét: a 441 kW-ot / 600 lóerőt felülmúló maximális teljesítménynek és a több mint 700 Nm csúcsnyomatéknak köszönhetően az új BMW M5 kevesebb, mint 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az állandó összkerékhajtás és az abszolút hátsókerék-meghajtás forradalmi kombinációja

Az új BMW M5 minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC on) párosát aktiválja. Már az alapbeállítás is engedélyezi a hátsó kerekek enyhe, mindvégig kontrollált csúsztatását, így a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás minden szituációban a BMW M modellekre jellemző optimális tapadás és lendületes kigyorsítás kettősét kínálja. A nagyteljesítményű limuzin 100 km/órás és 200 km/órás sebességre is gyorsabban tempóz fel, mint közvetlen elődmodellje.

A második hajtáslánc-konfiguráció aktiválásával a sportosabb ambíciókkal megáldott ügyfelek élhetik ki szenvedélyüket: az M Dinamikus Mód (MDM) a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt hívható életre, a rendkívül sportos, ugyanakkor tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatások érdekében. Ez esetben a hajtáslánc még inkább a hátsókerék-meghajtás preferenciáit érvényesíti, a technológia pedig a kontrollált drifteket is engedélyezi. Az egyenletes arányú, szándékos túlkormányzás közben az MDM a maximális teljesítmény felszabadítása mellett mindvégig a modell optimális menetstabilitásának fenntartására törekszik.

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC off) esetén az új BMW M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel. Az állandó összkerékhajtás (4WD) közepes állapotú vagy csúszós útfelületeken kínál precíz irányíthatóságot és optimális tapadást, miközben a menetstabilizáló rendszer kikapcsolásával a bajor gyártó ügyfelei az új BMW M5 sportos kvalitásait is maradéktalanul kiélvezhetik.

A sportosra hangolt összkerékhajtás (4WD Sport) kikapcsolt menetstabilizáló rendszer esetén a sportos vezetési stílust és a páratlan agilitást helyezi a középpontba, miközben minden vezetési szituációban gondoskodik a káprázatos irányíthatóság és a lenyűgöző tapadás kettőséről. Az új BMW M5 sportos összkerékhajtását a BMW M divízió legtapasztaltabb tesztpilótái és tervezőmérnökei hangolták tökéletesre, hogy száraz felületű versenypályán a négy hajtott kerék a nagyteljesítményű sportmodell legdinamikusabb énjét guríthassa aszfaltra.

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszerrel a BMW M5 a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi, így ez esetben a több mint 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény és a 700 Nm feletti csúcsnyomaték kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A hihetetlenül agilis irányíthatóságról, a példaértékű kezelhetőségről és a vezetés letaglózó élményéről ilyenkor az aktív M differenciálmű gondoskodik, amely a töretlen lendület fenntartása érdekében, a vezetési szituáció és az útfelület függvényében 0 és 100 százalék között bármilyen arányban képes összezárni a két hátsó kerék meghajtását.


Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Árvíz - 1749 - Csak egy SMS
Árvíz - 1749 - Csak egy SMS

Ha még nem, akkor itt az idő, hogy segíts Te is! Most, hogy egész életek munkája úszik el az árral ez minimum, hiszen mindössze 200 forintot jelent számodra, ám sok kicsi 200 forint nagyon nagy segítséget jelenthet a bajba jutott honfitársainknak. Hazai telekommunikációs cégek (Invitel, T-Mobile, T-Home, Telenor, Vodafone, UPC) összefogásának köszönhetően ismét teljes körűen működik a 1749-es segélyvonal. tovább »


A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)
A nyugdíjas BMW-je (Totalcar)

Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »


Csajok, akik keresztben élvezik
Csajok, akik keresztben élvezik

A tököli repülőtéren ezen hétvégén kerül megrendezésre a nemzetközi mezőnnyel és sztárokkal teletűzdelt Gymkhana Grid Euróba Bajnokság. Ken Block mester sportján kívül azonban egy érdekes női EB futamot is rendeznek a drift szakágban. Várhatóan nyolc hölgyversenyző érkezik, hogy keresztbe autózzanak a Queen of Europe versenyen. Magyarországot Jáger Andrea és Fényi Anna fogja képviselni. tovább »


Automatikusan sötétedő belső tükör utólagos bekötése BMW E46-ba
Automatikusan sötétedő belső tükör utólagos bekötése BMW E46-ba

A művelet időtartama kb. 15 perc. Akinek nincs és akinek van esőérzékelője, annak is ugyanez a művelet, ugyanennyi ideig tart, mert az esőérzékelőnek nincs köze a sötétítős funkcióhoz. Valamint a tükör fajtája is mindegy, a felfogatás és a csatlakozó is mindegyiknél ugyanaz (a sötétedős tükör jöhet az 5-ösből vagy az X3-ból is). tovább »