Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


YELLOW Elküldve: 2019-11-14 20:03 Mi lehet a baj?

CsepregiKonrad írta: Sziasztok.
Tanácsokat, tippeket, ötleteket szeretnèk kèrni. Egyik naprol a másikra meghalt az óracsoportom (semmit nem mutat, hűtővíz óra kiakadva fullra) se háttèrvilágítás sincs, digitális rèsze sincs. Nagy navis, az sem kapcsol már be.. :( Kocsi indul, műkődik ezeken kívűl minden, de viszont a hűtőventillátor folyamatosan megy.. Egyszerűen nemtudom, hogy mi lehet a hiba.. Beázás? Rágcsálók? Óracsoport? Biztosítèkok rendben vannak.


a touring képes beázni hátul és ugye ott van a navigáció rendszere is.
mondjuk az óracsoport érdekes. annak talán van külön biztije. biztos jó mindegyik? mert ez olyan mintha nem kapna tápot egyáltalán az óracsoport.

CsepregiKonrad Elküldve: 2019-11-14 18:22 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
Tanácsokat, tippeket, ötleteket szeretnèk kèrni. Egyik naprol a másikra meghalt az óracsoportom (semmit nem mutat, hűtővíz óra kiakadva fullra) se háttèrvilágítás sincs, digitális rèsze sincs. Nagy navis, az sem kapcsol már be.. :( Kocsi indul, műkődik ezeken kívűl minden, de viszont a hűtőventillátor folyamatosan megy.. Egyszerűen nemtudom, hogy mi lehet a hiba.. Beázás? Rágcsálók? Óracsoport? Biztosítèkok rendben vannak.

Lezli46 Elküldve: 2019-11-14 12:32 elektromos ablakemelõ_

Bmw E46 2001 320d sedan. Hátsó ablakemelök egyáltalán nem müködnek!

1.Hátsó két ablakemelő egyáltalán nem mükődik.Egyik kapcsoló helyröl se, egyik müködési variációban se, komfortból se.Tápok stb 100% OK.

2.Paraméterben minden kapcsoló jó, ,mindkét hátsó ablaklemelö kivezérelhető. Hibakód nincs.Csak KTS-el tudtuk nézni.

3.GM5 modulon -on minden bejövő jel Ok., Minden funkció müködik!

4.3 db High verziós, bontott GM5 modul lett próbálva.., minden elözö funkció müködik mindegyik csere után, kivéve az eleve nem mükődő két hátsó ablakemelőt.

LEHETSÉGES HOGY A KÉT HÁTSÓ ABLAKEMELŐ MIATT MINDENÉPP kódólni kell a karosszéria elektronikát?

5.Elözmény: Nincs., nem müködö hátsó ablakokkal lett véve az autó.

Minden segitséget köszönök!!!



negativ0001 Elküldve: 2019-11-13 13:02 Mi lehet a baj?

konkolyd írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok ! Kedesem az lenne, hogy az adott autonak (E46 316i 1.9L) kell idoszakonkent vezermulancot cserelni? Most 345.000km-ben van es inditaskor csorog/zorog a lanc, na meg amikor elerem az utazosebesseget es csak tartom, akkor is hallani.Pozitiv vagy negativ motorterhelesnel nem hallatszik,kiveve 5000 fordulat folott.
Talan a hidraulikus feszito romlott el? Ilyenkor mit kell cserelni?
Koszi.


igazából ezekben nem nagyon szokás cserélni.
javasolt egy feszítő csere. ha nem szűnik meg, akkor érdemes lecserélni. nem nagy összeg, ha nagyon mást nem kell cserélni. gondolok itt lánckerékre, megvezetőkre, de az úgyis bontás után látszik.
régebben azt mondták 400ezerig nem nagyon kell ezekhez hozzányúlni.


Nekem ugyanilyen motoros E46-om volt és kellett láncot cserélni benne. Még nem csörgött zörgött nagyon de engem már zavart és tudtam, minél tovább hajtom így annál nagyon az esély hogy egyszer csak elszakad az a 6-8 ezer Ft-os lánc. Órájában 250k volt, tudom németben is visszacsavarja mindenki :D (onnan hoztam magánembertől),de ahogy én látom az a lánc és a mostani N46 motoros autómban lévő lánc ugyanaz a gagyi egysoros IWIS lánc, tehát nagy csodát nem kell várni tőle hogy sose nyúlik meg.
Sőt még az E36 318 IS-emben lévő kétsoros láncot is cseréltem, mert csodák csodájára abban is megnyúlt és zörgött, pedig az a duplex lánc elég izmosnak nézett ki. A mostani bicikli láncokról meg sok jót nem tudok mondani, max annyit hogy könnyebb :D
Szóval próbáld meg a feszítő cserét de szerintem nem fog segíteni...


