Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást

2017. május 19. péntek 12:08, Robinson


A forradalmian innovatív, maximálisan személyre szabható BMW M xDrive a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel öt különböző hajtáslánc-konfiguráció lehetőségét kínálja fel, az állandó összkerékhajtástól egészen az abszolút hátsókerék-meghajtásig. A technológia még idén bemutatkozik, az új BMW M5 világpremierjével párhuzamosan. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km) a BMW M divízió valaha készített legizgalmasabb és legintenzívebb sportlimuzinjaként érkezik meg az utakra.

Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást

képek megtekintése

A nagyteljesítményű járműlegenda hatodik modellgenerációja még az idei évben bemutatkozik, hogy a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás forradalmi innovációjával a dinamikus vezetés minden korábbinál mélyebb élményét kínálja fel. A jelentős mértékben megnövelt menetteljesítmény mellett az új BMW M5 a letaglózó sportosság és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi praktikum felülmúlhatatlan egységével kecsegtet, amellyel az első BMW M5 1984-es világpremierjével útjára indított sikertörténet újabb fejezete veszi kezdetét.

BMW M xDrive: a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtás

A nagyteljesítményű menetdinamika kompromisszumoktól mentes hétköznapi praktikummal és a felső-középkategória elsőszámú üzleti limuzinjának utánozhatatlan erényeivel párosul: ezt ígéri a vadonatúj BMW M xDrive intelligens összkerékhajtást kifejlesztő BMW M divízió, amely hagyománytisztelő vezérelve mentén a hajtáslánc minden egyes elemét egy kiválóan működő, élmény- és biztonságközpontú egységgé varázsolta össze.

"A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás legfontosabb eleme az M-specifikus szoftverrel dolgozó vezérlőegység, amely a jármű hosszanti és oldalirányú dinamikájáért felel. Az új hajtáslánc-technológia – amely az új BMW M5-ben ünnepli világpremierjét – a hátsókerék-meghajtásban rejlő verhetetlen agilitást és precíz irányíthatóságot az összkerékhajtású rendszerek tökéletes teljesítmény-egyensúlyával és tapadásával egyesíti, amely az új BMW M5 modellt a sportautós lendület és a végtelenül precíz irányíthatóság kettősével ruházza fel – versenypályán és közutakon egyaránt, mindenféle időjárási körülmények közepette" – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működik, így az első kerekek csak akkor csatlakoznak be a hajtásba, ha az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot a hátsó tengely már nem tudja maradéktalanul átvinni az útra. A forradalmi innovációnak köszönhetően az új BMW M5 még rendkívül sportos vezetési stílusban is tökéletesen kiszámítható viselkedést produkál, a nagyteljesítményű üzleti limuzin bődületes teljesítménye így kiváltképp könnyedén kontrollálható.

A bajor gyártó ügyfele az új BMW M5 volánjánál öt különböző hajtáslánc-konfiguráció közül választhat, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás három-három opciójának egyesítésével. A be- (DSC on) és kikapcsolható (DSC off) menetstabilizáló rendszeren keresztül az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) is elérhető, a BMW M xDrive vezérlőegysége pedig az állandó összkerékhajtás (4WD), a sportos összkerékhajtás (4WD Sport) és a kizárólag hátsókerék-meghajtás (2WD) alternatíváit kínálja fel.

Az öt különböző konfigurációnak köszönhetően az új BMW M5 hajtáslánca a vezető személyes preferenciái és az utazás sajátosságai szerint hangolható át, a legmagabiztosabb vezetők pedig igény szerint teljesen ki is kapcsolhatják az összkerékhajtást.

