Már kevésbé álcázzák az új 5-ös BMW-t (Kép)

2009. július 18. szombat 10:48, Robinson


Már többször láthattuk kémfotókon a következõ generációs 5-ös BMW-t, ám eddig vastag álca alatt tesztelték az autót. A legújabb képek alapján a bajorok már kevésbé rejtegetik az F10-es kódnevû modellt, amely minden bizonnyal az új GT formai részleteit örökli majd.



Már hat éve mutatkozott be az 5-ös BMW jelenlegi generációja, így nem csoda, hogy a németek már régóta tesztelik az autó utódját, amely az F10-es gyári kódnevet kapta. A modell külsejét már elõrevetítette a bajorok egyik újdonsága, az új kategóriát teremtõ 5-ös GT.

Eddigi is jelentek meg kémfotók az új 5-ös BMW-rõl, amelyet eddig vaskos álcával takartak el a kíváncsiskodó szemek elöl. A Leftlanenews által frissen közölt képek alapján a müncheniek már csak a szokásos, egyedi mintázatú matricával takarják el az autó érdekesebb részeit. Az új 5-ös a képek alapján visszafogottabb orrot kap majd, mint a jelenlegi generáció, valószínûleg a 7-es és az 5-ös GT formajegyeit örökli majd. Nem csak a formaterv, hanem több vezetést segítõ berendezés is a nagytestvértõl jön, többek között az éjjellátó, a sávelhagyásra figyelmeztetõ rendszer és az aktív féksegéd is, így az autó könnyedén felveheti majd a versenyt a friss Mercedes E-osztállyal is. Méretben is jelentõsen megnõ a modell, a hírek szerint ugyanis nõ a hossza és a szélessége, ellenben az autó valamivel alacsonyabb lesz, mint a jelenlegi generáció. Az utastér is teljesen megújul a következõ generációs 5-ösben, ahol a gyár állítása szerint még finomabb anyagokkal találkozhatunk majd, a térkínálatra pedig nem lesz panasz, ugyanis egyes információk szerint akár 10 centiméterrel is nõhet a tengelytávolság.

Az autó motorkínálata részben megegyezik a jelenlegi modellével, ám a benzinesek közül új belépõként egy vadonatúj fejlesztésû 1,8 literes turbómotor érkezik, amely a 2,0 literes egységet váltja, míg a benzines csúcsmodellt az X6-ból érkezõ 4,4 literes ikerturbós V8-as hajtja majd. Az európai piacon az új 5-ösben is megjelenik majd a márka 2,0 literes, duplaturbós, 204 lóerõs dízelmotorja, amellyel akár 5,5 literes átlagfogyasztás is elérhetõ. Az ötös is minden bizonnyal megkapja a 7-esben már debütált 3,0 literes, duplaturbós dízelmotor 306 lóerõs és 600 Nm-es változatát, amely a gázolajos erõforrások csúcsát jelenti majd. Az erõátvitelrõl a németek hatfokozatú kézi vagy szintén hatsebességes Steptronic automatája gondoskodik majd, de a hírek szerint a legerõsebb motorhoz a ZF nyolcsebességes automatája is elérhetõ lesz, míg felárért összkerékhajtást is rendelhetünk majd. A trendeknek megfelelõen az új 5-ös BMW-bõl is készül majd hibridváltozat, amely a Two-Mode-System meghajtást kapja majd.

Az új 5-ös BMW valószínûleg a jövõ tavasszal megrendezésre kerülõ Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de nem kizárható, hogy a gyár az õszi Frankfurti Autószalonon, hazai vizeken debütál majd. Az alapváltozat bemutatását követõen várhatóan két év múlva leplezik le az új M5-öt, amely várhatóan egy 5,5 literes, biturbós V10-es motort kap, amelynek teljesítménye könnyedén 600 lóerõ fölé kúszhat.

forrás: a5.u




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk
Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk

A Stance Works klasszikusával kívánunk minden kedves klubtagnak, fórumozónak, látogatónak, trollnak, angyalkának és Harry Potternek boldog, békés karácsonyi ünnepket. Na meg új évet, ha addig már nem "találkoznánk". Meg nyuszit, ha szilveszter után sokáig tartana az ébredés. Kívánjunk mindannyian egy kicsit több havat, mert ez most nem annyira jött össze. Remélhetőleg azért az ünnepek alatt lesz alkalmunk gyönyörködni a havas tájban. A volán mögül. tovább »


Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW
Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW

Az M Coupé változat kőkemény sportkompaktnak ígérkezik, erősebb motorral, feszesebb futóművel, hatékonyabb fékekkel és látványosabb külsővel, mint bármelyik egyes korábban. tovább »


Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában
Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában

Dél-Karolinában közel tizenkétezer négyzetméter területű részleget hoztak létre nagyjából 1 milliárd dollár ráfordítással az új X3 gyártására Spartanburgban. Erről a gyártósorról találtunk néhány jó minőségű képet. tovább »


BMW X6M az év sportautója SUV kategóriában
BMW X6M az év sportautója SUV kategóriában

Az Autobild Sportscars olvasói 2009 után most, 2010-ben is a BMW X6M-et választották meg az év sportautójának SUV kategóriában. Az X6M a BMW híres ikerturbós twin-scroll S63 nevű motorjával van felvértezve, ami 555 lóerőt képes kipréselni magából, és az F10 M5 is ezzel az erőforrással készül, bár kicsit módosított formában. tovább »