Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Bitu79 Elküldve: 2022-08-17 14:17 Klíma gondok

Bitu79 írta:
mozgoncz írta: Sziasztok, BMW E46 320d 150LE. Touring. Ma délelőtt hosszabb úton 3órát ment a klíma tökéletesen, megállás után újra elindulva már csak meleg levegő.. :( mi történhetett vele? Pesten hozzáértő szakember esetleg??
Szia.Nálam ugyanez a jelenség jött elő... Vihetem szakihoz. :hulyevagyok:
Állítólag a kompresszorban lévő tekercs krepált be,kimérték.Csere után kell egy gáztöltés majd újra,és a tömítéseket is kicserélik a kompresszoron.A végén kap egy ózonos fertőtlenítést is.Igy majd 75 000 pénzem bánja 2 hét múlva.Gáz nem hiányzott a rendszerből.Még a gyári töltet van benne.

valter320d Elküldve: 2022-08-14 21:38 320d Motor

Balu21 írta: Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..


Hali!
Kéne egy inpa. Nézni kéne egy nézni egy előtöltés értéket,kért kapott..
ha jeladós porlasztót cserélsz,kell egy adaptació törlés

Bitu79 Elküldve: 2022-08-14 11:21 Klíma gondok

mozgoncz írta: Sziasztok, BMW E46 320d 150LE. Touring. Ma délelőtt hosszabb úton 3órát ment a klíma tökéletesen, megállás után újra elindulva már csak meleg levegő.. :( mi történhetett vele? Pesten hozzáértő szakember esetleg??
Szia.Nálam ugyanez a jelenség jött elő... Vihetem szakihoz. :hulyevagyok:

YELLOW Elküldve: 2022-08-04 21:25 Motorolaj

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm:kiraly:


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe köszi szèpen.


ebbe a Mannol-ba is eléggé gázolajszerűség van, vagy valami nagyon folyós olaj. kerozinszerű egyesek szerint. nem tudom. igazából a lényege, hogy hígítja az olajat is. ezért nem szabad terhelni közben. de szerintem egy marha drága 0w-20-as olajjal is el lehetne érni. csak ugye az megint drága erre a mutatványra.
én STP-t próbáltam még korábban, na az tutti nem ért semmit. talán az volt valami petróleum szerű. ami jó lehetne, ha állhatna a motorba sokáig.

kecsurobi Elküldve: 2022-08-04 21:19 Motorolaj

YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm:kiraly:


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe.10ève nàlam az aútó èn 10-15ezrenkènt cserèltem az olajat 200ezret raktam bele ,de mèg sose szedtem le az olajdeknit.
köszi szèpen.



YELLOW Elküldve: 2022-08-04 18:26 Motorolaj

kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm:kiraly:


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.

Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 09:21 Differenciálmû

Difim túl volt töltve kicsit.Pár éve cseréltettem benne a lötyit.Hét elején szivárgott a jobb oldali tömítésnél enyhén,cseréltettem benne hétfőn márkaszervízben az olajat ismét,meg a tömítését is egyik oldalon.Most BMW olaj van abban is újra...Már tudom,hogy hova nem kell vinnem többet a kocsit...Lehet az olaj is gagyi volt ráadásul...Márkaszervízben csináltattam meg a szivárgást,illetve a motorolaj cserét is.Nem volt olcsó,de nem érdekel. :neszorakozz: Kapott egy új rendszámtábla világítást is a kicsike,meg 2 új oldalindex búrát,illetve volt fékolaj csere is.Pénzben az olajcsere,a difi tömítés,és a felsorolt alkatrészek,ill. az olajcsere voltak olyan 290 000 ft,kicsit belőtték a kézifékemet is.... :neszorakozz: De nem bánom!Mert imádom a gépet. :kiraly: A pécsi BMW Schneider-be vittem szokásosan.Egyéb olajszivárgás sehol nem volt a kocsin.Meg is dícsérték a gépem megint amúgy.Volt az emelőn meglepetésemre egy másik e46-os is.Azon lett volna egy fékolaj csere.De szita volt az alja neki,ill. be voltak állva a csavarok.El sem vállalták az illetőnek...Egyre jobban szeretem a sajátomat :mrgreen: :neszorakozz: Kicsit megvizslattam,és durva dolgokat láttam.Annak a difije sem látszott az olajsártól például... :mrgreen: Gyári alvázvédőt nyomta felfele a rozsda alulról több helyen...A rugó fele hiányzott,meg ilyenek,mert megette a rozsda.A lengőkarok is félig el voltak ro*adva... :ijed:

Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 08:51 Hűtővíz..:S

A témához hozzáteszem,hogy a hűtőfolyadékot nem érdemes cserélgetni,ha nincs vele gond.Ezt BMW szerelő mondta.Hivatalosan 4-5 évente esedékes kb...Amúgy meg a motorban a fele kb. bent marad.Én is max 4-5 évente cseréltetem benne A LELKI BÉKÉM MIATT CSAK...
:kiraly:

YELLOW Elküldve: 2022-07-08 16:23 N46 és N42 motorok

Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.


És azt melyik szenzor méri? Az ami a bal első kerékív előtt van menetiránynak háttal fordítva? Az írja a fedélzetinek is a külső kőmérsékletet, mert ha igen akkor az valós adatokat "közöl" a motorvezérlővel, legalább is a hőmérsékletet illetően. Páratartalmat nem jelenít meg a board.
annyira gáz, hogy egy huszonx éves kontrukciónál egy ilyen hibának ennyi forrása lehet. mi a helyzet a mai kocsikkal akkor? ott a szenzort is szenzor figyeli?
Neked mint "ős" tagnak van lenne javaslatod, megbízható hozzáértő szerelővel kapcsolaton Budapesten (dél pesti régió)akit ilyen problémával fel lehet keresni és nem csak lehúzza az embert?!
Mechanikai dolgokat meg tudok csinálni, de se gépem, se programom, se tapasztalatom a diaggal kapcsolatosan.


az a külső hőmérő, de annak is van beleszólása, csak nem annyira. ha az rossz lenne, akkor a belső kijelzőn -40°C körül látnál.
én azt mondom, ami a légtömegmérőben van. ott mérik a beszívott levegő hőmérsékletét is.
a mostani motorok is hasonlóak, ez a moci relatíva bonyolultnak számított már akkor is. nem komplikáltabbak a mostaniak.
szerintem őt ajánlanám így hirtelen:
David's Garage

Hellboy Elküldve: 2022-07-08 10:17 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.


És azt melyik szenzor méri? Az ami a bal első kerékív előtt van menetiránynak háttal fordítva? Az írja a fedélzetinek is a külső kőmérsékletet, mert ha igen akkor az valós adatokat "közöl" a motorvezérlővel, legalább is a hőmérsékletet illetően. Páratartalmat nem jelenít meg a board.
annyira gáz, hogy egy huszonx éves kontrukciónál egy ilyen hibának ennyi forrása lehet. mi a helyzet a mai kocsikkal akkor? ott a szenzort is szenzor figyeli?
Neked mint "ős" tagnak van lenne javaslatod, megbízható hozzáértő szerelővel kapcsolaton Budapesten (dél pesti régió)akit ilyen problémával fel lehet keresni és nem csak lehúzza az embert?!
Mechanikai dolgokat meg tudok csinálni, de se gépem, se programom, se tapasztalatom a diaggal kapcsolatosan.