Összesen 5992 találat
Csabika136
Elküldve: 2015-09-09 00:21 Üzemanyag fogyasztás
Sziasztok!
Ma felöntöttem a kocsim tankját gázolajjal, felkapattam a gázolajat, lelazítottam a porlasztókon a hollandykat és kb. 30-40 mp-ig önindítózva kijárattam az adagolóból a benzint. jól tele köpködött nekem mindent, de nem probléma, mert levegővel mindent szépen leszárítottam. Utána féktisztítóval többször megismételtem a mosást. A csöveket visszahúzva tettem egy indítási kísérletet és gyakorlatilag 4-5 mp után ve is indult a paripa. Picit járattam, aztán leállítottam. Kitisztítottam az EGR szelepet, a könyök csövet ami rámegy. Visszaépítettem és kitakarítottam a hátsó ülést, amit lebontottam a benzin lefejtése miatt. A szívócsövet szépen kimostam ultrahangos mosóval és magasnyomásúval. Kicseréltem a szívócső végén található szenzor gumigyűrűjét és a turbónyomás vákum csövét újra. Nagyon gatya volt. Kitisztítottam és leteszteltem a karterszűrő vákum membránját, hogy jó lesz-e még a következő olajcseréig, vagy sem? Szerintem kifogástalan. A szűrőt természetesen kicseréltem nóvüj csentóra, mert az szerintem még ebben az életben soha nem volt cserélve. Szégyen. Sajnos leejtettem az EGR szelep egyik csavarját a 4 db közül és nem találtam meg. Ez bánt, mert levettem az alsó burkolatot is. Sajnos maradok a csavar pótlásánál, ami nem annyira zavar. Inkább az, hogy nem tudom pontosan, hogy most hol van a másik?
Egyenlőre ennyit csináltam, mert délután dolgozni mentem. Holnap nem fogom csinálni a vasat. Csütörtökön készre teszek mindent. Majd megírom hogy állok.
lantika
Elküldve: 2015-09-08 21:37 Mi lehet a baj?
Methos írta:
Bitu79 írta:
stevegrabo írta:
Sziasztok,
Segítséget, tanácsot, ötletet szeretnék kérni a mellékelt kijelző hiba kijavítására.Lehet javítani vagy csere ?
Köszönettel és üdvözlettel
Grabó
Itt egy link pl:
Ebben megmutatják,hogy cserélnek ilyenben lcd panelt.
http://www.bimmerforums.com/fo...een-Repair
Itt egy vidi is:
https://www.youtube.com/watch?v=-jRorExbnqI
Majd küldj egy köszit :)
Én a helyedben elvinném egy lcd panel cserére.Olcsóbb megoldás,mint egy új cucc.
Vagy rendelsz egyet ebayről és te magad kicseréled....Viszonylag egyszerű a menete... én is megcsináltam, egy irodában az asztalomon, ahol csak levélbontó kés van meg egy repi ajándék csavarhuzókészlet :-)
Ezt a leírást követtem én, is, bár a kiszerelés után kiderült, hogy a segge tök máshogy néz ki, de a lényegen nem sokat változtat....
X3,Z4 kijelzö is passzol bele,es olcsobb pedig tök ugyan az. A segge meg azert nezett ki mäskepp,mert az nem E46.
Ebay
Methos
Elküldve: 2015-09-08 16:04 Üzemanyag fogyasztás
toki24 írta:
flenfer írta:
Pospisek írta:
lela írta:
SimoCsaba írta:
Hello
Nem rég vásároltam egy bmw 320D-t 2004 -ből euro 4 es az autot napi használatban hajtom nem gyilkolva max 3000 váltva igy fogyaszt 7,7 litert (szerintem picit sok) az autot munkába járni használom egy út olyan 35 kilométer országúton közlekedve.Szerintetek nem sok ez a 7,7 liter ha igen valakinek valami ötlete van hogy miert fogyaszt ennyit ?
Nekem is 7.5 öt mutat a comp, főleg város és ilyen 20km-eket megyek országúton.
Sztem reális, Ha csak pályán járnál akkor 6.5l.
Szia nekem 2000-es 320d-m van és nekem 5,5 6liter vegyesen kB 25litert táncoltam és 480km-t mentem. kicsit soknak tartom a 7,7-et, én kB 2000 2200-nál váltok. Hozzáteszem nem vagyok sem hozzá értő sem nagyon régi BMW tulajdonos.