Mint ilyen, a vadonatúj technológia a kategóriaetalon menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság magával ragadó kettősével kecsegtet. Mindez a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás vezérlőegységének köszönhető, amely az M-specifikus szoftverrel a jármű hosszanti és oldalirányú dinamikáját is folyamatosan kontrollálja. A végeredmény a minden vezetési szituációban optimális teljesítmény-elosztás, amelyhez a BMW M divízió mérnökei a klasszikus hátsókerék-meghajtás tulajdonságait a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás előnyeivel egyesítették.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás kvalitásai a világ legtapasztaltabb pilótáit is ámulatba ejtette. A Forma-1 egykori versenyzője, Timo Glock, aki jelenleg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) futamain áll rajthoz, így nyilatkozott a technológiáról: "Hatalmas M5-fan vagyok. Sokszor vagyok úton a családommal, így nagy helyre van szükségem, de nem akarok lemondani a sportautók által nyújtott élményről sem. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás nem csupán kivételes pontossággal és agilitással ruházza fel az új BMW M5-öt, de olyasmit is kínál, amit svájci otthonom okán rendkívül nagyra értékelek: a tapadás és az irányíthatóság érezhető fejlődését – esőben, sárban és hóban egyaránt, a hétköznapok útjain és akkor is, amikor az autó határait feszegetem."

Teljesítmény egy pillanat alatt: a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó

Az új BMW M5 erőforrásának teljesítményét és forgatónyomatékát az extrém gyorsan dolgozó nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a kerekek felé. Rendkívül gyors beállításának és kivételesen széles kiosztásának köszönhetően az automataváltó minden vezetési szituációban pillanatok alatt továbbítja a turbófeltöltésű V8-as benzinmotor teljesítményét és forgatónyomatékát, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás hatékonyságához is nagymértékben hozzájárul. Sőt mi több, az új BMW M5 a hosszúra nyúló autópályás szakaszokon kiváltképp alacsony üzemanyag-fogyasztást produkál.

A bajor gyártó ügyfele három váltási program közül választhat, a kormány mögötti váltófülekkel pedig manuálisan is kapcsolgathat a nyolc sebességi fokozat között – nem csupán szekvenciálisan, de egyszerre több fokozatot átlépve is. A nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltónak köszönhetően az új BMW M5 egy modellben egyesíti a versenypályára szabadított könyörtelen sportautó és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi limuzin tulajdonságait, véglegesen feloldva ezzel a menetdinamika és a kényelem közötti látszólagos ellentétet.

Még több erő a gázpedál alatt: a továbbfejlesztett V8-as benzinmotor

Az új BMW M5 motorházteteje alatt a 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor továbbfejlesztett változata dolgozik, minden korábbinál kifinomultabb BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezve. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás nem csupán a maximális teljesítmény, de a csúcs forgatónyomaték terén is felülmúlja elődmodelljét, amelyhez új turbófeltöltők, magasabb üzemanyag-befecskendezési nyomás, intenzívebb kenés, könnyebb és sportosabb kipufogórendszer, valamint erőteljesebb hűtőkörök járulnak hozzá. A V8-as benzinmotor legmélyebb orgánumát a némileg átdolgozott kipufogórendszer szólaltatja meg. A továbbfejlesztett erőforrás a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással és a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltóval kiegészülve még lendületesebb menetdinamikával ruházza fel a felső-középkategória legnépszerűbb üzleti limuzinjának csúcsmodelljét: a 441 kW-ot / 600 lóerőt felülmúló maximális teljesítménynek és a több mint 700 Nm csúcsnyomatéknak köszönhetően az új BMW M5 kevesebb, mint 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az állandó összkerékhajtás és az abszolút hátsókerék-meghajtás forradalmi kombinációja

Az új BMW M5 minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC on) párosát aktiválja. Már az alapbeállítás is engedélyezi a hátsó kerekek enyhe, mindvégig kontrollált csúsztatását, így a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás minden szituációban a BMW M modellekre jellemző optimális tapadás és lendületes kigyorsítás kettősét kínálja. A nagyteljesítményű limuzin 100 km/órás és 200 km/órás sebességre is gyorsabban tempóz fel, mint közvetlen elődmodellje.

