kaszas2006 Elküldve: 2019-07-17 20:31 N46 és N42 motorok

kaszas2006 Elküldve: 2019-07-17 20:31 N46 és N42 motorok
Adamyno Elküldve: 2019-06-29 14:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Zolcsok írta: Sziasztok, szeretnek konkret tippeket kapni, hogy diagnosztikahoz/hibakodolvasashoz/torleshez stb mi az az arany kozeput, ami meg nem nagyon draga de mar hasznos es er valamit. Szoval gagyi hibakodolvaso nem erdekel, de nem is vagyok nagyszerviz hogy a legdragabb eszkozom legyen. Szoval van ilyen konkret eszkoz, vagy inkabb szoftver kabellel es laptoppal? Tehat a cel egy megbizhato es ertheto otthoni hibafeltaras lenne ameddig lehet otthoni javitassal. Kerlek konkret eszkozoket nevvel tipussal ajanljatok, ugy konnyebb elindulni. Remelem ez masnak is segit, koszonom!
hil Elküldve: 2019-06-05 05:55 N46 és N42 motorok
YELLOW írta:hil írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil
ennek kellene lennie
YELLOW Elküldve: 2019-06-04 21:34 N46 és N42 motorok
hil Elküldve: 2019-06-04 19:19 N46 és N42 motorok
BMW0926 Elküldve: 2019-04-12 21:51 alapjárati probléma
Jenci87 Elküldve: 2019-04-03 21:55 Remeg az autó
adams22 írta:YELLOW írta:Adamyno írta:katonaza írta:Jenci87 írta: Sziasztok!
a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. :( Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.
Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?
Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.
Nem akarok hülyeséget írni, de még az is lehet, hogy falsot szív valahol. Amikor megvettem, nekem hasonló volt a hiba (bár az enyém benzines) és sokan légtömegmérőre gyanakodtak. Hát persze, hogy a légtömegmérő nem a valóságot mérte, mert máshol is szívott ahol nem kellett volna. Konkrétan az üzemanyagszűrő vékony vákuumcsöve elmállott a kezemben. A cső cseréje után megszűnt a hiba.
nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.
Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.
adams22 Elküldve: 2019-03-11 15:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
YELLOW írta:adams22 írta:BMW0926 írta: Sziasztok
Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.
https://imgur.com/a/yCUDxg7
Szerintetek mi lehet a probléma?
Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!
Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.
még mindig nem jó? :namivan:
YELLOW Elküldve: 2019-03-11 14:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
adams22 írta:BMW0926 írta: Sziasztok
Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.
https://imgur.com/a/yCUDxg7
Szerintetek mi lehet a probléma?
Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!
Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.