Nekem is ilyen gépem van, 6, 6.2 literes fogyasztással megyek, klímával, meg néha taposom is neki. Autópályán ment fel 7.2-re, igaz, 5 személlyel, meg néha 160-as tempóval.
19es kerekekkel 235 ös gumákkal 6,2 az átlagom és nem hajtom. Szóval ha hajtod neki ne csodálkozz bár lehet kicsit valóban sok,ha nem "hajtod" pl ha 100 tempomattal megyek lemegyek 5,3 körülre. klimával.
2004es 320d 150le automata pillangó szelep kiszerelve/dugózva. sok város kevés pálya, klima minden ami kell... 6,7 most éppen ....
A 7,7-né azért érdemes gondolkodni kicsit....sok oka lehet, első körben egy jó nagy takarítás egr től kezdve minden cső amit csak lehet. és egy jó kis diag nem ártana
Methos
Elküldve: 2015-09-08 15:57 Mi lehet a baj?
Bitu79 írta:
stevegrabo írta:
Sziasztok,
Segítséget, tanácsot, ötletet szeretnék kérni a mellékelt kijelző hiba kijavítására.Lehet javítani vagy csere ?
Köszönettel és üdvözlettel
Grabó
Itt egy link pl:
Ebben megmutatják,hogy cserélnek ilyenben lcd panelt.
http://www.bimmerforums.com/fo...een-Repair
Itt egy vidi is:
https://www.youtube.com/watch?v=-jRorExbnqI
Majd küldj egy köszit :)
Én a helyedben elvinném egy lcd panel cserére.Olcsóbb megoldás,mint egy új cucc.
Vagy rendelsz egyet ebayről és te magad kicseréled....Viszonylag egyszerű a menete... én is megcsináltam, egy irodában az asztalomon, ahol csak levélbontó kés van meg egy repi ajándék csavarhuzókészlet :-)
Ezt a leírást követtem én, is, bár a kiszerelés után kiderült, hogy a segge tök máshogy néz ki, de a lényegen nem sokat változtat....
YELLOW
Elküldve: 2015-09-07 20:23 Mi lehet a baj?
irodlak írta:
YELLOW írta:
irodlak írta:
Sziasztok!
Egy kis segítségre / tanácsra lenne szükségem. Egy facelift bmw e46 330i-ről lenne szó (M54B30 motor). Nyáron mentem vele, semmi gondja nem volt. Viszont mióta visszaesett a hőmérséklet az elmúlt napokban furcsa dolgokat produkál. Néha nem nyitja ki a központi zár az ajtókat a nap elején se kulcssal, se belülről gombbal, viszont ha már megyek vele egy idő után elkezd működni és azután működik gond nélkül.
Azután ma egy pillanatra felvillant a váltó ellenőrző lámpa (fogaskerék belül felkiáltójellel) plusz sípolt egyet. De körülbelül mintha egy reboot lett volna el is tűnt és azóta sincs baja a váltónak. Ezzel egyidőben a rádió is rebootolt egyet.
Viszont most kint állt az autó az utcán és teljesen lehűlt a motor. Mikor beindítottam kigyulladt a motor ellenőrző lámpa és olyan mintha néhány henger nem menne. Borzalmas a hangja és teljesen egyenetlenül jár. Régebben is csinált ilyet télen, de egy leállítás és újra indítózás után ment mintha mi se történt volna. Most viszont nem. Többször újraindiítottam az autót de a lámpa továbbra is világít és a motor egyenetlenül jár.
Bár tavaly többször próbáltuk tesztelni az akksit és jónak tűnt, de már nem mai darab. Viszont nekem olyan furcsának tűnnek ezek a jelek, hogy arra gondoltam, nem az akksi okozza-e ezeket a problémákat semmint hogy minden egyszerre romlik el.
Van esetleg valakinek tapasztalata ilyesmivel? Sajnos nincs hibakód olvasóm, úgyhogy hibakóddal nem tudok szolgálni. Persze el fogom vinni szerelőhöz, de jó lenne tudni, hogy látott e már valaki hasonlót.
Köszi a segítséget!
