
Rikoca94 Elküldve: 2020-01-25 14:42 Vezérműlánc
adams22 írta:Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.
Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )
Rikoca94 Elküldve: 2020-01-25 14:42 Vezérműlánc
YELLOW írta:Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.
szerintem, mindenképp meg kell nézni, meg van-e nyúlva a lánc. én úgy tudom ez is az a motor, amiben érdemes cserélni, amint meghallod a hangját (inkább szakértő hallja meg).
a rendszeres szerviz mit jelent? mert ha betartották a km-t, ami 25-30ezer, akkor az régen rossz.
szóval én megnézetném. hivatalosan nem nagyon van erre intervallum megadva. árban változó, attól függ, hol csinálják, milyen anyagból. meg menet közben mi sérül mondjuk.
adams22 Elküldve: 2020-01-25 13:45 Vezérműlánc
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.
YELLOW Elküldve: 2020-01-24 11:27 Nem nyílik!
Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?
neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.
Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.
neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.
Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.
nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.
Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?
így néz ki a motorod?
Igen. Ilyen.
jah, hogy jobb kormányos? hát ettől függetlenül maga a gyártási ideje szerintem nem 2002, de lehet volt már, akinek 2002-02 gyártású és még benne volt ez a motor, de ez nagyon ritka.
igazából mindegy, akksis valóban a kulcs. ha nagyon gatya 280km kevés... valamikor régen beszéltük ezt mennyi kell kb, de már nem emlékszem. nagyon mérni nem lehet az akksija töltöttségét. a jel erősségét amit a kulcs kiad lehet mérni, de olyan helyen ahol tudják mérni a megfelelő eszközzel.
Hali!
Rég nem jártam itt. Szóval nem jobb kormányos. Akkor nyilván nekem az a ritkaság-om van. Nem is ez a lényeg.
Leírom a kálváriám, hátha tanulságos másnak is. Szóval gombra nem nagyon akartak nyílni az ajtóim. Próbáltam a tartalékkulccsal, azzal sem működött. A belső lámpa sem kapcsolt fel. Néha-néha nyitott, de nem akartam égetni magam a parkolóban, így inkább tervbe vettem, hogy megcsináltatom Yellow tanácsára a kocsi vevőjét. Addig is a zárral nyitottam, zártam. Éreztem, hogy ezt annyira nem szereti a zár mechanika. Néha előfordult, hogy nem teljesen jött fel a gomb, ilyenkor még egyszer rányitottam. Biztonság kedvéért hordtam magammal a másik kulcsot, biztos ami biztos.
Egyik nap ezt nem tettem meg, és pont aznap történt a baj. Kocsi nyitáskor a kulcs körbeforgott a zárban. A kulcsot nem is tudtam kivenni belőle. Ott álltam a bezárt kocsi mellett, úgy hogy a kulcs a zárban maradt. Segítségemre sietett egy szerelő srác, aki ki tudta venni a kulcsot, de a kocsit nem tudta kinyitni. Felhívtam a feleségem, hozza el a másik kulcsot, hátha sikerül. Hál istennek azonnal nyitotta a zárat gombbal. A lakatosom azt mondta, ki kell szedni a zárat, ha javítható megcsinálja, ha nem akkor vagy bontó, de akkor két kulccsal kell mászkálnom, vagy rendelek a BMW-től, ami meg 80 rugó környéke lesz. Szétszedte, mutatta a kis darabot ami eltört. Kuka.
Hazafelé eszembe jutott, hogy van egy ügyes kulcsmásoló kontaktom. Megkérdem, hátha zárakhoz is ért. Elvittem hozzá. "Semmi gond van ilyen záram polcon." 10 perc és ki is cserélte. 10.000. Az, hogy ezután mindkét kulcsot szétszedte, akksit cserélt bele db-onként 5.000-ért már maga volt a megváltás.
Tehát a tanulság:
1. Ügyes zárszerelő ki tudja cserélni a zárat, nem kell bontó, vagy gyártói alkatrész csere.