A második hajtáslánc-konfiguráció aktiválásával a sportosabb ambíciókkal megáldott ügyfelek élhetik ki szenvedélyüket: az M Dinamikus Mód (MDM) a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt hívható életre, a rendkívül sportos, ugyanakkor tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatások érdekében. Ez esetben a hajtáslánc még inkább a hátsókerék-meghajtás preferenciáit érvényesíti, a technológia pedig a kontrollált drifteket is engedélyezi. Az egyenletes arányú, szándékos túlkormányzás közben az MDM a maximális teljesítmény felszabadítása mellett mindvégig a modell optimális menetstabilitásának fenntartására törekszik.

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC off) esetén az új BMW M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel. Az állandó összkerékhajtás (4WD) közepes állapotú vagy csúszós útfelületeken kínál precíz irányíthatóságot és optimális tapadást, miközben a menetstabilizáló rendszer kikapcsolásával a bajor gyártó ügyfelei az új BMW M5 sportos kvalitásait is maradéktalanul kiélvezhetik.

A sportosra hangolt összkerékhajtás (4WD Sport) kikapcsolt menetstabilizáló rendszer esetén a sportos vezetési stílust és a páratlan agilitást helyezi a középpontba, miközben minden vezetési szituációban gondoskodik a káprázatos irányíthatóság és a lenyűgöző tapadás kettőséről. Az új BMW M5 sportos összkerékhajtását a BMW M divízió legtapasztaltabb tesztpilótái és tervezőmérnökei hangolták tökéletesre, hogy száraz felületű versenypályán a négy hajtott kerék a nagyteljesítményű sportmodell legdinamikusabb énjét guríthassa aszfaltra.

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszerrel a BMW M5 a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi, így ez esetben a több mint 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény és a 700 Nm feletti csúcsnyomaték kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A hihetetlenül agilis irányíthatóságról, a példaértékű kezelhetőségről és a vezetés letaglózó élményéről ilyenkor az aktív M differenciálmű gondoskodik, amely a töretlen lendület fenntartása érdekében, a vezetési szituáció és az útfelület függvényében 0 és 100 százalék között bármilyen arányban képes összezárni a két hátsó kerék meghajtását.


Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!

Nem zárható ki, hogy a magas páratartalmú területeken hosszú időtartamig fennálló hatások miatt, a levegő páratartalma összegyűlhet az első utas légzsák gázgenerátorának házában. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kinyílásakor nagymértékben megnövekedhet a belső nyomás. Így szól az utasoldali légzsákok cseréjére felszólító levél első bekezdése. tovább »


A Maróti könyvkiadó baszogatja az autósokat
A Maróti könyvkiadó baszogatja az autósokat

Rendben, értem, hogy valaki dolgozott a BMW szervizelési könyvekkel, és illene megvenni őket. Viszont úgy gondolom, hogy amit a Maróti könyvkiadó csinál, az több mint gusztustalan. Vigyázz, mert csőbe húznak, aztán meg pénzt követelnek, ha megosztod velük a birtokodban lévő digitális útmutatókat. Gondolom le vannak csórósodva, és nem tudnak már máshonnan pénzt beszedni. tovább »


Trackwood - a fogalom
Trackwood - a fogalom

Magyarországon egyetlen olyan drift verseny van, mely mára már fogalommá vált. Egy olyan verseny, melynek neve hallatán nem csak kis hazánkban, hanem egész Európában felkapják a fejüket azok, akik imádják ezt a sportot. Ez a verseny nem más, mint a Trackwood, mely évről-évre egyre több nézőt és versenyzőt vonz a máriapócsi katlanba. 2014. augusztus 22-én és 23-án ismét Máriapócs lesz a Drift Mennyország székhelye! tovább »


Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában
Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában

Dél-Karolinában közel tizenkétezer négyzetméter területű részleget hoztak létre nagyjából 1 milliárd dollár ráfordítással az új X3 gyártására Spartanburgban. Erről a gyártósorról találtunk néhány jó minőségű képet. tovább »