Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29878 találat


BMW0926 Elküldve: 2017-08-31 22:08 Motorolaj

Sziasztok

Olajcserével kapcsolatban kérdeznék, és szeretnék minden kérdésemre választ kapni, mert elég kezdő vagyok a témában, ugyanis kb másfél hónapja vásároltam a kicsikémet. 324.000 KM van benne, de legalább nincs tekerve az óra. Legalábbis remélem nem, Na mindegy :)

Szóval adott egy E46 fl előtti, 320i 170LE-s, (ha jól emlékszem, akkor M54B22 motor) amibe le szeretném cserélni a motor, és váltó olajat! Mindenképp jó minőségű olajat akarok beleönteni, úgyhogy kérném a segítségeteket ezzel kapcsolatban:



- Milyen márkájú-típusút vegyek?
- 5W40, vagy 10W40 kell bele?
- Hány litert vegyek(az esetleges későbbi pótlás miatt) és hány litert öntsek bele?


A váltóolajat is mindenképp le akarom cserélni.

- milyen típusút és márkájút vegyek?
- Mennyit öntsek bele?
- Ettől vajon meg fog szűnni az 1-2-3-ba kapcsoláskor hallgató erőteljes fémes váló hang?

Köszi előre is a segítő hsz-eket!


BMW0926 Elküldve: 2017-08-31 21:41 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz!:merges1: Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...

Ti mit tennétek a helyemben?

A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!


Aljas. Nagyon lehúzott. Még ha a fél motorteret lebontják is(nálam volt rá példa) anyaggal mindennel együtt fizettem 30ezret, és ott olajtól fagyállóig mindenre tölteni kellett...

Az meg hogy 2 hétig szereljenek egy autót külön vicc. Odaviszem aznap kész,meg is várom...max ha olyan másnap.

Az ABS -ednél valszeg egy szenzor ment el, mert ha beáll a kocka nem megy az óracsoport se. Szinte 100%, hogy a jobb hátsó szenzorod állt meg. Egy normális scannerrel ki tudod olvasni Univerzálissal nem. Sokat kipróbáltam már. Annyit tudok neked tanácsolni, hogy vegyél minimum egyet, vagy BMW scanner, vagy K+D can kábelt, hogy legalább tudd mi a gondja a kocsinak. 10ezer alatt megúszod és így nem vernek át legközelebb. Kár, hogy nem előbb láttam amit írtál, augusztus elején jártam egerben, ránéztem volna neked. De mindenképp mielőtt ismeretlen szerelőhöz mész érdemes körbekérdezni tapasztalatokról, meg hogy valakinek nincs e a közelben scannere.




Áhh, kész vicc! Egy igazi rohadék a tag! Szívem szerint viszonzásképpen megparittyáznám a feleségét! De még úgy is sok lenne a 46.000, na mindegy...

Most akarok venni egy BMW-hez való scannert, méghozzá olyat, amit itt ajánlott az egyik fórumtárs.

A másik: Kimutatja vajon azt is a scanner, ha mondjuk nem elektronika hiba van a motorral, hanem (pl.: mivel ráz a kocsi 2, illetve 3. sebesség 2500-3000-res fordulatnál,) a főtengely, vagy féltengely probléma áll fenn?


Ja és egy Yellow, régebbi kérdésére válaszolva: Azért nem vittem egyből BMW szervizbe, mert Egertől kb. 20km-re lakom, és itt helyben van egy magát BMW szerelőnek nevező humanoid, aki elvállalta a kocsi javítását. (Később kiderült, hogy utálja a BMW-ket, az audi a kedvenc márkája! Hogy a nyakára szoruljon mind a négy izzó audi karika...) Szóval sajnos csalódnom kellett benne(már az átíratásnál is minimum 50-nel lehúzott szerintem).

És a legszörnyűbb az, hogy itt a környéken Szinte csak egy megbízható autószerelő van(faterom nagy haverja), aki nemrég nekem azt mondta, hogy nem vállal BMW-ket. Szóval itt a környkünkön nincs senki, akibe megbízhatnék, ha gond van! Marad az egri BMW szerviz.

b_imi Elküldve: 2017-08-31 18:41 Motor-váltó

YELLOW írta:
b_imi írta:
Bappy írta: Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint


Le kell venni a coolert és a csöveket, kartergáz szűrőt, EGR szelepet, szívósort, és kitakarítani mindent. Tömítéseket kicserélni, pillangósort kivenni. Aztán az összes szűrőt kicserélni az olajjal együtt és akkor kiderül milyen valójában.
A kuplung valószínű cserés lesz a lendkerékkel együtt. (Ha ilyen távra mennék, én ezeket biztos megnézném, cserélném)
Ha ez túl soknak tűnik, hívd fel Frabatot vagy Lui Padrét.:kiraly:


azt meg tegyük hozzá, hogy így van benne óra szerint 530ezer km, és mivel kamugyanús neki is az előző tulaj, így ki tudja valójában mennyi van benne. az sem lehetetlen, hogy full generál kell már annak a motornak.