2. A rombusz kulcsok akksijai is elfáradnak évek alatt. Ezt lehet cserélni. Igaz szét kell szedni a vízálló kulcsot, ami eztán nem lesz vízálló, de nem kell a Balcsiban fürdeni vele.
Ja és még újra sem kell tanítani.
Arpad Elküldve: 2020-01-24 11:00 Nem nyílik!
YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:YELLOW írta:Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?
neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.
Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.
neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.
Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.
nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.
Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?
így néz ki a motorod?
Igen. Ilyen.
jah, hogy jobb kormányos? hát ettől függetlenül maga a gyártási ideje szerintem nem 2002, de lehet volt már, akinek 2002-02 gyártású és még benne volt ez a motor, de ez nagyon ritka.
igazából mindegy, akksis valóban a kulcs. ha nagyon gatya 280km kevés... valamikor régen beszéltük ezt mennyi kell kb, de már nem emlékszem. nagyon mérni nem lehet az akksija töltöttségét. a jel erősségét amit a kulcs kiad lehet mérni, de olyan helyen ahol tudják mérni a megfelelő eszközzel.
YELLOW Elküldve: 2020-01-24 09:51 Vezérműlánc
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.
Rikoca94 Elküldve: 2020-01-23 22:32 Vezérműlánc
John Elküldve: 2020-01-23 16:30 M43TU motor
hil írta:YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:John írta: Sziasztok.Valaki meg tudja mondani Oem alapján hogy Katalizátorra ki dob több verziót is,melyik cikkszámú kell az enyémbe? https://www.realoem.com/bmw/en...Id=18_0316
az a legegyszerűbb, ha alámész és leolvasod róla. rajta kell lennie a gyári cikkszámnak. lehet kicsit meg kell dörzsizni a felületet.
szerk.: de ott van, hogy melyik kell az EU2-eshez és melyik az EU3-ashoz. mondjuk érthetetlen mert az EU2-eshez írja, hogy katalizátor nélkül... nem is értem, hát EU2-esben is van... vagy alvázszám alapján meg kell nézni BMW VIN decoder segítségével, melyik extra szám szerepel.... S168A vagy S199A
Köszönöm.az M43tub16 az EU2 vagy EU3? (Pedig tanultam Gki-vizsgán de ott csak Eu4-től oktattak sanjos :( )
nézd meg! elvileg EU3. bmw vin decoder megmondja, de elvileg a forgalmiban is a kódszám alapján visszakereshető. van egy kódszám a környezetvédelmi besorolás vagy melyik pontnál.
Szia,
előző autómhoz M43b19-hez vettem bontott katalizátort Kasza mestertől 30k pénzike volt. Megmaradt, nem lett beépítve, kidobni sajnáltam,eddig tároltam bár úgy nézem, az N42b20-hoz is jó, de ha gondolod megbeszélhetjük a dolgot
Bye: hil
YELLOW Elküldve: 2020-01-21 22:42 Autómata váltó hibakód
bogfeli írta:YELLOW írta:bogfeli írta:YELLOW írta:bogfeli írta: Sziasztok!
Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!
az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.
Köszi a választ! Sajnos az előző tulaj azt mondta hogy cseréltette, de hát ezt kitudja... erre a szoftveres dologra már én is gondoltam de elvileg frissítették amikor cserélték az olajat, ha mégis mechanikai a probléma akkor mire lehet számítani,
az szokott lenni, hogy a friss olaj elkezdi feloldani a lerakódásokat és a kis vájatokba, amiben az olaj megy, belekerül és megakadhat. van a YT-on egy videó, egy Audi-t (fekete A8 azt hiszem Totalcar-os videó) csinálnak (biztos van többről) ott jól elmondják a problémát. nem konkrétan ilyen a hiba, de függ hol dugít el, milyen méretű a dugulás, stb.
Tehát lehet hogy egy alapos átmosás orvosolná a problémámat?