Duplakuplungos váltó a BMW-tõl is

2007. június 01. péntek 07:21, Robinson


Az új M3-as BMW-ben debütál a bajorok elsõ duplakulpungos váltója, a DCT. A hétsebességes szerkezet minden eddigi megoldásnál gyorsabban és finomabban fog kapcsolni. Folytatáshoz kattints a továbbra!

A brit Autocar magazin értesülése szerint jövõ márciusban mutatkozik be a BMW elsõ duplakuplungos váltója, méghozzá az idén õsszel debütáló új M3-asban. A hagyományos hatfokozatú váltó mellett opcióként kínált, DCT (valószínûleg Double Clutch Transmission) névre hallgató újdonság a Volkswagen DSG-váltójához hasonló elven mûködik, de ebben már hét különbözõ áttétel közül válogathat az elektronika vagy a sofõr. A Getrag-gal közösen kifejlesztett egység képes teljesen automata módban is mûködni, de ha a sofõr kedve úgy tartja, õ is kapcsolgathat a középkonzolon elhelyezett kar (amilyen például az X5-ösben található) vagy a kormány mögé felszerelt fülek használatával. A gyáriak azt ígérik, hogy a DCT-nek köszönhetõen a 4,8 másodperces 100-as sprint is javulni fog pár tizeddel, az újdonság ugyanis a manuális váltónál és a korábban (illetve az M5-M6 párosban még mindig) alkalmazott SMG-nél is gyorsabban pakolgatja a fokozatokat, mindezt durva rángatások nélkül.

Az új DCT váltó nem csak az M3-as kiváltsága lesz, a késõbbiekben a hétköznapibb modellekhez is elérhetõ lesz, elõször várhatóan a 3-as és az 5-ös sorozatban, de természetesen áthangolt formában, hogy a kényelmi igényeknek még jobban megfelelhessen.

Forrás: a5.hu





Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A sosem látott családi M: BMW E46 M3 Touring
A sosem látott családi M: BMW E46 M3 Touring

Mélyen a BMW M hadiszállásának garázsában egy különleges M3 típus bújik meg, ami sosem látott napfényt. A titkon épített BMW E46 M3 Touring sosem került a piacra, pusztán jövedelmezőségi megfontolások okán. A BMW ugyanis úgy gondolta, nem lenne rá akkora igény, hogy megérje gyártani. Vajon tévedtek? tovább »


Ward's Auto Top 10 motorjai: BMW N55 twin-scroll motor
Ward's Auto Top 10 motorjai: BMW N55 twin-scroll motor

Az immár 17. évben megrendezett Ward's 10 legjobb motorja verseny fő célja, hogy megismertesse az új hajtásláncokat a saját gépjármű szegmensében. Már harmadik éve a BMW motorjai mindig a legjobb tíz között végeztek. 2007. - től 2009. - ig a BMW N54 jelzésű ikerturbóval szerelt motorjának bérelt helye volt az autóipar legjobb motorjai között. tovább »


BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek
BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek

A szénszálas optikai kiegészítők mellett intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer, versenypályára hangolható sport futómű, extrém terhelésbírású fékrendszer és motorsport-ihlette sportkormányok fokozzák a hátsó kerékre továbbított 370 lóerő megzabolázásának élményét. tovább »


Elvan a német ha játszik: V10-es szervcsere. - video
Elvan a német ha játszik: V10-es szervcsere. - video

Nekem nem igazán jönnek be a roadster-ek, és ez igaz a BMW Z sorozatára is. Legalábbis alap esetben. Ennek ellenére a Z4M viszont már önmagában is elég csábító ahhoz, hogy megdobogtassa a szívem, de mi van, ha egy V10-es duruzsol benne? tovább »