Sziasztok ! Kicsereltem lancot, kerekeket, feszitot, megvezetot. A fuggoleges megvezetot nem, mert semmi kopas nem volt rajta. Hengerfejet elkuldtem felujitasra es szelepfeszkeket csereltek, szelepeket becsiszoltak, de a hidroemeloket nem kellett kicserelni.
A lenyeg, hogy a kerrego hang magas fordulatnal es nulla terhelesnel hallatszik es ritkan reggel, amikor beinditom a motort kb 1-2 masodpercig.
8O

Lezli46 Elküldve: 2019-11-13 12:00 elektromos ablakemelõ_


YELLOW írta:
Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta:
YELLOW írta:
Lezli46 írta: Köszönöm YELLOW- nak a profi választ.., ezek szerint nem kell kód0lni ha helyes modult választottunk, jelen esetben HIGH Verziót.., ugy van ahogy irod., már 3 db Gr.modult cseréltünk a szóbanforgó auton, és tényleg csak a távvezérlöt kellett mind a háromnál manuálisan ujratanitani..minden funkció maradt változatlanul.
Az hogy direktbe le- fel tudom a hátsó motorokat huzatni a modul csatijából, az egy rossz becsipödésgátló megléte esetén müködhet??? Valami áramfelvételi érték figyeléséről van itt szó " becsipödés" ellen??

Elvagyok büvölve a segitőkészségedtöl.

Köszi és üdv


az a helyzet ha direktbe működteted akkor ki van kerülve a becsípődésgátló.
az abban a keretben van, ahova fent bezáródik az üveg. egy ilyen nyúlásmérőbélyeg van ott benne, aminek ugye az ellenállása változik, ha nyúlik, magyarán ha odanyomódik valami. ez a jel bemegy a modulba, és az alapján állítja meg az ablakot, majd indítja vissza le.
azt nem tudom, hogy amikor INPA-ból működteted, akkor aktív-e a becsípődés figyelő. mondanám, hogy megnézem neked, de mostanában nem lesz időm rá.
igazából sokan nem állítják ezt a modult, ezért általában ugyanazok a funkciók vannak. de ha már 3 is volt próbálva és ugyanaz a helyzet, akkor már inkább csak a becsípődésgátlóra gondolnék. de fura, hogy mind a két oldalon. lehet a csatlakozásnál van valami, ami a modulra megy. ugye 3 csati megy rá. hirtelen nem tudom melyiken van a becsípődésgátló.



NÉMI KIEGÉSZITÉST..., HA SZAKVÉLEMÉNYEZNÉD!!!

BOSCH.KTS- el nézve paraméterben : Mindenajtónál :" Becsipődésvédelem nincs benyomva".., jelzés van nyugalmi helyzsetben ,mindenablak zárva állapotban. Ez most akkor OKÉ?
Ugy tünik mintha az ablakkapcsolók GM5 - ön ténylegesen meglévő jelei , és az ablakemlö relék közt valamilyen okból nem lenne kapcsolat? Hardweres esetleg kódólási hiba miatt?
Ha ez ominozus- rejtélyes becsipödésgátló hibája blokkolni tudja az ablak Le-Föl mozgatást, akkor ezt nem lehet valahogy szimulálni például??? Ha volna pl Inpa csak diagból lehetne látni a GM5 kódólás " fajtáját"??? Vagy csak pl NCS-Expertből??

Bocsi hogy ismét zavarkodok.


INPA-ban tesztelni lehet dolgokat, NCS Expert-ben modulok beállítását lehet módosítani, funkciókat aktiválni, deaktiválni, de nem ilyen pipálgatós módszerrel.
hogy a Bosch mit ír ki nem tudom. vagy valós a kiírás, vagy nem. a becsípődésgátló csak automata ablakmozgatás esetén zavar be. ha kézzel nyomjuk folyamatosan a felhúzó gombot az ajtón, akkor is érzékel szerintem, be vallom nem próbáltam még. de ha rossz a becsípődésgátlás, akkor kulcsról előfordulhat, hogy nem húzza fel az ablakot, főleg ha a funkció aktívra van állítva és közben szakadást, zárlatot érzékel a rendszer vagy ilyesmi.
nem tudok sajnos mást mondani erre így.


KÖSZÖNÖM VÁLASZOD!!!