Tamás
szia! én is akksit mondanám. bár az egyenetlen járáshoz nem kellene köze legyen. mondjuk a töltésvezérlő már okozhatja éppen, vagy a fesz szabályzó. amíg nem írtad ezt az egyenetlen járást, addig tipikusan akksit mondtam volna. viszont rosszalkodhat valamelyik trafód is. azt meg tudod nézni! indítsd be a gépet és sorban húzd le a trafókat. aztán vissza dugod és mész egyesével sorba. ahol nem változik meg ez a förtelmes járás (nem lesz rosszabb), azzal a trafóval lesz gond. de a többi az inkább akksi baj.
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget! Nem vagyok egy nagy műszaki zseni, de azért szeretem az autókat, úgyhogy addig eljutottam, hogy lebontottam a borítást és végigpróbálgatva a hengereket kiderült hogy hátulról a második henger nem dolgozik (mindegyik másiknál ha kihuztam a kábelt növekedett a motor egyenetlensége, ennél nem változott)
Ebből már következik, hogy vegyek egy trafót vagy azért nézessem meg szerelőnél? (tavaly lett cserélve az összes gyertya)
További kérdésem, hogy itthon nekiálljak egy trafó cserének, vagy azért ahhoz már kell némi gyakorlat? (Meg ki kell-e ütni a computert utána) A fő gondom az, hogy jövő hét végén mennék külföldre a kocsival és már nem nagyon van hely szerelőknél (és nem is nagyon bízok bennük amúgy sem).
Köszi!
Tamás
igen valószínű trafó lesz, még a tiédben is a hibás darabok vannak. nekem is gyertya csere után ment tönkre. már előtte is előfordult 2x, hogy indításnál nem indult be. gyertya csere után 150km-rel meg végleg, de menet közben, kb. 500m után.
szerintem érdemes az összeset cserélni, anno azt mondták, ha egy kiment, utána megy majd a többi is. Beru-t lehet venni jó helyről 8ezer Ft körül db-ját. míg a Bosch duplája kb.
csere nem túl nehéz, de valószínű nehéz lesz kihúzni vigyázni kell, nehogy megrántsd magad.
a hibajel majd eltűnik pár indítás után, vagy x km után.
Elküldve: 2015-09-05 09:47 Mi lehet a baj?
stevegrabo írta:
Sziasztok,
Segítséget, tanácsot, ötletet szeretnék kérni a mellékelt kijelző hiba kijavítására.Lehet javítani vagy csere ?
Köszönettel és üdvözlettel
Grabó
Itt egy link pl:
Ebben megmutatják,hogy cserélnek ilyenben lcd panelt.
http://www.bimmerforums.com/fo...een-RepairItt egy vidi is:
https://www.youtube.com/watch?v=-jRorExbnqIMajd küldj egy köszit :)
Én a helyedben elvinném egy lcd panel cserére.Olcsóbb megoldás,mint egy új cucc.
tusi_
Elküldve: 2015-09-03 10:14 Üzemanyag minõsítés és átverések!
csbalu írta:
tusi_ írta:
csbalu írta:
tusi_ írta:
Ugyanez a kulonbseg megvan az Ethanolnal.
Agipnal tankoltam MO-n Ethanolt, 40 liter benzinhez 12 Litert. Fogyasztas Salzburgig 6.5 liter.
Ha megyek haza Mo-ra, mindig tankolok Ethanolt kb 20 litert a 40 liter banzinhez, fogyasztas 6.2 liter. Raadasul az auto jobban megy, ha van benne kis Ethanol is, csak sajnos nem a Magyar :(
Olvastam egy cikket is, melyben osszehaonlitottak a Magyar es a kornyezo orszagok Ethanoljait es messze a Magyar a legszarabb. Valami denaturalt szeszt tesznek bele es attol lesz rossz...
Ez nem változtat valamit az égéshőn? Vagy egyéb ilyen égési tulajdonságokon?
A denaturalt szeszre gondolsz, vagy magara az ethanolra?
Az ethanolnak alacsonyabb a futoerteke es az egeshoje is. A futoertek hianyt tobb anyaggal potolja, ezert no a fogyasztas. Az egesho viszont jo, mert nem melexik fel annyira az egester, ezert kisebb az ongyulladas lehetosege es amugy is 105 koruli oktanszama van az E85-nek, szoval feljebb huzza a tenyleges oktanszamot. 1/3-2/3 keveresi aranynal kb 99 oktan.
ethanolra gondoltam, köszi a választ, nem volt kedvem utánajárni :) :iszunkra: én még mindig a modern gázinjektoros LPG rendszert érzem a legjobb alternatív üzemenyagnak de ez tabu téma itt a BMW-sek körében. :) Habár szerintem még mindig kevesebb kárt tesz (ha tesz!!NEM tesz!) a motorban mint a 30e-es olajcsere és a gagyi olaj meg szűrő... :)
Gazzal az a bajom, hogy amugy sem nagy a csomi es ha megyunk valahova, az asszony ugy megrakja, mint a tragyasszekeret. Ha meg ott lenne egy palack is...
