Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 1950 találat


kaszas2006 Elküldve: 2019-07-17 20:31 N46 és N42 motorok

Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.

Adamyno Elküldve: 2019-06-29 14:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Zolcsok írta: Sziasztok, szeretnek konkret tippeket kapni, hogy diagnosztikahoz/hibakodolvasashoz/torleshez stb mi az az arany kozeput, ami meg nem nagyon draga de mar hasznos es er valamit. Szoval gagyi hibakodolvaso nem erdekel, de nem is vagyok nagyszerviz hogy a legdragabb eszkozom legyen. Szoval van ilyen konkret eszkoz, vagy inkabb szoftver kabellel es laptoppal? Tehat a cel egy megbizhato es ertheto otthoni hibafeltaras lenne ameddig lehet otthoni javitassal. Kerlek konkret eszkozoket nevvel tipussal ajanljatok, ugy konnyebb elindulni. Remelem ez masnak is segit, koszonom!


Én egy ilyet vettem. Közép ármezőny. A vezérlőket kiolvassa, mindig bent van a csomiban, számítógép sem kell hozzá. Lehet vele adaptációtörlést csinálni, hibakód tárolót törölni, élő adatokat nézni, stb...
A másik a bmw scanner, amihez kell számítógép is, de elég okos program, viszont kérdéses, hogy mennyire megbízható, mert amikor átírom vele pl. az LCM-et, akkor mást is módosít nem csak azt amit eredetileg akartam + mindig írja a légzsákvezérlőmre, hogy alacsony tápfesz pedig cserélték a légzsákokat is és megvizsgálták a márkaszervizben, ott sem találtak ilyen hibát és az INPA, Rheingold sem jelzi, szóval ez érdekes. De ettől függetlenül átlátható és jól kezelhető csak ne bízd rá az életed.

hil Elküldve: 2019-06-05 05:55 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil


ennek kellene lennie

Köszi, úgy tettem.

YELLOW Elküldve: 2019-06-04 21:34 N46 és N42 motorok

hil írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil


ennek kellene lennie

hil Elküldve: 2019-06-04 19:19 N46 és N42 motorok

Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil

Skdenes Elküldve: 2019-04-25 13:45 Társalgó

Sziasztok,

N46B20/INPA camshaft adaptációs problémával képben van valaki ?
Köszi

BMW0926 Elküldve: 2019-04-12 21:51 alapjárati probléma

Sziasztok

Szintén alapjárati problémám van: Cseréltem gyári légtömegmérőre, hibákat, adaptációkat töröltem, az óta hol elfogadható az alapjárat, hol nem. Hol eltűnik a sárga motor lámpa, hol visszajön. Megfigyeltem, hogy kb. minden 8. indításnál visszajön a motorlámpa, aztán minden 6. indításnál előjön. Ha nem világít, minden oké. Húz a kocsi, menne, mint a háborodás.
Inpa, még mindig a burning fail cylinder 5-öt írja. Ötlet valakinek, mi lehet a gond?


A motorlámpa mellett két sárga lámpám is van: a gyorsulásérzékelőt, és a kormányszög jeladót írta ki az INPA, majd hibakód törlése után sem tűnek el a lámpák. Majd hibakód törlése után 2-3 héttel kezdett eltűnni a két sárga lámpa: A kipörgésgátló, és a felkiáltójeles kézifék lámpa. Hibakód már nincs, de azért kb. minden 5. indításnál megjelennek, majd két-három indítás után eltűnnek. Szerintetek mi okozhatja a hibát?

INPA ezt írta ki, hibakód törlés előtt:

not an ASC message

90 degrees difference of wiper to large

Azért is írtam be ezt ide, mert azt hallottam, hogy ez a DSC-s dolog összefüggésbe lehet a motor teljesítményével, vagyis a hibalámpájával. Ez igaz lehet?

Jenci87 Elküldve: 2019-04-03 21:55 Remeg az autó

adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
katonaza írta:
Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. :( Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.


Nem akarok hülyeséget írni, de még az is lehet, hogy falsot szív valahol. Amikor megvettem, nekem hasonló volt a hiba (bár az enyém benzines) és sokan légtömegmérőre gyanakodtak. Hát persze, hogy a légtömegmérő nem a valóságot mérte, mert máshol is szívott ahol nem kellett volna. Konkrétan az üzemanyagszűrő vékony vákuumcsöve elmállott a kezemben. A cső cseréje után megszűnt a hiba.


nekem az néha leesik magától. de nem nagyon veszek észre változást. most hirtelen nem is tudom hova megy az a cső, de az a légtömegmérő előtt csatlakozik a szűrőházba, vagy a csövébe. tehát nem falsot szív ugyan, de azzal is számol. hátra meg nem a szívósorba megy.


Az a kis vákumcső az üzemanyag szűrő nyomásszabályzó szelepére csatlakozik. Ugyanis az vákummal működik. Most cseréltem én is azt a csövet.


A hiba több okból tevődött össze...
1. Rángat magasabb fordulaton: új gumik megoldották. Hátsó gumik kopotabbak voltak és a kis eltérés miatt (szemmel nem látható) próbálta kapcsolgatni az elejét. Összkeréknél van értelme az elsőt és hátsó gumit cserélgetni egyszerre kopjon.
2. Ingadozik a töltés: főtengely szíjtárcsa elcsúszott a gumiágyban. 200.000km-enként cserélni kellene mint kiderült. Mikor meghajtottam megolvadt a gumiágy és nem csúszott el.

Már csak egy tünetet keresek... Kuplung benyomása után a fordulat eléggé leesik. (Olyan 650-re és azután visszaáll 750-re kb) Ez már nem befolyásol semmit csak a szemem zavarja.

Remélem hasonló problémákkal küzdőknek adtam ötleteket.

adams22 Elküldve: 2019-03-11 15:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó? :namivan:


Neem :biglol: :vazze:
A héten viszem márkaszervízbe van ott egy ismi átnézi. Meg kivizsgálják az ecu-t is. Vagyis azt szeretném.

YELLOW Elküldve: 2019-03-11 14:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó? :namivan: