Összesen 3162 találat
YELLOW
Elküldve: 2021-10-10 17:05 Segítsetek!
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Sziasztok!
Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?
pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha. :D

szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.
Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban :? Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.
mondjuk én nem értem, hogy nincs. arra kíváncsi lennék én is.
Adriano98
Elküldve: 2021-10-10 11:00 Segítsetek!
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Sziasztok!
Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?
pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha. :D

szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.
Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban :? Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.
Bitu79
Elküldve: 2021-09-24 11:11 Társalgó
Tegnap kapott egy 6 órás kézi polírt megint a kocsi,egy alvázmosást és egy motortér tisztítást is.Ma megcsinálom a doblemezeket is pikk-pakkra,hogy azok is csillogjanak mint a Salamon töke,mert nem lesz ma eső.Koszradíros pucolást csinálok megint rajtuk,és kapnak egy műszerfalápolós kezelést is.Este megint lesz a plázánál autós tali itt pécsen szokásosan.Meg kell csinálnom a kocsit,hogy kinézzen valahogy. :porgosnevetos: A kocsi nagyon jól néz ki most :D Full tiszta az alja.Egy porszem sincs rajta. :biglol:
Egyszer csináltatnék egy ilyet én is a kocsin:
https://www.youtube.com/watch?v=UxlMAxQy-Ao Nem tud esetleg ilyen céget valaki?Alvázmosást én a pogányi (Truck Center Pécs DAF) cégnél csinálok mindig.Van egy fasza alvázmosó berendezésük. :kiraly:
https://dafpecs.hu/
YELLOW
Elküldve: 2021-09-05 16:41 AIR-BAG (légzsák)
Lando írta:
Sziasztok! Műszerfalon világít a légzsák illetve halványan a biztonsági öv visszajelzője. Diagban 20-as hibát adta a légzsákra: "side airbag, left, line fault" aktív problémát jelzi amelyet szeretnék orvosolni. Ez a szőnyeg alatti csatlakozóval lenne probléma, vagy esetleg ülésfoglaltság? Előre is köszi a segítséget!
1. mivel olvastad ki? mert ha univerzális akármi, akkor lehet nem valid a hiba kijelzése.
2. ha igaz, akkor bal oldali oldal légzsákkal van kínja. hogy mi okozza a bajt, az bármi lehet. pl nincs már ott légzsák, nincs összedugva, hibás a légzsákmodul csatornája, esetleg a hozzá tartozó piezo érzékelő rossz.
Lando
Elküldve: 2021-09-04 22:40 AIR-BAG (légzsák)
Sziasztok! Műszerfalon világít a légzsák illetve halványan a biztonsági öv visszajelzője. Diagban 20-as hibát adta a légzsákra: "side airbag, left, line fault" aktív problémát jelzi amelyet szeretnék orvosolni. Ez a szőnyeg alatti csatlakozóval lenne probléma, vagy esetleg ülésfoglaltság? Előre is köszi a segítséget!
Lando
Elküldve: 2021-09-04 22:27 Fogyasztásmérõ hiba?
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Lando írta:
Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában! :)
ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.
Csinálj egy cluster testet(műszerfal öntesztet),úgy látod h. mit csinál a mutató az analóg fogyasztásmérőnél.Ha nem megy nulláról 20-ig,majd vissza 20-ról 0-ig öntesztnél akkor a mutató van elmozdulva,amit kötve hiszek...Ha szét lett szedve az óracsoport akkor elképzelhető...
https://www.youtube.com/watch?v=W5kQDQpcAjI
Köszönöm szépen Srácok a segítséget, tippeket! Mikor feltettem itt a kérdést, rá két napra reggel indulva munkába menet "vissza" állt a helyes működésre. Szóval gyújtás nélkül a 0-án áll és most rendeltetés szerint működik. Ötletem sincs mi lehetett a gond, egy biztos az óracsoportot valaki buherálta, sajnos felfedeztem erre utaló jeleket, lehet annak volt egy utózöngéje.:? De kopp-kopp, most tökéletes. 8)
Tomi15
Elküldve: 2021-09-03 01:31 Nem tudom mi a baja az autómnak
Lzoli írta:
Sziasztok. Lenne egy m52tub20 motorral szerelt autóm, ami menet közben fullad. Végigjártam vagy 10 szerelőt, de nem tudják mi lehet.
