Összesen 3162 találat
Bandi20
Elküldve: 2021-05-31 09:43 Inditozásra nem inditt a kocsi !
Sziasztok!
Pénteken az autó szervizben volt (beesett az ablak),elmentem érte,gond nélkül beindult, hazajöttem. Hazaérve rádugtam egy egyszerű OBD olvasót mert kiírt egy hibát(légrugóval kapcsolatos)ezután még el akartam menni ekkor kódot kért a műszerfalon, androidos fejegységem van, nem tudom a kódot, nem indul az autó. Van 2 pótkulcs azokkal se indult be.
YELLOW
Elküldve: 2021-05-27 22:12 Hűtővíz..:S
johndeegwed írta:
YELLOW írta:
johndeegwed írta:
Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?
hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.
Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.
a kiegyenlítőn maga a kupak egy szelep. az is tönkre tud menni, de nem attól forr fel a víz. ritkán, de tönkre tud menni. de nálad nem az lesz a gond.
hát most meg nem mondom hol vannak a jeladók.
viszkóra érdemes a neten rákeresni. videókat is találni a hibákról.
johndeegwed
Elküldve: 2021-05-27 22:08 Hűtővíz..:S
YELLOW írta:
johndeegwed írta:
Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?
hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.
Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.
Esetleg linket kaphatok a légtelenítésről?
Nem tudodm említettem e a klíma venti nem működik.
YELLOW
Elküldve: 2021-05-27 22:00 Hűtővíz..:S
johndeegwed írta:
Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?
hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.
johndeegwed
Elküldve: 2021-05-27 21:56 Hűtővíz..:S
Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból, hűtővíz csövek nem keményednek, sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Vízhőfok jeladó és hűtővíz szintjelzőn kívül Mi lehet a probléma ?
Valmint a 2 jeladót hol találom a cseréhez? :kockafej:
YELLOW
Elküldve: 2021-05-01 17:56 Nem tudom mi a baja az autómnak
Lzoli írta:
Sziasztok. Lenne egy m52tub20 motorral szerelt autóm, ami menet közben fullad. Végigjártam vagy 10 szerelőt, de nem tudják mi lehet.
80km/h 2-2200rpm fordulatig jó az autó. 90km/h felett 2500rpm- felfele ha egy gázon megyek vele befullad. Gyorsításkor viszont hibátlan. Érzésre mintha elvenném a gázt (tartom egyhelybe) ilyenkor a fogyasztásmérőm felmegy 20 literre, 4-5mp ott áll, majd elindul visszafele, ránt az autó és megy tovább. nem gyullad fel semmi a műszerfalon.
Nincsen semmi hibakódja. Nem kell levennem a gyújtást és újraindítanom. Vezérműtengely jeladó cserélve, főtengely jeladó cserélve, légtömegmérő cserélve. Lambdaszondák élőadatba nézve, illetve a befecskendezés is, szerelő szerint jók. Találkozott esetleg valaki ilyennel?
Előre is köszi!
én megnézném még a VANOS szolenoid szelepek tömítőgyűrűit, illetve a DISA szelepet, ami a változtatható szívócsőhosszért felelős.
Lzoli
Elküldve: 2021-05-01 16:06 Nem tudom mi a baja az autómnak
Sziasztok. Lenne egy m52tub20 motorral szerelt autóm, ami menet közben fullad. Végigjártam vagy 10 szerelőt, de nem tudják mi lehet.
80km/h 2-2200rpm fordulatig jó az autó. 90km/h felett 2500rpm- felfele ha egy gázon megyek vele befullad. Gyorsításkor viszont hibátlan. Érzésre mintha elvenném a gázt (tartom egyhelybe) ilyenkor a fogyasztásmérőm felmegy 20 literre, 4-5mp ott áll, majd elindul visszafele, ránt az autó és megy tovább. nem gyullad fel semmi a műszerfalon.
Nincsen semmi hibakódja. Nem kell levennem a gyújtást és újraindítanom. Vezérműtengely jeladó cserélve, főtengely jeladó cserélve, légtömegmérő cserélve. Lambdaszondák élőadatba nézve, illetve a befecskendezés is, szerelő szerint jók. Találkozott esetleg valaki ilyennel?
Előre is köszi!
YELLOW
Elküldve: 2021-01-16 15:34 Mi lehet a baj?_
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.
Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.
Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:
- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.
Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.
Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.
Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!
valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.
Köszi a választ Yellow!
Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.
Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.
Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása :-(
Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.
Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?
ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.
Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen :-)
Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!
ettől még nem javul meg. én is csak tippelek. látatlanban mást nem tudok.
corvin30
Elküldve: 2021-01-16 10:38 Mi lehet a baj?_
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.
Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.
Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:
- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.
Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.
Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.
Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!
valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.
Köszi a választ Yellow!
Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.
Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.
Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása :-(
Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.
Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?
ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.
Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen :-)
Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!
YELLOW
Elküldve: 2021-01-16 10:17 Mi lehet a baj?_
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.
Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.
Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:
- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.
Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.
Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.
Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!
valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.
Köszi a választ Yellow!
Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.
Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.
Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása :-(
Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.
Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?
ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.