Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


Horvathcsaba Elküldve: 2017-10-29 21:15 kiegyenlítő tartály

gueszka írta:
Horvathcsaba írta: Kedves Rajongók!
Egy e83 35d miatt írok, pár hónapja nekiállt eltünni nekem is a tartályból a víz, után kell töltögetnem...
Napi 40 km-t autózom vele, rendszeresen munkába és haza.
Viszont kellett Bp.-re mennem két nap alatt mentem több mint 500 km-et, nem volt semmi vizfogyás. Ilyen rövd távon pedig van.
Nagyszerviz után vagyok, ahol láncot vizpumpát termosztátot mindent cseréltek.
Szerelő nézte reagenssel, szerinte nem hengerfelyes.
Tudnátok segíteni? EGR hütő okozhat ilyent?
Nem olajos a viz, szerintem nem az olajhütö.
Sajnos semmi ötletem nincs, csöpögés nyomát nem láttam sehol.
Köszönöm a segítségeteket!
Üdv


Majd valami szaki megírja, hogy mi a tuti, de szerintem EGR hűtő-nél fogyhat víz, azt nem tudom hogy a rövid távokhoz köze mi köze lehet...
Amúgy meg ha a hűtőfolyadék a motorra kerül, vagy valami forróra akkor egyből el is párolog, szóval nem mindig van nyoma a fogyásnak... fehér füstöt ereget az autó?



Nem, én nem látom hogy fehéret füstölne, néztem azt is már.
Sajnos még nem jöttem rá hova fogy el a viz.

YELLOW Elküldve: 2017-10-29 05:11 N46 és N42 motorok

MJani írta: Sziasztok!

Próbáltam eligazodni a fórumban, lehet h nem a megfelelő topic-ba írok. Az alábbi témában abban kérném véleményetek/tanácsotok: egy ideje már nézegetem az E46-os kombikat (2002-2004-es évjáratokat)316i,318i esetleg 320i motorokkal. Ezekből melyik a legracionálisabb választás? Mármint egy olyan embernek, aki nem kanyarvadász jellem, nem száguldozik, sokat közlekedik városban, nem a szomszédnak szeretne autót választani és a szempontok közt dobogós a fenntartási költségek mint szempont...Én inkább nyugisan közlekedni szeretek, én összességében szeretem az autóim, nem a teljesítmény vagy a fogyasztás ami elsődleges számomra, inkább a megbízhatóság/tartósság és persze azért a költségek sem utolsó szempont... (Évente 7-8000km-t használjuk az autót, garázsban lenne tartva az élete legnagyobb részében...)

Előre is köszönöm!


20i semmiképp, mert a 2.2-es sor6. ha nem zavar a fogyasztás, akkor persze az jó választás lehet, de szeretik enni az olajat.
kedvezőbb fogyasztás érhető el a 16i-18i-kkel. N42B18, N42B20, N46B18, N46B20 motorok lehetnek ezek. Van N40B16 is, de azt még jobban kerülném. a fenti motorkkal is a B20-asokkal több gond szokott lenni. de ha öregek a szelepszárszimmeringek tömítések, sok a km, akkor olajfogyasztás, láncugrás itt is előfordulhat. viszont ha jó a motor, akkor azért relatíve gazdaságosan is járható az autóval.
a motoron kívül a legnagyobb probléma a korrózió még ezeknél. főleg amik sokat németben voltak.
én személy szerint nagyon nehezen vennék már most E46-ot. nehéz volna jó példányt választani, ami jó lehet, azok magasabb áron vannak beárazva. persze a magas ár sem garancia arra, hogy hibátlan autót árulnak. ilyen 1-1,2 millásakra jó ha van mellé még 500e Ft tartalékba.

MJani Elküldve: 2017-10-28 22:16 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Próbáltam eligazodni a fórumban, lehet h nem a megfelelő topic-ba írok. Az alábbi témában abban kérném véleményetek/tanácsotok: egy ideje már nézegetem az E46-os kombikat (2002-2004-es évjáratokat)316i,318i esetleg 320i motorokkal. Ezekből melyik a legracionálisabb választás? Mármint egy olyan embernek, aki nem kanyarvadász jellem, nem száguldozik, sokat közlekedik városban, nem a szomszédnak szeretne autót választani és a szempontok közt dobogós a fenntartási költségek mint szempont...Én inkább nyugisan közlekedni szeretek, én összességében szeretem az autóim, nem a teljesítmény vagy a fogyasztás ami elsődleges számomra, inkább a megbízhatóság/tartósság és persze azért a költségek sem utolsó szempont... (Évente 7-8000km-t használjuk az autót, garázsban lenne tartva az élete legnagyobb részében...)

Előre is köszönöm!

gueszka Elküldve: 2017-10-26 21:06 kiegyenlítő tartály

Horvathcsaba írta: Kedves Rajongók!
Egy e83 35d miatt írok, pár hónapja nekiállt eltünni nekem is a tartályból a víz, után kell töltögetnem...
Napi 40 km-t autózom vele, rendszeresen munkába és haza.
Viszont kellett Bp.-re mennem két nap alatt mentem több mint 500 km-et, nem volt semmi vizfogyás. Ilyen rövd távon pedig van.
Nagyszerviz után vagyok, ahol láncot vizpumpát termosztátot mindent cseréltek.
Szerelő nézte reagenssel, szerinte nem hengerfelyes.
Tudnátok segíteni? EGR hütő okozhat ilyent?
Nem olajos a viz, szerintem nem az olajhütö.
Sajnos semmi ötletem nincs, csöpögés nyomát nem láttam sehol.
Köszönöm a segítségeteket!
Üdv


Majd valami szaki megírja, hogy mi a tuti, de szerintem EGR hűtő-nél fogyhat víz, azt nem tudom hogy a rövid távokhoz köze mi köze lehet...
Amúgy meg ha a hűtőfolyadék a motorra kerül, vagy valami forróra akkor egyből el is párolog, szóval nem mindig van nyoma a fogyásnak... fehér füstöt ereget az autó?

