Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3162 találat


Fort Elküldve: 2015-02-16 16:52 320d Motor

Sky írta:
Tano írta:
Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.


Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky


Köszönöm mindkettőtöknek a gyors és pontos választ! :kiraly: Az alapjárat megemelkedik,de megnézni még nem tudtam hogy melegszik e vagy sem a hőcserélő! :wink:
Na majd a hétvégén.

Noresz Elküldve: 2015-02-16 08:20 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
Noresz írta:
YELLOW írta:
Noresz írta: Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.


valószínű végleg megadta magát az ülésfoglaltság érzékelő. diag megmondja.



Draga dolog kicserélni ?


nem tudom. de a legtöbben nem bajlódnak vele. diaggal kikapcsolják a figyelést és kikötik. ilyenkor persze akkor is nyílik a légzsák, ha nem ül ott senki és mondjuk nem lenne muszáj, mert olyan az ütközés.


Ertem ,koszonom

YELLOW Elküldve: 2015-02-16 07:37 Mi lehet a baj?_

Noresz írta:
YELLOW írta:
Noresz írta: Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.


valószínű végleg megadta magát az ülésfoglaltság érzékelő. diag megmondja.



Draga dolog kicserélni ?


nem tudom. de a legtöbben nem bajlódnak vele. diaggal kikapcsolják a figyelést és kikötik. ilyenkor persze akkor is nyílik a légzsák, ha nem ül ott senki és mondjuk nem lenne muszáj, mert olyan az ütközés.

Noresz Elküldve: 2015-02-15 22:23 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
Noresz írta: Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.


valószínű végleg megadta magát az ülésfoglaltság érzékelő. diag megmondja.



Draga dolog kicserélni ?

YELLOW Elküldve: 2015-02-15 17:37 Mi lehet a baj?_

Noresz írta: Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.


valószínű végleg megadta magát az ülésfoglaltság érzékelő. diag megmondja.

Noresz Elküldve: 2015-02-15 17:03 Mi lehet a baj?_

Sziasztok

Arra lettem figyelmes,(E46) hogy világit az Airbag a műszerfalon, eddig mikor beindítottam világított de majd elaludt. Volt menet közben is amikor világított, de most mar állandóan.

baki113 Elküldve: 2015-02-13 17:52 Fûtés - Klíma

usi írta:
baki113 írta:
usi írta:
baki113 írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta: Sziasztok!

Ide is beírom a problémámat:

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.


Pár hete én is ugyanebben a cipőben jártam, semmi fűtésem nem volt. hiába cseréltünk benne fűtéscsapot. Én is arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítőben fekete darabkák voltak.
A problémát az okozta nekem, hogy ezek a darabkák eltömítették a fűtőradiátort, ezért azon már abszolút nem tudott átáramlani a hűtőfolyadék.
Én átmostam a fűtőradiátort és a rajta lévő két csövet, természetesen visszafelé, nehogy még több mocsok kerüljön a radiátorba. Azóta tökéletes a fűtésem.


Köszi, ez már biztató, viszont jó lenne tudni, honnan jönnek azok a műanyag darabkák.





Nekem inkább festékdarabkáknak tűntek, szerintem valahonnan a fagyálló oldotta ki.

Na most már nekem is van fűtés, tényleg segített a kimosás, ehhez segített az enyhe téli idő is. :lol:



Örülök hogy neked is sikerült megoldani! :)
Tavasszal azért majd nem ártana átmosni az egész rendszert, hogy a maradék szennyeződés is távozzon a rendszerből!


Sziasztok, nekem is pont ugyan ez a jelenség áll fenn, annyi hogy én még nem láttam ilyen fekete darabkákat de majd jobban megfigyelem. Mennyire nagy munka a fűtőradiátor kiszerelése?


A fűtőradiátor a fűtésboxba van beépítve, a kiszereléshez a műszerfalat le kell bontani.
Az átmosáshoz én nem szedtem ki a fűtőradiátort, hanem a motortérben szabaddá tettem a rámenő csöveket és úgy nyomattam visszafelé a vizet.


Igen utána én is néztem videót és láttam hogy körülményes, eszembe is jutott amit mondtál, már csak azon gondolkodom hogy mivel mostad ki, sima víz és slag? bocs az értetlenkedésért :)


Sima víz és slag, lényeg az volt, hogy kimosson minden szennyeződést, és biztosítva legyen a szabad áramlás.


Köszi a segítséget, remélem megoldódik a probléma. :kiraly:

ans777 Elküldve: 2015-02-13 16:00 izzók / izzókészlet

minimal írta:
ans777 írta: Tudnátok nekem belinkelni (ha létezik) olyan helyzetjelző izzót, aminek fehér fénye van? (Nem ledes, sima, csak fehér fényű. )
Mert a xenon mellett nem néz ki nagyon jól a sárga helyzetjelző.
Vagy az is jó, ha adtok pár tippet hol lehet ilyet venni.
Köszönöm!
(3' E46, Sedan 318i, 2002)


A xenon mellett mindegyik fehérfényű izzó sárgának fog látszani. ha fehér ledest veszel bele akkor nem lesz sárga.