Nekem nagyon bejott az etanol. 44e volt a gyertyakban, de a szerelo szerint gyonyoru tiszta volt, csak "kopott".
Nekem csendesebb a motor ha van benne etanol. Etanollal nem "robban" a benzin, hanem gyullad es egyenletesebben tagul. Viszont nem szabad tulzasba sem vinni, mert konnyen elszegenyul a keverek es akkor tulmelegszik a motor.
papamaci199
Elküldve: 2015-08-30 20:36 320d Motor
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
toki24 írta:
papamaci199 írta:
Sziasztok!
Valószínű adagoló hibás az autóm 2000-es évjáratú 320d.
A kérdésem az lenne hogy az adagoló mekkora nyomással dolgozik normál esetben alapjáraton valamint fordulaton? Jelenleg 1 bar-t mértünk órával alapjáraton és 1,5-öt fordulaton az autó szépen jár alapjáraton.
Hali!
Megkérdezhetem mi a jelenség?
a tünet az hogy 3. 4. 5. ben gázadás után picivel megtorpan az autó majd újra életre kel. Vákuumcsöveket lecseréltem,egr kitakarítva szívósor kitakarítva turbószabályzó szelep lemérve, túrbó leszedve kitakarítva, cooler csövek átvizsgálva nem lyukasak, már szinte mindent átnéztem amit itt a fórumon olvastam. Diag azt mutatta hogy az előtöltésem -15fok a -3,5 és 0,5 helyett. lemértük órával és 1 bár alapjáraton a nyomás az adagoló kimeneti ágán. ma jön egy új nyomástartó szelep mivel a mostani 0,5 bárnál már nyit bízom benne hogy az lesz a ludas.
-15el be se indulna!!! Egyébként meg az előtöltés szabàlyzószelep beragadt lassan meghal az elektronika és vége az adagolónak!!!
Ma mentünk vele élő diaggal és menet közben volt egy olyan fül hogy kért befecskendezési érték és az alapjáraton -1fok volt fordulaton kb 13 fokig ment fel viszont a mért érték 0-a volt végig, ebben az adagolóban van egyáltalán jeladó vagy nem működik vagy esetleg más által számítja ki??
Leírtam mi a hibàja az adagolódnak!! Gondolom valami univerzàlis fos géppel néztétek mert még mindig nem jók az értékek amiket írsz!!! Jeladós porlasztóból és a f.tengelyből szàmol.
esetleg letudod írni hogy mennyi az ideális szög fordulaton? Átnéztem az autót és kiderült hogy elba@#tam mert a jeladós porlasztót nem dugtam vissza viszont azóta nem volt lehetőségem diagot rádugni valószínű ezért volt 0 végig.
vtz
Elküldve: 2015-08-29 21:46 Egr szelep
Tano írta:
vtz írta:
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. A múlt héten vettem észre,hogy az EGR szelepen lévő csőröl (motor m43) leolvadt a műanyag csatlakozó.Vettem egy másikat,de ez sem bírta tovább egy hétnél.Mi lehet a baj? Eddig ilyen nem csinált.Az EGR szelep adta volna meg magát? Légyszi segítsetek!!
Valahol kifúj a kipuffgáz, és az olvasztja meg a csatlakozót.
Szia !
Az lehetséges,hogy az egr szelep romlott el és az engedi át a kipuffgázt ?

Tano
Elküldve: 2015-08-29 21:29 Egr szelep
vtz írta:
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. A múlt héten vettem észre,hogy az EGR szelepen lévő csőröl (motor m43) leolvadt a műanyag csatlakozó.Vettem egy másikat,de ez sem bírta tovább egy hétnél.Mi lehet a baj? Eddig ilyen nem csinált.Az EGR szelep adta volna meg magát? Légyszi segítsetek!!
Valahol kifúj a kipuffgáz, és az olvasztja meg a csatlakozót.