Horvathcsaba Elküldve: 2017-10-24 21:13 kiegyenlítő tartály

Kedves Rajongók!
Egy e83 35d miatt írok, pár hónapja nekiállt eltünni nekem is a tartályból a víz, után kell töltögetnem...
Napi 40 km-t autózom vele, rendszeresen munkába és haza.
Viszont kellett Bp.-re mennem két nap alatt mentem több mint 500 km-et, nem volt semmi vizfogyás. Ilyen rövd távon pedig van.
Nagyszerviz után vagyok, ahol láncot vizpumpát termosztátot mindent cseréltek.
Szerelő nézte reagenssel, szerinte nem hengerfelyes.
Tudnátok segíteni? EGR hütő okozhat ilyent?
Nem olajos a viz, szerintem nem az olajhütö.
Sajnos semmi ötletem nincs, csöpögés nyomát nem láttam sehol.
Köszönöm a segítségeteket!
Üdv

YELLOW Elküldve: 2017-10-18 21:36 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? :D régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!


csak azért kérdeztem, mert most fogok olajat cserélni. bár valóban van 8 éve leengedett olajam is eltéve. :D


na ma meg volt az olajcsere... 16650km lett volna még hátra a 25ezerből. ez 8350km/2év pont tegnap járt le a 2 év. de nekem most ez gyanús. mert szerintem valóságban nem mentem annyi km-t. majd megnézem, még nem rögzítettem be a maszek szervizkönyvbe :D viszont ha többet számolt, akkor azt jelenti az utóbbi 2 évben többet fogyasztott a gép. ami lehet, mert többet ment városban. de amúgy kb stimmel a 8ezer. már most nem nézem meg. :D

bricktopm Elküldve: 2017-10-15 09:41 klíma tisztítás

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.


Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?


nem. az AUTO gombnak két funkciója van. amikor benyomod, akkor mind a befújás helyét, mind a befújás erősségét automatán szabályozza. ilyenkor ami be van állítva hőfok, azt akarja a legrövidebb idő alatt elérni. tehát az elején, ha mondjuk 10 fok van a kocsiban, lehet 25 fokos meleget is fog betolni, ha a hűtővízből rendelkezésre áll annyi meleg. ha nem kell annyi meleg levegő, akkor kevesebbet kapcsol, vagy épp mésfelé tereli a levegőt, csökkenti a fordulatot a befúvásnak.
ha kézzel állítasz az erősségen, akkor az AUTO mód félig még aktív, tehát a befújás helyét még kezeli, meg a hőfokot. ez fordítva is igaz. ha rányomsz valami befúvásra, láb, ablak, test, akkor a venti erősség még automata marad, amennyiben azt is nem piszkáltad meg manuálisan.
ha az AUTO gomb nem világít, és nincs is a kijelzőn kijelezve, akkor ha 20 fokra van állítva, akkor mindig 20 fokot küld be, persze amikor már rendelkezésre áll annyi hő a hűtővízből. úgy tudom ebben külön elektromos rásegítés nincs, csak egy másodlagos pumpa, ami a kiskörből is benyomja a melegvizet, ettől lassabban melegszik majd a motor be.
remélem jól írtam és érthetően.
klímát csak te tudod be vagy kikapcsolni. persze a klímát lekapcsolgatni le tudja, de ha alapból nincs elindítva, ő nem kapcsolja fel.


Értem.
Azt hittem ezzel a klíma panellal önmagában a kocsi képes fűteni is a kompresszor és a gáz segítségével. Igazából egy 328CI-ben (ismerősömé) fűt is a klíma, viszont abban én nem vagyok biztos, hogy gyári megoldás.

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 22:50 klíma tisztítás

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.


Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?


nem. az AUTO gombnak két funkciója van. amikor benyomod, akkor mind a befújás helyét, mind a befújás erősségét automatán szabályozza. ilyenkor ami be van állítva hőfok, azt akarja a legrövidebb idő alatt elérni. tehát az elején, ha mondjuk 10 fok van a kocsiban, lehet 25 fokos meleget is fog betolni, ha a hűtővízből rendelkezésre áll annyi meleg. ha nem kell annyi meleg levegő, akkor kevesebbet kapcsol, vagy épp mésfelé tereli a levegőt, csökkenti a fordulatot a befúvásnak.
ha kézzel állítasz az erősségen, akkor az AUTO mód félig még aktív, tehát a befújás helyét még kezeli, meg a hőfokot. ez fordítva is igaz. ha rányomsz valami befúvásra, láb, ablak, test, akkor a venti erősség még automata marad, amennyiben azt is nem piszkáltad meg manuálisan.
ha az AUTO gomb nem világít, és nincs is a kijelzőn kijelezve, akkor ha 20 fokra van állítva, akkor mindig 20 fokot küld be, persze amikor már rendelkezésre áll annyi hő a hűtővízből. úgy tudom ebben külön elektromos rásegítés nincs, csak egy másodlagos pumpa, ami a kiskörből is benyomja a melegvizet, ettől lassabban melegszik majd a motor be.
remélem jól írtam és érthetően.
klímát csak te tudod be vagy kikapcsolni. persze a klímát lekapcsolgatni le tudja, de ha alapból nincs elindítva, ő nem kapcsolja fel.

bricktopm Elküldve: 2017-10-14 21:18 klíma tisztítás

YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.



Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 13:21 klíma tisztítás

bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.