80km/h 2-2200rpm fordulatig jó az autó. 90km/h felett 2500rpm- felfele ha egy gázon megyek vele befullad. Gyorsításkor viszont hibátlan. Érzésre mintha elvenném a gázt (tartom egyhelybe) ilyenkor a fogyasztásmérőm felmegy 20 literre, 4-5mp ott áll, majd elindul visszafele, ránt az autó és megy tovább. nem gyullad fel semmi a műszerfalon.
Nincsen semmi hibakódja. Nem kell levennem a gyújtást és újraindítanom. Vezérműtengely jeladó cserélve, főtengely jeladó cserélve, légtömegmérő cserélve. Lambdaszondák élőadatba nézve, illetve a befecskendezés is, szerelő szerint jók. Találkozott esetleg valaki ilyennel?
Előre is köszi!
Szia!
Esetleg meglett már a hiba?
Ugyan ebben a cipőben járok:roll:
Bitu79
Elküldve: 2021-08-28 11:57 Fogyasztásmérõ hiba?
YELLOW írta:
Lando írta:
Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában! :)
ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.
Csinálj egy cluster testet(műszerfal öntesztet),úgy látod h. mit csinál a mutató az analóg fogyasztásmérőnél.Ha nem megy nulláról 20-ig,majd vissza 20-ról 0-ig öntesztnél akkor a mutató van elmozdulva,amit kötve hiszek...Ha szét lett szedve az óracsoport akkor elképzelhető...
https://www.youtube.com/watch?v=W5kQDQpcAjI
corvin30
Elküldve: 2021-06-13 15:40 Mi lehet a baj?_
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.
Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.
Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:
- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.
Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.
Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.
Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!
valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.
Köszi a választ Yellow!
Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.
Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.
Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása :-(
Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.
Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?
ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.
Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen :-)
Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!
ettől még nem javul meg. én is csak tippelek. látatlanban mást nem tudok.
Üdvözlet Mindenkinek!
Ügy néz ki, hogy - bújva az angol nyelvű fórumokat - a probléma megoldódott egy ABS kocka felújítással! Nagyon nem akarom elkiabálni, de ma folyamatosan esőben vezettem és nem jelentkezett a probléma! Remélem így is marad :lol:
És mint utólag kiderült ez a 2010-2015 években gyártott F20 és F21 BMW modellek típushibája, ugyanis sok esetben probléma lép fel a fékhidraulika modulnál (ABS/ESP). Érdekesség, hogy az ablaktörlő működtetésével is összefüggésbe hozható ez a a probléma.
konkolyd
Elküldve: 2021-06-03 07:22 E90 vásárlás
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó:D
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?
úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.
Meg a fűtőventilátor előtét ellenállás és csatlakozó cserére is van visszahívás. Nekem nemrég cserélték, 1 óra volt az egész...
az a legnagyobb gáz, hogy ez a probléma (előtétellenállás), minden márkát érint, nem csak a BMW-t. E46-nál még nem vállalták be visszahívásnak, valóban E90 rémlik. nyilván tönkre megy idővel, de azért annak idején nagyon fura volt, hogy ennyire...
Igen, E46-ban magamnak cseréltem, mert ott szimplán behalt a süni. De E9x-ben pedig a tűzveszély miatt lett visszahívás. Nemrég hirdetett is egy csóka komplett műszerfalat, amiben kigyulladt a nevezett alkatrész :D kicsit megpörkölte odabent a dolgokat, szóval érdemes visszavinni és kicseréltetni...