Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3162 találat


srac25 Elküldve: 2014-09-20 20:58 ABS-rõl általában

Sziasztok!

Kis segitségre lenne szükségem, rossz volt a bal első ABS jeladó (világitott az ABS lámpa a műszerfalon) kicseréltem a jeladót a lámpa most épp nem világit viszont ABS sincsen. Blokkol a kerék ha beleállok a fékbe miért mi lehet még a probléma?

Előre is köszi a segítséget!

Zoli200 Elküldve: 2014-09-16 16:12 Mi lehet a baj?

ghx írta:
BarG írta:
ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna:) Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?



Az a helyzet, hogy nem minden gyertya egyforma, így nem biztos, hogy túldúsítás van. Szerelőnél voltam, nem tudnak/akarnak mit kezdeni vele, így én "operálom". Itt (Svájcban) amúgy is olyan áron megy a szerviz, hogy hetente ott hagyhatom az autó árát.


Írj a fészbukos BMW-s csoportokba,hátha több sikerrel jársz.

ghx Elküldve: 2014-09-16 16:06 Mi lehet a baj?

BarG írta:
ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna:) Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?



Az a helyzet, hogy nem minden gyertya egyforma, így nem biztos, hogy túldúsítás van. Szerelőnél voltam, nem tudnak/akarnak mit kezdeni vele, így én "operálom". Itt (Svájcban) amúgy is olyan áron megy a szerviz, hogy hetente ott hagyhatom az autó árát.

BarG Elküldve: 2014-09-15 19:47 Mi lehet a baj?

ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna:) Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?

ghx Elküldve: 2014-09-15 15:51 Mi lehet a baj?

Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna:) Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!

YELLOW Elküldve: 2014-09-10 22:36 Fûtés - Klíma

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
elgeri írta:
kzste írta: Sziaszto Volna egy kis gondom amivel nem tudom mit kezdjek. (E46 sedan 2002) Mikor bekapcsolom klímahasználat után a sima légbefúvást, ázott rongyszag jön a befúvókból. A másik jelenség pedig az hogy mikor a levegőt a szélvédőre irányítom az elkeud párásodni. Legyen hideg vagy meleg szinte mindig ez van. Kérdésem hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is az ötleteket!


Ta:lán túl általános a válasz, de szerintem a szag miatt ráférne egy alaposabb klíma tisztítás.
A befújt levegő miatti párásodást én is szoktam tapasztalni, de csak ha nincs bekapcsolva a klíma (az rögtön leszedi), csak a motorból jön a meleg levegő. Szóval lehet, hogy már nincs is elég gáz / hűtésteljesítmény a klímádban?!


Klíma most lett megcsinálva, elég alapos átnézés után. Egyben tisztítva is volt ózonnal. A szag pár percig érezhető mikor kikapcsolom a klímát és csak a légbefúvás marad. Ha csak a levegőt fújatom be akkor nincs szag. A pára pedig azért talány mert az anyósülés előtti részen jelenik meg ha befújatom. Korábban említette itt valaki hogy a fűtéscsap okozhat ilyen gondokat de sajnos nem találta a kommentet.


az ózon tisztítás elpusztítja a bacikat, stb, megszűnteti a szagokat. ez eddig ok. de neked valaószínű poros a hőcserélő. így amikor az hűt, kicsapódik rajta a pára, amit a por magába szív. ettől lesz olyan szaga. ezt nem szünteti meg az ózon, mivel a port nem pucolja le róla. ez ilyen. én is ha klímázok , mielőtt megállok lekapcsolom a klímát és kinti levegővel átjáratom. de gyanítom, amikor lekapcsolom a klímát, akkor lezár valami, és a hőcserélőn már nem megy át a kinti levegő, így azt nem szárítja ki, csak a járatokat. ezért indításnál, ha újra klímát nyomok, nekem is van egy darabig olyan szaga.
a túl nagy pára talán azért lehet, mert nem folyik le rendesen a kondenzvíz és megáll a hőcserélő alatt. de ha minden igaz van klímaszellőztető szűrő, ami produkálhatja azt, hogy párásodik az ablak, de akár a sima levegőszűrő is.