Köszi mindkettőtöknek, ha már kicsit nem _annyira_ sárga mint a gyári, az már nekem megfelelő. :)
Egyébként a can busos led is kb annyi, h megvesz és beletesz, vagy kell vele vmit trükközni? Pl. h ne legyen hibaüzenet a műszerfalon. (Bocs, ha már ez esetleg ezerszer ki volt tárgyalva.)

EDIT:
"elektronika úgy észleli mintha kiégett volna az izzó. Ezt a problémát hivatottak a speciális elektronikával ellátott CAN Bus led izzók megoldani."

Úgy nézem pont erre valók!
Ha a foglalatot is kiválasztottad, ami nekem lesz jó (T10), akkor tényleg nagyon köszi!

usi Elküldve: 2015-02-13 13:43 Fûtés - Klíma

baki113 írta:
usi írta:
baki113 írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta: Sziasztok!

Ide is beírom a problémámat:

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.


Pár hete én is ugyanebben a cipőben jártam, semmi fűtésem nem volt. hiába cseréltünk benne fűtéscsapot. Én is arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítőben fekete darabkák voltak.
A problémát az okozta nekem, hogy ezek a darabkák eltömítették a fűtőradiátort, ezért azon már abszolút nem tudott átáramlani a hűtőfolyadék.
Én átmostam a fűtőradiátort és a rajta lévő két csövet, természetesen visszafelé, nehogy még több mocsok kerüljön a radiátorba. Azóta tökéletes a fűtésem.


Köszi, ez már biztató, viszont jó lenne tudni, honnan jönnek azok a műanyag darabkák.





Nekem inkább festékdarabkáknak tűntek, szerintem valahonnan a fagyálló oldotta ki.

Na most már nekem is van fűtés, tényleg segített a kimosás, ehhez segített az enyhe téli idő is. :lol:



Örülök hogy neked is sikerült megoldani! :)
Tavasszal azért majd nem ártana átmosni az egész rendszert, hogy a maradék szennyeződés is távozzon a rendszerből!


Sziasztok, nekem is pont ugyan ez a jelenség áll fenn, annyi hogy én még nem láttam ilyen fekete darabkákat de majd jobban megfigyelem. Mennyire nagy munka a fűtőradiátor kiszerelése?


A fűtőradiátor a fűtésboxba van beépítve, a kiszereléshez a műszerfalat le kell bontani.
Az átmosáshoz én nem szedtem ki a fűtőradiátort, hanem a motortérben szabaddá tettem a rámenő csöveket és úgy nyomattam visszafelé a vizet.


Igen utána én is néztem videót és láttam hogy körülményes, eszembe is jutott amit mondtál, már csak azon gondolkodom hogy mivel mostad ki, sima víz és slag? bocs az értetlenkedésért :)


Sima víz és slag, lényeg az volt, hogy kimosson minden szennyeződést, és biztosítva legyen a szabad áramlás.

baki113 Elküldve: 2015-02-12 18:57 Fûtés - Klíma

usi írta:
baki113 írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta: Sziasztok!

Ide is beírom a problémámat:

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.


Pár hete én is ugyanebben a cipőben jártam, semmi fűtésem nem volt. hiába cseréltünk benne fűtéscsapot. Én is arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítőben fekete darabkák voltak.
A problémát az okozta nekem, hogy ezek a darabkák eltömítették a fűtőradiátort, ezért azon már abszolút nem tudott átáramlani a hűtőfolyadék.
Én átmostam a fűtőradiátort és a rajta lévő két csövet, természetesen visszafelé, nehogy még több mocsok kerüljön a radiátorba. Azóta tökéletes a fűtésem.


Köszi, ez már biztató, viszont jó lenne tudni, honnan jönnek azok a műanyag darabkák.





Nekem inkább festékdarabkáknak tűntek, szerintem valahonnan a fagyálló oldotta ki.

Na most már nekem is van fűtés, tényleg segített a kimosás, ehhez segített az enyhe téli idő is. :lol:



Örülök hogy neked is sikerült megoldani! :)
Tavasszal azért majd nem ártana átmosni az egész rendszert, hogy a maradék szennyeződés is távozzon a rendszerből!


Sziasztok, nekem is pont ugyan ez a jelenség áll fenn, annyi hogy én még nem láttam ilyen fekete darabkákat de majd jobban megfigyelem. Mennyire nagy munka a fűtőradiátor kiszerelése?


A fűtőradiátor a fűtésboxba van beépítve, a kiszereléshez a műszerfalat le kell bontani.
Az átmosáshoz én nem szedtem ki a fűtőradiátort, hanem a motortérben szabaddá tettem a rámenő csöveket és úgy nyomattam visszafelé a vizet.


Igen utána én is néztem videót és láttam hogy körülményes, eszembe is jutott amit mondtál, már csak azon gondolkodom hogy mivel mostad ki, sima víz és slag? bocs az értetlenkedésért :)