Az lehet, de egy kiindulási alapnak jó ha ezek meg vannak csinálva. Aztán majd a használat közben kiderül, érdemes-e vele tovább foglalkozni.

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 18:30 Motor-váltó

b_imi írta:
Bappy írta: Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint


Le kell venni a coolert és a csöveket, kartergáz szűrőt, EGR szelepet, szívósort, és kitakarítani mindent. Tömítéseket kicserélni, pillangósort kivenni. Aztán az összes szűrőt kicserélni az olajjal együtt és akkor kiderül milyen valójában.
A kuplung valószínű cserés lesz a lendkerékkel együtt. (Ha ilyen távra mennék, én ezeket biztos megnézném, cserélném)
Ha ez túl soknak tűnik, hívd fel Frabatot vagy Lui Padrét.:kiraly:


azt meg tegyük hozzá, hogy így van benne óra szerint 530ezer km, és mivel kamugyanús neki is az előző tulaj, így ki tudja valójában mennyi van benne. az sem lehetetlen, hogy full generál kell már annak a motornak.

b_imi Elküldve: 2017-08-31 17:08 Motor-váltó

Bappy írta: Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint


Le kell venni a coolert és a csöveket, kartergáz szűrőt, EGR szelepet, szívósort, és kitakarítani mindent. Tömítéseket kicserélni, pillangósort kivenni. Aztán az összes szűrőt kicserélni az olajjal együtt és akkor kiderül milyen valójában.
A kuplung valószínű cserés lesz a lendkerékkel együtt. (Ha ilyen távra mennék, én ezeket biztos megnézném, cserélném)
Ha ez túl soknak tűnik, hívd fel Frabatot vagy Lui Padrét.:kiraly:

Bappy Elküldve: 2017-08-31 16:45 Motor-váltó

Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint

John Elküldve: 2017-08-30 20:29 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
Cossye írta:
Bitu79 írta: Kezd idegesíteni a sok csaló.Egyre több roncsot próbálnak úgy eladni,hogy svájcból behozott autó...
Persze 6 hengeres,meg minden,ráadásul apró pénzért.Pár példa:

https://www.hasznaltauto.hu/au...t-11421727

https://www.hasznaltauto.hu/au...v-11746563
Direkt néztem megint compactokat,nekem ilyen kellene ugye.Kezd marhára dühíteni a sok csaló kereskedő...Még egyszer nem akarok autókázni feleslegesen.De ez a svájci duma tényleg kész... :namivan: Megnéztem ennek a 2 kereskedőnek az autó kínálatát,és a fele roncsra ezt kamuzzák,hogy svájci.Kár,hogy onnét a legdrágább behozni az autókat(kereskedőnek meg sem éri a behozatal olcsóbb kocsiknál,mert késöbb nem tudja eladni)Ezek azt hiszik,hogy mindenki becumizza a svájci autó szöveget,mintha azok aranyból lennének ott mind :D
Sziasztok!
Én erre a saját kis tapasztalatomat tudom leírni, hosszú keresgélés után. Fényképet kell kérni az autóról pl. emailben és sok pénzt és időt meglehet spórolni a felesleges körökkel. A köztudottan kényes és rozsdásodó részekről az E46 esetén, ajtók alja, sárvédőívek. Ha erre nem hajlandó az eladó, akkor takargatni valója van. Ha pedig elszeretné adni, akkor úgyis elküldi. Az autó aljáról is lehet képet kérni, annyi, hogy a telefont a föld közelébe kell tenni.

Azóta is megvan mindkettő.Nem rossz ötlet,de a legtöbb kereskedő úgysem teszi ezt meg.Helyette azt mondják,hogy van róla kép,elégedjek meg azzal.Esetleg nézzem meg élőben.

