Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29878 találat


Adriano98 Elküldve: 2017-11-21 22:24 hátsó ablaktörlő

Sziasztok! Az E46 Compactomnál eddig ismeretlen okból nem működik a hátsó ablaktörlő. Az első az rendesen a mosóval együtt is, de a hátsó sehogy sem akar. Érdekes módon az index karon a Bordcomputer gombja szintén nem reagál, így ezzel hoztam összefüggésbe, hogy talán az ablaktörlő karja a hibás. Bár hallottam már olyat is, hogy hátul az ablaktörlő motorja a hibás. Eddig arra jutottam, hogy hátul a motornál megnézném, hogy a vezetékben van-e feszültség, vagy sem. És csak ezután venném meg a megfelelő alkatrész(eke)t hozzá. Még új vagyok mind E46 tulajként, mint elektronikai "szakemberként". Valaki tapasztalt már hasonló problémát? Válaszokat előre is köszi. :)

negativ0001 Elküldve: 2017-11-21 21:54 M43TU motor

John írta:
negativ0001 írta:
Pocses írta: Hy!
Fals levegőt szívhat a motorom mindig ugyanazt a hibát dobja vissza, szerelőm szerint még a szívóhangot is hallani mikor jobban dundizza az ember. Féktisztítóval fújkáltam a motortérben alapjáraton ketyeregve a csöveknél de nem emelkedett az alapjárat. Holnap vittem volna Attilához de lemondta, sőt másik időpontot sem tud adni. Viszont b@ssz@ a bucim... elképzelhető, hogy a karterszellőző szelep lehet a gebasz? Volt cserélve már, de több mint 30ezret futott azóta, ha jól tudom annyi az intervalluma.


Szia! Nekem is volt ilyen bajom, de nem hallatszott szivohang, csak annyi, hogy megnott a fogyasztas, de a teszteren nem igen lehetett latni semmit sem, csak azt, hogy sok oxigen van es lambda korrigalt. Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve. Ki kell cserelni, nem nagyon latszanak a repedesek rajta ! A masik szivo hang johet a kartergaz szeleptol, ha el van torve, vagy a szervofektol, ott mozgasd meg azt a slagot.


Szia."Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve." Melyikekre gondolsz? http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2068 Mi az a ketyere az 1-es jelnél?


Az az 1es az egy egyiranyu szelep.
En ezekre gondoltam:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=13_0637

Itt a 7est nezd meg, itt van 4 darab es a 17est, foleg a kozelebbi vege, ami ramegy a szivocsore, majd megtalalod, na az szokott elhasadni hosszaban.
Bocsi, h keson valaszoltam

Insigma Elküldve: 2017-11-21 16:45 Olajzabálás

viktor írta:
Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó. :ugyis: :kiraly:


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.


Nézelődtem egy kicsit a témában és a következő érdekességet találtam.
Az E46-osok között az M54-es, újabb típusú motorral szerelt autók fogyasztják az olajat. A régebbi típusú M52TU-s motorokkal ilyen gond nem volt. A probléma lényege röviden, hogy az M54-nél megváltoztatták a dugattyú gyűrűk anyagát és konstrukcióját és rövid időn belül elkopnak, ezáltal megnövekszik a rés a gyűrűk száránál. :kockafej:
A jó hír hogy a probléma orvosolható, csak annyi hogy az M52TU-s dugattyú gyűrűket kell beszerelni. :porgosnevetos:
De itt egy videó ahol ez részletesen látható: https://youtu.be/WuXU6LDbD4s

:kiraly:

pupika Elküldve: 2017-11-21 10:34 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Van egy 2000es évjárató 2000-es dízel e46osom. Csupán három problémám van vele, amire nem nagyon jövünk rá a szerelővel!
1. Reggel beindítom megyek vele leállok és ha újra akarom indítani nem indul be csak teker, izzítógyetyát már cseréltünk rajta. Ha kétszer izzítok utánna beindul. Amikor beindul akkor pedig nyom egy kis fehér füstöt!
2. Amikor esik az eső és nyirkosabb idő van a távirányító nem akarja kinyitni a kocsi központiját ez miért lehet?
3. 50-70 között van egy kis hurutoló hangja a kocsinak a kardánfelfüggesztőt már cseréltük ilyenkor egy két hónapig nincs majd visszajön megint! KArdán lehet a baj?

Köszönöm a segítséget előre is

frankopetre Elküldve: 2017-11-20 18:22 Chip tuning

Sziasztok!

Van egy SW remap csomagom 325i E46 M54B25 motorhoz MS43 motorvezérlőre.
Van tapasztalatotok Galletto szoftverrel való flasheléssel kapcsolatban?

Üdv!

YELLOW Elküldve: 2017-11-20 09:50 Klíma automatika hiba

konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban :D szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott :lol: de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg :)
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget :)


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.


Nem, csak a motortérben lévő bemenő és kijövő fűtéscsövekre csatlakoztam rá a kerti slaggal...Hozott ki belőle ilyen fekete gumitömítés szerű darabokat, utána töltöttem bele a szódás cuccot, hagytam benne állni egy órát majd ismét átmostam. Tökéletes lett a fűtésem 8)


jah értelek belülről mostad ki... hát csak nehogy eresszen... lehet valami tömítő anyag maradványait mosta ki, gondolok itt ilyen hűtőtömítő anyagra. de lehet csak vízkő. lehet sima csapvizet rakott bele valaki valamikor.

konkolyd Elküldve: 2017-11-20 07:33 Klíma automatika hiba

YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban :D szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott :lol: de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg :)
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget :)


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.


Nem, csak a motortérben lévő bemenő és kijövő fűtéscsövekre csatlakoztam rá a kerti slaggal...Hozott ki belőle ilyen fekete gumitömítés szerű darabokat, utána töltöttem bele a szódás cuccot, hagytam benne állni egy órát majd ismét átmostam. Tökéletes lett a fűtésem 8)

YELLOW Elküldve: 2017-11-19 07:48 Klíma automatika hiba

konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban :D szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott :lol: de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg :)
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget :)


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.

konkolyd Elküldve: 2017-11-18 18:51 Klíma automatika hiba

YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban :D szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott :lol: de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg :)
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget :)

Tano Elküldve: 2017-11-17 20:31 Mi lehet a baj?

Bakky írta: Szevasz Tano! Hogy rád nem gondoltam, pedig 2 hete találkoztunk is! (Sajnos temetésen:(
Ez elvileg még viszkó, mert írtam is 2 éve kicserélték, lehet a Te régidben már cserélve volt elektromosraa. A hőfokot megnéztük, 80fok, szóval remélem termosztát csere megoldja! Hogy megy az M2-es? Már majdnem olyan jó kint a 20d?:D
Délután felhívlak!
Csá! Bakky


Megkövetem magam, ahogy beszéltünk is azt nem néztem, hogy automata nem kézi.
Igen, majdnem olyan jó ha alapjáraton megyek.:D

Szerk: Ja és itt a WDS link.
http://www.bmw-planet.net/diag.../index.htm