Már kevésbé álcázzák az új 5-ös BMW-t (Kép)

2009. július 18. szombat 10:48, Robinson


Már többször láthattuk kémfotókon a következõ generációs 5-ös BMW-t, ám eddig vastag álca alatt tesztelték az autót. A legújabb képek alapján a bajorok már kevésbé rejtegetik az F10-es kódnevû modellt, amely minden bizonnyal az új GT formai részleteit örökli majd.



Már hat éve mutatkozott be az 5-ös BMW jelenlegi generációja, így nem csoda, hogy a németek már régóta tesztelik az autó utódját, amely az F10-es gyári kódnevet kapta. A modell külsejét már elõrevetítette a bajorok egyik újdonsága, az új kategóriát teremtõ 5-ös GT.

Eddigi is jelentek meg kémfotók az új 5-ös BMW-rõl, amelyet eddig vaskos álcával takartak el a kíváncsiskodó szemek elöl. A Leftlanenews által frissen közölt képek alapján a müncheniek már csak a szokásos, egyedi mintázatú matricával takarják el az autó érdekesebb részeit. Az új 5-ös a képek alapján visszafogottabb orrot kap majd, mint a jelenlegi generáció, valószínûleg a 7-es és az 5-ös GT formajegyeit örökli majd. Nem csak a formaterv, hanem több vezetést segítõ berendezés is a nagytestvértõl jön, többek között az éjjellátó, a sávelhagyásra figyelmeztetõ rendszer és az aktív féksegéd is, így az autó könnyedén felveheti majd a versenyt a friss Mercedes E-osztállyal is. Méretben is jelentõsen megnõ a modell, a hírek szerint ugyanis nõ a hossza és a szélessége, ellenben az autó valamivel alacsonyabb lesz, mint a jelenlegi generáció. Az utastér is teljesen megújul a következõ generációs 5-ösben, ahol a gyár állítása szerint még finomabb anyagokkal találkozhatunk majd, a térkínálatra pedig nem lesz panasz, ugyanis egyes információk szerint akár 10 centiméterrel is nõhet a tengelytávolság.

Az autó motorkínálata részben megegyezik a jelenlegi modellével, ám a benzinesek közül új belépõként egy vadonatúj fejlesztésû 1,8 literes turbómotor érkezik, amely a 2,0 literes egységet váltja, míg a benzines csúcsmodellt az X6-ból érkezõ 4,4 literes ikerturbós V8-as hajtja majd. Az európai piacon az új 5-ösben is megjelenik majd a márka 2,0 literes, duplaturbós, 204 lóerõs dízelmotorja, amellyel akár 5,5 literes átlagfogyasztás is elérhetõ. Az ötös is minden bizonnyal megkapja a 7-esben már debütált 3,0 literes, duplaturbós dízelmotor 306 lóerõs és 600 Nm-es változatát, amely a gázolajos erõforrások csúcsát jelenti majd. Az erõátvitelrõl a németek hatfokozatú kézi vagy szintén hatsebességes Steptronic automatája gondoskodik majd, de a hírek szerint a legerõsebb motorhoz a ZF nyolcsebességes automatája is elérhetõ lesz, míg felárért összkerékhajtást is rendelhetünk majd. A trendeknek megfelelõen az új 5-ös BMW-bõl is készül majd hibridváltozat, amely a Two-Mode-System meghajtást kapja majd.

Az új 5-ös BMW valószínûleg a jövõ tavasszal megrendezésre kerülõ Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de nem kizárható, hogy a gyár az õszi Frankfurti Autószalonon, hazai vizeken debütál majd. Az alapváltozat bemutatását követõen várhatóan két év múlva leplezik le az új M5-öt, amely várhatóan egy 5,5 literes, biturbós V10-es motort kap, amelynek teljesítménye könnyedén 600 lóerõ fölé kúszhat.

forrás: a5.u




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Vezessen Formula BMW-t a Hungaroringen!
Vezessen Formula BMW-t a Hungaroringen!

Gyermekként autóversenyző szeretett volna lenni? Ha van elég pénze, a BMW egy napra valóra váltja az álmát a Hungaroringen. Harmadik alkalommal látogat el Magyarországra a Formula BMW Experience, ahol profik segítenek a versenyzés világával megismerkedni. tovább »


Végső Összecsapás
Végső Összecsapás

Az idei év utolsó nagyszabású autós rendezvénye következik most hétvégén a tököli reptéren. A drift, gymkhana és a gyorsulási szakág Országos Bajnokságának végső megmérettetésén több mint 100 versenyző fogja összemérni tudását. A kétnapos eseményen igazi kuriózumként egy ezer lóerős dragtor munkagépet is láthatunk a 402 méteres kifutón, míg a drift arénában autópálya tempóban fűzik majd kilinccsel előre hazánk legjobb pilótái. tovább »


Visszahívások a BMW-nél!
Visszahívások a BMW-nél!

Fékproblémák miatt a BMW világszerte több mint 350.000 autót hív vissza. Az akció az 5-ös, 6-os és 7-es sorozat V8-as és V12-es motorral szerelt modelljeit, illetőleg közel 1000 db Rolls-Royce-t érinthet. Az esetlegesen előforduló hiba nem balesetveszélyes! tovább »


Hell Drift OB - Pro Liga 2. futam, Május 21. Máriapócs
Hell Drift OB - Pro Liga 2. futam, Május 21. Máriapócs

Május 21-én a Hell Drift OB 2. fordulója következik! A Rabócsiring szentélye – a drift versenyek különleges és egyedi helyszíne, ahol a versenyzők saját lenyomatukat helyezhetik el, mely szertartásuk szerves része. Ezt rendszerint üvöltő V8 és fortyogó turbó hangok kísérik, mely a halandók számára örökké emlék marad. Szerencsére eme szentély nyitva áll bárki számára, így a drift hívők méltón róhatják le tiszteletüket kedvencük felett. tovább »