A jobb hátsó nem muükõdő ablakra ma kiépitettem , egyelöre csak probának , egy mezei polaritásforditó relévariácot., karfáról és konzolról is múködik korrektül., persze csak " hagyományos" sima ablakmüködtetés formájában.., ugy tünik Inpa - Ncs- expert nem megkerülhető.., sajnoe csak horror áras árajánlatot kaptam a tényleges hiba diagban történő eldöntésére.., ,a GM5 hibás hardweresen--- vagy nem kompatibilisen kódólt a GM5..., témakörben,...,
Azért előrelépés hogy egy hibás becsipődés érzékelő , csak a " tipp" funkciót blokkolja., és hagyományos üzemmódban nem akadályozza meg az ablakmüködtetést. Ezt igy jól értelmeztem ugye???

Baráti üdvözlettel és köszönettel.


horror ár? mondjuk relatív.
igen úgy gondolom, csak a "tipp" funkciót blokkolja, de biztosra nem mondom. mert a GM el tudja dönteni, hogy táv felhúzás van, vagy helyi gombos.


talán igazad van.., 10E.t egy sima diagért reálisnak gondolok, 40.000Ft-ot egy GM5 "kodolásért" első pillanatra kissé tulzónak láttam.,de belenézve egy NCS-s szerkesztös kódólási procedurába .,már akár véleményt is változtathatok.,látom hogy , nem egy "akti-nem aktiv" beikszelős történet....,
Sajnos Abszolult elvesztettem a fonalat:Rákerestem. ,angol-námetben kb erre többhelyen : "coding optionen on Bmw E46 GM5"..,olyasmit hogy 2 vagy 4 ablakmüködtetés kiválasztás nem látok többszöri nekifutásra sem.., vagy csak bénázok??? Pl tipp-komfortfunkciók programozásából min féltucatot látok stb-stb..,Vagy egy VIN kódolásról van itt szó inkább??
A küzdlem jelenleg ara megy ki ,Eldöntendő hogy a GM5 miatt nincs hátsóablakmüködés vagy valami hálozati probléma miatt!! Mert ha hitelesn rossz vagy nem belevaló a GM5modul akkor a bontós szónélkül add másikat!!!
bocsi hogy zavarlak de total confused all....
üdv L.

katonaza Elküldve: 2019-11-11 21:18 Hütövetillátor

Gebrosz írta: Sziasztok! Kérdezném hogy az normális hogy a hűt útán ami van műanyag lapátok amik mozognak az most nekem nem csukott állapotban van Hanem nyitott. És azt hogy tudom ellenőrizni hogy csuk e rendes vagy nyit......


https://www.realoem.com/bmw/en...Id=17_0142

1. Ha az elmúlt pár évben nem voltak cserélve a vákuumcsövek, akkor lehet eljött az ideje.
- Filléres tétel (zsaluval kapcsolatban a 10. és 12. számúak).

2. Megnézném, hogy mechanikailag működik-e a zsalu.
- Ehhez a 9-esről lehúzod a 10-es csövet és rettenetesen megszívod:)

3. Ha még ekkor is minden OK, akkor ellenőrizném, hogy a 9-es működik-e.
- Legegyszerűbb/olcsóbb, ha innen a 11-esre ideiglenesen felcseréled: https://www.realoem.com/bmw/en...1747810831
Érdekes amúgy, hogy összesen 4 db ilyen un. szolenoid (vákuum vezérlő szelep) van az autódban, de a másik kettő (turbo, EGR) eltérő típusú.

YELLOW Elküldve: 2019-11-11 19:02 Nem nyílik!

Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?


neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.


Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.


neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.


Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.


nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.


Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?


így néz ki a motorod?


Igen. Ilyen.


jah, hogy jobb kormányos? hát ettől függetlenül maga a gyártási ideje szerintem nem 2002, de lehet volt már, akinek 2002-02 gyártású és még benne volt ez a motor, de ez nagyon ritka.
igazából mindegy, akksis valóban a kulcs. ha nagyon gatya 280km kevés... valamikor régen beszéltük ezt mennyi kell kb, de már nem emlékszem. nagyon mérni nem lehet az akksija töltöttségét. a jel erősségét amit a kulcs kiad lehet mérni, de olyan helyen ahol tudják mérni a megfelelő eszközzel.

Arpad Elküldve: 2019-11-11 13:18 Nem nyílik!

YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?


neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.


Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.


neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.


Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.


nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.


Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?


így néz ki a motorod?


Igen. Ilyen.

YELLOW Elküldve: 2019-11-09 16:09 váltó

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem:D
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.


nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.


Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?


én néztem kíváncsiságból, de nem hozott fel alkatrészt a juniksz pl. de egy másik autó esetén egy komplett egység vagy 54ezer ft volt. az 1-2 fokozat közti szinkronszerkezet. egy váltós tudna erről mit mondani jobban. a bontott meg ugye kitudja... lehet az is kuka... hiába mondják 150ezret futott, nincs rá garancia.

Krapulax6 Elküldve: 2019-11-09 11:43 váltó

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem:D
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.


nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.


Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?