Nemhogy vettem volna ilyet,25 év átrozsdásodás garancia van rá! :https://www.youtube.com/watch?v=HyWofQa7i2s :D (Poén.. :D )

Bitu79 Elküldve: 2017-08-30 19:56 Autóvásárlás

Cossye írta:
Bitu79 írta: Kezd idegesíteni a sok csaló.Egyre több roncsot próbálnak úgy eladni,hogy svájcból behozott autó...
Persze 6 hengeres,meg minden,ráadásul apró pénzért.Pár példa:

https://www.hasznaltauto.hu/au...t-11421727

https://www.hasznaltauto.hu/au...v-11746563
Direkt néztem megint compactokat,nekem ilyen kellene ugye.Kezd marhára dühíteni a sok csaló kereskedő...Még egyszer nem akarok autókázni feleslegesen.De ez a svájci duma tényleg kész... :namivan: Megnéztem ennek a 2 kereskedőnek az autó kínálatát,és a fele roncsra ezt kamuzzák,hogy svájci.Kár,hogy onnét a legdrágább behozni az autókat(kereskedőnek meg sem éri a behozatal olcsóbb kocsiknál,mert késöbb nem tudja eladni)Ezek azt hiszik,hogy mindenki becumizza a svájci autó szöveget,mintha azok aranyból lennének ott mind :D
Sziasztok!
Én erre a saját kis tapasztalatomat tudom leírni, hosszú keresgélés után. Fényképet kell kérni az autóról pl. emailben és sok pénzt és időt meglehet spórolni a felesleges körökkel. A köztudottan kényes és rozsdásodó részekről az E46 esetén, ajtók alja, sárvédőívek. Ha erre nem hajlandó az eladó, akkor takargatni valója van. Ha pedig elszeretné adni, akkor úgyis elküldi. Az autó aljáról is lehet képet kérni, annyi, hogy a telefont a föld közelébe kell tenni.

Azóta is megvan mindkettő.Nem rossz ötlet,de a legtöbb kereskedő úgysem teszi ezt meg.Helyette azt mondják,hogy van róla kép,elégedjek meg azzal.Esetleg nézzem meg élőben.

Cossye Elküldve: 2017-08-30 19:00 Autóvásárlás

Bitu79 írta: Kezd idegesíteni a sok csaló.Egyre több roncsot próbálnak úgy eladni,hogy svájcból behozott autó...
Persze 6 hengeres,meg minden,ráadásul apró pénzért.Pár példa:

https://www.hasznaltauto.hu/au...t-11421727

https://www.hasznaltauto.hu/au...v-11746563

Direkt néztem megint compactokat,nekem ilyen kellene ugye.Kezd marhára dühíteni a sok csaló kereskedő...Még egyszer nem akarok autókázni feleslegesen.De ez a svájci duma tényleg kész... :namivan: Megnéztem ennek a 2 kereskedőnek az autó kínálatát,és a fele roncsra ezt kamuzzák,hogy svájci.Kár,hogy onnét a legdrágább behozni az autókat(kereskedőnek meg sem éri a behozatal olcsóbb kocsiknál,mert késöbb nem tudja eladni)Ezek azt hiszik,hogy mindenki becumizza a svájci autó szöveget,mintha azok aranyból lennének ott mind :D






Sziasztok!

Én erre a saját kis tapasztalatomat tudom leírni, hosszú keresgélés után. Fényképet kell kérni az autóról pl. emailben és sok pénzt és időt meglehet spórolni a felesleges körökkel. A köztudottan kényes és rozsdásodó részekről az E46 esetén, ajtók alja, sárvédőívek. Ha erre nem hajlandó az eladó, akkor takargatni valója van. Ha pedig elszeretné adni, akkor úgyis elküldi. Az autó aljáról is lehet képet kérni, annyi, hogy a telefont a föld közelébe kell tenni.

Bitu79 Elküldve: 2017-08-30 09:52 Féktárcsa és fékbetét

BarG írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit :D
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.

Gratula :)
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz :)
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.

mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.

Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell :)

Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.

Mielőtt az égbe menesztenénk a Zimmermannt, hadd áruljam el, hogy az előző autómon (E46 330Cd) 4* volt gyári tárcsa, mind a 4* kb. 70 000 km-t mentem velük, mire elkezdtek rázni és cserélni kellett őket. 1* tettem fel Zimmermannt, ami 30 000 km után produkálta ugyanazt a rázást, mint a gyári 70k után. Szóval NEM!

Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.