Köszönöm szêpen az ötletet! Lehet valahogy ezt a hőcserélőt tisztítani? Merrefelé találom?


műszerfal alatt. csak a full kiszerelés és tisztítás hatásos. vagy ha valahogy csak oda juttatja valaki az aktív habot, majd blíti, és ki tud folyni a lefolyón.

csbalu Elküldve: 2014-08-27 12:23 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Elit írta: szia! keresek e60-hoz műszerfalat légzsákkal, és kormánylégzsákot, mert sajnos mindkettő kioldott. Köszi a segítséget.


Szia Keresd meg Donka Dávidot! A kiemelt hirdetők között is megtalálod!

Elit Elküldve: 2014-08-27 03:16 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

szia! keresek e60-hoz műszerfalat légzsákkal, és kormánylégzsákot, mert sajnos mindkettő kioldott. Köszi a segítséget.

hancurozo Elküldve: 2014-08-26 17:31 Motorolaj

BarG írta: Újabb bömösökben, a legnagyobb meglepetésemre nem hűtővíz hőfok mérés van, hanem motorolaj hófok mérés! És képzeljétek, mint a cövek áll 100°C-on 7-10 km után. Semmiféle limbózás nincs nincs, bár ez még akár becsapós is lehet, mert ugye a hűtővíz hőfok is csalósan állt középen, 73° foktól 115°C-ig. De mivel van diagnosztikám, ezért majd meglesem fokra pontosan. Minden esetre az olajhőfok később áll be stabil értékre, mint a hűtővíz, ami nincs ugye a műszerfalon, csak a diag mutatja.

Akkor még hozzászólnék a viszkozitás vitához is :P szerintem aki hajtósan megy, az töltsön 40-est, aki meg csak óvatján, az 30-as olajat. Melegen a 40-es mindig jobban fog kenni, mint egy 30-as. És bár a karterben az olaj szinte mindig azonos hőfokú lesz, de a hengerfalon a hajtós autóban tuti melegebb lesz, mint a gurulgatósban. Amúgy meg egy igazán fontos van - legyen meg a szükséges BMW LL01 vagy LL04 minősítés, amit a gépkönyv kíván. Az olyan kijelentés, hogy "5W-30 kell bele", az baromság.


Ez nagyon jó hozzáállás és az elejétől a végéig jó hozzászólás. Remélem sokan megfogadják. :kiraly:

BarG Elküldve: 2014-08-25 20:58 Motorolaj

Újabb bömösökben, a legnagyobb meglepetésemre nem hűtővíz hőfok mérés van, hanem motorolaj hófok mérés! És képzeljétek, mint a cövek áll 100°C-on 7-10 km után. Semmiféle limbózás nincs nincs, bár ez még akár becsapós is lehet, mert ugye a hűtővíz hőfok is csalósan állt középen, 73° foktól 115°C-ig. De mivel van diagnosztikám, ezért majd meglesem fokra pontosan. Minden esetre az olajhőfok később áll be stabil értékre, mint a hűtővíz, ami nincs ugye a műszerfalon, csak a diag mutatja.

Akkor még hozzászólnék a viszkozitás vitához is :P szerintem aki hajtósan megy, az töltsön 40-est, aki meg csak óvatján, az 30-as olajat. Melegen a 40-es mindig jobban fog kenni, mint egy 30-as. És bár a karterben az olaj szinte mindig azonos hőfokú lesz, de a hengerfalon a hajtós autóban tuti melegebb lesz, mint a gurulgatósban. Amúgy meg egy igazán fontos van - legyen meg a szükséges BMW LL01 vagy LL04 minősítés, amit a gépkönyv kíván. Az olyan kijelentés, hogy "5W-30 kell bele", az baromság.