Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2022-05-27 21:11 N43 motorok

YELLOW Elküldve: 2022-05-27 21:09 Mi lehet a baj?_

mateef írta: Gyertyák, olaj cserélve. Minden hibakód eltűnt. Mielőtt vettem, 2-3 hónapig 1 helyben állt a kocsi, köszönöm a segítséget!
Ha lesz valami( (bár remélem soha többet) ) jelentkezem.
Köszi! És szép napot mindenkinek! :D :)


valószínűleg csináltak egy hibakód törlést. gondolom én. ettől függetlenül a kokszosodást komolyan venném. érdemes megnézetni.
BMW N43: alapmotor 1,5 milliós hibával

YELLOW Elküldve: 2022-05-25 21:45 Mi lehet a baj?_

mateef írta: Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,


kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal.

mateef Elküldve: 2022-05-25 20:28 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,

YELLOW Elküldve: 2022-05-24 18:01 N45 motorok

Ide lehet N45 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült. :wink:

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N45

YELLOW Elküldve: 2022-05-24 17:59 N43 motorok

Ide lehet N43 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült. :wink:

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43

Atesz Elküldve: 2022-05-23 12:30 Lambdaszonda - dízelben

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy a 2004.03-as évjáratú BMW E46 320d Touring-ban (110kW/150Le) hány lambda szonda található. Az INPA-ból lett kiolvasva, de ott csak a "4298 Lambda probe" szerepel mint hiba.
Ezek szerint csak egy van benne?

Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket.

Atesz

peti944 Elküldve: 2022-05-09 12:42 Töltés hiány

Sziasztok!
E87-el (másfél éve így vettem) van 1 olyan furcsaság, hogy mikor leállítom az autót, akkor kb. 1 perc múlva kidobja műszerfalon sárgán az akksi hibát majd rá fél perc múlva elvesz minden áramot. Ha kiveszem a kulcsot majd újra visszadugom, akkor ismét van áram, de szintén nem tart sokáig.
Az autó egyébként mindig elsőre, tökéletesen indul. Másfél éve van nálam, 2021. februárjában szerelő ötlete volt, hogy tanítsuk fel az autóra az akksit (Mi nem cseréltünk benne). Na ez az ötlet remekül bevált, tökéletesen működött minden, majd 2021. november környékén ismét jelentkezett ez a hiba, és azóta is tart. Amikor jól működött, akkor ha bekapcsolt állapotban volt hagyva a lámpa, akkor autó nyitáskor felgyulladtak a helyzetjelző lámpák, most ez nem valósul meg.
Valakinek van erre valami ötlete? Start-stopos az akksi, de start-stopot mindig kikapcsolom.
Tavaly meg lett mérve 800 ah-s akksin 586 ah-t mutatott.
Idén elvittem ugyanoda megmérni és 595 ah-t mértek.
Egyébként gyári bmw 2015-ös akksi van benne.

Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni. További szép napot!

Bmwcooler Elküldve: 2022-05-09 12:18 M43TU motor

Van egy bmw 316i E46-om 1.9 es azaz 1895 ccm-es M43B19 motorral gyárilag 230 ezer km-el
ami hajtókarcsapágyas lett motorolaj hiányában,motor indul de kopog.
Ezért az érdekelne ,hogy valakinek van esetleg eladó ilyen motorja,hiányos autója?:)
Nagyon köszönöm a válaszokat és a segítséget!

Trianta Elküldve: 2022-05-06 05:55 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Trianta írta: Sziasztok!

X3 N46B20B.
Egy ideje az alábbi hibakódokat kapom, olyankor az EML és néha a Motor lámpa is világit.
Többynire városban illetve araszolás után jelentkeznek a hibakódok, de nem törvényszerűen.
Semmilyen hibajelenlséget nem tapasztalok, azon kívül, hogy olyankor nem eneged tempomat-ot.

============1==============
2CF8
Raw code: 2CF8
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle

============2==============
2D07
Raw code: 2D07
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC

============3==============
P110D
Raw code: 110D
ECU: 12
Status: Pending
OBDII: Throttle Position Sensor A and B Circuit Range/Performance Bank 1




olyan, mintha a fojtószelep pozícióját nem tudná. ez viszont azért fura, mert melegen teljesen nyitva van és nem szól bele, ha a Valvetronic jó.
simán lehet, hogy a gázpedál potija rosszalkodik. nagyjából a hibák erre utalnak, de simán generálhatja egy rossz ABS jeladó, fékpedál kapcsoló, vagy kuplungpedál kapcsoló is. vagy nagyon letérő kerékméret van az első és hátsó tengelyen pl.
ezt sajna végig kell bogarászni, kontaktokat megnézni, diagnosztikai eszközzel a jeleket megnézni.


Amikor ez a hibakód beíródott, éppen autóúton mentem kb 90-100 körüli tempóval, tempomattal. Szóval ebben az időszakban semmilyen pedálhoz nem értem hozzá.
Normál méretű gumik vannak fent, mind a 4 azonos méretű (235/55 R17).

A gázpedál poti INPA-val ellenőrizhető, egyszer talán már néztem is.
De ha avval lenne gond, rángatna amikor nyomom. Vagy nem?